Pytanie:
Zamawiający prowadzi postępowanie powyżej progów unijnych. W siwz nie określił dopuszczalnych formatów danych, w jakich może zostać przedłożony dokument JEDZ. Wskazał instrukcję do wypełnienia JEDZ na ESPD. Do otrzymanej w formie elektronicznej oferty wykonawca załączył JEDZ w formacie .xml, który opatrzył kwalifikowanym podpisem elektronicznym (format .xades). Czy wykonawca złożył dokument prawidłowo − w szczególności w aspekcie wygaśnięcia od kwietnia 2019 roku serwisu ESPD, który umożliwia odczytanie pliku .xml i faktu, że nawet jeśli zamawiający wygeneruje z pomocą serwisu ESPD plik w formacie .pdf, to nie będzie z nim powiązany kwalifikowany podpis elektroniczny? Czy zamawiający powinien w przyszłości wskazać formaty plików, w jakich mają być złożone dokumenty i czy może wybrać tylko niektóre z formatów wskazanych w zał. nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych np. tylko .doc i .pdf?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "USTRONIE" w Radomiu ogłasza przetarg nieograniczony na przeprowadzenie prac rozbiórkowych betonowych pergoli nad przestrzenią na odpady oraz wykonanie podbudowy pod nowe altany śmietnikowe
Ogłoszenie premium 26 dni do końca13.10.2025
RADOM, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Gdyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa o g ł a s z a przetarg nieograniczony – ofertowy na Wymianę instalacji WLZ i rozbudowę RG w budynkach mieszkalnych
Ogłoszenie premium 15 dni do końca02.10.2025
GDYNIA, Pomorskie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Zamawiający może wskazać preferowane formaty danych, w jakich wykonawcy złożą dokumenty. Jeśli jednak wybiorą inny format wskazany w rozporządzeniu, zamawiający nie powinien wyciągać z tego faktu negatywnych konsekwencji.
Obecnie zamawiający korzystając z elektronicznego narzędzia do tworzenia JEDZ/ESPD, ma możliwość zapisu pliku w postaci espd-request.xml lub espd-request.pdf lub obu plików jednocześnie zgodnie z funkcjonalnością internetowego narzędzia ESPD.
W przypadku korzystania ze wskazanych plików wykonawcy opatrują je kwalifikowanym podpisem elektronicznym, tworząc odpowiednio format z rozszerzeniem:
.xades – dotyczący podpisu elektronicznego dla pliku pierwotnego z rozszerzeniem .xml lub
.pades – dotyczący podpisu elektronicznego dla pliku pierwotnego z rozszerzeniem .pdf.
Tym samym w przypadkach, gdy zamawiający dołączy do siwz plik JEDZ w formacie .pdf, wykonawca analogicznie do powyżej opisanej sytuacji opatruje go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, tworząc finalnie format .pades.
W przypadku pliku JEDZ z rozszerzeniem .xml zapoznanie się z jego treścią jest możliwe z wykorzystaniem narzędzia do tworzenia elektronicznego formularza JEDZ ze strony http://ec.europa.eu/growth/espd. Pliki typu .xml są zapisane w Extensible Markup Language używane przez konkretne aplikacje.
Andrzej Łukaszewicz
Od 1989 r. zajmuje się przygotowaniem, prowadzeniem i doradztwem w zakresie zamówień publicznych w jednostkach samorządowych. Posiada także bogate doświadczenie zdobyte przy obsłudze wykonawców. Wielokrotnie reprezentował przed składami orzekającymi Krajowej Izby Odwoławczej. Autor i współautor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych Politechniki Poznańskiej (Zamówienia Publiczne i Partnerstwo Publiczno-Prywatne), Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych) oraz Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wykładowca i promotor w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Toruniu i Bydgoszczy (Zamówienia publiczne oraz Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych) Od 2007 r. prowadzi autorskie szkolenia i warsztaty z zakresu zamówień publicznych skierowane do zamawiających jak i wykonawców.
Więcej na Portal ZP
-
Czy zamawiający musi żądać od wykonawców odpisów z KRS i CEIDG, skoro sam może je uzyskać?
zamawiającyArt. 26 ust. 6 ustawy Pzp, zwalnia zatem wykonawcę z obowiązku przedłożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dokumentów lub oświadczeń, będących w dyspozycji zamawiającego lub takich, które zamawiający może pozyskać z bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych. -
Zasady składania JEDZ przed i po 18 października 2018 r.
JEDZod 18 października 2018 r. JEDZ sporządza się w postaci elektronicznej pod rygorem nieważności. Niedopuszczalne jest zatem złożenie go w formie skanu dokumentu podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. -
Jak poprawnie wypełnić poszczególne sekcje JEDZ?
JEDZW części II JEDZ - Informacje dotyczące wykonawcy, lit. a) - Informacje na temat wykonawcy, polski wykonawca wypełnia poprzez wskazanie "nie dotyczy". Dalszą część podsekcji, w tym także odpowiedzi na pkt. e - pozostawia niewypełnione.