BZP: Świadczenie usługi dostępu do łącz internetowych wraz z siecią wewnętrzną dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gdyni (2 części)
28.04.2025
2025/BZP 00208640/01
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi dostępu do łącz internetowych wraz z siecią wewnętrzną dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gdyni (2 części)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002830332
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grabowo 2
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-265
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 586259330
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@mopsgdynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopsgdynia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi dostępu do łącz internetowych wraz z siecią wewnętrzną dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gdyni (2 części)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8e081ec3-82e0-40cf-aa63-a69445920607
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00208640
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00674160/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Świadczenie usługi dostępu do łącz internetowych wraz z siecią wewnętrzną dla MOPS w Gdyni (2 części)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10805713.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1080571
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Osobą uprawniona do kontaktu z Wykonawcami jest Pani Patrycja Pranszke.
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej zwanej dalej
„Platformą” pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/1080571 .
3. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w zakresie:
1) przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
2) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
3) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia / poprawienia / uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
4) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
5) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
6) przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy Pzp;
7) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
8) przesyłania odwołania / inne odbywa się za pośrednictwem www.platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do
zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
4. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany treści SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert, Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji Komunikaty. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.
5. Wykonawca, jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie przesłanych przez Zamawiającego, z uwagi na fakt, iż możliwa jest awaria systemu lub możliwe jest, że powiadomienie trafić do folderu SPAM.
6. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej www.platformazakupowa.pl w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1 z późn. zm.) zwanego dalej RODO przedstawia następujące informacje:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Gdyni (81-265) ul. Grabowo 2, reprezentowany przez Dyrektora MOPS.
2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych pod numerem tel. 58 782-01-20, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.30 - 15.30, za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: iod@mopsgdynia.pl lub poczty tradycyjnej pod adresem siedziby Administratora.
3. Pani /Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w celu przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzieleniu zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, w związku z:
1) Ustawą z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych;
2) Ustawą z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych;
3) Ustawą z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
1) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 – 76 ustawy PZP;
2) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów powierzania przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest MOPS w Gdyni. Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególna kategoria danych).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, w szczególności zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata – przez cały okres obowiązywania umowy.
6. Posiada Pani/Pan prawo do:
1) żądania dostępu do danych; w przypadku gdy wykonanie tego obowiązku, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może, zgodnie z art. 75 ustawy Pzp, żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
2) żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych; zgodnie z art. 76 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
3) usunięcia danych w przypadku, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub w inny sposób przetwarzane;
4) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; zgodnie z art. 74 ust. 3 PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia.
7. Przysługuje Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych przez Administratora narusza przepisy prawa w tym RODO. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych. Nie będą
podlegały profilowaniu, czy automatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach PZP, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z PZP.
9. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MOPS.DZP.322.163/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 1
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis część 1 – Łącze internetowe główne.
1) Zakres usługi w tej części zamówienia polegać będzie na zapewnieniu dostępu do łącz internetowych oraz wewnętrznej sieci umożliwiającej przesyłanie danych pomiędzy urządzeniami Zamawiającego w tej sieci w ramach stałych zewnętrznych (publicznych) adresów IP. Usługa będzie obejmować siedzibę główną Zamawiającego tj. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni (81-265) przy ul. Grabowo 2 oraz niżej wymienione jednostki terenowe:
a) Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 1 - ul. Warszawska 67a
b) Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 1 Zespół Pracy Socjalnej - ul. Sojowa 18c/3
c) Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 2 - ul. Śmidowicza 49
d) Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 3 - ul. Chylońska 237
e) Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 4 - ul. Abrahama 59
f) Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 4 Zespół Pracy Socjalnej - ul. Widna 8
g) Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 4 - ul. Widna 2A
h) Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej nr 4 - ul. Śląska 48
i) Centrum Reintegracji i Interwencji Mieszkaniowej – ul. Działowskiego 11
j) Gdyński Ośrodek Wsparcia Bosmańska 32a - ul. Bosmańska 32 A
k) Gdyński Ośrodek Wsparcia Chwarznieńska 93 – ul. Chwarznieńska 93
l) Zespół ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej – Morska 106
m) Zespół ds. Pieczy Zastępczej - ul. Abrahama 55
n) Zespół Pomocy Psychologicznej - ul. Świętojańska 57/1
o) Zespół ds. Intensywnej Pracy Socjalnej z Rodziną - ul. Wolności 11a
p) Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych - ul. Władysława IV 43, piętro IV
q) Klub Abstynenta KROKUS - ul. Traugutta 9
r) Zespół ds. Mieszkalnictwa Wspieranego - ul. Wójta Radtkego 53/7
s) Zespół ds. Mieszkalnictwa Wspieranego - ul. Warszawska 44/2
t) Zespół ds. Mieszkalnictwa Wspieranego – ul. Porazińskiej 1/1
u) Zespół ds. Mieszkalnictwa Wspieranego – ul. Boisko 35/1
v) Zespół ds. Mieszkalnictwa Wspieranego – ul. Maciejewicza 11
w) Gdyńskie Centrum Diagnozy i Terapii FASD - ul. Morska 112b/111
2) Łącza muszą spełniać następujące wymagania:
a) W każdej z 23 jednostek terenowych Zamawiającego, Wykonawca zapewni łącze o prędkości co najmniej 15Mbit download / 15Mbit upload na sekundę z/do Internetu. Łącze z/do Internetu wykorzystywane będzie do przeglądania sieci Internet, wysyłki poczty elektronicznej, zamieszczaniu informacji na serwerach zewnętrznych itp.,
b) Wykonawca zapewni łącze o prędkości co najmniej 1Gbit/1Gbit na sekundę download/upload do centrali MOPS przy ul. Grabowo 2 w Gdyni z jednostki Dzielnicowy Ośrodek Pomocy Społecznej przy ul. Warszawskiej 67a.
c) W pozostałych 22 jednostkach terenowych Zamawiającego, Wykonawca zapewni łącze o prędkości co najmniej 100 Mbit download/ 100 Mbit upload na sekundę z/do centrali MOPS przy ul. Grabowo 2 w Gdyni.
d) W centrali MOPS Gdynia ul. Grabowo 2 Wykonawca zapewni łącze o prędkości co najmniej 200 Mbit download /150Mbit upload na sekundę z/do Internetu.
e) W przypadku zastosowania łącza w innej technologii niż światłowodowa łącze ma dysponować zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi.
f) Udostępniane przez Wykonawcę urządzenie komunikacyjne musi posiadać zasilanie redundantne (podwójne podłączenie pod standardowe europejskie złącze 230V lub np. podłączenie pod standardowe europejskie złącze 230V i złącze zasilania awaryjnego RPS Cisco 2300 będące na wyposażeniu Zamawiającego).
g) Udostępniane przez Wykonawcę urządzenie komunikacyjne musi pozwalać na podłączenie co najmniej 4 urządzeń na raz.
h) Wszystkie zapewnione łącza muszą dysponować gwarancją parametrów łącza CIR (committed information rate) tj. zapewnienie minimalnej prędkości łącza w ramach wymienionych prędkości.
i) W każdej z jednostek Zamawiający ma mieć możliwość dzielenia każdego łącza (przy pomocy własnych urządzeń Zamawiającego) na dowolną ilość urządzeń będących w jednostkach MOPS Gdynia, także w innych lokalizacjach fizycznych, w ramach oferowanego transferu.
j) Zamawiający wymaga, aby Internet do centrali MOPS Gdynia ul. Grabowo 2 był dostarczany w technologii światłowodowej. Do pozostałych 23 jednostek terenowych wymienionych w ust. 3 Zamawiający nie wymaga stosowania technologii światłowodowej, jednakże zastosowanie tej technologii jest jednym z kryteriów oceny ofert, o których mowa w Rozdziale 16.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72400000-4 - Usługi internetowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-01 do 2028-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę w Części 1 zamówienia na podstawie niżej wymienionych kryteriów oceny z przypisaniem im odpowiednio wag:
Kryterium / Waga / Maksymalna liczba punktów
Cena brutto (P1) / 60 % / 60
Technologia światłowodowa (P2) / 40% / 40
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: technologia światłowodowa
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis część 2 – Łącze internetowe zapasowe.
1) Zakres usługi w tej części zamówienia polegać będzie na zapewnieniu dostępu do łącza internetowego do siedziby głównej Zamawiającego tj. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni (ul. Grabowo 2, Gdynia 81-265) oraz do zapewnienia połączenia światłowodowego (tzw. ciemnego włókna) pomiędzy serwerownią siedziby głównej Zamawiającego tj. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni (ul. Grabowo 2, Gdynia 81-265) a serwerownią Urzędu Miasta Gdyni przy al. marsz. Piłsudskiego 52/54 81-382 Gdynia.
2) Łącze będzie pełnić funkcję łącza zapasowego, spełniającego następujące wymagania:
a) Wykonawca zapewni łącze „zapasowe” o prędkości co najmniej 50Mbit download / 50Mbit upload na sekundę z/do Internetu. Łącze z/do Internetu wykorzystywane będzie do przeglądania sieci Internet, wysyłki poczty elektronicznej, zamieszczaniu informacji na serwerach zewnętrznych itp.
b) Łącze „zapasowe” internetowe musi być świadczone w technologii światłowodowej.
c) Udostępniane przez Wykonawcę urządzenie komunikacyjne musi posiadać zasilanie redundantne (podwójne podłączenie pod standardowe europejskie złącze 230V lub np. podłączenie pod standardowe europejskie złącze 230V i złącze zasilania awaryjnego RPS Cisco 2300 będące na wyposażeniu Zamawiającego).
d) Udostępniane przez Wykonawcę urządzenie komunikacyjne musi pozwalać na podłączenie co najmniej 4 urządzeń na raz.
e) Zapewnione łącze „zapasowe” musi dysponować gwarancją parametrów łącza CIR (committed information rate) tj. zapewnienie minimalnej prędkości łącza w ramach wymienionej prędkości.
f) W przypadku zgłoszenia jakichkolwiek nieprawidłowości Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia awarii na oferowanym łączu jak najszybciej, z zastrzeżeniem nieprzekraczalnego terminu naprawy wynoszącego 12 godzin.
g) Wykonawca musi zapewnić możliwość zgłaszania awarii 24h na dobę za pośrednictwem poczty elektronicznej i telefonicznie. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dedykowaną osobę kontaktową, która będzie obsługiwać zgłoszenia płynące od Zamawiającego.
Termin wykonania zamówienia: od 01.06.2025 r. lub od dnia zawarcia umowy do 31.05.2027 r. z wyłączeniem tzw. ciemnego włókna dla którego Zamawiający wymaga termin realizacji od dnia 01.07.2025 r. do 31.12.2025 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72400000-4 - Usługi internetowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-01 do 2027-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę w Części 2 zamówienia na podstawie niżej wymienionych kryteriów oceny z przypisaniem im odpowiednio wag:
Kryterium / Waga / Maksymalna liczba punktów
Cena brutto (P1) / 100 % / 100
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zgodnie z przepisem art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:1) warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – dotyczy części 1 i 2 zamówienia
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) posiada wpis do Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. z 2024 r. poz. 34 ze zm.);
Ocena wykazania spełniania ww. warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w Rozdziale 9 ust. 1 i 2 SWZ (podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu).
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 117 ust. 1 ustawy Pzp) warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, określony przez Zamawiającego w ust. 1, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i realizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku istnienia okoliczności, o których mowa w Rozdziale 7 ust. 5 SWZ, Zamawiający zastrzega możliwość samodzielnego badania ogólnodostępnych rejestrów, w tym Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Krajowego Rejestru Sądowego oraz Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. W przypadku Wykonawcy zagranicznego, w razie potrzeby, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia dokumentów z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wraz z tłumaczeniem na język polski.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty składane na wezwanie:
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Potwierdzenie wpisu do Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. z 2021 r. poz. 576 ze zm.)
a) Dokument składany w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale 6 ust. 1 pkt. 1 lit. a SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) odpisu lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestrua) Dokument składany w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
b) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia niniejszego dokumentu, jeżeli Zamawiający może je uzyskać pod określonymi adresami za pomocą ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów.
c) Przepisy lit. a, b stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy
a) Dokument składany, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów rejestrowych, o których mowa w pkt. 2.
b) Przepisy lit. a stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
3) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ
a) Dokument składany, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Dotyczy:1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania w zakresie wskazanym w Rozdziale 7 SWZ – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ
a) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców (np. wspólników spółki cywilnej, konsorcjum), oświadczenia dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania (załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia każdego z Wykonawców.
W przypadku udzielenia zamówienia Wykonawcom wspólnie ubiegającym się o zamówienie, Zamawiający przed zawarciem umowy może zażądać złożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Część 1 zamówienia - Projekt umowy w § 10 zawiera warunki zmiany umowy:§ 10
Warunki zmian umowy
1. Oprócz zmian wynikających z art. 455 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje następujące możliwości dokonania zmiany postanowień zawartej umowy:
1) zmiana wynagrodzenia brutto Wykonawcy, o której mowa w § 4 ust. 1 oraz zmiana cen jednostkowych brutto, o których mowa § 4 ust. 2, wynikająca ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawnych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku od towarów i usług VAT,
2) wydłużenie terminu obowiązywania umowy, jeżeli będzie to konieczne do zachowania ciągłości świadczenia usługi, o ile nie spowoduje to zwiększenia wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.
2. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu.
3. Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę, z tym zastrzeżeniem, że żaden z powyższych zapisów nie obliguje Zamawiającego do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany, a jedynie wprowadza taką możliwość. Strona wnioskująca o zmianę umowy, przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy.
Część 2 zamówienia - Projekt umowy w § 9 zawiera warunki zmiany umowy:
§ 9
Warunki zmian umowy
1. Oprócz zmian wynikających z art. 455 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje następujące możliwości dokonania zmiany postanowień zawartej umowy:
1) zmiana wynagrodzenia brutto Wykonawcy, o której mowa w § 4 ust. 1 oraz zmiana cen jednostkowych brutto, o których mowa § 4 ust. 2, wynikająca ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawnych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku od towarów i usług VAT,
2) wydłużenie terminu obowiązywania umowy, jeżeli będzie to konieczne do zachowania ciągłości świadczenia usługi, o ile nie spowoduje to zwiększenia wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1 niniejszej umowy.
2. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu.
3. Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę, z tym zastrzeżeniem, że żaden z powyższych zapisów nie obliguje Zamawiającego do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany, a jedynie wprowadza taką możliwość. Strona wnioskująca o zmianę umowy, przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zakupowa MOPS Gdynia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-08 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-06
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak