BZP: Ulepszenie leśniczówki Leśnictwa Szypliszki wraz z zagospodarowaniem terenu
17.04.2025
2025/BZP 00196928/01
Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Suwałki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Ulepszenie leśniczówki Leśnictwa Szypliszki wraz z zagospodarowaniem terenu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Suwałki
1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Suwałki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790504898
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Suwałki
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.7.) Numer telefonu: 875664295
1.5.8.) Numer faksu: 875662878
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: suwalki@bialystok.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.suwalki.bialystok.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ulepszenie leśniczówki Leśnictwa Szypliszki wraz z zagospodarowaniem terenu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c184ff52-874b-4f79-a7c7-f8146cc7f586
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00196928
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00331034/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Ulepszenie leśniczówki Leśnictwa Szypliszki wraz z zagospodarowaniem terenu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy https://platformazakupowa.pl, i są dostępne przy każdym postępowaniu na platformie https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcji dla wykonawców dostępnej na platformie https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”). Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Suwałki, tel. +48 87 566 42 95, fax. +48 87 566 28 78, e-mail: suwalki@bialystok.lasy.gov.pl.
Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA270.26.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pod nazwą: „Ulepszenie leśniczówki Leśnictwa Szypliszki wraz z zagospodarowaniem terenu ”.
3.2. Lokalizacja inwestycji: Rybalnia 1, Gmina Szypliszki, powiat suwalski, jednostka ewidencyjna Szypliszki dz. nr 579 obręb 0045 województwo podlaskie.
3.3. Określenie przedmiotu i zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest ulepszenie leśniczówki Leśnictwa Szypliszki o nr inw. 110/739 oraz zagospodarowanie terenów przyległych m.in. wykonanie MPP, ulepszenie ogrodzenia oraz wiaty śmietnikowej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w przedmiarze robót oraz dokumentacji technicznej stanowiącej załączniki nr 2 i 3 do SWZ.
Zakres zamówienia polega w szczególności na:
a) Ulepszeniu i dociepleniu połaci i stropu ostatniej kondygnacji połączonej z wymianą pokrycia i wyposażenia dachu:
• uzupełnienie lub wymiana starego docieplenia stropu w skosach nad poddaszem wełną mineralną gr. 18 cm o wsp. λ = 0,035 W/(m*K), dokręcenie dodatkowych łat i docieplenie, wełną mineralną gr. 5 cm o wsp. λ = 0,031 W/(m*K),
• położenie folii dachowej o wysokiej paroprzepuszczalności, oraz wykonanie łacenia dachu,
• wymiana pokrycia dachu na gont blaszany z blachy stalowej powlekanej w kolorze czarny mat np. typu "Janosik", połączona z wykonaniem nowych obróbek blacharskich (w tym obróbka dwóch kominów) i elementów montażowych dachu takich jak ławy kominiarskie, płotki przeciwśniegowe, wyłaz dachowy,
• wykonanie nowych obróbek blacharskich kominów,
• uzupełnienie lub wymiana starego docieplenia stropu nad poddaszem wełną mineralną gr. 18 cm o wsp. λ = 0,035 W/(m*K)
• wykonanie nowej podbitki szczytów i okapów z aluminium np. P1 HORNVAL lub o podobnych parametrach – kolor drewnopodobny (do wyboru przez inwestora – jasny dąb),
• montaż nowych rynien (⌀ 125mm), rur spustowych (⌀ 100mm) z blachy stalowej powlekanej w kol. dachu i montaż studzienek rewizyjnych w opasce oraz zebranie wszystkich rynien do istniejącego zbiornika na deszczówkę.
b) Termoodernizacji ścian zewnętrznych połączonej z odnowieniem zewnętrznego wykończenia budynku oraz wymianą stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych:
• docieplenie ścian zewnętrznych kondygnacji parteru i poddasza styropianem gr. 10 cm o wsp. λ =0,033W/mK - ocieplenie w bezspoinowym systemie ociepleń budynków (ETICS) z tynkiem cienkowarstwowym strukturalnym silikonowym,
• docieplenie ścian zewnętrznych kondygnacji podziemnej styropianem STYRODUR gr. 10 cm i cokołu styropianem AQUA gr. 10 cm o wsp. λ =0,033W/mK - ocieplenie w bezspoinowym systemie ociepleń budynków (ETICS) z tynkiem mozaikowym cienkowarstwowy strukturalny na bazie żywic z gruntowaniem,
wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej na drzwi drewniane wzmocnione, ocieplone o współczynniku przenikania ciepła Umax=1,3 W/m2*K, światło przejścia drzwiowego minimum 90 cm, z samozamykaczem chowanym.
• wymiana stolarki okiennej wraz z obróbką glifów (od strony wewnętrznej przywrócenie stanu pierwotnego łącznie z gładzeniem i malowaniem) na nową energooszczędną wykonaną z PCV (produkt o głębokości profila ok. 82 mm. 7-komorowa budowa okna. Zawiera uszczelnienie środkowe oraz oporowe w postaci trzech uszczelek. Kolor okleiny drewnopodobny miodowo-orzechowy – pasujący do drewnianych drzwi i podbitki. Współczynnik przenikania dla okien zewnętrznych max. 0,90 W/m2* K z zastosowanie nawiewników ciśnieniowych (po 1 nawiewniku w każdym pomieszczeniu z wyłączeniem łazienek). Okna w pomieszczeniu kancelarii (część służbowa) wraz z roletami plisowanymi.
• Zrzut do drewna w pomieszczeniu kotłowni należy odzyskać, wyczyścić pomalować w kolor dachu i zamontować z powrotem,
• montaż nowych parapetów wewnętrznych i obróbki blacharskiej z blachy stalowej powlekanej w kolorze dachu,
• wykonanie nowych okładzin tarasu zewnętrznego i schodów z płyt kamiennych np. typu "Maple Red" (płyty płomieniowane gr. 1,5 cm),
• demontaż stalowych balustrad schodów zewnętrznych i tarasu oraz wykonanie nowych balustrad drewnianych o wysokości 1,1 m od gotowej posadzki,
• odtworzenie pergoli nad tarasem,
• montaż nowego oświetlenia zewnętrznego nad wejściami do budynku oraz tarasem,
• rozbudowa ciągów komunikacyjnych z kostki brukowej typu "starobruk" gr 6 cm, na podsypce piaskowo-cementowej.
c) Ulepszeniu pomieszczenia służbowego- kancelarii:
• wykonanie ogrzewania podłogowego wraz z nowymi posadzekami w komunikacji, wc i w biurze kancelarii z gresu drewnopodobnego (zgodnie z opisem na rysunkach),
• w biurze kancelarii wykonanie okładzin części ścian z desek gr. 2,5cm i szer. 20cm,
• wymiana okładzin ścian i wc (na całej wysokości) z płytek glazury,
• montaż oświetlenia LED,
• dwukrotne szpachlowanie tynków ścian i sufitów w pomieszczeniach kancelarii z użyciem siatek na spękania, wraz z malowaniem farbami,
• wymiana istniejących wewnętrznych drzwi płytowych na drewniane płycinowe z ościeżnicami drewnianymi regulowanymi kolor surowy lakierowane,
• wykonanie nowych podokienników kamiennych.
• wykonanie szafki w łazience we wnęce, nad stelarzem misy ustępowej i szafy na wymiar na dokumenty (stała zabudowa całej wnęki w kancelarii)
d) Modernizacji i wymianie elementów instalacji wewnętrznych:
• wymiana wyłączników i kontaktów instalacji elektrycznej w części kancelarii i kotłowni, ze zmianą lokalizacji punków elektrycznych,
• wymiana kratek wentylacyjnych w części kancelarii i kotłowni, wraz z doprowadzeniem do pionu wentylacyjnego lub wywiewnika na dachu,
• wykonanie ogrzewania podłogwego w kancelarii,
• wymiana umywalki i misy ustępowej na podwieszaną,
• montaż pompy ciepła typu powietrze – woda do ogrzewania wody użytkowej, podłączenie oraz montaż nowego zbiornika c.w.u.
e) Robotach budowlanych dotyczących zagospodarowaniu terenu:
• rozbiórka części starego ogrodzenia,
• budowa frontowego ogrodzenia z bloczków betonowych i desek poziomych, wraz z bramą przesuwną,
• budowa ogrodzenia 3D wraz z furtą i bramą rozwierną,
• wykonanie wiaty śmietnikowej z bloczkow betonowych i z zadaszeniem na drewnianej konstrukcji,
• wykonanie ciągów pieszych,
• wykonanie miejsca postoju pojazdów z kostki brukowej typu "holland" gr 8 cm, na podsypce piaskowo-cementowej.
Szczegółowy zakres prac objętych przedmiotem zamówienia określony został w:
a. kosztorysach ofertowych wraz z przedmiarami robót (załączniki nr 2 do niniejszej SWZ)
b. dokumentacji projektowo-technicznej zawierajacej szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (załącznik nr 3 do niniejszej SWZ):
Zakres prac obejmuje:
a. wykonanie pełnego zakresu robót ujętych w przedmiarze robót,
b. wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (zorganizowanie placu budowy, zaplecza budowy, uporządkowania terenu po pracach itp.),
c. uprzątnięcie wszelkich pozostałości po robotach budowlanych wewnątrz budynku (w tym wszelkie zapylenia, pobrudzenia itp.),
d. uporządkowanie terenu budowy i odtworzenie terenów przyległych po zakończeniu budowy,
e. zapewnienie w okresie gwarancji i rękojmi pełnego oraz nieodpłatnego serwisu gwarancyjnego,
f. gromadzenie w sposób selektywny i bezpieczny dla środowiska oraz wykorzystanie gospodarcze lub utylizacja na swój koszt wszystkich demontowanych materiałów, w tym m.in. gruzu, starych elementów drewnianych, elementów pokrycia dachowego itp. oraz odpadów innych niż niebezpieczne, powstałych w trakcie realizacji inwestycji.
g. gromadzenie w sposób bezpieczny dla środowiska oraz przekazanie na swój koszt specjalistycznej firmie zajmującej się utylizacją odpadów niebezpiecznych powstałych w trakcie realizacji inwestycji. Elementy metalowe zostaną dowiezione do punktu skupu złomu przez Wykonawcę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie podlegać będą oferty nieodrzucone.
2. W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryteria oceny ofert przypisując im odpowiednią wagę procentową: Cena – C - waga 60%, Gwarancja i rękojmia - G - waga 40%.
3. Kryteria oceny ofert:
- Cena – C- waga 60%, C= (C minimalna/C badana)x 60 punktów, przy czym 1% odpowiada 1 pkt.
- Gwarancja i rękojmia - G - waga 40%, Ocenie podlega okres gwarancji i rękojmi w skali 0, 10, 20, 30, 40 – punktów, przy czym 1% odpowiada 1 pkt.
Przy obliczaniu liczby punktów w kryterium gwarancja i rękojmia (G) Zamawiający zastosuje następujące wyliczenie:
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 3 lata – 0 punktów,
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 4 pełnych lat – 10 punktów,
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 5 pełnych lat – 20 punktów,
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 6 pełnych lat – 30 punktów,
- za okres udzielenia gwarancji i rękojmi wynoszący co najmniej 7 pełnych lat i więcej – 40 punktów,
Punkty będą przyznawane za pełne lata np. za gwarancję i rękojmię zaoferowaną przez Wykonawcę w wysokości 4 lata i 7 miesięcy –10 punktów.
Minimalny okres gwarancji i rękojmi wynosi 3 lata (36 miesięcy).
Ocena oferty oznaczona literą „W" stanowi sumę uzyskanych punktów w poszczególnych kryteriach jej oceny.
W= C + G
Za najkorzystniejszą uważać się będzie ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów.
Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania (końcówki poniżej 0,005 pkt pomija się a końcówki 0,005 i wyższe zaokrągla się do 0,01 pkt ).
Ocena w zakresie kryteriów zostanie dokonana na podstawie wypełnionego „Formularza oferty” i złożonej w nim deklaracji Wykonawcy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony na podstawie:
a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem w wysokości co najmniej 150 000,00 zł (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 zł)
b) kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem, opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100 000,00 zł (sto tysięcy zł 00/100 zł).
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzających, że wykonał co najmniej trzy roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub modernizacji, tudzież remoncie budynków mieszkalnych (wraz z budynkami towarzszącymi, np. budynek gospodarczy) lub administracyjnych wraz z zagospodarowaniem terenu, każda o wartości co najmniej po 350 000,00 zł brutto, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz którego roboty te zostały wykonane, złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania robót budowlanych o mniejszej wartości w celu uzyskania wskazanej wartości robót budowlanych. Zamawiający uzna również referencje Podwykonawcy, którego Wykonawca wskaże w Ofercie.
b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, potwierdzającego, że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnienia do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do pełnienia funkcji kierownika budowy, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 13.2. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 PZP. Na podstawie:
1) art. 108 ust. 1 pkt 1) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 383 z późn. zm. - „KK”),
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a KK,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a KK lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1488 z późn. zm.),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a KK, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 KK,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 KK, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) pracy małoletnich cudzoziemców, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ( t.j. Dz. U. Z 2021 poz. 1745),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 KK, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 KK, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d KK, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) art. 108 ust. 1 pkt 2) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1) PZP;
3) art. 108 ust. 1 pkt 3) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) art. 108 ust. 1 pkt 4) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, wobec którego orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty niezależnie od siebie;
6) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP Zamawiający wykluczy Wykonawcę, jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 PZP, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z Wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.), chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia wymaganych od Wykonawcy, o którym mowa w pkt 14.1. Specyfikacji warunków zamówienia obejmuje:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem (potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 3) Specyfikacji warunków zamówienia),
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 4) lit. a) SWZ), złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ,
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 4) lit. b) Specyfikacji warunków zamówienia), złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ,
d) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.W terminie składania ofert określonym w pkt 10.1. SWZ wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą m.in. pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 13.2. SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający na podstawie art. 455 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024, poz. 1320 ze zm.) przewiduje możliwość dokonania zmiany Umowy w formie aneksów w niżej wymienionych przypadkach zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego w obiektywnie uzasadnionych przypadkach wraz ze stosowną zmianą wynagrodzenia w szczególności:a. w razie konieczności zmiany zakresu robót w trakcie realizacji inwestycji, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy,
b. w razie wynikłej po stronie Zamawiającego zmiany koncepcji wykonania przedmiotu Umowy, powodującej konieczność zmiany zakresu robót budowlanych stanowiących przedmiot Umowy.
2. Zmiany umowy opisuje się szczegółowo w § 12 wzoru Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-05 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-05 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji całego zamówienia w okresie do 24 tygodni od dnia zawarcia umowy.Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą w danym Pakiecie.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosić będzie 5 % ceny łącznej podanej w ofercie.
Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca musi przedłożyć:
1) wszelkie informacje niezbędne do wypełnienia treści umowy w sprawie zamówienia publicznego na wezwanie Zamawiającego,
2) wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy, w wysokości i w formie określonej w pkt 22 Specyfikacji warunków zamówienia,
3) kopię, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100 000,00 zł,
4) kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem dokumentu potwierdzającego uprawnienia budowlane, iż osoba wskazana w wykazie osób jako kierownik budowy posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wraz z potwierdzeniem członkostwa we właściwej Izbie Samorządu Zawodowego,
5) umowę konsorcjum (umowa regulująca współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), jeżeli zamówienie będzie realizowane przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
6) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP odnośnie do orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP odnośnie do zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP odnośnie naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 70 z późn. zm.), e) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b) odnośnie do skazania za wykroczenie, za które wymierzone karę ograniczenia wolności lub karę grzywny, f) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c PZP, g) art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP ustawy odnośnie do skazania za wykroczenie, za które wymierzone karę ograniczenia wolności lub karę grzywny, h) art. 109 ust. 1 pkt 5-10 PZP - wzór oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP stanowi Załącznik nr 7 do SWZ,
7) kopię umów o podwykonawstwo jeżeli wykonawca będzie polegał na zasobach podmiotu trzeciego celem realizacji przedmiotu zamówienia.