Pytanie:
Od 1 stycznia 2021 r. wchodzi w życie nowa ustawa Pzp a wraz z nią pełna elektronizacja postępowań o udzielenie zamówień publicznych – także tych o wartościach poniżej progów unijnych. Co zamawiający musi posiadać oprócz podpisu kwalifikowanego oraz konta w Biuletynie Zamówień Publicznych? Gdzie wykonawcy wysyłają oferty i jak zamawiający je otwiera? Czy należy założyć jakieś dodatkowe konto internetowe?
Odpowiedź:
Zamawiający nie jest zobowiązany do opatrywania dokumentów postępowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym (dopuszczalny jest skan dokumentu). Powyższe dotyczy zarówno specyfikacji warunków zamówienia, jak i wszystkich zawiadomień kierowanych do wykonawców w toku postępowania.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd WSM "Ochota" zawiadamia, że odbędzie się przetarg na wykonanie usług w zakresie sprzątania i obsługi budynku wraz z pielęgnacją terenów zielonych
Ogłoszenie premium 0 dni do końca06.10.2024
WARSZAWA, MazowieckiePrzetargi, Przetargi na dostawę -
Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa ogłasza III przetarg nieograniczony na opracowanie dokumentacji technicznej dla robót budowlanych oraz instalacyjnych
Ogłoszenie premium 8 dni do końca14.10.2024
INOWROCŁAW, Kujawsko - PomorskiePrzetargi, Przetargi na dostawę
Zamawiający musi natomiast zapewnić narzędzie umożliwiające komunikację z wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Sam dokonuje wyboru narzędzi komunikacji elektronicznej, z których będzie korzystał w toku postępowania. Na stronie Urzędu Zamówień Publicznych funkcjonuje miniPortal. Zamawiający może prowadzić postępowania, korzystając z tego bezpłatnego narzędzia lub podjąć decyzję o zakupieniu systemu komercyjnego, których na rynku jest coraz więcej.
Począwszy od 1 stycznia 2021 r. zacznie obowiązywać tzw. pełna elektronizacja postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
Katarzyna Bełdowska
Więcej na Portal ZP.
-
Czy zamawiający może poprawić ofertę, samodzielnie ustalając parametry oferowanego urządzenia?
sprzęt komputerowyZamawiający powinien poprawić zaistniałą omyłkę w trybie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, jako inną omyłkę polegająca na niezgodności oferty z siwz niepowodującą istotnych zmian w jej treści. -
Mechanizm podzielonej płatności w postępowaniach wszczętych przed 1 listopada 2019 r. i trwających po tym dniu
obowiązek podatkowyObowiązki zamawiającego związane ze zmianami wprowadzanymi ustawą zmieniającą ustawę o VAT w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, których przedmiot był objęty zakresem załącznika nr 15 do ustawy o VAT, wszczętymi przed dniem wejścia w życie ustawy tj. 1 listopada 2019 r. należy ustalać m.in. z uwzględnieniem przepisów przejściowych zawartych w nowelizacji ustawy o VAT. -
Na jakiej podstawie prawnej można przedłużyć termin obowiązywania umowy?
pzpArtykuł 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp odnosi się do zmiany wartości umowy, czyli do zakresu zamówienia, nie wspominając nic o możliwości przedłużenia terminu jej obowiązywania.