BZP: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski 2025-2026
08.04.2025
2025/BZP 00180454/01
GMINA MIASTO OSTRÓW WIELKOPOLSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski 2025-2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO OSTRÓW WIELKOPOLSKI
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855512
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: al. Powstańców Wielkopolskich 18
1.4.2.) Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
1.4.3.) Kod pocztowy: 63-400
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@umostrow.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://umostrow.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00180454
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-08
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00174905
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
dotyczy wszystkich części zamówienia:
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany jest w następujących dokumentach:
1) Program Ubezpieczenia - załącznik nr 6,
2) Wykaz majątku - załącznik nr 7.
2. Zamawiający nie przewiduje wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy.
3. Zamawiający nie przewiduje wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy.
4. Wymagania określone przez zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia:
1) Zamawiający wymaga, aby Zamawiający (Ubezpieczający/Ubezpieczony) nie był zobowiązany do pokrywania strat Wykonawcy działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 111 ust. 2 Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U. 2024 poz. 838 tj.).
2) Wykonawca musi posiadać ogólne (szczególne) warunki ubezpieczenia, zwane dalej OWU, wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia.
5. POZOSTAŁE INFORMACJE.
5.1. Dopuszcza się składanie ofert częściowych na każdą z wymienionych w pkt 3.1 SWZ części. Każda z części będzie oceniana odrębnie.
5.2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
5.3. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia tj. czynności ubezpieczeniowych, których zgodnie z ustawa z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej Wykonawca nie może powierzyć innym podmiotom tj.:
1) Czynności polegających na zlecaniu zawierania umów ubezpieczenia, umów gwarancji ubezpieczeniowych uprawnionym pośrednikom ubezpieczeniowym w rozumieniu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, a także wykonywanie tych umów (zgodnie z art. 4 ust. 7 pkt. 1 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej);
2) Czynności polegających na ustalaniu składek i prowizji należnych z tytułu umów ubezpieczenia, umów gwarancji ubezpieczeniowych, umów reasekuracji (zgodnie z art. 4 ust. 7 pkt. 4 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej);
3) Czynności polegających na ustanawianiu, w drodze czynności cywilnoprawnych, zabezpieczeń rzeczowych lub osobistych, jeżeli są one bezpośrednio związane z zawieraniem umów ubezpieczenia, umów gwarancji ubezpieczeniowych, umów reasekuracji (zgodnie z art. 4 ust. 7 pkt. 5 ustawy o działalności ubezpieczeniowej
i reasekuracyjnej).
5.4. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia (określonych czynności ubezpieczeniowych) podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia (czynności ubezpieczeniowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
6. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
6.1. Termin realizacji zamówienia: 12 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1 czerwca 2025 r, (planowany okres realizacji zamówienia): od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r.
UWAGA:
W dokumentach uwzględniono termin realizacji zamówienia od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r. Jednak w przypadku podpisania umowy po dniu 01.06.2025 r. terminy w dokumentach zostaną zachowane.
6.2. Dla ubezpieczeń majątkowych zostanie wystawiona jedna zbiorcza polisa ubezpieczenia dla wszystkich jednostek objętych ubezpieczeniem na okres:
od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r.
Dla ubezpieczeń komunikacyjnych zostanie wystawiona jedna polisa ubezpieczenia dla każdego pojazdu mającego początek ubezpieczeniem w okresie:
od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r.
Dla ubezpieczeń NNW OSP zostanie wystawiona jedna polisa ubezpieczenia na okres:
od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r.
UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany sposobu wystawienia polis ubezpieczeniowych po rozstrzygnięciu postępowania
Po zmianie:
dotyczy wszystkich części zamówienia:
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany jest w następujących dokumentach:
1) Program Ubezpieczenia - załącznik nr 6,
2) Wykaz majątku - załącznik nr 7.
2. Zamawiający nie przewiduje wymagań dotyczących zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy.
3. Zamawiający nie przewiduje wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy.
4. Wymagania określone przez zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia:
1) Dopuszcza się nabycie członkostwa w towarzystwie ubezpieczeń wzajemnych niezwiązanego z nabywaniem udziałów w kapitale zakładowym tego towarzystwa (zaangażowaniem właścicielskim) oraz niepociągającego za sobą zobowiązania do udziału w pokrywaniu straty towarzystwa przez wnoszenie dodatkowej składki ubezpieczeniowej w całym okresie realizacji zamówienia.
2) Wykonawca musi posiadać ogólne (szczególne) warunki ubezpieczenia, zwane dalej OWU, wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia.
5. POZOSTAŁE INFORMACJE.
5.1. Dopuszcza się składanie ofert częściowych na każdą z wymienionych w pkt 3.1 SWZ części. Każda z części będzie oceniana odrębnie.
5.2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
5.3. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia tj. czynności ubezpieczeniowych, których zgodnie z ustawa z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej Wykonawca nie może powierzyć innym podmiotom tj.:
1) Czynności polegających na zlecaniu zawierania umów ubezpieczenia, umów gwarancji ubezpieczeniowych uprawnionym pośrednikom ubezpieczeniowym w rozumieniu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, a także wykonywanie tych umów (zgodnie z art. 4 ust. 7 pkt. 1 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej);
2) Czynności polegających na ustalaniu składek i prowizji należnych z tytułu umów ubezpieczenia, umów gwarancji ubezpieczeniowych, umów reasekuracji (zgodnie z art. 4 ust. 7 pkt. 4 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej);
3) Czynności polegających na ustanawianiu, w drodze czynności cywilnoprawnych, zabezpieczeń rzeczowych lub osobistych, jeżeli są one bezpośrednio związane z zawieraniem umów ubezpieczenia, umów gwarancji ubezpieczeniowych, umów reasekuracji (zgodnie z art. 4 ust. 7 pkt. 5 ustawy o działalności ubezpieczeniowej
i reasekuracyjnej).
5.4. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia (określonych czynności ubezpieczeniowych) podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia (czynności ubezpieczeniowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
6. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
6.1. Termin realizacji zamówienia: 12 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1 czerwca 2025 r, (planowany okres realizacji zamówienia): od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r.
UWAGA:
W dokumentach uwzględniono termin realizacji zamówienia od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r. Jednak w przypadku podpisania umowy po dniu 01.06.2025 r. terminy w dokumentach zostaną zachowane.
6.2. Dla ubezpieczeń majątkowych zostanie wystawiona jedna zbiorcza polisa ubezpieczenia dla wszystkich jednostek objętych ubezpieczeniem na okres:
od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r.
Dla ubezpieczeń komunikacyjnych zostanie wystawiona jedna polisa ubezpieczenia dla każdego pojazdu mającego początek ubezpieczeniem w okresie:
od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r.
Dla ubezpieczeń NNW OSP zostanie wystawiona jedna polisa ubezpieczenia na okres:
od dnia 01 czerwca 2025 r. do dnia 31 maja 2026 r.
UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany sposobu wystawienia polis ubezpieczeniowych po rozstrzygnięciu postępowania
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-04-17 09:00
Po zmianie:
2025-04-25 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-04-17 11:00
Po zmianie:
2025-04-25 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-05-16
Po zmianie:
2025-05-24