BZP: Świadczenie usług w zakresie pielęgnacji i utrzymania terenów zielonych, prac porządkowych oraz utrzymania zimowego ciągów komunikacyjnych.
30.04.2025
2025/BZP 00214031/01
Łużyckie Centrum Recyklingu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w zakresie pielęgnacji i utrzymania terenów zielonych, prac porządkowych oraz utrzymania zimowego ciągów komunikacyjnych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Łużyckie Centrum Recyklingu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 080226740
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Marszów 50A
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@marszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.marszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie pielęgnacji i utrzymania terenów zielonych, prac porządkowych oraz utrzymania zimowego ciągów komunikacyjnych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cfe4bed8-112f-47f9-a98e-5d8c85965a9d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00214031
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11038533.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/zzo_marszow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BC.ŁCR.271.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie pielęgnacji i utrzymania terenów zielonych, prac porządkowych oraz utrzymania zimowego ciągów komunikacyjnych na terenie Łużyckiego Centrum Recyklingu Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w miejscowości Marszów 50A, 68-200 Żary.
Dla zobrazowania Wykonawcom terenu objętego przedmiotem niniejszego zamówienia, Zamawiający dołączył do dokumentacji mapki w formie załączników graficznych.
Całkowita powierzchnia terenu zewnętrznego objętego realizacją zamówienia wynosi około 37 222 m2, na którą składają się:
1) trawniki o powierzchni około 18 950 m2 oraz skarpy kwatery składowiska o powierzchni około 3 805 m2;
2) chodniki (i wysepki) o powierzchni ok. 852 m2;
3) rabaty kwiatowe i krzewowe o łącznej pow. ok. 635 m2;
4) pozostały teren o powierzchni ok. 8 380 m2.
5) droga dojazdowa do zakładu o długości ok. 625 m (o pow. ok. 4 600 m2).
2. Zakres usług dotyczących pielęgnacji i utrzymania terenów zielonych oraz prac porządkowych obejmuje między innymi:
1) przycinanie drzew i krzewów oraz ich kształtowanie i pielęgnację (cięcia formujące, prześwietlające, sanitarne);
2) odchwaszczanie rabat wraz z usuwaniem przerostów traw z powierzchni rabat, obrzeży, krawężników, z sąsiadującej części nawierzchni brukowych tuż przy obrzeżach rabat wraz z wygrabieniem resztek roślinnych oraz z odcięciem brzegów rabat dla zapewnienia efektu pielęgnacji;
3) pielęgnację rabat poprzez usunięcie z nich suchych liści;
4) uzupełnianie kory przy rabatach;
5) spulchnianie gleby;
6) usuwanie przekwitłych kwiatostanów, obumarłych pędów lub całych roślin;
7) wycinanie u podstawy pędów martwych, zbędnych i uszkodzonych;
8) koszenie trawy oraz grabienie skoszonej trawy (konieczność zebrania urobku nie dotyczy koszenia pasów traw o szerokości ok. 1,5 m wzdłuż drogi dojazdowej do Łużyckiego Centrum Recyklingu);
9) dosiewanie trawy;
10) pielęgnacja terenów zielonych poprzez pielenie, podlewanie i nawożenie roślin (nawożenie nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi);
11) dosadzanie nowych roślin (tj. krzewów, drzewek) w miejsce chorych lub uschniętych;
12) usuwanie chwastów z powierzchni chodników i krawężników;
13) wykonywanie oprysków ochronnych przeciw chorobom i szkodnikom;
14) grabienie, zbieranie opadłych liści i gałęzi z trawników i terenów utwardzonych;
15) wywożenie chwastów, gałęzi, skoszonej trawy;
16) usuwanie z terenów zielonych drzew samosiejek i krzew w samosiejek;
17) usuwanie wszelkich zanieczyszczeń z nawierzchni wykonanych z kamyczków ogrodowych, w tym usunięcie suchych liści;
18) przygotowanie rabat na okres zimy;
19) usuwanie usuniętych resztek roślinnych, ściętych pędów i chwastów, gałęzi, skoszonej trawy, śmieci naniesionych przez wiatr oraz roznoszonych przez zwierzęta z kwatery składowiska (papierków, folii, resztek pożywienia itp.);
20) utrzymanie czystości przed wejściami do budynku Administracji, budynku Wagowego/Ochrony oraz na chodnikach (wysepkach);
21) oczyszczanie i odchwaszczanie koryt melioracyjnych zlokalizowanych wzdłuż kwatery składowiska odpadów (front).
3. W zakres usług dotyczący utrzymania zimowego ciągów komunikacyjnych wchodzą między innymi:
1) mechaniczne odśnieżanie ciągów komunikacyjnych wewnątrz Zakładu oraz drogi dojazdowej;
2) odkuwanie lodu;
3) zapobieganie śliskości nawierzchni poprzez posypywanie mieszanką piasku z solą;
4) usuwanie piasku pozimowego;
5) usuwanie błota pośniegowego;
6) wywożenie nadmiaru odgarniętego śniegu.
Odśnieżanie chodników, schodów, alejek, placów, parkingów należy prowadzić na bieżąco według potrzeb (w zależności od zaistniałych warunków pogodowych). Śnieg z chodników alejek, placów i parkingów winien być pryzmowany przy krawędzi chodnika i w przypadku utrudniania poruszania się pieszym bądź pojazdom na bieżąco wywożony we wskazane przez Zamawiającego miejsce.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ stanowiącym jednocześnie integralną część umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77300000-3 - Usługi ogrodnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77340000-5 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
77211600-8 - Sadzenie drzew
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
77311000-3 - Usługi utrzymania ogródków ozdobnych
77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
77314000-4 - Usługi utrzymania gruntów
90511300-5 - Usługi zbierania śmieci
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
90914000-7 - Usługi sprzątania parkingów
90620000-9 - Usługi odśnieżania
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami rozdziału XIX Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość siedziby Wykonawcy od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 100 000,00 zł;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, zrealizował usługi polegające na pielęgnacji i utrzymaniu terenów zielonych o łącznej wartości min. 100 000,00 zł brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie;
b) dysponuje narzędziami, wyposażeniem i urządzeniami niezbędnymi do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, tj. minimum:
− jeden ciągnik wyposażony w TUZ przedni z łyżką;
− pług hydrauliczny;
− posypywarkę do soli;
− samochód (opcjonalnie: z przyczepą) do zbierania odpadów, trawy, liści, gałęzi;
− trzy kosiarki do trawy;
− trzy kosy spalinowe;
− dwie dmuchawy do liści;
− dwie odchwaszczarki ręczne;
− jeden opryskiwacz spalinowy;
− areator i wertykulator spalinowy;
− glebogryzarki;
− odkurzacz spalinowy ogrodowy do liści;
− dwie pilarki spalinowe;
− pilarka na wysięgniku;
− krawędziarka do trawy;
− wiertnica glebowa;
− nożyce spalinowe do żywopłotów;
− nożyce akumulatorowe do żywopłotów;
− podkaszarka akumulatorowa;
− myjka ciśnieniowa;
− rembak;
− szorowarka.
Na potwierdzenie posiadania ww. zasobów Wykonawca przedstawi wykaz sprzętu zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
c) zobowiąże się, że prace będące przedmiotem niniejszego zamówienia będą wykonywały w sposób stały co najmniej 2 osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, posiadające co najmniej roczne doświadczenie (każda z nich) w zakresie utrzymania terenów zielonych, na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ.
3. W sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w myśl art. 117 ust. 1 ustawy Pzp oraz analogicznie, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
4. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę (zakres), którą Wykonawca bezpośrednio wykonywał.
5. W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
6. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
2) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia 100 000,00 zł;
2) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 7 do SWZ);
3) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu określonego w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. b (wg załącznika nr 8 do SWZ).
4) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) formularz ofertowy – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ;2) oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X ust. 1 SWZ;
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty − odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
5) uzasadnienie dotyczące tajemnicy przedsiębiorstwa − jeżeli dotyczy.
Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1233), Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, powinien zastrzec, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
Uwaga! W przypadku braku wykazania (braku uzasadnienia) przez Wykonawcę, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, Zamawiający uzna, iż nie została spełniona przesłanka podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania ich poufności i dane te staną się jawne.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.