BZP: Wykonanie remontu balkonów w budynkach mieszkalnych przy ul. Niepodległości 10 i ul. Unitów Podlaskich 7A w Siedlcach
30.04.2025
2025/BZP 00212675/01
Siedleckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie remontu balkonów w budynkach mieszkalnych przy ul. Niepodległości 10 i ul. Unitów Podlaskich 7A w Siedlcach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Siedleckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 710475535
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Starowiejska 60
1.5.2.) Miejscowość: Siedlce
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-110
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.7.) Numer telefonu: +48256449562
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@stbs.siedlce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.stbs.siedlce.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie remontu balkonów w budynkach mieszkalnych przy ul. Niepodległości 10 i ul. Unitów Podlaskich 7A w Siedlcach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8fd191f9-84fb-45ca-8d9b-fdad4c385a2d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00212675
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8fd191f9-84fb-45ca-8d9b-fdad4c385a2d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej:
a) Portal dostępowy Urzędu Zamówień Publicznych (e-zamówienia.gov.pl): https://ezamowienia.gov.pl/pl/
b) Poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@stbs.siedlce.pl (z wyłączeniem składania ofert).
Strona internetowa zamawiającego: http://www.stbs.siedlce.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem 8 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 10 i 11 do SWZ oraz załącznikami nr 10, 11, 12 i 14 projektu umowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikiem nr 10 i 11 do SWZ oraz załącznikami nr 10, 11, 12 i 14 projektu umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: STBS.PUZ.P1/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie remontu balkonów w budynku mieszkalnym przy ul. Niepodległości 10 w Siedlcach. Do wykonania jest remont 28 szt. balkonów od strony południowej budynku, o średniej powierzchni balkonu wynoszącym 4,1 m2 (w budynku jest 52 balkony) - w nw. zakresie prac:
– Rusztowanie lub podnośnik koszowy (wypożyczenie, montaż, rozbiórka)
– Zabezpieczenie stolarki folią poliuretanową
– Skucie cokołów, płytek i wylewek betonowych
– Wycięcie i utylizacja styropianu pod wywinięcie papy
– Oczyszczenie i gruntowanie powierzchni pod hydroizolację
– Wylanie warstwy spadkowej
– Montaż obróbek blacharskich
– Gruntowanie pod hydroizolację
– Wykonanie hydroizolacji z wywinięciem na ściany – papa podkładowa
– Wykonanie hydroizolacji z wywinięciem na ściany – papa wierzchnia
– Wykonanie wylewki betonowej zbrojonej
– Uzupełnienie ubytków po wywinięciu styropianu
– Zagruntowanie wylewki betonowej
– Obustronne oczyszczenie i malowanie barierek
– Naprawa spodów balkonowych (uzupełnienie ubytków, gruntowanie, malowanie)
– Naprawa policzków balkonowych (uzupełnienie ubytków, gruntowanie, malowanie)
– Wywiezienie i utylizacja materiałów z rozbiórki
– Przywrócenie placu budowy do stanu pierwotnego
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45262900-0 - Roboty balkonowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty dla każdej części zamówienia oddzielnie.
2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
a) Cena (C) - waga kryterium 94%;
b) Gwarancja jakości (G) - waga kryterium 6%;
3. Zasady oceny ofert w kryterium Cena (C)- waga 94%:
cena najniższa brutto*
C = --------------------------------------- x 94 pkt
cena oferty ocenianej brutto
*spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Podstawą przyznania punktów w kryterium "cena" będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym dla danej części zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
4. Zasady oceny ofert w kryterium Gwarancja jakości (G)- waga 6%:
Okres gwarancji: (liczony w latach)
liczbę punktów za okres gwarancji przedstawia się następująco:
Co najmniej 3 lata (36 mies.) - 0 pkt.
4 lata (48 mies.) - 3 pkt.
5 lat i więcej (60 mies.) - 6 pkt.
Najkrótszy możliwy okres gwarancji jakości wymagany przez Zamawiającego: 3 lata
Najdłuższy możliwy okres gwarancji jakości uwzględniony do oceny ofert: 5 lat i więcej.
Wykonawca może zaproponować termin gwarancji jakości w pełnych latach tj. 3 lub 4 lub 5 lat i więcej.
Bez względu na powyższe: Jeżeli warunki gwarancji jakości udzielonej przez producenta materiałów i urządzeń przewidują dłuższy okres gwarancji jakości niż gwarancja udzielona przez Gwaranta – obowiązuje okres gwarancji w wymiarze równym okresowi gwarancji producenta.
5. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą, z największą liczbą uzyskanych punktów ofertę obejmującą realizację całości zamówienia, stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów udzielenia zamówienia, na podstawie poniższego wzoru:
P = C + G
gdzie:
P –suma końcowa punków złożonej oferty
C –liczba punktów w kryterium cena złożonej oferty
G –liczba punktów w kryterium gwarancja jakości na roboty objęte przedmiotem zamówienia złożonej oferty
Liczba punktów będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku. W przypadku uzyskania identycznej ilości punktów, za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z niższą oferowaną ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 94
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jakości (okres udzielonej gwarancji)
4.3.6.) Waga: 6
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie remontu balkonów w budynku mieszkalnym przy ul. Unitów Podlaskich 7A w Siedlcach. Do wykonania jest remont 24 szt. balkonów, o średniej powierzchni balkonu wynoszącym 3,5 m2 (wszystkie balkony w budynku) - w nw. zakresie prac:
– Rusztowanie lub podnośnik koszowy (wypożyczenie, montaż, rozbiórka)
– Zabezpieczenie stolarki folią poliuretanową
– Skucie cokołów, płytek i wylewek betonowych
– Wycięcie i utylizacja styropianu pod wywinięcie papy
– Oczyszczenie i gruntowanie powierzchni pod hydroizolację
– Wylanie warstwy spadkowej
– Montaż obróbek blacharskich
– Gruntowanie pod hydroizolację
– Wykonanie hydroizolacji z wywinięciem na ściany – papa podkładowa
– Wykonanie hydroizolacji z wywinięciem na ściany – papa wierzchnia
– Wykonanie wylewki betonowej zbrojonej
– Uzupełnienie ubytków po wywinięciu styropianu
– Zagruntowanie wylewki betonowej
– Obustronne oczyszczenie i malowanie barierek
– Naprawa spodów balkonowych (uzupełnienie ubytków, gruntowanie, malowanie)
– Naprawa policzków balkonowych (uzupełnienie ubytków, gruntowanie, malowanie)
– Wywiezienie i utylizacja materiałów z rozbiórki
– Przywrócenie placu budowy do stanu pierwotnego
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45262900-0 - Roboty balkonowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty dla każdej części zamówienia oddzielnie.
2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
a) Cena (C) - waga kryterium 94%;
b) Gwarancja jakości (G) - waga kryterium 6%;
3. Zasady oceny ofert w kryterium Cena (C)- waga 94%:
cena najniższa brutto*
C = --------------------------------------- x 94 pkt
cena oferty ocenianej brutto
*spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Podstawą przyznania punktów w kryterium "cena" będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym dla danej części zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
4. Zasady oceny ofert w kryterium Gwarancja jakości (G)- waga 6%:
Okres gwarancji: (liczony w latach)
liczbę punktów za okres gwarancji przedstawia się następująco:
Co najmniej 3 lata (36 mies.) - 0 pkt.
4 lata (48 mies.) - 3 pkt.
5 lat i więcej (60 mies.) - 6 pkt.
Najkrótszy możliwy okres gwarancji jakości wymagany przez Zamawiającego: 3 lata
Najdłuższy możliwy okres gwarancji jakości uwzględniony do oceny ofert: 5 lat i więcej.
Wykonawca może zaproponować termin gwarancji jakości w pełnych latach tj. 3 lub 4 lub 5 lat i więcej.
Bez względu na powyższe: Jeżeli warunki gwarancji jakości udzielonej przez producenta materiałów i urządzeń przewidują dłuższy okres gwarancji jakości niż gwarancja udzielona przez Gwaranta – obowiązuje okres gwarancji w wymiarze równym okresowi gwarancji producenta.
5. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą, z największą liczbą uzyskanych punktów ofertę obejmującą realizację całości zamówienia, stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów udzielenia zamówienia, na podstawie poniższego wzoru:
P = C + G
gdzie:
P –suma końcowa punków złożonej oferty
C –liczba punktów w kryterium cena złożonej oferty
G –liczba punktów w kryterium gwarancja jakości na roboty objęte przedmiotem zamówienia złożonej oferty
Liczba punktów będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku. W przypadku uzyskania identycznej ilości punktów, za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z niższą oferowaną ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 94
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jakości (okres udzielonej gwarancji)
4.3.6.) Waga: 6
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 100.000,00 złotych;
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej jedno zadanie inwestycyjne polegające na robotach budowlanych remontowych o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto. Zamawiający żąda wykazania przez Wykonawcę w „wykazie robót budowlanych” wykonania co najmniej jednego takiego zamówienia bez względu na to na ile części składa ofertę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, że
1) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 100.000,00 złotych;
2) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej jedno zadanie inwestycyjne polegające na robotach budowlanych remontowych o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto. Zamawiający żąda wykazania przez Wykonawcę w „wykazie robót budowlanych” wykonania co najmniej jednego takiego zamówienia bez względu na to na ile części składa ofertę.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, zamawiający zgodnie z art. 274 Pzp. przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia nie mniejszej niż 100.000,00 zł.
2) wykazu robót budowlanych remontowych o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do przetargu na wszystkie części zamówienia zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2.700,00 zł (słownie: dwa tysiące siedemset zł).Wykonawca składający ofertę na wykonanie wybranej części robót zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:
a. część 1 (Niepodległości 10) - 1.500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset zł)
b. część 2 (Unitów Podlaskich 7A) – 1.200,00 zł (słownie: tysiąc dwieście zł)
2. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą.
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).
5. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na konto Zamawiającego Banku Spółdzielczym w Adamowie O/Siedlce ul. Asza 4, Nr 20 9202 0003 0007 6568 2000 0010 do dnia 15 maja 2025 r. do godz. 10:00 z dopiskiem „Wadium przetarg na remont balkonów w budynkach mieszkalnych przy ul. Niepodległości 10 i ul. Unitów Podlaskich 7 A w Siedlcach Postępowanie nr STBS.PUZ.P1/2025”
6. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
8. W przypadku wniesienia wadium w formie:
a) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
b) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
9. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności;
b) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
10. Beneficjentem poręczenia gwarancji jest Siedleckie „TBS” Sp. z o.o.;
11. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.
12. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa Pzp.