Firma Estudio Lamela wygrała przetarg na przygotowanie dokumentacji, bez której nie można uruchomić w całości nowej części Okęcia - poinformowało wczoraj Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". Hiszpanie mają zaprojektować dwa pirsy, którymi pasażerowie będą przechodzić w stronę rękawów prowadzących do samolotów. Wykonawcę tej części terminala powinniśmy poznać w połowie roku.
Dziś w sąsiedztwie nowej hali odlotów działa tylko jeden pirs z 28 rękawami. Reszta inwestycji od dawna jest rozgrzebana. Szef Portów Lotniczych Michał Marzec powtarza, że wszystko będzie gotowe przed mistrzostwami Euro 2012. Wartość prac: 1,2 mld zł. W tej cenie mieści się kolejne zadanie Hiszpanów: przygotowanie koncepcji zmian w starym terminalu 1 i jego połączenia z nowym. Estudio Lamela ma na to pięć miesięcy.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Robotnicza Spółdzielnia Mieszkaniowa "URSUS" ogłasza przetarg nieograniczony na remont elewacji budynków mieszkalnych wraz z remontem balkonów
Ogłoszenie premium 3 dni do końca12.05.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowo-Budowlana "JARY" ogłasza przetargi nieograniczone na wykonanie robót i usług budowlanych
Ogłoszenie premium 17 dni do końca26.05.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
- Nie jest to dobra wiadomość na początek roku - mówi zdziwiony wyborem hiszpańskiej firmy poseł Janusz Piechociński (PSL), wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. - Bo nie jest to biuro, które w Polsce ma tylko chlubną kartę - przypomina.
Cofnijmy się do jesieni 2007 r. Gotowy od miesięcy terminal nie może się doczekać odbioru - straż pożarna domaga się poprawek. Rozbudowujące Okęcie konsorcjum Ferrovial-Budimex-Lamela żąda coraz więcej pieniędzy. W końcu ówczesny zarząd PPL zrywa z nim kontrakt. Do dziś ciągnie się o to spór przed sądem.
Tuż po wyrzuceniu Hiszpanów z Okęcia Porty Lotnicze proszą ich, by pomogli uruchomić system bagażowy. Za kilka tygodni Polska wchodzi do strefy Schengen. Grozi nam międzynarodowy skandal, jeśli nie zdążymy z terminalem 2, a tylko on jest przystosowany do odprawiania pasażerów według nowych przepisów granicznych.
- Nie łączymy tamtych wydarzeń z obecną decyzją komisji przetargowej - mówi "Gazecie" rzecznik PPL Jakub Mielniczuk. Przyznaje jednocześnie, że w 2007 r. "istniały braki w dokumentacji projektowej, a momentami nie było jej wcale". Jednak winę za to ponosi jego zdaniem całe wyrzucone z budowy konsorcjum.
- Z tego, co wiem, większych zgrzytów z projektantami, czyli firmą Lamela, wtedy nie było. Chodziło raczej o błędy wykonawców, czyli Ferrovialu i Budimeksu. Lamela cierpi teraz za grzechy kooperantów - komentuje Adrian Furgalski z zespołu doradców gospodarczych TOR. Zastrzega, że jesteśmy skazani na domysły, bo PPL do tej pory nie ujawnił opinii publicznej szczegółów tamtej afery.
A jednak znamy takie, które wskazywałyby na niedociągnięcia Lameli. Przed otwarciem nowego terminala trzeba było wymienić 20 szyb na uchylne i 100 z 3 tys. głośników, bo podczas próbnych alarmów wentylatory zagłuszały płynące z nich komunikaty. Porty Lotnicze musiały podpisać nową umowę na ich zmianę ich projektów.
Jakub Mielniczuk broni biura Lamela. Uważa, że to Ferrovial zlecał tej firmie projektowanie gorszej jakości i w ten sposób powstawały błędy. - Chcemy się odciąć od tamtej sytuacji - mówi. - Lamela to nie jest firma krzak. Trudno ją wykluczać na zawsze z przetargów. Jakiś niesmak pozostał i ktoś może to rozumieć dziwnie, jeśli pominie pewne niuanse.
Przeczytaj także: Jest zgoda na lotnisko w Modlinie
-
Będą tanie loty do Barcelony i Eindhoven
AktualnościWizz Air uruchamia 28 marca nowe połączenia do Hiszpanii i Holandii. -
Ewakuacja na Okęciu. Samoloty odleciały bez części pasażerów
ArtykułyPo południu ewakuowano terminal Etiuda na warszawskim Okęciu. Powodem było znalezienie bagażu pozostawionego bez opieki. Podczas ewakuacji dwa samoloty odleciały bez części pasażerów.