Po fiasku prowadzonego niemal od czterech lat przetargu na prywatnego inwestora, który miał zbudować i zarządzać autostradą do Warszawy, czarne chmury zebrały się nad ministrem infrastruktury Cezarym Garbarczykiem. Wyjaśnień w tej sprawie zażądał premier Donald Tusk. Grabarczyk na razie jednak zachował stanowisko. Zapowiada, że autostrada do Warszawy powstanie teraz za pieniądze budżetowe.
Choć większość ekspertów wątpi, by trasę udało się dociągnąć do stolicy przed Euro 2012, urzędnicy twierdzą, że wciąż jest to realne. Zdecydowali, że na budowę 90-kilometrowego odcinka autostrady A2 zostanie ogłoszonych pięć osobnych przetargów. - Skoro jedna firma nie podołała temu zadaniu, to mamy nadzieję, że większa liczba przedsiębiorstw da sobie radę. Oczywiście nie wykluczamy sytuacji, w której jeden wykonawca zgarnie pięć kontraktów - mówi rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Andrzej Maciejewski.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" z siedzibą w Warszawie ogłasza przetarg nieograniczony na: remont dylatacji tarasu nad garażem podziemnym
Ogłoszenie premium 18 dni do końca27.05.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na remont balkonów wraz z wymianą balustrad w budynku mieszkalnym
Ogłoszenie premium 4 dni do końca13.05.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Urzędnicy zakładają teraz ambitny harmonogram prac. Przed końcem marca mają być ogłoszone przetargi na projekt i budowę pięciu odcinków autostrady z Łodzi do Warszawy. Wykonawców mamy poznać we wrześniu. Po zaprojektowaniu trasy konkretne prace ruszyłyby w 2010. - Są duże szanse na to, że autostrada będzie przejezdna przed Euro 2012 - powiedziała wczoraj wiceminister infrastruktury Patrycja Wolińska-Bartkiewicz. Dodaje, że trasa ma być budowana w dużej części za pieniądze pożyczone od Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
- Ministerstwo wykazuje się ogromną naiwnością, jeśli twierdzi, że uda się zdążyć z budową autostrady przed mistrzostwami w 2012 roku. Jeśli rząd miał wątpliwości, że prywatny inwestor nie podała temu zadaniu, już dawno temu powinien zakończyć negocjacje z prywatnym inwestorem i wrócić do tradycyjnego sposobu finansowania budowy tej trasy - ocenia Wojciech Malusi, prezes Ogólnopolskiej Izby Drogownictwa.
-
Autostrady za emerytury?
ZUS i emeryturaRząd chce zachęcić Otwarte Fundusze Emerytalne do inwestowania pieniędzy w budowę dróg i autostrad. A jak się nie uda? Krajowy Fundusz Drogowy można zasilić akcjami państwowych spółek. -
Po co ZTM ciągle zmienia trasy i numery linii
AktualnościSzarmanccy urzędnicy każą nam raz na zawsze skończyć z mówieniem o kobietach "w wieku trolejbusowym". Teraz numery powyżej 50 będą mieć tramwaje. Wyjadą też autobusy linii L-4 i pociągi S11. Tylko jak my to wszystko spamiętamy? -
Wpadł pod samochód i uciekł z ciężką raną głowy
ArtykułyMężczyzna wpadł pod samochód na placu Szembeka na Pradze - poinformowała TVP Warszawa. -
Autostrada na dobre odjechała stolicy
Zamówienia publiczneDo zera zmalały szanse na otwarcie autostrady z Łodzi do Warszawy przed Euro 2012. W piątek wieczorem fiaskiem skończył się ciągnący się od 2005 r. przetarg na prywatnego inwestora, który miał dostać koncesję na tę trasę. Teraz rząd zmienia zdanie i chce, by powstała za pieniądze z budżetu państwa.