BZP: Usługi ochrony osób, budynku, lokalu i mienia Sądu Rejonowego w Oleśnie
11.04.2025
2025/BZP 00188126/01
Sąd Okręgowy w Opolu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Usługi ochrony osób, budynku, lokalu i mienia Sądu Rejonowego w Oleśnie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Opolu
1.2.) Oddział zamawiającego: Sąd Okręgowy w Opolu
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323660
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: pl. Daszyńskiego 1
1.4.2.) Miejscowość: Opole
1.4.3.) Kod pocztowy: 45-064
1.4.4.) Województwo: opolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@opole.so.gov.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.opole.so.gov.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00188126
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-11
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00179907
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w Ogłoszeniu o zamówieniu lub w dokumentach zamówienia, w postaci jasnych, precyzyjnych i jednoznacznych postanowień umownych.
2. Zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem § 12 ust. 3 Umowy.
3. Dopuszcza się zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w następującym zakresie i przy spełnieniu następujących warunków:
a) Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień niniejszej Umowy w sytuacji zmiany (przesunięcia) godzin pracy określonych w § 6 Umowy, bez zmiany zakresu świadczonej usługi i bez zmiany kwoty wynagrodzenia;
b) w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, Wykonawca wprowadzi nową stawkę z dniem jej wejścia w życie przy czym jeżeli zmiana stawki nastąpiła po dacie wystawienia dokumentu księgowego, Wykonawca wprowadzi nową stawkę w kolejnym okresie rozliczeniowym. W przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulega zamianie;
c) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 5 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie w takim przypadku zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w związku z podwyższeniem wynagrodzenia minimalnego. Obowiązek zmiany nie dotyczy wynagrodzenia minimalnego jakie obowiązuje w 2025r.;
d) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego;
e) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego;
f) dopuszcza się zmiany umowy dotyczące poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, niepowodujące zmiany celu i istoty umowy, przy czym wymaga to zgody obu Stron umowy;
g) w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, możliwa jest zmiana postanowień umowy.
4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu wpływ zmian, o których mowa w § 12 ust. 3 lit. b)–e) Umowy na koszt wykonania zamówienia.
5. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie właściwych aktów prawnych wywołujących zmiany, o których mowa w § 12 ust. 3 Umowy.
6. W przypadku zawarcia porozumienia pomiędzy Prezesem Sądu Okręgowego w Opolu, a właściwym miejscowo Komendantem Policji w przedmiocie powołania Policji Sądowej, istnieje możliwość zmiany Szczegółowego Zakresu Obowiązków Wykonawcy, harmonogramu czasu pracy pracowników ochrony oraz ilości pracowników ochrony.
Cd. zmian w Informacjach dodatkowych.
Po zmianie:
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w Ogłoszeniu o zamówieniu lub w dokumentach zamówienia, w postaci jasnych, precyzyjnych i jednoznacznych postanowień umownych.
2. Zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem § 12 ust. 3 Umowy.
3. Dopuszcza się zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w następującym zakresie i przy spełnieniu następujących warunków:
a) Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień niniejszej Umowy w sytuacji zmiany (przesunięcia) godzin pracy określonych w § 6 Umowy, bez zmiany zakresu świadczonej usługi i bez zmiany kwoty wynagrodzenia;
b) w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, Wykonawca wprowadzi nową stawkę z dniem jej wejścia w życie przy czym jeżeli zmiana stawki nastąpiła po dacie wystawienia dokumentu księgowego, Wykonawca wprowadzi nową stawkę w kolejnym okresie rozliczeniowym. W przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulega zamianie;
c) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 5 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie w takim przypadku zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w związku z podwyższeniem wynagrodzenia minimalnego. Obowiązek zmiany nie dotyczy wynagrodzenia minimalnego jakie obowiązuje w 2025r.;
d) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego;
e) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego;
f) dopuszcza się zmiany umowy dotyczące poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, niepowodujące zmiany celu i istoty umowy, przy czym wymaga to zgody obu Stron umowy;
g) w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, możliwa jest zmiana postanowień umowy.
h) w przypadku objęcia budynku Sądu zakazem fotografowania w myśl przepisów ustawy o obronie ojczyzny Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany Szczegółowego zakresu obowiązków Wykonawcy (Załącznika Nr 4 do Umowy).
4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu wpływ zmian, o których mowa w § 12 ust. 3 lit. b)–e) Umowy na koszt wykonania zamówienia.
5. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie właściwych aktów prawnych wywołujących zmiany, o których mowa w § 12 ust. 3 Umowy.
6. W przypadku zawarcia porozumienia pomiędzy Prezesem Sądu Okręgowego w Opolu, a właściwym miejscowo Komendantem Policji w przedmiocie powołania Policji Sądowej, istnieje możliwość zmiany Szczegółowego Zakresu Obowiązków Wykonawcy, harmonogramu czasu pracy pracowników ochrony oraz ilości pracowników ochrony.
Cd. zmian w Informacjach dodatkowych.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-04-15 10:00
Po zmianie:
2025-04-23 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-04-15 12:00
Po zmianie:
2025-04-23 11:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-05-14
Po zmianie:
2025-05-22