BZP: Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Radzymin oraz Strategii Rozwoju Gminy Radzymin 2050+
16.04.2025
2025/BZP 00193750/01
GMINA RADZYMIN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Radzymin oraz Strategii Rozwoju Gminy Radzymin 2050+
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RADZYMIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269700
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Tadeusza Kościuszki 2
1.5.2.) Miejscowość: Radzymin
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-250
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@radzymin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzymin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Radzymin oraz Strategii Rozwoju Gminy Radzymin 2050+
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4ae770a-7949-4d3f-9a71-d475bf26b02b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00193750
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00048487/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Radzymin oraz Strategii Rozwoju Gminy Radzymin 2050+
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://radzymin.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://radzymin.ezamawiajacy.pl Dopuszcza się komunikację między Zamawiającym a Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej zp@radzymin.pl . Zapis ten nie dotyczy złożenia oferty.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy zakupowej https://radzymin.ezamawiajacy.pl. Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
Szczegóły określa pkt XVI SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt XXV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z pkt XXV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: „Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Radzymin oraz Strategii Rozwoju Gminy Radzymin 2050+” w tym:
Zadanie 1 Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Radzymin wraz z prognozą oddziaływania na środowisko;
Zadanie 2 Sporządzenie Strategii Rozwoju Gminy Radzymin 2050+
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Głównego Projektanta
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że:
a) posiada zdolność zawodową (wiedza i doświadczenie) to jest:
a. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 3 zamówienia polegające na sporządzeniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w tym 1 miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego o powierzchni opracowania nie mniejszej niż 150 ha, zlokalizowany w granicach gminy miejsko – wiejskiej.
Przez sporządzenie Zamawiający rozumie opublikowanie uchwały organu stanowiącego o uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmiany w Dzienniku Urzędowym Województwa, co do której właściwy Wojewoda lub Sąd nie wydał rozstrzygnięcia stwierdzającego nieważność uchwały w całości.
b. w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 zamówienia polegające na sporządzeniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, których zakres opracowania obejmował sporządzenie bilansu terenów przeznaczonych pod zabudowę, zgodnie z art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym w brzmieniu obowiązującym przed dniem 24 września 2023 r., obejmujących obszar całej gminy miejsko-wiejskiej.
Przez sporządzenie Zamawiający rozumie się przyjęcie uchwały w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego co do której właściwy Wojewoda lub Sąd nie wydał rozstrzygnięcia stwierdzającego nieważność uchwały w całości.
c. wykonał co najmniej 2 opracowania związane z diagnozowaniem (np. diagnozę sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej) lub dokumenty strategiczne (np. strategię rozwoju uwzględniającą rozwój społeczny i gospodarczy) w gminie miejsko-wiejskiej.
d. wykonał co najmniej 3 usługi polegające na sporządzeniu prognozy oddziaływania na środowisko dla studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
W przypadku składania oferty wspólnej, Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli spełni go przynajmniej jeden z Wykonawców.
Zamawiający dopuszcza łączenie doświadczenia wykonawców składających ofertę wspólną z zastrzeżeniem, że jeden w konsorcjantów samodzielnie musi spełniać warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 ppkt a) lit a. i lit. b. , natomiast pozostali członkowie konsorcjum mogą spełniać warunek określony rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 ppkt a) lit c. i lit. d.
b) posiada zdolność zawodową (potencjał kadrowy): dysponuje lub będzie dysponował co najmniej następującymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia:
Główny projektant posiadający odpowiednie kwalifikacje zgodnie z art. 5 ustawy z dnia27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. 1130) oraz posiada doświadczenie w sporządzeniu przynajmniej:
a) 2 zamówień polegających na sporządzeniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, których zakres opracowania obejmował sporządzenie bilansu terenów przeznaczonych pod zabudowę, zgodnie z art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w brzmieniu obowiązującym przed dniem 24 września 2023 r., obejmujących obszar całej gminy miejsko-wiejskiej
b) 3 zamówień polegających na sporządzeniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w tym 1 o powierzchni opracowania nie mniejszej niż 150 ha (każdy), zlokalizowany w granicach gminy miejsko – wiejskiej. Przy czym Zamawiający zastrzega, że osoba głównego projektanta planu nie może jednocześnie pełnić innej funkcji członka zespołu projektowego.
Projektant posiadający odpowiednie kwalifikacje zgodnie z art. 5 ustawy
z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzenny (Dz.U. z 2024 r. 1130). oraz posiada doświadczenie w sporządzeniu przynajmniej:
a) 1 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, których zakres opracowania obejmował sporządzenie bilansu terenów przeznaczonych pod zabudowę, zgodnie z art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w brzmieniu obowiązującym przed dniem 24 września 2023 r., lub jednej zmiany studium,
b) 1 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany planu miejscowego).
Specjalista ds. sporządzenia prognozy oddziaływania na środowisko posiadający odpowiednie kwalifikacje zgodnie z art. 74a ust. 2 ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r. poz. 1112) oraz posiada doświadczenie w wykonaniu co najmniej 3 usług polegających na sporządzeniu prognozy oddziaływania na środowisko dla studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego lub miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
W przypadku składania oferty wspólnej, Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej za spełniony, jeśli spełni go jeden z Wykonawców lub spełnią go łącznie wszyscy Wykonawcy składający ofertę wspólną.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
a) wykaz usług (o których mowa w pkt VIII.2 ppkt 4a SWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5/6 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
b) wykaz osób (o których mowa w pkt VIII.2 ppkt 4b SWZ) skierowanych
przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.W takim przypadku wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
Oferta składa przez Spółki cywilne jest traktowana, jako oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (art. 58 ustawy Pzp) i solidarnie za nie odpowiadających. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców (konsorcjantów), którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający zgodnie z art. 455 ustawy Pzp, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy.2. Wszelkie zmiany w umowie pod rygorem nieważności muszą być dokonane w formie pisemnej.
3. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian określa 7 projektu umowy, który stanowi załącznik nr 8 do SWZ.