Obowiązkowy raport z realizacji zamówienia publicznego - kiedy i jak go sporządzić?
Zamawiający udzielający zamówień publicznych o wartości od 130.000 zł muszą pamiętać o obowiązku sporządzania raportu z realizacji zamówienia.
Zamawiający udzielający zamówień publicznych o wartości od 130.000 zł muszą pamiętać o obowiązku sporządzania raportu z realizacji zamówienia.
Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 109 ust. 1 przewiduje fakultatywne przesłanki wykluczenia wykonawcy z ubiegania się o uzyskanie zamówienia publicznego, których zastosowanie uzależnione jest od subiektywnej decyzji zamawiającego.
W przypadku gdy zamawiający wymaga w treści specyfikacji warunków zamówienia, aby wykonawcy w ofertach przetargowych wskazali nazwę producenta podzespołów składających się na oferowane urządzenie, nie jest możliwe uzupełnienie brakującej w tym zakresie informacji.
Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1111 ze zm.) przewiduje możliwość korzystania z pośrednictwa ubezpieczeniowego w zakresie ubezpieczeń osobowych i majątkowych.
Prawodawstwo Unii Europejskiej przyjmuje zapewnienie wykonawcom możliwości skutecznego konkurowania o zamówienia publiczne w innych państwach członkowskich jako wiodący cel dotyczący udzielania zamówień publicznych.
Ustawa Prawo zamówień publicznych zobowiązuje zamawiających, aby w przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia niezwłocznie zawiadamiali wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w tym postępowaniu, o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
Zgodnie z art. 246 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający mogą zastosować kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert albo jako kryterium o wadze przekraczającej 60%, jeżeli określą w opisie przedmiotu zamówienia wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia.
W prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pracownik pełniący funkcję sekretarza komisji opublikował przed otwarciem ofert kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia. Podana kwota była niższa niż możliwości finansowe zamawiającego. Główny Księgowy podważył poprawność działania sekretarza komisji i żąda unieważnienia postępowania powołując się na swoją odpowiedzialność za naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych.
Komornik sądowy, prowadząc egzekucję z majątku dłużnika, w określonych sytuacjach jest ograniczony w możliwości zajęcia danych świadczeń, zasiłków, dodatków itd.
Pieczęć elektroniczna ministra właściwego do spraw informatyzacji potwierdza integralność danych podpisanych przy użyciu podpisu zaufanego oraz autentyczność podpisu.
Na adres
wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie chęci
otrzymywania alertów.
Prosimy o potwierdzenie w ciągu 24 godzin.