Warszawski ratusz kilka miesięcy temu unieważnił przetarg na budowę drugiej linii metra, wówczas oferenci szacowali koszt na 6 miliardów złotych. Teraz po otwarciu kopert okazało się, że oferty są znacznie niższe niż poprzednio, dziś wykonawca proponuje 4 miliardy sto milionów zł.
Zdaniem rzecznika warszawskiego ratusza Tomasza Andryszczyka to dowód na to, że konsorcja kilka miesięcy temu przedstawiały nierealne żądania. Teraz widać, można budować taniej - mówi Andryszczyk.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa WOLA - Administracja Osiedla Bemowo I/II w Warszawie ogłasza przetarg na przeprowadzenie remontów balkonów-tarasów
Ogłoszenie premium 20 dni do końca09.10.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Dostawa i wdrożenie infrastruktury serwerowej, sieciowej i systemów bezpieczeństwa IT
Ogłoszenie premium 13 dni do końca02.10.2025
OŻARÓW MAZOWIECKI, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Oferty napływające od kilkunastu tygodni do ratusza są tańsze niż przewiduje kosztorys. To dobra wiadomość dla budżetu miasta - ocenia Tomasz Andryszczyk. Jego zdaniem jest duża szansa, że uda się w budżecie miasta zbilansować większe niż dotychczas ubytki z tytułu podatków - właśnie niższymi ofertami składanymi przez konsorcja budowlane.
W ocenie głównego ekonomisty BZ WBK Macieja Relugi, ceny spadają, bo kryzys już jest widoczny w budownictwie. Wartość pracy i ceny materiałów budowlanych są niższe - mówi ekonomista.
Jeszcze w tym roku stołeczny ratusz będzie wybierał wykonawcę kilkusetmilionowych inwestytycji drogowych, między innymi zostanie ogłoszony przetarg na budowę pierwszego odcinka obwodnicy śródmiejskiej Warszawy.
-
"GP": Bezsensowne pytania firm paraliżują inwestycje
Finanse i podatkiKonsorcja nękają urzędników setkami nieprecyzyjnych pytań do specyfikacji przetargowych. Doprecyzowanie dokumentacji oznacza przełożenie terminu otwarcia nawet kilkanaście razy. Urząd chce, aby pytania wpływały do zamawiającego w odpowiednim czasie umożliwiającym mu przygotowanie wyjaśnień - pisze "Gazeta Prawna". -
"Rz": Rekordowe inwestycje na drogach i torach
ArchiwumBudowa dróg pochłonie w tym roku 30 mld zł, a prawie 4 mld zł rząd przeznaczy na inwestycje w tory. Wszyscy chcą zdążyć przed Euro 2012 - informuje "Rzeczpospolita"