Zamawiający wskazuje w dokumentach zamówienia powody niedokonania podziału zamówienia na części.
Dokumenty zamówienia a dokumentacja postępowania: definicje i różnice
Wobec powyższego jeżeli zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części to dokumenty zamówienia powinny zawierać wskazanie przyczyn decyzji zamawiającego. Przez dokumenty zamówienia, zgodnie z art. 7 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych należy rozumieć dokumenty sporządzone przez zamawiającego lub dokumenty, do których zamawiający odwołuje się, inne niż ogłoszenie, służące do określenia lub opisania warunków zamówienia, w tym specyfikacji warunków zamówienia. Podstawową i charakterystyczną cechą wszystkich dokumentów zamówienia jest to, że są one znane każdemu potencjalnemu wykonawcy – oznacza to, że są to dokumenty dostępne każdemu zainteresowanemu wykonawcy. Dokumenty zamówienia należy odróżnić od pojęcia „dokumentacji postępowania o udzielnie zamówienia" czy „dokumentowania przebiegu postępowania o udzielnie zamówienia publicznego" – te pojęcia bowiem mają szersze znaczenie i dotyczą wszystkich dokumentów jakie w ramach postępowania powstały tj. zarówno dokumentów zamówienia jakie zostały udostępnione, lub do których odwołuje się zamawiający, ale równie do wszystkich innych dokumentów wytworzonych przez zamawiającego albo dostarczonych zamawiającemu w związku z przebiegiem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do protokołu postępowania i do załączników do tego protokołu.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Przyczółek Grochowski" ogłasza przetarg nieograniczony na przegląd instalacji gazu oraz przegląd instalacji wentylacji grawitacyjnej oraz przebudowę drogi dojazdowej
Ogłoszenie premium 23 dni do końca11.08.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa Mokotów ogłasza konkurs ofert na naprawę izolacji płyty podłogowej z modernizacją
Ogłoszenie premium 23 dni do końca11.08.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej: Konsekwencje braku uzasadnienia decyzji o niedokonaniu podziału zamówienia na części
W wyroku z dnia 9 stycznia 2023 r. skład orzekający Krajowej Izby Odwoławczej ustalił, że brak podania uzasadnienia powodów dla których zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części jest zdarzeniem pierwotnym i zarzutem pierwotnym w stosunku do zarzutu zaniechania podziału zamówienia na części. Wykonawca Odwołujący ma słuszność co do braku podania w dokumentach zamówienia powodów zaniechania podziału zamówienia na części. Dopiero w okolicznościach zapoznania się z uzasadnieniem zaniechania podziału zamówienia na części będzie miał sposobność do ponoszenia zarzutu zaniechania podziału zamówienia na części z uwagi na naruszenie zasad prawa zamówień publicznych.
Brak wiedzy po stronie Odwołującego o powodach niedokonania podziału zamówienia na części skutkuje zasadnością zarzutu odnoszącego się do naruszenia przepisów art. 91 ust. 2 Prawa zamówień publicznych przez zamawiającego.
-
Jak skutecznie zarządzać awaryjnymi zakupami sprzętu IT w ramach zamówień publicznych. Studium przypadku drukarki
Zamówienia publiczneZamawiający powinien doliczyć wartość drukarki do sprzętu, który zamierza nabyć jeszcze w tym roku (zakładam, że zachodzą tutaj kryteria tożsamości podmiotowej i przedmiotowej). -
Interpretacja poświadczeń wykonawcy w kontekście rozporządzenia o podmiotowych środkach dowodowych
Zamówienia publiczneNie istnieją podyktowane jakimikolwiek przepisami prawa sformułowania, które dla swojej ważności powinny zawierać referencje. -
Jak prawidłowo formułować zapis SWZ
Zamówienia publiczneZamówienie w trybie podstawowym bez negocjacji poniżej kwot unijnych