Pytanie:
Zamawiający w 2014 roku przeprowadził w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie na roboty budowlane poniżej progów unijnych i zawarł 3 umowy ramowe. Czy zawierając umowy realizacyjne, powinien powołać komisje, odebrać oświadczenia ZP-1 od jej członków i kierownika jednostki, przygotować siwz oraz zaproszenia do wykonawców? Czy należy powiadomić wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz opublikować przedmiotową informację na stronie internetowej, a następnie sporządzić protokół i opublikować ogłoszenie o udzieleniu zamówienia ? Czy ofertę wykonawcy , która wpłynęła do zamawiającego na umowę realizacyjną, należy odesłać?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa Mokotów ogłasza konkurs ofert na naprawę izolacji płyty podłogowej z modernizacją
Ogłoszenie premium 26 dni do końca11.08.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Przyczółek Grochowski" ogłasza przetarg nieograniczony na przegląd instalacji gazu oraz przegląd instalacji wentylacji grawitacyjnej oraz przebudowę drogi dojazdowej
Ogłoszenie premium 26 dni do końca11.08.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Obowiązki zamawiającego, o których mowa w pytaniu (tj. powołanie komisji, konieczność złożenia stosownych oświadczeń przez jej członków, przygotowanie w formie pisemnej dokumentów - siwz , zaproszenia do negocjacji, informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty , ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, itd.), których powinien on dokonać na etapie umowy realizacyjnej (po zawarciu umowy ramowej), powinny zostać określone w dokumencie organizacyjnym zamawiającego formułującym zasady udzielania takich zamówień. W większości nie wynikają one wprost z przepisów ustawy Pzp (poza m.in. informacją o wyborze najkorzystniejszej oferty i jej publikacją oraz przygotowaniem stosownych dokumentów - siwz i zaproszenia do negocjacji). Do tzw. umów realizacyjnych nie korzysta się bowiem z trybów opisanych w ustawie Pzp , a jej wskazane w art. 101 ustawy Pzp przepisy stosuje się "odpowiednio".
Umowa ramowa a ustawa Pzp
Stosownie do art. 2 pkt 9a ustawy Pzp , przez "umowę ramową" należy rozumieć umowę zawartą pomiędzy zamawiającym, a jednym lub większą liczbą wykonawców. Jej celem jest ustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie, w szczególności cen i jeżeli zachodzi taka potrzeba, przewidywanych ilości.
Znajdź przetarg: Oferty przetargów z całego kraju
Umowa ramowa a tryby zamówień publicznych
W celu zawarcia umowy ramowej zamawiający jest zobowiązany na podstawie art. 99 ustawy Pzp przeprowadzić postępowanie, stosując odpowiednio przepisy dotyczące udzielania zamówienia w trybach:
- przetargu nieograniczonego,
- przetargu ograniczonego lub
- negocjacji z ogłoszeniem.
-
Umowa ramowa w zamówieniach publicznych
Przetargi krok po krokuCelem umowy ramowej jest ustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie, w szczególności cen i jeżeli zachodzi taka potrzeba, przewidywanych ilości. -
Regulamin udzielania zamówień publicznych
Zamówienia publiczneRegulamin udzielania zamówień publicznych o wartości niższej niż 30.000 euro powinien wskazywać w jaki sposób udzielić zamówienia a także określać procedury poprzedzające udzielenie zamówienia publicznego. -
Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ)
Przetargi krok po krokuWykonawca będzie składał JEDZ wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofertą w zależności od trybu postępowania. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia JEDZ będzie zobowiązany złożyć każdy wykonawca. -
Zamówienia publiczne z dziedziny nauki
Przetargi krok po krokuNowelizacja Pzp z 13 maja 2016 roku wprowadziła zmiany dotyczące zamówień badawczych i rozwojowych.