BZP: Świadczenie usług czynnej ochrony w Pomorskim Zespole Parków Krajobrazowych.
24.04.2025
2025/BZP 00204093/01
Województwo Pomorskie - Pomorski Zespoł Parków Krajobrazowych
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług czynnej ochrony w Pomorskim Zespole Parków Krajobrazowych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Pomorskie - Pomorski Zespoł Parków Krajobrazowych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221037680
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poniatowskiego 4A
1.5.2.) Miejscowość: Słupsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 598429829
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pomorskieparki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskieparki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług czynnej ochrony w Pomorskim Zespole Parków Krajobrazowych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1f6fc9b5-e23c-4b83-8b7d-dcf896a91ea8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00204093
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045474/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług czynnej ochrony w Pomorskim Zespole Parków Krajobrazowych.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10976503.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1097650
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeśli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu.
2. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
3. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
4. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Szczegółowe informacje na temat wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawarte zostały w specyfikacji warunków zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte zostały w specyfikacji warunków zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZPK.DAO.251.04.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie działań ochrony czynnej polegających na koszeniu łąk (ręcznym albo mechanicznym). Pokos zostanie usunięty z powierzchni objętych działaniami. Łącznie wszystkie zabiegi obejmują powierzchnię ok. 5,63 ha.
2. Działania ochronne będą realizowane na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, w obszarach:
a) Dolina Samborowo – działka nr 588 obręb 012 Miasto Gdańsk (grunty Miasta Gdańska), powierzchnia ok. 1,78 ha, koszona corocznie, ostatni zabieg w 2024 r.
b) użytek ekologiczny „Dolina Czystej Wody” – fragmenty działek nr 55, 57/3 i 57/4 obręb 010 Miasto Gdańsk (grunty Miasta Gdańska), powierzchnia ok. 0,64 ha, koszona corocznie, ostatni zabieg w 2024 r.
c) użytek ekologiczny „Szuwary Jeziora Wyspowskiego” – oddział 178j leśnictwo Wyspowo (grunty Nadleśnictwa Gdańsk), powierzchnia ok. 0,52 ha, koszona corocznie, ostatni zabieg w 2024 r.,
d) użytek ekologiczny „Okuniewskie Łąki” – oddział 265p i 265o leśnictwo Kamień (grunty Nadleśnictwa Gdańsk), powierzchnia ok. 0,87 ha, ostatni zabieg w 2024 r.,
e) użytek ekologiczny „Łąka nad Zagórską Strugą” – oddział 149m oraz 149d leśnictwo Rogulewo, oddział 294j leśnictwo Kamień (grunty Nadleśnictwa Gdańsk), powierzchnia maksymalna ok. 1 ha, ostatni zabieg w 2024 r.
f) rezerwat przyrody „Łęg nad Swelinią” – oddział 239i oraz 239d leśnictwo Sopot, powierzchnia koszenia ok. 0,65 ha; ostatni zabieg na części powierzchni w 2024 r.
g) Dolina Radości - oddział 126f leśnictwo Matemblewo (grunty Nadleśnictwa Gdańsk), powierzchnia ok. 0,17 ha, ostatni zabieg w 2024 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77100000-1 - Usługi rolnicze
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-10 do 2025-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie działań ochrony czynnej polegających na usunięciu gatunków inwazyjnych – rdestowców Reynoutria, w tym rdestowca pośredniego Reynoutria xbohemica.
2. Działania ochronne będą realizowane na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, w obszarach:
a) stanowisko użytek ekologiczny „Dolina Czystej Wody” – fragmenty działek nr 55, 57/3 i 57/4 obręb 010 Miasto Gdańsk (grunty Miasta Gdańska), powierzchnia ok. 800 m2, ostatni zabieg w 2024 r.
b) stanowisko przy Jez. Wyspowo - oddz. 177 a (część) i b (część) leśnictwo Wyspowo, ogółem powierzchnia ok. 370 m2, ostatni zabieg w 2024 r.
c) stanowisko Piekiełko – oddz. 277a leśnictwo Kamień, ok. 335 m2,
d) stanowisko Jezioro Zawiat, pas przywodny - oddz. 242n leśnictwo Sopieszyno, ok. 170 m2,
e) stanowisko Kacze Łęgi - 217d leśnictwo Witomino, ok. 50 m2.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77100000-1 - Usługi rolnicze
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-09-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie działania ochrony czynnej w celu odsłonięcia powierzchni wieńców kamiennych i kurhanów na stanowisku archeologicznym w Leśnie polegające na wykaszaniu nalotów i odrośli drzew i krzewów z wygrabianiem i usuwaniem biomasy na powierzchni łącznie ok. 0,3 ha oraz usunięciu roślinności zielnej w otoczeniu obstawy kamiennej na obwodzie kręgów i wieńców – ręcznego pielenia.
2. Działaniami czynnej ochrony objętych będzie 27 obiektów archeologicznych wg wykazu poniżej:
1. k. I – kurhan z obstawą i stelą
2. k. II – kurhan bez obstawy
3. k. III – kurhan bez obstawy
4. k. IV – kurhan z obstawą
5. k. V – kurhan bez obstawy
6. k. VI – kurhan bez obstawy
7. k. VII – kurhan bez obstawy
8. k. VIII – kurhan bez obstawy
9. k. IX – kurhan z obstawą
10. k. X – kurhan bez obstawy
11. k. XI – kurhan bez obstawy
12. k. XII – kurhan bez obstawy
13. k. XIII – kurhan z obstawą
14. w. 2 – wieniec z obstawą
15. w. 3 – wieniec z obstawą i brukiem
16. w. 8 – wieniec z obstawą
17. w. 1 – wieniec z obstawą i wieńcem koncetrycznym
18. w. 9 – wieniec (kurhan?) z obstawą
19. w. 12 – wieniec (kurhan?) z obstawą
20. k. XIV – kurhan bez obstawy
21. k. XV – kurhan bez obstawy
22. w. 14 – wieniec z obstawą
23. w. 15 – wieniec z obstawą i brukiem
24. w. 4 – wieniec z obstawą
25. w. 5 – wieniec z obstawą i brukiem
26. w. 7 – wieniec z obstawą
27. w. X – wieniec z obstawą (zarośnięty)
4.2.6.) Główny kod CPV: 77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77100000-1 - Usługi rolnicze
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-01 do 2025-06-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa zamówienia: Czynna ochrona siedliska przyrodniczego 7230 w Dolinie Kulawy na terenie Zaborskiego Parku Krajobrazowego.
2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie działania ochrony czynnej w celu zachowania siedliska torfowiskowego, polegającego na koszeniu roślinności zielnej, nalotów i odrośli drzew i krzewów z wygrabianiem i usuwaniem biomasy (pokosu) na powierzchni łącznie ok. 0,5 ha.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77100000-1 - Usługi rolnicze
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2025-09-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie działań ochrony czynnej, w granicach rezerwatu przyrody ,,Gogolewko”, w celu zachowania torfowiska alkalicznego - chronionego siedliska przyrodniczego 7230. Działania polegają na wykoszeniu trzech powierzchni torfowiska alkalicznego z silną ekspansją trzciny pospolitej oraz jednej powierzchni torfowiska alkalicznego bez trzciny - w tym usunięciu nalotu i odrośli drzew i krzewów, z wyniesieniem/wywiezieniem biomasy (pokosu) i zagospodarowaniem jej we własnym zakresie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77100000-1 - Usługi rolnicze
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-02 do 2025-08-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ręczne dokaszanie po wypasie owiec półnaturalnej łąki wilgotnej w obrębie projektowanego użytku ekologicznego „Wyspy jeziora Wdzydze” na powierzchni ok. 0,6 ha wraz z wysuszeniem i wyniesieniem biomasy. Prace na leży przeprowadzić na wyspie Sidły. Dokoszenie należy wykonać na wysokości 2-5 cm, w sposób nieniszczący struktury roślin zielnych i gleby.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77100000-1 - Usługi rolnicze
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-08-01 do 2025-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie w żadnej części zamówienia. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia na podstawie art. 125 ust. 1.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie w żadnej części zamówienia. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia na podstawie art. 125 ust. 1.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie w żadnej części zamówienia. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia na podstawie art. 125 ust. 1.
4) zdolności technicznej lub zawodowej – warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca:
a) wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługą polegającą na:
wykaszaniu roślinności zielnej,
lub usuwaniu drzew i krzewów,
na łąkach lub torfowiskach znajdujących się na terenie obszarów chronionych (parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty przyrody, obszary Natura 2000) – DOTYCZY CZĘŚCI NR 1 I NR 5.
Uwaga:
Przez jedną usługę Zamawiający rozumie jedną umowę.
W przypadku gdy wykonawca wykazuje się doświadczeniem nabytym przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie tj. w ramach Konsorcjum, Zamawiający będzie weryfikował rzeczywisty (faktyczny i realny) udział tego wykonawcy w realizacji dostaw objętych tym zamówieniem.
Zamawiający dopuszcza, aby w zakresie każdej części zamówienia (tj. nr 1 i nr 5) Wykonawca wykazał się tą samą usługą.
b) W zakresie pozostałych części zamówienia (2,3,4,6) zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia na podstawie art. 125 ust. 1.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) wykaz usług, o których mowa w rozdziale XV ust. 2 pkt. 4a wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane,
2) dowody określające, że usługi te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa, prawidłowo i w terminie ukończone; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - w celu potwierdzenia, że wykonawca spełnienia warunek opisany w rozdz. XV ust.2 pkt 4.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XV ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.