Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) w art. 33 określa zasady ustalania wartości szacunkowej zamówienia na roboty budowlane.
Wartość zamówienia na roboty budowlane ustala się na podstawie:
1) kosztorysu inwestorskiego sporządzanego na etapie opracowania dokumentacji projektowej albo na podstawie planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, jeżeli przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Dostawa i wdrożenie infrastruktury serwerowej, sieciowej i systemów bezpieczeństwa IT
Ogłoszenie premium 14 dni do końca02.10.2025
OŻARÓW MAZOWIECKI, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa Lokatorsko - Własnościowa "Popowice" ogłasza przetarg nieograniczony ofert pisemnych na bisko do badmintona
Ogłoszenie premium 20 dni do końca08.10.2025
WROCŁAW, Dolnośląskie
Przetargi, Przetargi na dostawę
2) planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, jeżeli przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.
Ponadto przy obliczaniu wartości zamówienia na roboty budowlane uwzględnia się także wartość dostaw związanych z wykonywaniem robót budowlanych oddanych przez zamawiającego do dyspozycji wykonawcy. Spełnienie przez zamawiającego wskazanych warunków w zakresie sporządzenia kosztorysu inwestorskiego i ustalenia wartości szacunkowej zamówienia jest jednym z określonych Prawem zamówień publicznych wymogów związanych z ogłoszeniem przetargu na wykonanie robót budowlanych.
Wskazana powyżej ustawa oraz przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie nie zawierają jednak wymogów odnoszących się do konieczności zabezpieczenia w budżecie zamawiającego środków finansowych niezbędnych na realizację przedmiotowego zamówienia. Również przepisy ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.), nie zawierają zakazu ogłoszenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku braku środków finansowych w pełnej wysokości wynikającej z posiadanego przez zamawiającego kosztorysu inwestorskiego.
Zapamiętaj!
Ogłoszenie przetargu bez zabezpieczenia w budżecie zamawiającego kwoty co najmniej równej wartości szacunkowej zamówienia jest dopuszczalne. Nie jest jednak możliwe podpisanie umowy o realizację zamówienia publicznego bez zapewnienia w budżecie jednostki udzielającej zamówienia publicznego środków finansowych co najmniej równych kwocie realizacji zamówienia publicznego przedstawionej w ofercie uznanej jako najkorzystniejsza.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.).
-
Gwarancja zapłaty za roboty budowlane
Zamówienia publiczneWykonawcy robót budowlanych mogą żądać od inwestorów (zamawiających) gwarancji zapłaty za zrealizowane i odebrane roboty. Wskazana możliwość dotyczy wszelkich robót budowlanych a zgłaszana może być bez względu na wysokość zawartej umowy.