BZP: "Przebudowa drogi wewnętrznej na działkach nr 332/5 i 344/3 obręb 21 Międzyzdroje"
15.04.2025
2025/BZP 00191130/01
GMINA MIĘDZYZDROJE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Przebudowa drogi wewnętrznej na działkach nr 332/5 i 344/3 obręb 21 Międzyzdroje"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYZDROJE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685591
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Ratuszowy 1
1.5.2.) Miejscowość: Międzyzdroje
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-500
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@miedzyzdroje.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.miedzyzdroje.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Przebudowa drogi wewnętrznej na działkach nr 332/5 i 344/3 obręb 21 Międzyzdroje"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-98e2899a-cab4-4371-b756-355b3ddd6374
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00191130
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042152/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Przebudowa drogi wewnętrznej na działkach nr 332/5 i 344/3 - obręb 21 Międzyzdroje.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej szczegółowo opisane w pkt. 14, 15 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.ZP.271.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac budowlanych polegające na przebudowie drogi istniejącej nawierzchni na działkach 332/5 i 334/3 obręb 21 Międzyzdroje, wraz z wykonaniem wpustów deszczowych i sieci oświetlenia ulicznego oraz wymianą nawierzchni na części działki 332/7 obręb 21 Międzyzdroje.
Projektowane zagospodarowanie terenu.
1) Parametry techniczne:
a) Klasa drogi - wewnętrzna.
b) Kategoria drogi - gminna.
c) Położenie - na terenie zabudowanym.
d) Prędkość - 30 km/h.
e) Szerokość jezdni - 3,00m.
f) Spadek poprzeczny jezdni - jednostronny 2,0%.
g) Szerokość placu - 2,50-4,50m.
h) Kategoria ruchu - KR1-2.
2) Rodzaje nawierzchni:
a) Jezdnia - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm. Szerokość drogi 3.0m.
b) Wjazd - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm. Istniejący zjazd z ul. M. Skłodowskiej-Curie należy przebudować z dowiązaniem do istniejącego chodnika.
c) Zjazd - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm. Zjazd zaprojektowano o szerokościach dostosowanych do szerokości istniejących bram wjazdowych do posesji.
d) Plac - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm. Szerokość placu od 2,50 do 4,50 m.
e) Ściek - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm.
f) Chodnik - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm .
3) Odwodnienie:
Odwodnienie odbywać się będzie powierzchniowo, poprzez ściek i spadki poprzeczne oraz podłużne do wpustów deszczowych.
4) Oświetlenie:
Klasa oświetlenia ulicznego dla drogi M6. Słupy stożkowe ocynkowane o grubości ścianki nie mniej niż 4 mm, wysokość h-6,5m. Oświetlenie w technologii LED, oprawy drogowe w stopniu IP66.
Dodatkowo w ramach zadania należy wymienić nawierzchnie na części działki 332/7 obręb 21 Międzyzdroje, tj. nawierzchnie z płyt drogowych zastąpić nawierzchnią z kostki betonowej o grubości 8 cm.
Wykonawca zobowiązany jest do rozebrania płyt żelbetonowych pełnych o powierzchni ponad 3 m?, wywiezieniu płyt z terenu rozbiórki na działkę nr 98 obręb Lubin i ponownego ich ułożenia na wskazanym terenie.
Po stronie Wykonawcy leży powiadomienie dyspozytorów sieci: energetycznych, gazowych i innych jeżeli występują o planowanej dacie rozpoczęcia inwestycji, posiadających swoje uzbrojenie w granicach pasa drogowego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienie stanowi projekt techniczny, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót i na tej podstawie należy wycenić ofertę. Przedmiot zamówienie obejmuje także wszystkie inne czynności, wyraźnie niewyspecyfikowane w opisie przedmiotu zamówienia, który z przyczyn technicznych, technologicznych lub organizacyjnych, są lub staną się niezbędne do wykonania robót opisanych w dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w tym miedzy innymi koszty regulacji istniejących nawierzchni do poziomu projektowanej nawierzchni, dostosowanie do poziomu projektowanej nawierzchni zjazdów na posesjach przyległych, regulację elementów ogrodzeń, bram wjazdowych i furtek.
Zwraca się uwagę, że przy wynagrodzeniu ryczałtowym przedmiar robót nie jest podstawą do określenia zakresu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze pozycje mają być jedynie pomocą w kalkulacji kosztów inwestycji wobec tego jest to jedynie dokumentem wspomagającym wycenę przedsięwzięcia i stanowił uszczegółowianie wynagrodzenie ryczałtowego Wykonawcy określonego w Ofercie.
W razie różnicy w treści dokumentów przyjmuje się, że Wykonawca uwzględnił w cenie oferty wszystkie posiadane informacje o Przedmiocie umowy, a w razie sprzeczności pomiędzy dokumentami, co do zakresu zamówienia przyjmuje się, że Wykonawca uwzględnił w cenie oferty najszerszy możliwy zakres wynikający z jakiegokolwiek udostępnionego dokumentu, w tym odpowiedzi na pytania i zmiany treści wskazanych wyżej dokumentów
Materiały uzyskane z rozbiórki konstrukcji lub części robót za wyjątkiem odpadów powstałych w trakcie wykonania robót, stanowią własność Zamawiającego i Wykonawca winien przedsięwziąć wszelkie środki ostrożności niezbędne dla ich zachowania.
a) W przypadku gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane prze konkretnego wykonawcę, wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważny". Jeżeli w dokumentacji projektowej wskazano produkty gotowe, z podaniem nazwy, symbolu i producenta, to produkty tę stanowią przykłady materiałów, elementów i urządzeń, jakie mogą być użyte przez Wykonawcę ramach robót. Znaki firmowe producentów oraz nazwy i symbole poszczególnych produktów zostały w dokumentacji podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia ich charakterystyki Zamawiający, dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych, nie odbiegających od zaproponowanych w zakresie:
- gabarytów i konstrukcji (wielkość z tolerancją ± 5%, rodzaj oraz liczba elementów składowych) - uwaga niniejsza nie dotyczy parametrów użytkowych i wymiarów obiektów budowlanych,
- charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
- charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiału),
- wyglądu (struktura, barwa, kształt),
- parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcja, charakterystyki liniowe itp.) - minimalnych określonych w specyfikacji technicznej i projekcie budowlano-wykonawczym,
- parametrów bezpieczeństwa użytkowania - minimalnych określonych odrębnymi przepisami.
Zamawiający zwraca uwagę, że w przypadku składania przez Wykonawcę propozycji rozwiązań równoważnych, to na Wykonawcy ciąży wykazanie dowodu, iż oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane są zgodne z wymaganiami Zamawiającego. Jeżeli zastosowanie rozwiązania równoważnego wymaga dopełnienia strony formalnej, np. uzyskania akceptacji Nadzoru Autorskiego, zmiany Pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, wykonania projektów zamiennych, rysunków, itp. przez osoby uprawnione do wykonywania samodzielnej funkcji technicznej projektanta w odpowiedniej specjalności; Wykonawca ma obowiązek czynności te dopełnić na własny koszt w ramach wynagrodzenia umownego.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust.1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp.
Obowiązkiem Wykonawcy jest przekazanie Zamawiającemu, nie później niż do 5 dni po zawarciu umowy, harmonogramu rzeczowo - finansowego Przedmiotu umowy (zwanego dalej "Harmonogramem"), sporządzonego w formie papierowej i elektronicznej (plik excel) na adres: annalysiuk@miedzyzdroje.pl. Harmonogram obejmować ma terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych elementów robót, wszystkie koszty i opłaty związane z realizacją Przedmiotu umowy, wszelkie materiały, urządzenia i wyposażenie oraz roboty niezbędne do wykonania Przedmiotu umowy zgodnie z opisem przedmiotu w specyfikacji warunków zamówienia. Harmonogram ma określać termin wykonania i koszt realizowanego Przedmiotu umowy w ramach umowy zawartej z Wykonawcą. Harmonogram akceptuje Zamawiający.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231112-3 - Instalacja rurociągów
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4