BZP: Świadczenie usługi opracowania projektu zmian do systemu wynagradzania pracowników w oparciu o wartościowanie stanowisk pracy w Elbląskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
25.04.2025
2025/BZP 00206868/01
Elbląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi opracowania projektu zmian do systemu wynagradzania pracowników w oparciu o wartościowanie stanowisk pracy w Elbląskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Elbląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170172210
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rawska 2-4
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: epwik@epwik.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.epwik.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka wodna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi opracowania projektu zmian do systemu wynagradzania pracowników w oparciu o wartościowanie stanowisk pracy w Elbląskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0b28d6ef-150f-42fb-8d3f-48e6f7611239
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00206868
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00117368/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 świadczenie usługi opracowania projektu zmian do systemu wynagradzania pracowników w oparciu o wartościowanie stanowisk pracy w Elbląskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0b28d6ef-150f-42fb-8d3f-48e6f76112393.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
3. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ. Zamawiający nie udzieli odpowiedzi na pytania zadane w formie ustnej lub drogą telefoniczną.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Strony komunikują się przy użyciu platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Informacje dot. postępowania, w tym zmiany i wyjaśnienia treści SWZ, ogłoszenia oraz inne dokumenty zamieszczane będą na stronie internetowej Platformy https://ezamowienia.gov.pl.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem formularzy wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza);
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem dostawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. 2020 poz. 2415).
Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami są:
- sprawy merytoryczne - Marta Szulc-Rzucidło tel. 797 003 113,
- sprawy formalne – Małgorzata Jaśniewska tel. 797003432,
komunikacja za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie prowadzonego postępowania
Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ. Zamawiający nie udzieli odpowiedzi na pytania zadane w formie ustnej lub drogą telefoniczną.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 130/1899/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do opracowania projektu zmian do systemu wynagradzania pracowników w oparciu o wartościowanie stanowisk pracy oraz dostosowanie systemu wynagradzania do wymagań zgodnych z Dyrektywą Unijną dotyczącą transparentności wynagradzania z 05.2023 roku oraz do porównania tych samych stanowisk w branży wodno – kanalizacyjnej. Projekt powinien obejmować:
a) Etap I „badanie opinii pracowników” – tj. analizę poziomu motywacji i oczekiwań pracowników związanych z systemem wynagrodzeń i premii (badanie przeprowadzone wśród pracowników, metodą audytoryjną), opracowanie raportu i rekomendacji z badania,
b) Etap II „analiza organizacji” – tj. analizę organizacji i identyfikację kryteriów wartościowania, opracowanie listy stanowisk (określenie ilości i rodzaju stanowisk do zwartościowania), wymagania kompetencyjne na każdym poziomie stanowiska, określenie poziomów złożoności stanowisk w każdej ścieżce zawodowej – model wymagań i złożoności stanowisk, zakresy zadań na stanowiskach,
c) Etap III „ przeprowadzenie wartościowania stanowisk pracy” – tj. opracowanie hierarchii stanowisk metodą zakładową analityczno - punktową (wartościowanie stanowisk obecnych oraz ścieżek rozwoju zawodowego dla wszystkich komórek organizacyjnych),
d) Etap IV „ opracowanie taryfikatora i założeń zapisów regulaminu wynagrodzeń/zuzp” – tj. opracowanie projektu taryfikatora, projektu zapisów regulaminu wynagradzania/zuzp,
e) Etap V „polityka płacowa” – tj. opracowanie polityki płacowej (taryfikator powiązany z wynikami wartościowania stanowisk i kategoriami zaszeregowania, projekt siatki płac),
f) Etap VI „wdrożenie” – tj. opracowanie projektu dokumentacji kadrowej, kart wdrożeniowych dla pracowników, opisów stanowisk pracy uwzględniających wymagania kompetencyjne oraz kryteria wartościowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79411100-9 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju działalności gospodarczej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79414000-9 - Usługi doradcze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
80532000-2 - Usługi szkolenia w dziedzinie zarządzania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: skrócenie okresu wykonania usługi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt XII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a. w zakresie potencjału osobowego Wykonawca wykaże, że dysponuje bądź będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. skierują do realizacji niniejszego zamówienia minimum 2 konsultantów posiadających kwalifikacje i doświadczenie w opracowaniu i wdrożeniu oraz realizacji projektów związanych z wartościowaniem stanowisk pracy i projektami zgodnymi z przedmiotem zamówienia (co najmniej 5 projektów w ostatnich 3 latach w przedsiębiorstwach zatrudniających minimum 150 osób, w tym co najmniej 3 dla branży wod-kan),
W celu wykazania spełniania powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest do Przedłożenia wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 8 do SWZ.
b. w zakresie doświadczenia Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie przynajmniej 3 usługi wartościowania stanowisk pracy i wdrożenia zmian w systemie wynagradzania dla przedsiębiorstwa zatrudniającego minimum 150 osób w branży wodociągowo-kanalizacyjnej wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane.
Wykazane usługi muszą być potwierdzone referencjami wystawionymi przez podmiot, na rzecz którego zamówienie zostało wykonane, potwierdzającymi, że zamówienie wykonane zostało terminowo i z należytą starannością. W celu potwierdzenia spełnienia warunków Oferent składa oświadczenie, wypełnia wykaz wykonanych usług, spełniających wymagania, stanowiący załącznik nr 7 do SWZ.