Przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych jak i ustawy o finansach publicznych nie określają, choćby w sposób ramowy, procedur jakie powinny być zachowane przy udzielaniu zamówień publicznych o wartości poniżej 30.000 - określenie odpowiednich zasad należy do wyłącznej prerogatywy zamawiającego.
Regulaminy udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 30.000 powinny
w szczególności odpowiadać na wymogi wynikające z art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.
Na podstawie wskazanego przepisu wydatki publiczne winny być dokonywane:
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Dostawa i wdrożenie infrastruktury serwerowej, sieciowej i systemów bezpieczeństwa IT
Ogłoszenie premium 15 dni do końca02.10.2025
OŻARÓW MAZOWIECKI, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "USTRONIE" w Radomiu ogłasza przetarg nieograniczony na przeprowadzenie prac rozbiórkowych betonowych pergoli nad przestrzenią na odpady oraz wykonanie podbudowy pod nowe altany śmietnikowe
Ogłoszenie premium 26 dni do końca13.10.2025
RADOM, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów,
2) w sposób umożliwiający terminową realizację zadań,
3) w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Uwzględniając ogólne wymogi wynikające z art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych jak i brak regulacji określających katalog sformalizowania procedur jakich musi przestrzegać zamawiający przy udzielaniu zamówień poniżej progu bagatelności zasadnym jest ogólne sformułowanie zasad udzielania tego rodzaju zamówień przez danego zamawiającego.
Znajdź przetarg: Oferty przetargów z całego kraju
Regulamin udzielania zamówień publicznych
Regulamin powinien wskazywać w jaki sposób udzielić zamówienia i jakie powinny poprzedzać udzielenie zamówienia procedury dotyczące:
- oszacowania wartości udzielanego zamówienia i sposobu udokumentowania ustalonej kwoty,
- opisu przedmiotu zamówienia,
- źródła sfinansowania planowanego wydatku oraz celowości jego udzielenia,
- terminu przeprowadzenia procedury wyboru wykonawcy udzielanego zamówienia oraz zasad wyboru wykonawcy,
- odniesienia do planu zamówień obowiązującego opracowanego na dany rok,
- osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie procedury udzielenia zamówienia.
Biorąc pod uwagę czynnik ekonomiczny racjonalnym jest wprowadzenie sformalizowanych zasad udzielania zamówień poniżej progu bagatelności w przypadku gdy ich wartość jest nie mniejsza niż równowartość 1.000 (w zależności od wielkości budżetu jednostki racjonalnym jest ustalanie kwot z przedziału 1000 - 3000 ).
-
Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ)
Przetargi krok po krokuWykonawca będzie składał JEDZ wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofertą w zależności od trybu postępowania. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia JEDZ będzie zobowiązany złożyć każdy wykonawca. -
Zamówienia publiczne z dziedziny nauki
Przetargi krok po krokuNowelizacja Pzp z 13 maja 2016 roku wprowadziła zmiany dotyczące zamówień badawczych i rozwojowych. -
Odrzucenie oferty przetargowej
Przetargi krok po krokuNiewskazanie wymaganej w siwz nazwy producenta stanowi przesłankę do odrzucenia oferty przetargowej. -
Wykluczenie wykonawcy z przetargu
Przetargi krok po krokuJedną z podstaw wykluczenia wykonawcy z przetargu jest brak jego zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.