BZP: Usługa kompleksowej organizacji dwóch wyjazdów studyjnych zagranicznych
30.04.2025
2025/BZP 00212055/01
Śląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Częstochowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa kompleksowej organizacji dwóch wyjazdów studyjnych zagranicznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Śląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Częstochowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002765534
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kardynała Stefana Wyszyńskiego 70/126
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@odr.net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.czwa.odr.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Doradztwo rolnicze
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa kompleksowej organizacji dwóch wyjazdów studyjnych zagranicznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c05b0a6d-40d3-405a-b682-e708333fced2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00212055
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00050078/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Kompleksowa organizacja wyjazdu studyjnego zagranicznego
1.3.3 Kompleksowa organizacja wyjazdu studyjnego zagranicznego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Plan Operacyjny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich+ na 2025 rok w zakresie Sieci na rzecz innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c05b0a6d-40d3-405a-b682-e708333fced23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert)
odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej:
przetargi@odr.net.pl.
Za pośrednictwem poczty elektronicznej (z wyłączeniem składania ofert), odbywa się w szczególności zadawanie pytań, składanie
oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji, wezwań i zawiadomień.
W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym sprawy:
ŚODR/C/AG.260.2.2025.
Szczegółowe wymagania zostały określone w Rozdziale 15 SWZ. Oferty wraz z załącznikami należy składać zgodnie z wytycznymi
określonymi w rozdziale 16 i 18 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania zostały określone w Rozdziale 15 i 16 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna określona w Rozdziale 27 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje:
- związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d. lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-Prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
-Na postawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzani danych osobowych, ponieważ podstawą przetwarzania Pana/Pani
danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ŚODR/C/AG.260.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Organizacja zagranicznego wyjazdu studyjnego pn.: „Edukacyjny szlak winiarski na przykładzie dobrych praktyk gruzińskich"
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zorganizowanie 7-dniowego wyjazdu studyjnego do Gruzji dla grupy 27 osób. Wyjazd studyjny pt. „Edukacyjny szlak winiarski na przykładzie dobrych praktyk gruzińskich” obejmujący: przeloty samolotem, transport na terenie Polski i Gruzji - autokar, zakwaterowanie, wyżywienie, koszt opiekuna merytorycznego, pilota jako osoby reprezentującej wykonawcę, tłumacza polsko-gruzińskiego, ubezpieczenie oraz koszt wizyt w określonych typach obiektów oraz w instytucjach. Za rekrutację uczestników odpowiada Zamawiający.
4.2.6.) Główny kod CPV: 63500000-4 - Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-01 do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryterium określonym w pkt. 21 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie opiekuna merytorycznego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Organizacja zagranicznego wyjazdu studyjnego pn.: „Włoskie ekologiczne inspiracje – dobre praktyki, przetwórstwo i współpraca we włoskim rolnictwie ekologicznym”
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zorganizowanie 5-dniowego wyjazdu studyjnego do Włoch dla grupy 27 osób. Wyjazd studyjny pt. „Włoskie ekologiczne inspiracje – dobre praktyki, przetwórstwo i współpraca we włoskim rolnictwie ekologicznym” obejmujący: przeloty samolotem, transport na terenie Polski i Włoch - autokar, zakwaterowanie, wyżywienie, koszt opiekuna merytorycznego, pilota jako osoby reprezentującej wykonawcę, tłumacza polsko-gruzińskiego, ubezpieczenie oraz koszt wizyt w określonych typach obiektów oraz w instytucjach. Za rekrutację uczestników odpowiada Zamawiający.
4.2.6.) Główny kod CPV: 63500000-4 - Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2025-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryterium określonym w pkt. 21 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie tłumacza
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie.
1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Dotyczy Części 1 i Części 2
Wykonawca zobowiązany jest posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności. Wykonawca musi spełniać warunek dotyczący uprawnień wymaganych prawnie do świadczenia usług turystycznych, w szczególności musi być organizatorem turystyki w rozumieniu art. 4 pkt. 8 Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2211 ze zm.). i spełniać wszelkie warunki do świadczenia usług turystycznych, wynikające z ww. ustawy, w tym między innymi:
• zapewnia podróżnym na wypadek swojej niewypłacalności:
a. pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej, obejmujących w szczególności koszty transportu i zakwaterowania, w tym także w uzasadnionej wysokości koszty poniesione przez podróżnych, w przypadku gdy organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych, wbrew obowiązkowi, nie zapewnia tej kontynuacji lub tego powrotu;
b. zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub każdą opłaconą usługę przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych, w przypadku gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych lub osób, które działają w ich imieniu, impreza turystyczna lub którakolwiek opłacona usługa przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych nie została lub nie zostanie zrealizowana;
c. zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną odpowiadającą części imprezy turystycznej lub za każdą usługę opłaconą przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych odpowiadającą części usługi, która nie została lub nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych, lub osób, które działają w ich imieniu;
• realizuje wobec podróżnych obowiązki informacyjne
1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie precyzuje szczegółowego warunku w tym zakresie
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej;
Dotyczy Części 1 i Części 2
Wykonawca wykaże się doświadczeniem w wykonaniu (lub wykonywaniu w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej pięciu usług – zagranicznych wyjazdów studyjnych obejmujących zapewnienie noclegów, wyżywienia, transportu oraz wizyt studyjnych dla grupy co najmniej 25 osób. Za „zagraniczny wyjazd studyjny” rozumie się wyjazd specjalistyczny na zamówienie, o charakterze szkoleniowym, w celu realizacji tematu branżowego, naukowego, realizowanego poprzez wizyty studyjne w obiektach, instytucjach oraz innych zakładach, których działalność związana jest z tym tematem; znajdujących się poza granicami Polski.
Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w/w wykaz, powinien dotyczyć usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiającego o którym mowa w pkt 10.1. SWZ, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia podmiotowych środków dowodowych w
celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej
samej grupy kapitałowej; Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na wezwanie Zamawiającego o którym mowa w pkt 10.1. SWZ, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu:
a) Wykaz wykonanych usług (patrz pkt 9.1.4. SWZ) - z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 7 do SWZ wraz z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Jeśli wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania referencji bądź innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane.
b) zezwolenie, licencja, koncesja lub potwierdzenie wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania tj. dokument o którym mowa w pkt 9.1.2. SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga przedłożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych, potwierdzających doświadczenie zawodowe i wykształcenie osób skierowanych do realizacji zamówienia tj.:Dla Części 1
1. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia (tj. przeprowadzenie specjalistycznych szkoleń lub wykładów o tematyce winiarskiej lub enoturystycznej) a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz wykształcenia potwierdzającego doświadczenie osób, które wezmą udział w realizacji zamówienia i ich wykształcenie, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ. Przy czym Zamawiający wymaga, aby przedmiotowy środek dowodowy potwierdzał przeprowadzenie, co najmniej jednego specjalistycznego szkolenia lub wykładu o tematyce winiarskiej lub enoturystycznej.
2. Dyplom ukończenia studiów wyższych II stopnia na kierunkach: winoogrodnictwo lub enologia lub rolnictwo lub ogrodnictwo, przez Opiekuna wskazanego w Wykazie osób.
Dla Części 2
1. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia (doświadczenie w tłumaczeniu z języka włoskiego zagranicznych wizyt lub wyjazdów specjalistycznego, międzynarodowych konferencji, seminariów, projektów europejskich, o tematyce rolniczej, w której wiodącym językiem było tłumaczenie w języku włoskiego), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności załącznik nr 9 do SWZ. Przy czym Zamawiający wymaga, aby przedmiotowy środek dowodowy potwierdzał doświadczenie w tłumaczeniu z języka włoskiego co najmniej jednej zagranicznej wizyty lub wyjazdu specjalistycznego, międzynarodowej konferencji, seminarium, projektu europejskiego, o tematyce rolniczej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie złożenie przedmiotowych środków dowodowych albo złożenie tych środków w formie niekompletnej (tj. nie zawierających danych wymaganych w tabeli odpowiednio dla Części 1 i Części 2 w załączniku nr 8 i nr 9 do SWZ, nie załączeniu dyplomu potwierdzającego wykształcenie) spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust.1 pkt 5 ustawy. Ponadto jeżeli w danej pozycji załącznika Wykonawca wskaże niepełne dane potwierdzające doświadczenie osoby wskazanej w Wykazie osób, Zamawiający nie uwzględni doświadczenia wynikającego z tej pozycji załącznika.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania zostały określone w pkt. 11 SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych § 9 wzoru umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-08 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem Platformy Przetargowej: https://ezamowienia.gov.pl l w sposób określony w SWZ
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-08 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-06
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca składa ofertę na Formularzu ofertowym o treści zgodniej z Załącznikiem Nr 2 do SWZ (należy wypełnić ipodpisać przez osoby(ę) uprawnione(ą) do reprezentowania Wykonawcy) oraz załączniki wymienione w pkt 16.3. SWZ.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, w stosunku do których zachodzi
którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 pkt 1 – 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego Dz.U.2024.507.