Partnerzy serwisu:
Po ponownej ocenie ofert lubelski oddział GDDKiA wybrał wartą 475 mln zł ofertę Dragadosu jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17. Wcześniej za najkorzystniejszą wybrano o 15 mln zł droższą ofertę konsorcjum FCC Construccion i Erbudu.

Kontrakt dotyczy budowy odcinka S17 od węzła Dąbrowica (bez węzła) do węzła Lubartów (wraz z węzłem). Wśród 13 ofert złożonych w przetargu najniższa należała do hiszpańskiego Dragadosa (474,8 mln zł brutto). Jednak przy pierwszym wyborze oferty - w połowie sierpnia - została ona odrzucona z powodu błędów w dokumentacji.

Dragados odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta nakazała unieważnić pierwszy wybór najkorzystniejszej oferty. Przy ponownym wyborze najlepsza okazała się już oferta Dragadosu.

Wśród ofert złożonych w przetargu znalazły się jeszcze propozycje konsorcjów Polimeksu-Mostostalu i Doprostavu (493 mln zł); Strabaga z Hermann-Kirchner i Mostmar (514 mln zł); Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Lubartów z Mota Engil oraz Komunalnym Przedsiębiorstwem Robót Drogowych z Lublina (539 mln zł); Poldimu z AB Kauno Tiltai (542 mln zł); Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras (578 mln zł); Eurovii i Warbudu (658 mln zł); Budimeksu i Ferrovial Agroman (669 mln zł); PBG, Hydrobudowy Polska, Aprivii, Infry oraz Siac Construction (756,1 mln zł) oraz spółek z grupy Sando (554 mln zł).

Natomiast samodzielnie oferty złożyły J&P Avax (533 mln zł) oraz NDI (589 mln zł). Budżet inwestorski dla tego projektu wynosił 696,3 mln zł brutto. Zwycięzca przetargu na wykonanie zadania będzie miał dwa lata.