Odpowiedź
Nie ma zakazu ujawniania wartości szacunkowej zamówienia. Jedynie kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na wykonanie zamówienia, podaje się bezpośrednio przed otwarciem ofert (art. 86 ust. 3 ustawy Pzp). Wartość szacunkowa to jedynie szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, jakie na podstawie badania rynku czy innych czynników ustalił - z należytą starannością - zamawiający. Nie znaczy to, że takiej wartości będą odpowiadać oferty złożone w Twoim postępowaniu.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Robotnicza Spółdzielnia Mieszkaniowa "URSUS" ogłasza przetarg nieograniczony na remont elewacji budynków mieszkalnych wraz z remontem balkonów
Ogłoszenie premium 3 dni do końca12.05.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowo-Budowlana "JARY" ogłasza przetargi nieograniczone na wykonanie robót i usług budowlanych
Ogłoszenie premium 17 dni do końca26.05.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Ponadto podkreślić należy, że wartość szacunkową możesz wskazać w ogłoszeniu o zamówieniu - w ogłoszeniu publikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w sekcji II.2.1, a w ogłoszeniu wysyłanym do Biuletynu Zamówień Publicznych w sekcji II.1.3.
Możesz więc, jeśli chcesz, ujawnić swój szacunek. Nie oznacza to, że tym samym ujawniasz swój budżet. Co więcej, niektórzy zamawiający wyrażają opinię, że ujawnienie wartości szacunkowej sprzyja zwiększeniu konkurencyjności w danym postępowaniu przetargowym. Wykonawcy znają kwotę, jaką oszacował na daną usługę, dostawę lub robotę budowlaną zamawiający i konkurują, obniżając swoje ceny poniżej tego szacunku oraz starając się obniżyć cenę w stosunku do swoich konkurentów.
Podstawa prawna: art. 32, art. 86 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.).
Odpowiedź udzielona: 30 kwietnia 2010 r.
-
Kiedy powinno przeprowadzić się jedno postępowanie, a kiedy kilka odrębnych?
Przetargi krok po krokuPytanie: W ramach projektu, którego okres trwania wynosi 5 lat, potrzebuję dokonać zamówienia na: zajęcia pozalekcyjne, zajęcia pozaszkolne, kursy, praktyki zawodowe, egzaminy (zewnętrzne i wewnętrzne). Czy wartości poszczególnych pozycji należy sumować, czy przeprowadzić zamówienie na każdą pozycję odrębnie? Ponadto co w przypadku, gdy udzielę zamówienia na cały okres projektu, czyli na 5 lat (wartość ponad 14.000 euro), a po 2 latach zmieni się osoba prowadząca np. zajęcia pozalekcyjne? Czy wówczas dojdzie do sytuacji, iż będzie konieczne podpisanie nowej umowy zlecenia? Czy w takim przypadku udzielając kolejnego zamówienia na pozostałą już sumę poniżej 14.000 euro, mogę zgodnie z art. 4 pkt 8 nie stosować ustawy Pzp?