BZP: Przebudowa budynku Urzędu Gminy w Dalikowie wraz z zagospodarowaniem terenu przylegającego
28.04.2025
2025/BZP 00208545/01
GMINA DALIKÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa budynku Urzędu Gminy w Dalikowie wraz z zagospodarowaniem terenu przylegającego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA DALIKÓW
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934401
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Plac Powstańców 1
1.4.2.) Miejscowość: Dalików
1.4.3.) Kod pocztowy: 99-205
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dalikow.eu
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dalikow.eu/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00208545
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-28
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00171103
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiot zamówienia stanowi realizacja robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa budynku Urzędu Gminy w Dalikowie wraz z zagospodarowaniem terenu przylegającego” obejmującego przebudowę budynku w zakresie funkcjonowania obiektu dostosowanego do współczesnych potrzeb administracji publicznej. Dostosowanie obiektu do użytkowania przez osoby ze specjalnymi potrzebami. Stworzenie funkcjonalnej i bezpiecznej przestrzeni publicznej.
3. Charakterystyka i zakres prac:
3.1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) opracowanie projektów wykonawczych technicznych (Zamawiający dysponuje projektem budowlanym wraz z pozwoleniem na budowę nr 145/2024 z dn. 22 lipca 2024 r.)
2) wykonanie robót budowlanych na podstawie projektu budowlanego, OPZ i przygotowanych przez Wykonawcę projektów wykonawczych,
3) dostarczenie niezbędnego kompletnego wyposażenia, sprzętu i urządzeń oraz zabudowy meblowej będących trwale związanymi z budynkiem, wynikających z opracowanego projektu wykonawczego wraz z ich montażem, zainstalowaniem i uruchomieniem;
4) obsługę geodezyjną inwestycji wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej;
5) przeprowadzenie wymaganych przepisami prób i badań;
6) opracowanie charakterystyki energetycznej budynku;
7) opracowanie kompletnej instrukcji bezpieczeństwa pożarowego i wyposażenie budynku we wszystkie elementy wynikające z tej instrukcji,
8) opracowanie niezbędnej dokumentację, uzyskać pozwolenie na budowę (lub zgłoszenie budowy) kanalizacji deszczowej od studni SKD1 do SP1,
9) uzyskanie wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii, pozwoleń, decyzji i zgłoszeń, w tym decyzji Urzędu Dozoru Technicznego)
10) przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem przedmiotu umowy do użytkowania oraz uzyskanie ostatecznej (bezwarunkowej i bezterminowej) decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu,
11) przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w formie praktycznych warsztatów w zakresie obsługi obiektu, w tym m.in. w zakresie obsługi i konserwacji zamontowanych urządzeń,
12) wszelkie inne czynności niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia i prawidłowej eksploatacji obiektu.
3.2. Roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym zaakceptowanym i zatwierdzonym przez Zamawiającego.
3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót określa projekt budowlany stanowiący załącznik do
SWZ.
3.4. Wykonawca we własnym zakresie i na swój koszt:
• urządzi teren budowy i zaplecze budowy, a po zakończeniu prac przywróci teren do stanu pierwotnego,
• oznakuje i zabezpieczy teren budowy,
3.5. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za wypadki i szkody powstałe w związku z nieprawidłowym oznakowaniem terenu budowy oraz wykonywaniem robót będących przedmiotem zamówienia.
3.6. Wszystkie elementy nadające się do ponownego użycia stanowią własność Zamawiającego, natomiast elementy uznane jako odpad (gruz, spróchniałe elementy konstrukcji dachu itp.), wykonawca powinien zutylizować we własnym zakresie i na własny koszt.
3.7. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.8. Wykonawca powinien zapewnić możliwość pracy urzędu, wchodzenie petentów do budynku oraz urzędowanie pracowników w minimalnym składzie.
3.9. O zamknięciu poszczególnych części należy poinformować Zamawiającego z wyprzedzeniem umożliwiającym mu reorganizację pracy.
3.10. Zamawiający informuje, że równolegle prowadzi inwestycję polegającą na relokacji infrastruktury telekomunikacyjnej z budynku, który podlega rozbudowie, do aktywnej szafy dostępowej, którą planuje się posadowić przed budynkiem w pasie zieleni na działce 367/3. W przypadku niewykonania przez Operatora Infrastruktury Telekomunikacyjnej inwestycji w zakresie opisanym powyżej lub znaczącego opóźnienia rzutującego na terminowość działań Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza wykonanie projektu zamiennego dla pomieszczenia, w którym znajduje się ww. infrastruktura, pozwalającego na kontynuację robót w zakresie jak najbardziej zbliżonym do pierwotnego.
3.11. W ramach inwestycji należy przygotować w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym instalację elektryczną wyprowadzoną na zewnątrz budynku tak, aby możliwe było w przyszłości wykonanie w tym miejscu stacji ładowania pojazdów oraz dodatkowo wykonanie instalacji elektrycznej oraz montaż dwóch gniazd podwójnych na frontowej ścianie zewnętrznej nowej części budynku.
3.12. W ramach inwestycji należy wykonać instalację monitoringu dla całego obiektu dla wszystkich części wspólnych oraz otoczenia budynku oraz przekazać oprogramowanie niezbędne do nadzoru nad monitoringiem (wraz z 2-letnią licencją – jeśli dotyczy).
3.13. W ramach inwestycji należy przewidzieć rozprowadzenie sieci komputerowej/telekomunikacyjnej dla wszystkich pomieszczeń, w tym montaż kanałów kablowych/puszek podłogowych i innych rozwiązań zapewniających użyteczne i estetyczne wykończenie pomieszczeń. Rozwiązania te należy każdorazowo konsultować z Zamawiającym tak, aby były one dostosowane do jego potrzeb.
3.14. Oferty równoważne
Jeżeli dokumentacja wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Wskazane w dokumentacji projektowej/technicznej materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
Po zmianie:
Przedmiot zamówienia stanowi realizacja robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa budynku Urzędu Gminy w Dalikowie wraz z zagospodarowaniem terenu przylegającego” obejmującego przebudowę budynku w zakresie funkcjonowania obiektu dostosowanego do współczesnych potrzeb administracji publicznej. Dostosowanie obiektu do użytkowania przez osoby ze specjalnymi potrzebami. Stworzenie funkcjonalnej i bezpiecznej przestrzeni publicznej.
3. Charakterystyka i zakres prac:
3.1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) wykonanie robót budowlanych na podstawie projektu budowlanego i OPZ
2) dostarczenie niezbędnego kompletnego wyposażenia, sprzętu i urządzeń oraz zabudowy meblowej będących trwale związanymi z budynkiem wraz z ich montażem, zainstalowaniem i uruchomieniem;
3) obsługę geodezyjną inwestycji wraz z wykonaniem inwentaryzacji powykonawczej;
4) przeprowadzenie wymaganych przepisami prób i badań;
5) opracowanie charakterystyki energetycznej budynku;
6) opracowanie kompletnej instrukcji bezpieczeństwa pożarowego i wyposażenie budynku we wszystkie elementy wynikające z tej instrukcji,
7) uzyskanie wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii, pozwoleń, decyzji i zgłoszeń, w tym decyzji Urzędu Dozoru Technicznego)
8) przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem przedmiotu umowy do użytkowania oraz uzyskanie ostatecznej (bezwarunkowej i bezterminowej) decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu,
9) przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w formie praktycznych warsztatów w zakresie obsługi obiektu, w tym m.in. w zakresie obsługi i konserwacji zamontowanych urządzeń,
10) oraz wszelkie inne czynności niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia i prawidłowej eksploatacji obiektu.
3.2. Roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym zaakceptowanym i zatwierdzonym przez Zamawiającego.
3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót określa projekt budowlany stanowiący załącznik do
SWZ.
3.4. Wykonawca we własnym zakresie i na swój koszt:
• urządzi teren budowy i zaplecze budowy, a po zakończeniu prac przywróci teren do stanu pierwotnego,
• oznakuje i zabezpieczy teren budowy,
3.5. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za wypadki i szkody powstałe w związku z nieprawidłowym oznakowaniem terenu budowy oraz wykonywaniem robót będących przedmiotem zamówienia.
3.6. Wszystkie elementy nadające się do ponownego użycia stanowią własność Zamawiającego, natomiast elementy uznane jako odpad (gruz, spróchniałe elementy konstrukcji dachu itp.), wykonawca powinien zutylizować we własnym zakresie i na własny koszt.
3.7. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.8. Wykonawca powinien zapewnić możliwość pracy urzędu, wchodzenie petentów do budynku oraz urzędowanie pracowników w minimalnym składzie.
3.9. O zamknięciu poszczególnych części należy poinformować Zamawiającego z wyprzedzeniem umożliwiającym mu reorganizację pracy.
3.10. Zamawiający informuje, że równolegle prowadzi inwestycję polegającą na relokacji infrastruktury telekomunikacyjnej z budynku, który podlega rozbudowie, do aktywnej szafy dostępowej, którą planuje się posadowić przed budynkiem w pasie zieleni na działce 367/3. W przypadku niewykonania przez Operatora Infrastruktury Telekomunikacyjnej inwestycji w zakresie opisanym powyżej lub znaczącego opóźnienia rzutującego na terminowość działań Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza wykonanie projektu zamiennego dla pomieszczenia, w którym znajduje się ww. infrastruktura, pozwalającego na kontynuację robót w zakresie jak najbardziej zbliżonym do pierwotnego.
3.11. W ramach inwestycji należy przygotować w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym instalację elektryczną wyprowadzoną na zewnątrz budynku tak, aby możliwe było w przyszłości wykonanie w tym miejscu stacji ładowania pojazdów oraz dodatkowo wykonanie instalacji elektrycznej oraz montaż dwóch gniazd podwójnych na frontowej ścianie zewnętrznej nowej części budynku.
3.12. W ramach inwestycji należy wykonać instalację monitoringu dla całego obiektu dla wszystkich części wspólnych oraz otoczenia budynku oraz przekazać oprogramowanie niezbędne do nadzoru nad monitoringiem (wraz z 2-letnią licencją – jeśli dotyczy).
3.13. W ramach inwestycji należy przewidzieć rozprowadzenie sieci komputerowej/telekomunikacyjnej dla wszystkich pomieszczeń, w tym montaż kanałów kablowych/puszek podłogowych i innych rozwiązań zapewniających użyteczne i estetyczne wykończenie pomieszczeń. Rozwiązania te należy każdorazowo konsultować z Zamawiającym tak, aby były one dostosowane do jego potrzeb.
3.14. Oferty równoważne
Jeżeli dokumentacja wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Wskazane w dokumentacji projektowej/technicznej materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-05-06 09:00
Po zmianie:
2025-05-09 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-05-06 09:30
Po zmianie:
2025-05-09 09:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-06-04
Po zmianie:
2025-06-07