BZP: Adaptacja pokoju gościnnego na pomieszczenia socjalne i Punktu Alarmowo Dozorowego w budynku Administracyjnym Nadleśnictwa Choszczno.
30.04.2025
2025/BZP 00212845/01
NADLEŚNICTWO CHOSZCZNO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Adaptacja pokoju gościnnego na pomieszczenia socjalne i Punktu Alarmowo
Dozorowego w budynku Administracyjnym Nadleśnictwa Choszczno.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO CHOSZCZNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 810538994
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gorzowska 2
1.5.2.) Miejscowość: Choszczno
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 957657006
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: choszczno@szczecin.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://choszczno.szczecin.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Adaptacja pokoju gościnnego na pomieszczenia socjalne i Punktu Alarmowo
Dozorowego w budynku Administracyjnym Nadleśnictwa Choszczno.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-65c2eb66-e01f-480c-ade0-a24d3c8dd54f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00212845
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00156665/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Adaptacja pokoju gościnnego na pomieszczenia socjalne i Punktu Alarmowo Dozorowego w budynku Administracyjnym Nadleśnicwa Choszczno
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-65c2eb66-e01f-480c-ade0-a24d3c8dd54f3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia („Platforma”), która jest dostępna pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu
Platformy. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać
konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy, w tym minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług
Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia”, dostępny
pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/ oraz informacje zamieszczone na stronie Platformy w zakładce „Centrum
Pomocy”. W zakładce https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/, można zapoznać się również ze wszystkimi
funkcjonalnościami Platformy oraz filmikami instruktażowymi
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Nadleśniczy Nadleśnictwa Choszczno z siedzibą przy ulicy Gorzowskiej 2, 73-200 Choszczno tel. 95 765 70 06
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, panią Karolinę Kaczmarek, z którą w sprawach dotyczących przetwarzania
danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: karolina.kaczmarek@caroiodo.
pl. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób
gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. Pozostałe informacje w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.1.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 117925,61 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na:
Pomieszczenia sali konferencyjnej i zaplecza
1) Wyniesienie mebli i ponowne wniesienie po zakończeniu prac budowlanych
2) Rozbiórka ścianek działowych pomiędzy pomieszczeniami 1.04, 1.05, 1.08 i 1.10
3) Rozbiórka istniejących posadzek z paneli i płytek terakotowych
4) Budowa ścianki działowej z przesunięciem między pomieszczeniem zaplecza sali
konferencyjnej i korytarzem PAD w technologii z płyt g-k.
5) Wykonanie warstw wyrównawczych i ułożenie posadzki z paneli podłogowych
6) Odnowienie malowania ścian i sufitów
7) Wykonanie sufitu podwieszanego kasetonowego w pomieszczeniu zaplecza sali narad
8) Wymiana kasetonów w suficie sali narad
9) Wymiana opraw oświetleniowych w sali narad na oprawy LED
10) Wymiana zlewozmywaka i baterii
11) Montaż nowych lamp oświetleniowych i gniazd wtykowych w pom. zaplecza sali narad
12) Montaż drzwi przesuwnych i przeszklenia z szybą matową
Pomieszczenia PAD i zaplecza
1) Wyniesienie mebli i ponowne wniesienie po zakończeniu prac budowlanych
2) Rozbiórka istniejących posadzek z paneli i płytek terakotowych
3) Wydzielenie ścianką działową pomieszczenia łazienki z pokoju gościnnego
4) Wykonanie warstw wyrównawczych i ułożenie posadzki z paneli podłogowych oraz
płytek gres
5) Odnowienie malowania ścian i sufitów
6) Wykonanie okładziny z płytek ceramicznych na ścianach łazienki do wys. 2 m
7) Wymiana mebli i wyposażenia w aneksie kuchennym
8) Wykonanie podejść wod-kan w łazience i montaż urządzeń sanitarnych
9) Wykonanie dodatkowych gniazd wtykowych i instalacji oświetlenia łazienki
10) Wymiana mebli kuchennych i wyposażenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45223820-0 - Gotowe elementy i części składowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert w każdej z części Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami
oceny ofert:
1) Cena - 60 %
2) Wydłużenie okresu gwarancji jakości - 40%
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena brutto podana w formularzu Oferty. W ramach kryterium „Cena”
Wykonawca może otrzymać maksymalnie 60 pkt. W ramach kryterium „Wydłużenie okresu gwarancji jakości” ocenie będzie
podlegać okres gwarancji wyrażony w pełnych miesiącach zdeklarowany przez Wykonawcę w formularzu Oferty stanowiącym
Załącznik nr 1 do SWZ. Zamawiający wskazuje, że minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu
odbioru bezusterkowego końcowego przedmiotu umowy. Jeżeli wykonawca zaoferuje krótszy okres gwarancji, jego oferta zostanie uznana za niezgodną z SWZ i na tej podstawie zostanie odrzucona. Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji, nie
dłuższy jednak niż 60 miesięcy. Oferta z najdłuższym zaoferowanym okresem gwarancji jakości otrzyma najwyższą ilość punktów w
tym kryterium oceny ofert (tj. 40 pkt). W przypadku zaoferowania okresu gwarancji jakości dłuższego niż 60 miesięcy, do oceny w
ramach tego kryterium przyjęty zostanie 60- miesięczny okres gwarancji. Natomiast do umowy zostanie wprowadzony okres
gwarancji jakości wynikający z oferty. Jeżeli Wykonawca nie wskaże w formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ) okresu gwarancji,
Zamawiający przyjmie, iż zaoferowany został minimalny 36 miesięczny okres gwarancji i przyzna Wykonawcy w niniejszym kryterium
0 punktów. Wykonawca, który zadeklaruje najkrótszy możliwy okres gwarancji jakości (36 miesięcy) otrzyma 0 pkt. Pozostali
Wykonawcy, tj. Wykonawcy, którzy zadeklarują okres gwarancji pośredni, pomiędzy maksymalnym (60 miesięcy) a minimalnym (36
miesięcy) otrzymają liczbę punktów obliczoną wg wzoru określonego w SWZ. W ramach kryterium „Wydłużenie okres gwarancji
jakości Wykonawca może otrzymać maksymalnie 40 pkt. Wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający dokona na podstawie
zsumowania ilości punktów kryterium „Cena (C)”, ilości punktów w kryterium „Okres gwarancji” „G” Za najkorzystniejszą ofertę w
danym Pakiecie uznana zostanie Oferta wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów w/w kryteriach oceny ofert. Jeżeli nie
można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych
kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej
wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyżej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli
nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy
złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do
warunku zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej.
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do
warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu dotyczącego
sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony:
Jeśli wykonawca, wykaże że dysponuje lub będzie dysponować jedną osobą na
stanowisko kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane do
wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i do
kierowania robotami budowlanymi.
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony:
jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz
od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co
najmniej jedną robotę budowlaną (przez robotę budowlaną rozumie
się wykonanie prac na podstawie jednej umowy) polegającą na
budowie lub przebudowie budynku, na kwotę nie mniejszą niż 300
00,00 zł brutto (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).
Przez pojęcie „budowa” rozumie się wykonanie obiektu budowlanego
w określonym miejscu a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę
obiektu budowlanego.Przez pojęcie „przebudowa” rozumie się wykonywanie robót
budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów
użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z
wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura,
powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba
kondygnacji.
Przez pojęciem „budynek” rozumie się taki obiekt budowlany, który
jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą
przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.
Jeżeli Wykonawca zamierza się posłużyć doświadczeniem
zrealizowania zadania w systemie „zaprojektuj i wybuduj”,
Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu dotyczący
zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia za
spełniony, jeżeli robota budowlana (bez części obejmującej projekt)
będzie odpowiadała swoim zakresem i wartością warunkowi
opisanemu powyżej.
b) Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu
w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub
zawodowej w zakresie potencjału technicznego.
c) warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub
zawodowej, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do
realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca
wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować –
co najmniej jedną osobą na stanowisko kierownika budowy
posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez
ograniczeń*, wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz.682 z późn. zm.), lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające
kierowanie budową w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu
zamówienia tj. w zakresie budowy budynków,
W stosunku do każdego z ww. uprawnień Zamawiający akceptuje również odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), oraz Konfederacji
Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy
Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu
potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w
art. 125 ust. 1 PZP, tj.: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3A
do SWZ oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3B do
SWZ.
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274
ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5
dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych: oświadczenia Wykonawcy,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo
oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór
oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej stanowi załącznik nr 6 do SWZ), odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej
złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji
zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone wg
załącznika nr 3B do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 pkt 1 PZP, b) art. 108
ust. 1 pkt 2 PZP, c) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP, d) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie
publiczne tytułem środka zapobiegawczego, e) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia
mającego na celu zakłócenie konkurencji, f) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP, g) art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, h) art. 109 ust. 1 pkt 8 i 10 PZP -
(wzór oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w
zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik nr 8 do SWZ)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, który polega na
zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) lit. a) podmiotów udostępniających zasoby, składa
wraz z ofertą: zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji niniejszego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa
wyżej, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych
zasobów oraz określa w szczególności: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; (2) sposób
i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu
zamówienia; (3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty
budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ, oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w
stosunku do którego udostępnia swój potencjał) sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi załączniki nr 3C i 3D do SWZ.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych
środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia: wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich
5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca
wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi
załącznik nr 7 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami
wykaz, o którym mowa wyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. Okres
wyrażony w latach, o którym mowa wyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert dowodów określających, że
wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności
technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź
inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, wykazu osób, skierowanych
przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych
uprawnień (jeżeli są wymagane), doświadczenia (jeżeli jest wymagane) wykształcenia (jeżeli jest wymagane) niezbędnych do
wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 9 do
SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:1500,00 zł,
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu
związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
Pozostałe informacje w SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna):1) w formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi
wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres
umocowania;
3) Oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
(wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3A do SWZ) oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 3B do SWZ) składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, o których mowa wyżej powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) dokumenty, o których mowa w pkt 9.3. obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia;
5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za
wykonanie umowy;
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera),
upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla
wszystkich partnerów;
7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
8) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są
wymagane. W związku z powyższym na podstawie postanowień zawartych w art. 117 ust. 4 PZP Wykonawca jest
zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty
budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu Oferty
(załącznik nr 1 do SWZ) i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie na tym formularzu. W przypadku
Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio. Obowiązek złożenia oświadczenia, o
którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP odnosi się również do wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający na podstawie, przewiduje możliwość dokonania następujących zmian Umowy: w zakresie zmiany TerminuWykonania, stosownie do przypadku, w zakresie zmiany sposobu wykonania Przedmiotu Umowy związanej z koniecznością
zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, w szczególności
robót zamiennych, W zakresie zmiany Wynagrodzenia.
Inicjatorem zmian w Umowie może być każda ze Stron, z tym, że ostateczna decyzja, co do wprowadzenia zmian i ich
zakresu należy do Zamawiającego. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności mogących powodować zmianę umowy, nie
stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania zmian, ani nie może stanowić podstawy do
jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy do ich dokonania.
Strony dopuszczają możliwość (i) zmian redakcyjnych Umowy oraz (ii) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach
publicznych, nie stanowiących zmiany, o której mowa w art. 455 ust. 1 PZP.
Zamawiający na podstawie art 436 pkt 4 PZP, przewiduje możliwość dokonania zmiany Wynagrodzenia w przypadku
wystąpienia: (i) zmiany stawki podatku od towarów i usług, (ii) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo
wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia
10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, (iii) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym
lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub (iv) zmiany
zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2215 z
późn. zm.) - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę. Zamawiający na podstawie art. 439 PZP, przewiduje możliwość zmiany wysokości Wynagrodzenia w przypadku zmiany cen
materiałów i kosztów związanych z realizacją zamówienia.
Zasady wszystkich zmian umowy opisane zostały w załączniku nr 4 do SWZ dla zamówienia.