Partnerzy serwisu:
Przetargi na wykonanie projektu modernizacji linii kolejowej nr 8 z Warszawy Okęcia do Radomia rozstrzygnięte. Inwestor: Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem

PKP PLK zapewnia, że groźby opóźnienia inwestycji nie ma, mimo że na razie jeszcze umowa z wybranymi firmami nie zostanie podpisana. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i materiałów przetargowych na wybór wykonawcy robót dla Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) Radom obejmującego 65 km linii wygrała firma Mott MacDonald Limited, natomiast na drugi odcinek o długości 27 km (LCS Okęcie) firma Jacobs Polska Sp. z o.o. Zgodnie z harmonogramem dokumentacja projektowa dla Okęcia ma być gotowa do czerwca 2011 r., dla Radomia do grudnia 2011. Jej opracowanie ma kosztować łącznie około 65,6 mln zł.

Pozostali uczestnicy przetargu złożyli jednak protest do inwestora, który PKP PLK odrzuciły. Przegrani odwołali się do Krajowej Izby Odwoławczej przy Urzędzie Zamówień Publicznych.

- Sprawa jest w trakcie rozpatrywania i do czasu zakończenia procedury nie możemy zawrzeć umów z wyłonionymi w przetargu firmami - wyjaśnia Robert Kuczyński, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA.

Wydana 30 kwietnia br. decyzja "o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej na obszarze województwa mazowieckiego dla istniejącego obszaru kolejowego niezbędnego pod inwestycję" w połowie lipca stała się ostateczna. Jak informuje Centrum Realizacji Inwestycji, przetarg na prace budowlane na odcinku LCS Okęcie będzie ogłoszony w 2011 roku, zaś rozpoczęcie prac planowane jest na 2012 rok. Przetarg na wykonawcę modernizacji odcinka LCS Radom inwestor planuje ogłosić w 2012 roku i w tym samym roku rozpocząć budowę.

Przypomnijmy, blisko 100-kilometrowa trasa między stolicą a Radomiem ma zostać gruntownie zmodernizowana. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po niej 160 km na godz. Podróż do stolicy skróci się do około godziny. Na odcinku od Warki do Radomia będzie położony drugi tor o długości ok. 46 km oraz zostaną wybudowane trzy wiadukty w Warszawie Jeziorkach, Piasecznie i Warce. W Radomiu mają być utworzone dwa nowe przystanki: Kozienicka i Żółkiewskiego. Na trasie powstanie też pięć przejść podziemnych w pobliżu przystanków osobowych Czachówek Południowy, Chynów, Warka, Dobieszyn oraz planowanego przystanku Kozienicka.

Powstaną nowe mosty - na Radomce i Pacynce, pod drugi tor trzeba będzie poszerzyć most na Pilicy.

Inwestycję zaplanowano na lata 2009-2015. Została wpisana na listę projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.