BZP: Wykonanie części ogrodzenia DPS Łagiewniki
24.04.2025
2025/BZP 00204173/01
Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie części ogrodzenia DPS Łagiewniki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292380810
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łagiewniki 73
1.5.2.) Miejscowość: Chmielnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-020
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 413542076
1.5.8.) Numer faksu: 413543050
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@dpslagiewniki.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lagiewniki.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie części ogrodzenia DPS Łagiewniki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c33d3ace-b8cc-4e1b-9bc1-39746628bc49
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00204173
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00076422/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wykonanie części ogrodzenia DPS Łagiewniki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c33d3ace-b8cc-4e1b-9bc1-39746628bc493.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl , skrzynki ePUAP oraz poczty elektronicznej administrarcja@dpslagiewniki.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.).
Informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych jest Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach, Łagiewniki 73, 26-020 Chmielnik reprezentowany przez Dyrektora DPS. Przedstawicielem administratora danych jest Inspektor Ochrony Danych, e-mail: dpslagiewniki.insp.odo@vp.pl;
2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu dopełnienia obowiązków określonych w art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt. 2, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.
5. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
6. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
7. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS.DN.271.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane. Wykonanie części ogrodzenia DPS Łagiewniki tj. przebudowa, remont i budowa ogrodzenia panelowego wzdłuż granic działek oraz budowa drogi na działkach Nr ewid. 312/1, 312/3 – Zakres: B,C,D, w Domu Pomocy Społecznej w Łagiewnikach gm. Chmielnik, pow. kielecki, woj. świętokrzyskie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45262300-4 - Betonowanie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej)
45262600-7 - Różne specjalne roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca podaje cenę oferty w PLN w formularzu ofertowym, sporządzonym wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.
2. Podana przez Wykonawcę ryczałtowa cena oferty powinny zawierać wszystkie koszty bezpośrednie i pośrednie jakie wykonawca uważa za niezbędne do poniesienia dla terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, zysk wykonawcy oraz wszelkie wymagane przepisami podatki i opłaty a w szczególności VAT, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Wykonawca winien uwzględnić przy określaniu ceny wszystkie posiadane informacje o przedmiocie zamówienia, a szczególnie informacje, wymagania i warunki podane w niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.
3. Rozliczenie między wykonawcą a zamawiającym dokonywane będzie w złotych polskich (PLN). Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia z Wykonawcą rozliczeń w innej walucie niż PLN.
4. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które są niezbędne do przygotowania oferty.
5. Zapłata nastąpi zgodnie z warunkami umowy.
6. Zamawiający informuje, iż nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT w związku z czym naliczenie podatku leży po stronie Wykonawcy.
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował kryterium oceny:
Kryteria oceny ofert:
Cena oferty w danej Części – 100%
Ilość punktów w kryterium cena – 100%
C = Cn/Cb x 100 x 100%
gdzie:
C = ilość punktów przyznana ofercie w kryterium CENA
Cn – oferowana najniższa cena oferty
Cb – oferowana cena w badanej ofercie
100 – wskaźnik stały
100% - procentowe znaczenie kryterium CENA
Przyjmuje się, że 1% = 1 punkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów.
Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
W toku badania i o wynagrodzenia ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia wyjaśnień w terminie określonym przez Zamawiającego.
Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz SWZ oraz zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w niniejszym rozdziale kryterium wyboru ofert.
Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie, omyłki rachunkowe i inne w obliczeniu wynagrodzenia na zasadach określonych w Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy niepodlegający wykluczeniu oraz spełniający określone przez Zamawiającego na podstawie w art. 112 ust. 1 i 2 Pzp warunki.2. W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o zamówienie, Zamawiający dopuszcza możliwość łącznego spełnienia i dokumentowania warunków, o których mowa w ust. 1.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy:
3.1. którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
- 1 osoba kierownik budowy posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- 1 osoba kierownik budowy posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej.
Zamawiający uznaje:
a) wskazane powyżej uprawnienia musza być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz
b) uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także
c) zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
3.2. którzy wykażą, że wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane o podobnym charakterze jak przedmiot zamówienia (wykonanie ogrodzenia, budowa drogi) o wartości nie mniejszej niż: 200 000,00 zł brutto każda (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100 brutto) wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty potwierdzające wykonanie robót.
4. Informacje dotyczące przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 Pzp, jeżeli zamawiający przewiduje możliwość albo wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu tych dokumentów. Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do zapoznania się z terenem inwestycji, uzbrojeniem terenu, istniejącymi obiektami i wszelkimi warunkami mogącymi mieć wpływ na prowadzenie robót budowlanych. W związku z powyższym wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Przeprowadzenie wizji lokalnej jest elementem obowiązkowym dla celów złożenia oferty.
Wizja jest możliwa po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Panem Michałem Stępień tel. 41 354 20 76 w. 66 lub Panią Agnieszką Lenartowicz tel. 41 354 20 76 w. 54 od poniedziałku do piątku w godz. 07:00 do 14:00. Podczas wizji Zamawiający nie będzie udzielał żadnych wyjaśnień lub informacji. Ewentualne wątpliwości mogą być zgłaszane w trybie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ. Uczestnictwo w wizji lokalnej potwierdzane jest przez Zamawiającego na Załączniku Nr 12 do SWZ, który należy złożyć wraz z ofertą.
5. Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 108 ust. 1, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2, art. 109 ust. 1 pkt 4, 5 i 7-10 ustawy Pzp, zachodzące choćby względem pojedynczego Wykonawcy, dyskwalifikują całą grupę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
6. Ocena spełniania ww. warunków zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty, zgodnie ze szczegółowym opisem rodzajów dokumentów i oświadczeń zawartym w IX rozdziale do SWZ. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.
7. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców, wobec których zachodzą przesłanki określone w art. 108 ust. 1 Pzp z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 Pzp.
7. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy ponadto Wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury (art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp).
8. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy ponadto Wykonawcę w stosunku, do którego zachodzą przesłanki określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. 507 ze zm.).
9. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
10. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w ust. 6 pkt 1, 2 i 5 powyżej oraz w pkt. 7 powyżej, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
11. Zamawiający bada i ocenia czy udostępnianie Wykonawcy przez inne podmioty zdolności technicznych lub zawodowych, pozwala na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunku udziału, o którym mowa w Rozdziale VIII SWZ oraz bada czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu/tych podmiotów, podstawy wykluczenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczeń i dokumentów wskazanych poniżej:
1) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp.
b) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - wzór stanowi zał. Nr 7 do SWZ.
2) Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) wykaz robót, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 3.2 – wzór stanowi zał. nr 9 do SWZ,
b) wykaz osób, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 3.1- wzór stanowi zał. nr 10 do SWZ,
c) oświadczenie o uprawnieniach osób (zał. nr 11 do SWZ) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie budową posiadającymi uprawnienia w specjalności:
- konstrukcyjno-budowlanej,
- drogowej.
d) ważnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością w wysokości minimum 250 000,00 zł i zobowiązany jest do posiadania takiej polisy w okresie trwania niniejszej umowy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, wraz z ofertą, zobowiązany jest do złożenia, aktualnych na dzień składania ofert, oświadczeń i dokumentów tj.:
a) wypełnionego i podpisanego formularza ofertowego wg wzoru określonego w zał. Nr 1 do SWZ,
Zamawiający nie udostępnia interaktywnego formularza ofertowego na Platformie e-Zamówienia i należy zignorować komunikat pojawiający się przy składaniu oferty, iż „Postępowanie nie posiada opublikowanego formularza do tego etapu postępowania. Plik nazwa_pliku.pdf nie jest poprawnym formularzem interaktywnym wygenerowanym na Platformie”.
b) kosztorysów ofertowych dla części B, C, D, sporządzonych przez Wykonawcę metodą szczegółową (z cenami netto i brutto w tym obowiązujący VAT) , które będą stanowiły załączniki do oferty.
c) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 125 ust. 1 w zw. z art. 273 ust. 2 Pzp wg wzoru określonego w zał. Nr 2 do SWZ,
d) oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 125 ust. 1 w zw. z art. 273 ust. 2 Pzp wg wzoru określonego w zał. Nr 3 do SWZ,
e) Potwierdzenie odbycia wizji lokalnej – zał. Nr 12 do SWZ,
f) wykaz podwykonawców wraz z zakresem jaki zostanie im powierzony przy realizacji zamówienia na podstawie art. 118 ust. 3 Pzp wg wzoru określonego w zał. nr 5 do SWZ – jeśli dotyczy,
g) w przypadku, gdy Wykonawca ma polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia na podstawie art. 118 ust. 3 Pzp wg wzoru stanowiącego zał. Nr 6 do SWZ oraz dokumenty wymienione w ust. 3 pkt 1) lit. a) poniżej. Wykonawca jest zobowiązany również do przedstawienia dokumentów dotyczących w szczególności: zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia; zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia oraz czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega, w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje przedmiot zamówienia, którego wskazane zdolności dotyczą – jeśli dotyczy,
h) pełnomocnictwa – o ile Wykonawca ustanawia pełnomocników do wykonywania czynności w postępowaniu,
i) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – w przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy Pzp. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.
Informacje zawarte w oświadczeniach stanowić będą wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający określone przez Zamawiającego na podstawie w art. 58 Pzp warunki, dotyczące:
a) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do złożenia oświadczeń, o których mowa w ust. 1 lit. c) i d) powyżej zobowiązany jest każdy z Wykonawców występujących wspólnie,
b) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w dokumentach, o którym mowa w ust. 1 lit. c) i d) powyżej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Ustala się wadium w wysokości: 6 000,00 zł. (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100).Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 97 ustawy Pzp:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Chmielniku nr 96 8483 0001 2001 0000 2519 0001 tytułem: ”Wykonanie części ogrodzenia DPS Łagiewniki” W TAKIM TERMINIE ABY WPŁYNĘŁY NA KONTO ZAMAWIAJĄCEGO NAJPÓŹNIEJ W PRZEDDZIEŃ TERMINU SKŁADANIA OFERT.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa powyżej, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – w przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy Pzp. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.Informacje zawarte w oświadczeniach stanowić będą wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający określone przez Zamawiającego na podstawie w art. 58 Pzp warunki, dotyczące:
a) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do złożenia oświadczeń, o których mowa w ust. 1 lit. c) i d) w Rozdziale IX SWZ, zobowiązany jest każdy z Wykonawców występujących wspólnie,
b) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w dokumentach, o którym mowa w ust. 1 lit. c) i d) w Rozdziale IX SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:1) zawieszenia robót przez Zamawiającego z powodu wystąpienia następujących okoliczności:
a) niesprzyjające warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury, niewypały, niewybuchy uniemożliwiające wykonywanie robót budowlanych,
b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), lub konieczności wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do dokumentacji projektowej lub STWiORB,
c) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania decyzji, zezwoleń itp.
2) zmian będących następstwem działania organów administracji lub osób indywidualnych.
3) konieczności koordynacji robót z innymi Wykonawcami w zakresie prac projektowych i robót budowlanych,
4) konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego na roboty nieobjęte zamówieniem podstawowym, a koniecznego do prawidłowego zakończenia robót, a których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego,
5) siły wyższej, to znaczy niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, o charakterze nadzwyczajnym, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności; za siłę wyższą, warunkująca zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar, pandemie, epidemie i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia,
6) szczególnie uzasadnionych trudności w pozyskiwaniu materiałów budowlanych, urządzeń i innych materiałów niezbędnych dla prawidłowego wykonania umowy,
7) w przypadku, gdy wykonywanie robót nie będzie możliwe ze względu na obowiązek skoordynowania robót z Wykonawcą innych robót wykonywanych na terenie budowy,
- okoliczności wskazane wyżej mogą stanowić podstawę zmiany terminu wykonania zamówienia tylko w przypadku, gdy uniemożliwiają terminowe wykonanie umowy.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym przedmiotu umowy określonego w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), dokumentacji projektowej lub Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) w przypadku:
1) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań niż wskazane w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), dokumentacji projektowej lub Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), a wynikających ze stwierdzonych wad lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano,
2) możliwości wykonania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań w stosunku do określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), dokumentacji projektowej lub Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) przy zachowaniu jakości i funkcjonalności określonych w SWZ, dokumentacji projektowej i STWiORB, jeżeli umożliwiają uzyskanie lepszej jakości lub funkcjonalności lub zmniejszenie kosztów eksploatacji lub kosztów wykonania przedmiotu umowy,
3) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
4) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z postanowieniami umownymi,
5) ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy.
3. Zmiany, o których mowa w ust. 1 i 2, muszą zostać udokumentowane. Pismo (wniosek) dotyczące ww. zmian, wraz z uzasadnieniem, winna złożyć Strona inicjująca zmianę.
4. Za przedłużenie terminu realizacji zamówienia Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.