Pytanie:
Czy w trybie negocjacji bez ogłoszenia w nowej ustawie Pzp istnieje obowiązek informowania prezesa UZP o wszczęciu negocjacji bez ogłoszenia powyżej progów unijnych? Czy ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy z art. 208 ust. 2 ustawy Pzp w postępowaniu powyżej progów unijnych to ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante w Dz. Urz. UE? W tym ogłoszeniu jest miejsce na wpisanie, z kim zawarliśmy umowę i kiedy, a to przecież zupełnie nie ten etap procedury.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "USTRONIE" w Radomiu ogłasza przetarg nieograniczony na przeprowadzenie prac rozbiórkowych betonowych pergoli nad przestrzenią na odpady oraz wykonanie podbudowy pod nowe altany śmietnikowe
Ogłoszenie premium 27 dni do końca13.10.2025
RADOM, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa WOLA - Administracja Osiedla Bemowo I/II w Warszawie ogłasza przetarg na przeprowadzenie remontów balkonów-tarasów
Ogłoszenie premium 23 dni do końca09.10.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Nowa ustawa Pzp nie przewiduje obowiązku informowania prezesa UZP o wszczęciu postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia o wartości zamówienia równej progom unijnym lub je przekraczającej. Został on zniesiony.
Negocjacje bez ogłoszenia to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający negocjuje warunki umowy w sprawie zamówienia publicznego z wybranymi przez siebie wykonawcami, a następnie zaprasza ich do składania ofert. Z przywołanego w pytaniu art. 208 ust. 2 nowej ustawy Pzp wynika, że zamawiający, po wszczęciu postępowania, może przekazać do publikacji Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy. Zamawiający wszczyna postępowanie w przypadku trybu negocjacji bez ogłoszenia – stosownie do art. 130 ust. 1 pkt 2 nowej ustawy Pzp – przez przekazanie zaproszenia do negocjacji.
Do ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy zamawiający wykorzystuje ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante, stanowiące załącznik XII do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/1986 z 11 listopada 2015 r. ustanawiającego standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych i uchylające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 842/2011 (Dz. Urz. UE z 12.11.2015, L 296/1).
Należy pamiętać, że treść tego ogłoszenia jest „ustandaryzowana” na szczeblu UE. Nie wszystkie informacje zawarte w ogłoszeniu są zatem adekwatne w danym przypadku choćby z uwagi na to, że dotyczy ono różnych procedur, a nawet udzielenia koncesji.
Dlatego też zamawiający wypełnia w nim te sekcje, które są właściwe dla danego przypadku, dla którego wykorzystuje to ogłoszenie.
Andrzela Gawrońska-Baran
Więcej na www.portalzp.pl
-
Wariant II trybu podstawowego a oferty z rażąco niską ceną
oferta dodatkowaNie ma przeszkód, aby wykonawca w ofercie dodatkowej zaoferował niższą cenę niż w ofercie złożonej w odpowiedzi na ogłoszenie, nawet jeżeli cena była badana pod kątem rażąco niskiej. -
Czy zamawiający sektorowy może zawrzeć umowę ramową w trybie z wolnej ręki?
umowa ramowaW przypadku zamówień sektorowych zawarcie umowy ramowej nie może nastąpić w wyniku zamówienia z wolnej ręki. Za to istnieje możliwość zawarcia umowy ramowej na 8 lat. -
Ważne wskazówki związane z unieważnieniem postępowania w przypadku nieuzyskania dofinansowania
unieważnienieZamawiający nie może unieważnić postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp, w sytuacji gdy zostały mu już przyznane środki na sfinansowanie zamówienia.