BZP: Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Zielonki do przedszkoli, szkół specjalnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w roku szkolnym 2025/2026
16.04.2025
2025/BZP 00193164/01
Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Zielonkach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Zielonki do przedszkoli, szkół specjalnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w roku szkolnym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Zielonkach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 357946812
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Galicyjska 17
1.5.2.) Miejscowość: Zielonki
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-087
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 12 2850298; +48 12 2850490
1.5.8.) Numer faksu: +48 12 2850298 wew. 102
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gzeas@gzeaszielonki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gzeaszielonki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Zielonki do przedszkoli, szkół specjalnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w roku szkolnym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-545230c0-b6ec-4ee8-ba79-a2517ca7ab04
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00193164
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00027528/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Zielonki do przedszkoli, szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-545230c0-b6ec-4ee8-ba79-a2517ca7ab043.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj. przy użyciu: Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami:
1) Pani Dominika Grzywnowicz – w sprawach merytorycznych,
2) Pani Izabela Burda – w sprawach merytorycznych i proceduralnych.
Zamawiający informuje, że komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia lub ofert.
Strona na platformie e-Zamówienia:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-545230c0-b6ec-4ee8-ba79-a2517ca7ab04
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia pod linkiem https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu. Korzystanie w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” wymaga posiadania przez Wykonawcę konta „Wykonawcy” na Platformie eZamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulaminserwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy” https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/ . „Formularze do komunikacji” umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu do Platformy e-Zamówienia w podglądzie postępowania w zakładce "Komunikacja”. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem sprawy. Składane na wezwanie Zamawiającego: oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia, pełnomocnictwo, podmiotowe środki dowodowe (w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp), zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, sporządza się w postaci elektronicznej w ogólnie dostępnych formatach danych (przykładowo: .rtf, .doc, .docx, .pdf, .odt, .xls, .xlsx, .jpg, .tif, .png, .zip, .tar, .gz, .7z.) i przekazuje jako załącznik do: „Formularza do komunikacji” dostępny na Platformie e-Zamówienia (maksymalny rozmiar przesyłanych plików wynosi 150 MB). Informacje, oświadczenia lub dokumenty mogą zostać przesłane, również jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przez: „Formularz do komunikacji” dostępny na Platformie e-Zamówienia. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415). W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 45 87 799 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem” https://ezamowienia.gov.pl/soz/latest-faq . W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: gzeas@gzeaszielonki.pl (maksymalny rozmiar załączników wynosi 50 MB).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Zielonkach, ul. Galicyjska 17, 32-087 Zielonki, tel.12 285 02 98, e-mail: gzeas@gzeaszielonki.pl;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym Wykonawca może się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem e-mail: iod@gzeaszielonki.pl lub pisemnie na adres Administratora;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji art. 275 pkt 1;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje nie podania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
d) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja dowozu i odwozu dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Zielonki do przedszkoli, szkół specjalnych oraz ośrodków szkolno–wychowawczych zwanych w dalszej części SWZ „szkołą” wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu w roku szkolnym 2025/2026. Świadczenie usług odbywać się będzie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy
z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539) oraz zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1251).
Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Zielonki z miejsca zamieszkania do szkoły i przywóz po zajęciach lekcyjnych do miejsca zamieszkania, na trasie: dom - szkoła – dom.
Przewidywane trasy przewozu dzieci niepełnosprawnych:
1) Pękowice – Kraków, ul. Zakątek 2 (Zespół Szkół Specjalnych Nr 4) – 1 (jedno) dziecko;
2) Zielonki – Kraków, ul. Zakątek 2 (Zespół Szkół Specjalnych Nr 4) - 3 (troje) dzieci,
3) Bosutów – Kraków, ul. Ptaszyckiego 9 (Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 79) – 1 (jedno) dziecko;
4) Bibice – Waganowice 19, (Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi) –
2 (dwoje) dzieci;
5) Bibice – Kraków, ul. Ułanów 25 (Szkoła Podstawowa) – 1 (jedno) dziecko;
6) Bibice – Kraków, ul. Armii Krajowej (Chrześcijańska Szkoła Podstawowa „UCZEŃ” Nr 1) – 1 (jedno) dziecko;
7) Zielonki – Kraków, ul. Spadochroniarzy (Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 9) – 1 (jedno) dziecko;
8) Bibice - Kraków, ul. Zakątek 2 (Zespół Szkół Specjalnych Nr 4) – 1 (jedno) dziecko;
9) Węgrzce – Wola Zachariaszowska, ul. Świętego Floriana 1 (Szkoła Podstawowa) – 1 (jedno) dziecko;
10) Wola Zachariaszowska – Kraków, os. Sportowe 28 (Szkoła Przysposabiająca
do Pracy) – 1 (jedno) dziecko;
11) Bibice – Kraków, ul. Pawlickiego 1 (Szkoła Podstawowa) – 1 (jedno) dziecko;
12) Zielonki – Kraków, ul. Chmielowskiego 1 (Szkoła Podstawowa Nr 22) –
1 (jedno) dziecko;
13) Zielonki – Kraków, ul. Wietora 7 (Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 6) – 1 (jedno) dziecko;
14) Bibice – Kraków, ul. Tyniecka 6 (Szkoła Podstawowa Nr 73) – 1 (jedno) dziecko;
15) Węgrzce – Tyniecka 6 (Szkoła Podstawowa Nr 73) – 1 (jedno) dziecko;
16) Bibice - Wola Zachariaszowska, ul. Świętego Floriana 1 (Szkoła Podstawowa) – 1 (jedno) dziecko;
17) Trojanowice - Kraków, ul. Zakątek 2 (Zespół Szkół Specjalnych Nr 4) - 3 (troje) dzieci.
Zamawiający zaleca Wykonawcy zapoznanie się ze szczegółowym przebiegiem trasy przewozu dzieci niepełnosprawnych; szacunkowa liczba kilometrów do pokonania w celu wykonania usługi dziennie: ok. 400 kilometrów. Liczba kilometrów dziennych może ulec zmianie – Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania z prawa opcji, zgodnie z art. 441 ustawy PZP; prawo opcji -15% - +15% kilometrów dziennych, realizowanego dowozu. Szacunkowa liczba dzieci niepełnosprawnych do przewiezienia: ok. 22 dzieci. Do obsługi realizacji dowozu dzieci niepełnosprawnych do przedszkoli, szkół specjalnych oraz ośrodków szkolno–wychowawczych należy zabezpieczyć minimum 4 pojazdy dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym:
1) 2 pojazdy, w których minimalna ilość miejsc siedzących ma wynosić 7 (nie licząc miejsc dla kierowcy i opiekuna) i nie więcej niż 9 miejsc, w tym minimum 1 pojazd dostosowany do przewozu osób na wózku inwalidzkim, wyposażony w windę-podnośnik, pasy mocujące wózek i pasy mocujące dziecko na wózku, plus pojazdy zastępcze;
2) 2 pojazdy przystosowane do przewozu osób, w którym minimalna ilość miejsc siedzących ma wynosić 7 łącznie z kierowcą i opiekunem, plus pojazd zastępczy.
Szczegółowe warunki realizacji zamówienia określa ponadto wzór umowy.
Dowóz dzieci niepełnosprawnych zwanych dalej „uczniami” odbywa się w dni nauki szkolnej tj. od. 01.09.2025 roku do 26.06.2026 roku, z wyłączeniem ferii zimowych i wiosennych oraz innych przerw w nauce wynikających z kalendarza roku szkolnego 2025/2026 tj. 188 dni nauki.
Przewóz realizowany będzie według planowanych tras przejazdu, godzin oraz ilości uczniów wykazanych w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Szczegółowy rozkład jazdy, dostosowany do planu zajęć lekcyjnych każdego z dowożonych uczniów Wykonawca ma uzgodnić z rodzicami uczniów i przedstawić na piśmie Zamawiającemu w terminie do 3 dni od rozpoczęcia realizacji dowozu. O każdej zmianie rozkładu jazdy Zamawiający ma zostać niezwłocznie poinformowany przez Wykonawcę na piśmie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zwiększenie lub zmniejszenie liczby dziennych kilometrów realizowanego dowozu: +15% lub -15% liczby dziennych kilometrów4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
zamówienie o charakterze powtarzającym się, przewidywany termin publikacji kolejnego ogłoszenia 2026 rok4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1. C - cena 50% - 50 pkt.
Es – emisja spalin = 20% - 20 pkt.
W – wiek pojazdu – rok produkcji = 30% - 30 pkt.
B – badana oferta = C+Es+W = 100pkt.
Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, której przyznana zostanie największa całkowita ilość punktów (B) łącznie w wyżej wymienionych kryteriach, tj.: B= C+Es+W = 100 pkt.
Cena: oferta z najniższą ceną otrzyma 50 pkt.
Pozostałe oferty proporcjonalnie mniej wg następującego przelicznika:
C = najniższa cena /cena zawarta w ofercie badanej x 50 pkt.
(Es) Emisja spalin: w tym kryterium Wykonawca może otrzymać maksymalnie 20 pkt. Jeżeli Wykonawca zadeklaruje w ofercie, że przedmiot zamówienia będzie wykonywany przy użyciu pojazdów spełniających normę w zakresie emisji spalin EURO 6, otrzyma dodatkowe punkty.
Zamawiający do oceny kryterium „normy emisji spalin pojazdów wykorzystywanych na potrzeby realizacji zamówienia” pobierze dane z oferty Wykonawcy. W przypadku niepodania przez Wykonawcę informacji odnośnie spełniania przez pojazdy przewidziane do realizacji zamówienia norm emisji spalin Zamawiający przyzna w przedmiotowym kryterium 0 pkt.
(W) Wiek pojazdu, którym świadczony będzie dowóz (liczony na dzień otwarcia ofert od daty produkcji - rok produkcji) , w tym kryterium Wykonawca może otrzymać maksymalnie 30 pkt. wg następującego przelicznika:
W = W1+W2+W3+W4/ 4 – liczba pojazdów wymaganych do realizacji zamówienia.
Wykonawca, który zadeklaruje w ofercie, że pojazd, którym świadczone będą usługi został wyprodukowany w roku 2014 i starszy lub który w ofercie nie złoży żadnej deklaracji w zakresie wieku pojazdów otrzyma 0 pkt.,
Wykonawca, który zadeklaruje w ofercie, że pojazd, którym świadczone będą usługi został wyprodukowany w roku 2024 lub w roku 2025 otrzyma 30 pkt.
Wiek pojazdów liczony będzie „rocznikowo” tzn. za pojazd nowy Zamawiający potraktuje pojazd wyprodukowany w 2025 r., za pojazd w wieku dwóch lat wyprodukowany w 2023 r. itd. Punktacja przyznana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki - najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę w oparciu o podane kryteria wyboru. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert będą przedstawiały taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja spalin EURO
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek pojazdu, którym świadczony będzie dowóz
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada aktualnie obowiązujące zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego osób lub jeżeli usługi objęte przedmiotem zamówienia świadczone będą pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, aktualnie obowiązującej, odpowiedniej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 złotych.
4) zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wykonał usługę lub usługi przewozu uczniów taborem przystosowanym do transportu osób niepełnosprawnych, których łączna wartość wyniosła nie mniej niż brutto 200 000,00 złotych;
b) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym w celu realizacji zamówienia tj.: dysponuje minimum 4 pojazdami dostosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym:
- 2 pojazdy, w których minimalna ilość miejsc siedzących ma wynosić 7
(nie licząc miejsc dla kierowcy i opiekuna) i nie więcej niż 9 miejsc, w tym minimum 1 pojazd dostosowany do przewozu osób na wózku inwalidzkim, wyposażony w windę-podnośnik, pasy mocujące wózek i pasy mocujące dziecko na wózku , plus pojazdy zastępcze;
- 2 pojazdy przystosowane do przewozu osób, w którym minimalna ilość miejsc siedzących ma wynosić 7 łącznie z kierowcą i opiekunem, plus pojazd zastępczy, plus pojazdy zastępcze; spełniającym następujące wymagania:
• wiek pojazdu w dniu otwarcia ofert nie może wynosić więcej niż 10 lat (licząc od daty produkcji- rok produkcji);
• pojazd ma ważny przegląd techniczny pojazdu, polisę OC;
• emisja spalin minimum EURO 5;
• klimatyzacja wewnątrz pojazdu;
• homologacja do przewozu wózka inwalidzkiego,
c) dysponuje min. 4 osobami (1 osoba dla każdego pojazdu), które przy realizacji zamówienia sprawować będą w czasie przewozu opiekę nad przewożonymi dziećmi, posiadające doświadczenie w opiece nad dowożonymi dziećmi. Opiekunem może być osoba dorosła, niekarana, sprawna fizycznie i posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
d) dysponuje min. 4 osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdami, wymaganymi do realizacji zamówienia.
Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia (art. 116 ust. 2 ustawy PZP). Wykonawca, zgodnie z art. 118 PZP., może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający żąda następujących środków dowodowych;
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
c) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
- art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 p.z.p., - art. 108 ust. 1 pkt 4 p.z.p., dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zamawiający żąda następujących środków dowodowych:
1) Zezwolenie- licencja na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego osób lub jeżeli usługi objęte przedmiotem zamówienia świadczone będą pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, aktualnie obowiązującej, odpowiedniej licencji.
Na potwierdzenie spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących środków dowodowych:
1) ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 złotych;
Na potwierdzenie spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda następujących środków dowodowych:
1) wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał usługę lub usługi przewozu uczniów taborem przystosowanym do transportu osób niepełnosprawnych, których łączna wartość wyniosła nie mniej niż brutto 200 000,00 złotych, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.- załącznik nr 6 do SWZ;
2) wykaz pojazdów dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, wraz z ich charakterystyką zawierającą następujące dane: marka, data produkcji, emisja spalin, data i ważność przeglądu technicznego, ilość miejsc siedzących oraz dołączenia potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii dokumentów potwierdzających spełnianie przedmiotowych norm emisji spalin zgodnych z normami deklarowanymi w formularzu ofertowym. Dokumentami takimi mogą być wyciąg ze świadectwa homologacji, świadectwo zgodności WE, certyfikatu EURO, karta pojazdu, dokumentu wystawionego przez producenta pojazdu, zaświadczenia o zgodności CE - załącznik nr 7 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu, w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego.
4. Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty jeżeli wadium zostało wniesione w formie niepieniężnej (poprzez wniesienie wadium w oryginale należy rozumieć przekazanie dokumentu w formie elektronicznej otrzymanej od podmiotu który dokonał zabezpieczenia wadialnego).
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum)
6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
19 1910 1048 4400 4026 1131 0004,
z dopiskiem: „Dowóz dzieci niepełnosprawnych – nr postępowania 1/2025”
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98, z zastrzeżeniem art. 98 ust. 6 pkt.1 ustawy PZP.
9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę, jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty, pełnomocnictwo sporządzone w formie pisemnej, określające osobę pełnomocnika, zakres reprezentacji oraz zawierające wskazanie postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X SWZ składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Sposób składania oświadczeń i dokumentów przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1) dokumenty o braku podstaw do wykluczenia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówieniaskłada osobno;
2) dokumenty potwierdzające spełnienia postawionych przez Zamawiającego warunków, składają ci z Wykonawcówwspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy odpowiadają za ich spełnienie;
3) ofertę składa (podpisuje) pełnomocnik w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia lub wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na zasadach ogólnych.