BZP: Nieograniczony jednoetapowy konkurs architektoniczny na opracowanie projektu studialnego pawilonu wystawienniczego "Pawilon Żywiołów"
Data publikacji
02.10.2025
Numer ogłoszenia
2025/BZP 00455128/01
Kategoria i podkategoria ogłoszenia
Holding Łódź Spółka z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o konkursie
SEKCJA I ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego: Konkurs prowadzony samodzielnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Holding Łódź Spółka z o.o.
1.4.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 364088429
1.5) Adres zamawiającego:
1.5.1.) Ulica: ul. Konstantynowska 8/10
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 94-303
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zoo.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://orientarium.lodz.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Nazwa konkursu:
Nieograniczony jednoetapowy konkurs architektoniczny na opracowanie projektu studialnego pawilonu wystawienniczego "Pawilon Żywiołów"2.2.) Identyfikator konkursu: ocds-148610-052630b2-246f-4674-a0fe-14e459e71524
2.3.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00455128
2.4.) Wersja ogłoszenia: 01
2.5.) Data ogłoszenia: 2025-10-02
2.6.) Konkurs zastrzeżony:
Nie2.7.) Konkurs dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
SEKCJA III – PROCEDURA I RODZAJ KONKURSU
3.1.) Procedura konkursu:
Konkurs - nieograniczony3.2.) Rodzaj konkursu:
Konkurs jednoetapowy3.3.) Termin składania prac konkursowych: 2025-12-01 15:00
SEKCJA IV – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW KONKURSU I KOMUNIKACJA
4.1.) Adres strony internetowej prowadzonego konkursu:
https://zoolodz.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/4895964.2.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów konkursu:
Wszystkie niezbędne do sporządzenia pracy konkursowej informacje zawarte są na stronie prowadzonego konkursu.4.3.) Komunikacja w konkursie wyłącznie elektroniczna: Tak
4.4.) Adres WWW środka służącego do komunikacji w konkursie:
https://zoolodz.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/4895964.5.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej:
1. W niniejszym Konkursie komunikacja pomiędzy Organizatorem Konkursu a Uczestnikami Konkursu, w tym składanie wniosków o wyjaśnienie treści Regulaminu konkursu, składanie wyjaśnień do prac konkursowych i inne czynności włącznie ze składania prac konkursowych realizowana jest zgodnie z postanowieniami niniejszego rozdziału.2. Składnie Prac konkursowych oraz podmiotowych środków dowodowych, oświadczeń i dokumentów odbywa się zgodnie z regulacją rozdziału 8 Regulaminu Konkursu.
3. Komunikacja między Organizatorem a uczestnikami konkursu odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznej platformy zakupowej (dalej: „Platforma”) pod adresem: https://platforma.eb2b.com.pl lub https://zoolodz.eb2b.com.pl, która spełnia wymagania opisane w art. 64 p.z.p., z wyłączeniem postanowień ust. 2 powyżej.
4. Uczestnik Konkursu zamierzający wziąć udział w konkursie o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie Zakupowej. Zarejestrowanie i utrzymywanie konta na Platformie Zakupowej oraz korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy Zakupowej określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adresem internetowym https://platforma.eb2b.com.pl lub https://zoolodz.eb2b.com.pl. Uczestnik konkursu przystępując do konkursu tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując (w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej), akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.
6. Dodatkowe informacja techniczne zawarte są w Regulaminie Konkursu.
4.7.) Narzędzia elektronicznego modelowania danych budowlanych: Nie
4.11.) Język prac konkursowych i wniosków:
polski
angielski
4.12.) RODO (obowiązek informacyjny):
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO, informujemy, że:1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Holding Łódź sp. z o.o., NIP 7272800310, REGON 364088429, z siedzibą w Łodzi 94-303, ul. Konstantynowska 8/10, tel.: +48 (42) 632 75 09, e-mail: sekretariat@zoo.lodz.pl (dalej: Administrator).
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@zoo.lodz.pl, sekretariat@zoo.lodz.pl lub kierując korespondencję na adres wskazany powyżej, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Administratora oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem tych danych.
3. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest warunkiem koniecznym do realizacji sprawy niniejszego konkursu w Holding Łódź Sp. z o. o, a obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem określonym w przepisach p.z.p., związanym z udziałem w konkursie. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z p.z.p..
4. Ogólną podstawę do przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO, w celu prowadzenia przedmiotowego konkursu, zawarcia umowy oraz rozliczeń finansowo-księgowych, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na Organizatorze konkursu.
5. Szczegółowe cele przetwarzania Pani/Pana danych zostały wskazane w następujących przepisach:
Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Finansach Publicznych;
Ustawia z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
6. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, tj. na podstawie art. 18 i art. 74 p.z.p., a ponadto odbiorcom danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, w tym: podmiotom świadczącym usługi prawne, pocztowe, kurierskie, usługi informatyczne, usługi hostingowe, bankowe, ubezpieczeniowe, osobom i podmiotom zainteresowanym prowadzonym konkursem, a także podmiotom korzystającym z Biuletynu Informacji Publicznej, Biuletynu Zamówień Publicznych, Bazy konkurencyjności oraz internetowej platformy zakupowej eKatalogi, będącej w gestii Urzędu Zamówień Publicznych.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp przez okres 4 lat, licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku, w którym sprawa zamówień publicznych została zakończona, a następnie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, przez okres 5 lat, zgodnie kategorią B5, w przypadku dokumentacji postępowania oraz 10 lat w związku z zawartą umową, zgodnie z kategorią archiwalną B10, a w przypadku zmiany kategorii archiwalnej dokumentacji przez okres zgodny ze zmienioną kategorią archiwalną dokumentacji. W przypadku zamówień finansowanych ze środków funduszy europejskich lub innych środków niż pochodzące z budżetu Unii Europejskiej na podstawie odrębnych przepisów, w tym zakresie do 25 lat.
4.13.) RODO (ograniczenia stosowania):
8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie przepisów prawa, posiada Pani/Pan prawo do: dostępu do treści swoich danych osobowych (prawa prawna: art. 15 RODO);
sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z p.z.p. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników (podstawa prawna: art. 16 RODO);
żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
9. Nie przysługuje Pani/Panu prawo do:
przenoszenia danych osobowych, ze względu na brak przesłanek określonych w art. 20 RODO;
wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 pkt b i c), a prawo usunięcia danych osobowych jest ograniczone tylko do tych danych które nie są konieczne do realizacji celów wskazanych w art. 17 ust. 3 pkt c, d i e RODO, tj. do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania danych, do ustalenia, dochodzenie i obrony roszczeń oraz do celów archiwalnych. Ponadto w szczególnych przypadkach prawa te mogą być ograniczone, ze względu np.: na wymogi prawne, m.in. zawarte w prawie podatkowym lub zasadach rachunkowości.
10. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
12. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, na podstawie szczególnych regulacji prawnych, w tym umów międzynarodowych.
13. Wykonawca, wypełniając obowiązki informacyjne wynikający z art. 13 lub art. 14 RODO względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu udziału w konkursie, w składa stosowne oświadczenie.
14. Jednocześnie Organizator Konkursu przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Organizatorowi konkursu w związku z Konkursem i które Organizator Konkursu pośrednio pozyska od Uczestnika Konkursu biorącego udział w konkursie, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA V – PRZEDMIOT KONKURSU
5.1.) Numer referencyjny konkursu: MOZ.SZ.2510.29.2025
5.2.) Czy konkurs poprzedza udzielenie zamówienia na usługi projektowania architektonicznego lub projektowania architektoniczno - budowlanego: Tak
5.3.) Krótki opis przedmiotu konkursu
Konkurs polega na przedstawieniu studialnego projektu koncepcyjnego pawilonu wystawienniczego na działce Łódź Polesie nr ewid. 43/2 obręb P-16 w obszarze zaznaczonym na mapie zamieszczonej poniżej. Zadaniem uczestnika konkursu jest wpasowanie nowoprojektowanego budynku oraz woliery w danym obszarze biorąc pod uwagę m. in. lokalne ograniczenia związane z infrastrukturą miejską. Maksymalna powierzchnia użytkowa obiektu powinna wynosić ok. 6000m2 na 3 kondygnacjach (maksymalna wysokość budynku 12m npt). Nowoprojektowany budynek wraz z wolierami zewnętrznymi i basenem uchatek należy wkomponować w istniejący obszar z zachowaniem jak największej ilości istniejącego drzewostanu.Szczegółowy opis inwestycji znajduje się w załączniku nr 7 do niniejszego regulaminu.
5.4.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
5.5.) Dodatkowy kod CPV: 71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71210000-3 - Doradcze usługi architektoniczne
SEKCJA VI – NAGRODY
6.1.) Rodzaj nagrody:
Zaproszenie do negocjacji w celu wykonania usługi na podstawie wybranej pracy konkursowej wraz z nagrodą pieniężną6.2.) Liczba nagród dla autora wybranej pracy konkursowej lub autorów wybranych prac konkursowych: 2
6.3.) Liczba prac konkursowych, które zostaną nagrodzone: 3
6.5.) Jeżeli nagrodą w konkursie jest zaproszenie autora lub autorów wybranych prac konkursowych do negocjacji w celu wykonania usługi na podstawie wybranej pracy konkursowej:
6.5.1.) Wartość zamówienia: 420000
6.5.2.) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej rękiSEKCJA VII – KWALIFIKACJA PODMIOTOWA UCZESTNIKÓW KONKURSU
7.1.) Wymagania, jakie muszą spełnić uczestnicy konkursu:
W konkursie mogą brać udziału podmioty (zarówno jako uczestnik konkursu jak i członek zespołu), które nie podlegają wykluczeniu z konkursu na podstawie:1. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
2. art. 108 ust. 1 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych.
Organizator konkursu nie stawia szczegółowych warunków udziału w konkursie.
7.2.) Czy ustanowiono wymagania środowiskowe lub społeczne: Nie
7.3.) Czy przepisy szczególne wymagają posiadania uprawnień do opracowania pracy konkursowej lub opracowania studialnego: Nie
SEKCJA VIII – KRYTERIA OCENY PRAC KONKURSOWYCH/OPRACOWAŃ STUDIALNYCH
8.1.) Rodzaj i nazwa kryteriów oceny prac konkursowych/opracowań studialnych:
Sąd Konkursowy dokona oceny zgłoszonych do Konkursu prac na zasadzie wzajemnego ich porównania według następujących kryteriów:1) Stopień uwzględnienia w pracy konkursowej założeń scenariuszowych;
2) Atrakcyjność zaproponowanych rozwiązań plastyczno-architektonicznych, spójność estetyczna i funkcjonalność wszystkich przestrzeni i rozwiązań wnętrzarskich, podkreślenie charakteru przestrzeni ;
3) Koncepcja komunikacji wewnątrz budynku- walory komunikacyjne, uwzględniające sposób poruszania się i orientację w przestrzeni zwiedzających ;
4) Trafność rozwiązań edukacyjnych (interaktywnych, multimedialnych, sensorycznych, immersyjnych), rozpatrywana pod względem:
a) zapamiętywalności doświadczeń,
b) tworzenia atmosfery (wraz z akustyką, oświetleniem i innymi formami oddziaływania na zmysły zwiedzających),
c) spójności ww. rozwiązań ekspozycyjnych,
d) naturalności wybiegów dla zwierząt ;
5) Zastosowanie rozwiązań proekologicznych i energooszczędnych oraz ich efektywność i zasadność;
8.2.) Znaczenie kryteriów oceny prac konkursowych/opracowań studialnych:
1) Stopień uwzględnienia w pracy konkursowej założeń scenariuszowych (pula punktów w dyspozycji każdego członka Sądu Konkursowego 0-25);2) Atrakcyjność zaproponowanych rozwiązań plastyczno-architektonicznych, spójność estetyczna i funkcjonalność wszystkich przestrzeni i rozwiązań wnętrzarskich, podkreślenie charakteru przestrzeni (pula punktów w dyspozycji każdego członka Sądu Konkursowego jest następująca: 0-25);
3) Koncepcja komunikacji wewnątrz budynku- walory komunikacyjne, uwzględniające sposób poruszania się i orientację w przestrzeni zwiedzających (pula punktów w dyspozycji każdego członka Sądu Konkursowego 0-20);
4) Trafność rozwiązań edukacyjnych (interaktywnych, multimedialnych, sensorycznych, immersyjnych), rozpatrywana pod względem:
a) zapamiętywalności doświadczeń,
b) tworzenia atmosfery (wraz z akustyką, oświetleniem i innymi formami oddziaływania na zmysły zwiedzających),
c) spójności ww. rozwiązań ekspozycyjnych,
d) naturalności wybiegów dla zwierząt
(pula punktów w dyspozycji każdego członka Sądu Konkursowego 0-20);
5) Zastosowanie rozwiązań proekologicznych i energooszczędnych oraz ich efektywność i zasadność (pula punktów w dyspozycji każdego członka Sądu Konkursowego jest następująca: 0-10);
SEKCJA XI – INFORMACJE DODATKOWE
Nagrodzony negocjacjami z wolnej ręki uczestnik konkursu musi spełniać na dzień rozpoczęcia negocjacji warunek zdolności zawodowej w zakresie posiadanego doświadczenia. Podczas negocjacji z wolnej ręki Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie doświadczenia, jeżeli: w ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie sporządził co najmniej 2 programy funkcjonalno-użytkowe (PFU) na podstawie których sporządzono dokumentacje projektową i zrealizowano obiekt zaliczany do obiektów użyteczności publicznej, o wartości każdego PFU co najmniej 200 000,00 zł brutto. Jako obiekt użyteczności publicznej Zamawiający uważa budynek lub zespół budynków przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, albo handlu.