Drogowcom i Ministerstwu Infrastruktury nie udało się dotrzymać kolejnego terminu w tej sprawie. Jeszcze niedawno szef tego resortu Cezary Grabarczyk zarzekał się, że zwycięzcę przetargu poznamy pod koniec zeszłego roku. Niestety, nic z tego nie wyszło. Negocjacje wciąż trwają i nie widać ich końca.
Przypomnijmy, że Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad rozmawia z dwoma konsorcjami, które walczą o koncesje na budowę i późniejszą eksploatację trasy. Pierwsze z nich to Autostrada Południe, w którym dominuje kapitał hiszpański, a drugie to Autostrada Mazowsze, w którym karty rozdają Włosi. Urzędnicy podają teraz nowy termin zakończenia negocjacji.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Warszawski Rolno Spożywczy Rynek Hurtowy S.A. ogłasza przetarg otwarty na realizację inwestycji polegającej na dostawie i wdrożeniu infrastruktury serwerowej, sieciowej i systemów bezpieczeństwa IT
Ogłoszenie premium 23 dni do końca11.08.2025
OŻARÓW MAZOWIECKI, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Przyczółek Grochowski" ogłasza przetarg nieograniczony na przegląd instalacji gazu oraz przegląd instalacji wentylacji grawitacyjnej oraz przebudowę drogi dojazdowej
Ogłoszenie premium 23 dni do końca11.08.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
- Powinny zostać sfinalizowane pod koniec stycznia - mówi Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA. Nie wiadomo, czy i tego terminu uda się dotrzymać. Jak twierdzą przedstawiciele firm, które uczestniczą w negocjacjach, przedłużają się one głównie z powodu kryzysu na rynkach finansowych.
- To są nie tylko rozmowy między GDDKiA i poszczególnymi konsorcjami. Kluczową rolę odgrywają w nich banki, które będą udzielać gwarancji finansowych - mówi Krzysztof Górski ze Stalexportu - firmy, która wchodzi w skład konsorcjum Autostrada Mazowsze. Dodaje, że podczas kryzysu firmy i banki są o wiele bardziej ostrożne. Według wstępnych wyliczeń budowa blisko 90-kilometrowego odcinka ze Strykowa pod Łodzią do Konotopy na granicy Piastowa i Ursusa ma kosztować przynajmniej 4 mld zł.
Jeśli nawet w ciągu kilku tygodni poznamy zwycięzcę, to nie znaczy, że od razu uda się rozpocząć prace budowlane. Krzysztof Górski przypuszcza, że przynajmniej kilka miesięcy potrwają rozmowy w sprawie ostatecznych zapisów umowy. Potem przynajmniej 10-12 miesięcy potrwa przygotowywanie ostatecznego projektu arterii. Na dodatek trzeba jeszcze przejąć ponad 400 działek potrzebnych do budowy. Na razie mazowiecki oddział GDDKiA ma 86-proc. gruntu.
Choć Ministerstwo Infrastruktury wciąż twierdzi, że autostrada będzie gotowa na Euro 2012, z miesiąca na miesiąc staje się to coraz mniej realne. Jeśli trasy nie będzie, zmotoryzowani kibice z Europy Zachodniej będą musieli dotrzeć do stolicy istniejącymi drogami, które zapewne totalnie zakorkują się.
Przeczytaj także: Czy w 2009 poprawi się na drogach?
-
Autostrada na Euro? Chińczycy uwijają się na budowie
AktualnościRówno za rok ruszymy z Warszawy autostradą do Europy? Żeby zdążyć z jej budową, ściągnięto kilkuset pracowników z Chin. Pracowali nawet w wielkanocny poniedziałek, a po placu robót jeżdżą na rowerach.