BZP: Remont wygrodzenia zewnętrznego wraz z zabezpieczeniami techniczno – ochronnymi w Areszcie Śledczym w Bydgoszczy, znak sprawy TP/3/Dkw/2025
28.04.2025
2025/BZP 00208669/01
ARESZT ŚLEDCZY W BYDGOSZCZY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont wygrodzenia zewnętrznego wraz z zabezpieczeniami techniczno – ochronnymi w Areszcie Śledczym w Bydgoszczy, znak sprawy TP/3/Dkw/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ARESZT ŚLEDCZY W BYDGOSZCZY
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Kwatermistrzowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091393218
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wały Jagiellońskie 4
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-131
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp_as_bydgoszcz@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
jednostka organizacyjna więziennictwa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont wygrodzenia zewnętrznego wraz z zabezpieczeniami techniczno – ochronnymi w Areszcie Śledczym w Bydgoszczy, znak sprawy TP/3/Dkw/2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c3eddc41-af8a-463c-ac82-5e84e15a0208
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00208669
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00117079/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Remont wygrodzenia zewnętrznego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c3eddc41-af8a-463c-ac82-5e84e15a02083.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składnie ofert, wymiana
informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków
określonych w ustawie „Pzp”, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w postaci platformy e-Zamówienia, która
dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl i ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz za
pomocą poczty elektronicznej: zp_as_bydgoszcz@sw.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca musi posiadać konto
podmiotu ,,Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i
warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce ,,Centrum Pomocy”. Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe
odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust.1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w
sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w
przepisach
rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i
przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały
bezpośredniego zastosowania. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci
elektronicznej:
a. w formatach określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanejprzy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści ,,Formularza do komunikacji”).
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa. wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
wyznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku ,,Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert , odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce ,, Formularze” (,,Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem ,, Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk ,,dodaj załącznik”). W przypadku
załączników, które są zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być
opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, podpisem zewnętrznym
lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości
uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ
zewnętrzny).
Maksymalny rozmiar plików przesłanych za pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików
przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
zp_as_bydgoszcz@sw.gov.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Dkw.2232.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, zgodnie z dokumentacją dla zadania pn.: Remont wygrodzenia zewnętrznego wraz z zabezpieczeniami techniczno – ochronnymi w Areszcie Śledczym
w Bydgoszczy
2. Szczegółowy opis przedmiotu stanowi załącznik nr 5 do SWZ – Specyfikacja techniczna.
3. Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie i odbiór robót polegających na remoncie wygrodzenia zewnętrznego wraz z zabezpieczeniami techniczno - ochronnymi w Areszcie Śledczym w Bydgoszczy.
W ramach realizacji inwestycji wyróżnia się:
- usuniecie uszkodzonych fragmentów ogrodzenia,
- naprawa spękań i uzupełnienie ubytków,
- wykonanie obróbki tynkarskiej,
- wykonanie i zabezpieczenie muru powłoką ochronną,
- wykonanie obróbki dekarskiej cokołu górnego ogrodzenia,
- wykonanie podwyższenia ogrodzenia do wysokości 5m od strony wschodniej,
- montaż kamer na wysięgniku wraz z wykonaniem przepustu
- wykonanie zabezpieczeń techniczno - ochronnych zgodnie obowiązującymi wytycznymi Dyrektora Generalnego Służby Więziennej 3/2022 z dnia 29 grudnia 2022r. W sprawie zabezpieczenia ochronnego w jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej na odcinku remontowanego muru.
- demontaż istniejącego oświetlenia wraz z montażem nowego zgodnie z Wytycznymi nr 1/2013 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 18 marca 2013r. w sprawie wymagań jakim powinno odpowiadać oświetlenie miejsc pracy na zewnątrz oraz metod poprawy efektywności energetycznej instalacji oświetlenia zewnętrznego w jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej.
Zakres robót obejmuje:
1. Usunięcie uszkodzonych fragmentów ogrodzenia
a) Przegląd istniejącego ogrodzenia i identyfikacja uszkodzonych odcinków,
b) Usunięcie zniszczonych fragmentów,
c) Utylizacja odpadów budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Naprawa spękań i uzupełnienie ubytków
a) Oczyszczenie powierzchni ogrodzenia z luźnych elementów,
b) Wypełnienie ubytków masą naprawczą dostosowaną do warunków atmosferycznych,
c) Wzmocnienie strukturalne miejsc szczególnie narażonych na dalsze uszkodzenia.
3. Wykonanie obróbki tynkarskiej oraz dekarskiej
a) Przygotowanie podłoża poprzez usunięcie starego, uszkodzonego tynku,
b) Nałożenie nowej warstwy tynku odpornego na warunki zewnętrzne,
c) c) Wygładzenie i wyrównanie powierzchni dla lepszego efektu estetycznego i trwałości.
d) Wykonanie obróbki blacharskiej górnego cokołu muru.
4. Wykonanie i zabezpieczenie muru powłoką ochronną
a) Pokrycie muru powłoką ochronną zabezpieczającą przed działaniem warunków atmosferycznych,
b) Możliwe zastosowanie farby antygraffiti i preparatów impregnujących.
5. Podwyższenie ogrodzenia od strony południowo wschodniej do wysokości 5m od strony wschodniej
a) Wykonanie na słupach stalowych podwyższenia muru do wysokości 5m,
b) Montaż blachy stalowej ocynkowanej od strony zewnętrznej,
c) Montaż siatki ostrzowej od strony wewnętrznej.
6. Wykonanie zabezpieczeń techniczno- ochronnych wraz z wymiana oświetlenia zewnętrznego
a) Wykonanie zabezpieczeń techniczno- ochronnych na całej długości remontowanego wygrodzenia,
b) Demontaż istniejącego oświetlenia wraz z montażem nowego.
7. Montaż kamer na wysięgnikach wraz z wykonaniem przepustów pionowych.
Oferta złożona przez Wykonawców winna obejmować komplet dostaw i usług koniecznych do kompleksowego wykonania zadania, aż do ostatecznego zakończenia realizacji. Oferta powinna być zgodna z niniejszym opisem technicznym zamówienia oraz przepisami technicznymi w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest ująć w swojej ofercie również dodatkowe roboty i elementy, które nie zostały wyszczególnione w tym opisie, a są ważne i niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przygotowania niezbędnej dokumentacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: OKRES GWARANCJI I RĘKOJMI
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) na podstawie art. 112 ust. 1 ustawy Pzp spełnia warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 120.000,00 zł.
d) zdolności technicznej lub zawodowej,
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie.