BZP: Opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej dla zadania pn. ,,Zielone Centrum Miasta”
19.12.2025
2025/BZP 00611220/01
Miasto i Gmina Piekoszów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o konkursie
SEKCJA I ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego: Konkurs prowadzony samodzielnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Piekoszów
1.4.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010599
1.5) Adres zamawiającego:
1.5.1.) Ulica: ul. Częstochowska 66A
1.5.2.) Miejscowość: Piekoszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-065
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@piekoszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.piekoszow.biuletyn.net
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Nazwa konkursu:
Opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej dla zadaniapn. ,,Zielone Centrum Miasta”
2.2.) Identyfikator konkursu: ocds-148610-f944dca2-6945-4924-812f-f1407d405afc
2.3.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00611220
2.4.) Wersja ogłoszenia: 01
2.5.) Data ogłoszenia: 2025-12-19
2.6.) Konkurs zastrzeżony:
Nie2.7.) Konkurs dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
SEKCJA III – PROCEDURA I RODZAJ KONKURSU
3.1.) Procedura konkursu:
Konkurs - nieograniczony3.2.) Rodzaj konkursu:
Konkurs jednoetapowy3.3.) Termin składania prac konkursowych: 2026-01-19 10:00
SEKCJA IV – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW KONKURSU I KOMUNIKACJA
4.1.) Adres strony internetowej prowadzonego konkursu:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f944dca2-6945-4924-812f-f1407d405afc4.3.) Komunikacja w konkursie wyłącznie elektroniczna: Tak
4.4.) Adres WWW środka służącego do komunikacji w konkursie:
https://ezamowienia.gov.pl4.5.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej:
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającyma wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
5. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej,
w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
6. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
7. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument
z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
8. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie
e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
9. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
10. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
4.7.) Narzędzia elektronicznego modelowania danych budowlanych: Nie
4.11.) Język prac konkursowych i wniosków:
polski
4.12.) RODO (obowiązek informacyjny):
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy w Piekoszowie (dane adresowe: Częstochowska 66a, 26-065 Piekoszów)
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.);
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia lub na okres przechowywania tych danych zgodnie z wytycznymi o dofinansowania z środków UE;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie
co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA V – PRZEDMIOT KONKURSU
5.1.) Numer referencyjny konkursu: PRI.271.2.25.2025.PJ
5.2.) Czy konkurs poprzedza udzielenie zamówienia na usługi projektowania architektonicznego lub projektowania architektoniczno - budowlanego: Tak
5.3.) Krótki opis przedmiotu konkursu
1. Przedmiotem niniejszego konkursu jest opracowanie pracy konkursowej w zakresie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej zadania pod nazwą ,,Zielone Centrum Miasta”.2. Lokalizacja inwestycji; nr ewidencyjny działki 1031/2, obręb Piekoszów (powierzchnia 29,37 a) - aranżacja zieleni, mała architektura, nadanie przestrzeni nowych funkcji.
Opis przedmiotu konkursu znajduje się w art. 3 Regulaminu.
5.4.) Główny kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
5.5.) Dodatkowy kod CPV: 71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu
5.6.) Aspekty społeczne i środowiskowe w opisie przedmiotu konkursu:
Zamawiający w opisie przedmiotu konkursu uwzględnił aspekty społeczne, w szczególności wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników
SEKCJA VI – NAGRODY
6.1.) Rodzaj nagrody:
Zaproszenie do negocjacji w celu wykonania usługi na podstawie wybranej pracy konkursowej6.2.) Liczba nagród dla autora wybranej pracy konkursowej lub autorów wybranych prac konkursowych: 1
6.3.) Liczba prac konkursowych, które zostaną nagrodzone: 1
6.5.) Jeżeli nagrodą w konkursie jest zaproszenie autora lub autorów wybranych prac konkursowych do negocjacji w celu wykonania usługi na podstawie wybranej pracy konkursowej:
6.5.1.) Wartość zamówienia: 144000
6.5.2.) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej rękiSEKCJA VII – KWALIFIKACJA PODMIOTOWA UCZESTNIKÓW KONKURSU
7.1.) Wymagania, jakie muszą spełnić uczestnicy konkursu:
Zamawiający wymaga aby Uczestnicy konkursu jako osoby fizyczne posiadali uprawnienia architektoniczne do projektowania bez ograniczeń (zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - (Dz.U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – (Dz.U. z 2019 r . poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia architektoniczne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, lub osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych), a podmioty posługiwały się osobami fizycznymi posiadającymi wskazane uprawnienia.oraz wymagania zgodnie z zapisami art. 5 oraz 24 Regulaminu.
7.2.) Czy ustanowiono wymagania środowiskowe lub społeczne: Nie
7.3.) Czy przepisy szczególne wymagają posiadania uprawnień do opracowania pracy konkursowej lub opracowania studialnego: Tak
7.4.) Wymagany zawód/uprawnienia do wykonania pracy konkursowej lub opracowania studialnego:
Projektant posiadający uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej oraz doświadczenie jako autor dokumentacji projektowej opracowania kompletnej dokumentacji projektowej na zagospodarowaniem terenu w przestrzeni publicznej, która została zrealizowana o wartości zrealizowanej inwestycji wg kosztorysu inwestorskiego lub faktycznego wykonania min. 1 500 000,00 zł brutto.7.5.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień:
- Wykaz osób zgodnie z art. 24 RegulaminuSEKCJA VIII – KRYTERIA OCENY PRAC KONKURSOWYCH/OPRACOWAŃ STUDIALNYCH
8.1.) Rodzaj i nazwa kryteriów oceny prac konkursowych/opracowań studialnych:
1) Atrakcyjność i funkcjonalność proponowanych rozwiązań.W tym kryterium każda praca konkursowa może uzyskać maksymalnie 50 punktów, a oceniane będą miedzy innymi walory estetyczne i funkcjonalność zagospodarowania terenu.
2) Zgodność pracy konkursowej z wytycznymi Zamawiającego.
W tym kryterium każda praca konkursowa może uzyskać maksymalnie 20 punktów, a oceniane będą miedzy innymi zgodność zaproponowanych rozwiązań z wytycznymi Zamawiającego.
3) Realność i ekonomika proponowanych rozwiązań.
W tym kryterium każda praca konkursowa może uzyskać maksymalnie 30 punktów, a oceniane będą między innymi koszt realizacji robót na podstawie ocenianej pracy konkursowej (koszt realizacji inwestycji), koszt opracowania dokumentacji projektowo - kosztorysowej, koszt nadzoru autorskiego.
8.2.) Znaczenie kryteriów oceny prac konkursowych/opracowań studialnych:
1) Atrakcyjność i funkcjonalność proponowanych rozwiązań.W tym kryterium każda praca konkursowa może uzyskać maksymalnie 50 punktów, a oceniane będą miedzy innymi walory estetyczne i funkcjonalność zagospodarowania terenu.
2) Zgodność pracy konkursowej z wytycznymi Zamawiającego.
W tym kryterium każda praca konkursowa może uzyskać maksymalnie 20 punktów, a oceniane będą miedzy innymi zgodność zaproponowanych rozwiązań z wytycznymi Zamawiającego.
3) Realność i ekonomika proponowanych rozwiązań.
W tym kryterium każda praca konkursowa może uzyskać maksymalnie 30 punktów, a oceniane będą między innymi koszt realizacji robót na podstawie ocenianej pracy konkursowej (koszt realizacji inwestycji), koszt opracowania dokumentacji projektowo - kosztorysowej, koszt nadzoru autorskiego.