Strabag, Bilfinger Berger, Budimex, Alpine Bau, Alstal, Hydrobudowa, Skanska, Hochtief, Eurovia i Mostostal to tylko niektóre firmy chcące budować drugi toruński most drogowy przez Wisłę. Oprócz nich do konkursu ogłoszonego przez Miejski Zarząd Dróg zgłosili się budowlańcy m.in. z Chin, Włoch, Portugalii, Słowacji, Czech, Hiszpanii i Chorwacji. - Wśród nich nie ma drobnicy, sami potentaci - zapewnia Andrzej Glonek, szef MZD. - Na pewno mamy w czym wybierać.
Zgłoszenia przedsiębiorstw, które mogą wznieść most, MZD przyjmował do poniedziałku. Wczoraj o godz. 13 komisja przetargowa otworzyła nadesłane oferty. Teraz przez 14 dni będzie je analizować. Oceni m.in. kadrę budowniczych, doświadczenia, możliwości finansowe i sprzętowe. Firmy ubiegające się o kontrakt muszą wykazać m.in., że mają środki lub zdolność kredytową na co najmniej 150 mln zł. W ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały dwa zadania drogowo-mostowe lub drogowe na drogach klasy głównej, warte co najmniej 150 mln zł każde oraz zbudowały jeden most o stalowej konstrukcji nośnej i rozpiętości przęsła minimum 100 m o wartości nie mniejszej niż 50 mln zł.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "USTRONIE" w Radomiu ogłasza przetarg nieograniczony na przeprowadzenie prac rozbiórkowych betonowych pergoli nad przestrzenią na odpady oraz wykonanie podbudowy pod nowe altany śmietnikowe
Ogłoszenie premium 27 dni do końca13.10.2025
RADOM, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "USTRONIE" w Radomiu ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie instalacji centralnej ciepłej wody wraz z demontażem piecyków gazowych w budynkach mieszkalnych
Ogłoszenie premium 1 dzień do końca17.09.2025
RADOM, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Urzędnicy zakładali, że w drugim etapie o kontrakt powalczy maksymalnie 20 firm. - Wpłynęło 15 zgłoszeń, czyli ani dużo, ani mało - mówi Glonek. - Patrząc na inne inwestycje podobnej wielkości, realizowane w naszym kraju, to średni wynik.
Drugi etap konkursu rozpocznie się za około 20 dni. Wtedy zaproszone firmy będą miały 40 dni na złożenie konkretnych ofert wraz z ceną za realizację inwestycji. Po kolejnych 20 dniach urzędnicy wskażą swojego faworyta. Jednak nie podpiszą z nim umowy, bo całą procedurę skontroluje Urząd Zamówień Publicznych. Weryfikacja potrwa około 3 tygodni. Jeśli nie będzie żadnych uchybień, a przegrane firmy nie będą protestować, to budowniczego mostu poznamy w czerwcu. Od podpisania umowy będzie miał 32 miesiące na wzniesienie przeprawy wraz z dojazdami. - Czas będziemy mierzyć ze stoperem w dłoni - zapewnia Glonek.
Inżynierem projektu w czasie budowy mostu będzie konsorcjum złożone z dwóch firm: bydgoskiego Przedsiębiorstwa Obsługi Inwestycyjnej i Grand Metropolia z Ukrainy. Jego pracownicy będą nadzorowali prace budowlane, projekt i dokumentację oraz monitorowali i kontrolowali roboty pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym.
marcin.behrendt@torun.agora.pl
Przeprawa jak marzenie
Most połączy ul. Łódzką z Szosą Lubicką na wysokości ul. Lipnowskiej na lewobrzeżu i ul. Wschodniej na prawym brzegu Wisły. Będzie miał stalową dwuprzęsłową konstrukcję z podwieszanym pomostem i jedną podporą w nurcie rzeki. Na moście będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Powstaną też zatoki autobusowe, chodniki, drogi rowerowe, oświetlenie i odwodnienie. Przeprawa będzie miała 30 m szerokości, a łuk wysoki na 50 m. Na most będą prowadziły dwa węzły drogowe: rondo "Łódzka" i pięciowlotowe skrzyżowanie z drogą główną w tunelu - "Lubicka". Firma, która zdobędzie kontrakt, musi zbudować m.in. 830-metrową estakadę nad terenami zalewowymi na Rudaku i 600-metrową na Winnicy, dwa przęsła łukowe po 270 m każde i trzypoziomowy węzeł drogowy na pl. Daszyńskiego. W ramach projektu powstaną też: wiadukt nad linią kolejową i przejście dla pieszych w rejonie ul. Rypińskiej.
Zgodnie z kosztorysem opracowanym przez toruński magistrat, przygotowanie inwestycji, wzniesienie przeprawy i ułożenie okolicznych ulic ma kosztować 921,3 mln zł. Na jej wykonanie dostaniemy 327 mln zł z finansowanego przez Brukselę programu Infrastruktura i Środowisko.
ber