Partnerzy serwisu:
Wszczęcie nowego postępowania będzie możliwe w przypadku, gdy upłynie termin na wniesienie środków ochrony prawnej przez wykonawcę, którego ofertę odrzucono.

Pytanie:

W dniu 12 maja 2021 r. otwarto przetarg tzw. unijny na dostawę sprzętu medycznego. Zamawiający zawarł w SWZ wymóg, że z ofertą należy przesłać poszczególne dokumenty, które nie podlegają uzupełnieniu a ich brak będzie skutkować odrzuceniem oferty. Jednym z dokumentów był załącznik, w którym wykonawca miał wskazać okres gwarancji stanowiący kryterium oceny ofert. Wykonawca nie dołączył go do oferty, więc zamawiający chce ją odrzucić. W jakim terminie wykonawca może odwołać się od tej decyzji i kiedy po przekazaniu odrzucenia wykonawcy, zamawiający może powtórzyć postępowanie?

Odpowiedź:

Zamawiający w sytuacji odrzucenia oferty wykonawcy jest zobowiązany przesłać informację o tej czynności, wskazując jej uzasadnienie faktyczne i prawne. Następnie zamieszcza te informacje na stronie prowadzonego postępowania. Wszczęcie nowego postępowania będzie możliwe w przypadku, gdy upłynie termin na wniesienie środków ochrony prawnej przez wykonawcę, którego ofertę odrzucono.

Zamawiający odrzucił ofertę wykonawcy z uwagi na to, że ten nie przedłożył wraz z ofertą wymaganych dokumentów, które nie podlegają również uzupełnieniu. Dotyczy to dokumentu, w którym podano okres gwarancji stanowiący jedno z kryteriów oceny ofert. W tej sytuacji zamawiający ma obowiązek poinformować wykonawcę o fakcie odrzucenia jego oferty i jednocześnie o unieważnieniu postępowania.

Andrzej Łukaszewicz

Więcej na www.portalzp.pl