BZP: ZAGOSPODAROWANIE TERENU ZIELONEGO NA BOISKO TRENINGOWE
30.04.2025
2025/BZP 00214069/01
Centrum Sportu i Rekreacji
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ZAGOSPODAROWANIE TERENU ZIELONEGO NA BOISKO TRENINGOWE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Sportu i Rekreacji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 771292190
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Olimpijczyków 31
1.5.2.) Miejscowość: Lębork
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-300
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 59 862 71 77
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@csir.lebork.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.csir.lebork.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZAGOSPODAROWANIE TERENU ZIELONEGO NA BOISKO TRENINGOWE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f3d22d21-d21c-409b-ab0a-74148ad68322
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00214069
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00211833/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zagospodarowanie terenu zielonego na boisko treningowe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umlebork.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/2088883.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umlebork.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/208888
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem https://umlebork.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/208888
Informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji znajdują się w rozdziale III podrozdział 1 niniejszej SWZ.
UWAGA! Przed przystąpieniem do składania oferty Wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej. Instrukcja została zamieszczona także bezpośrednio na ww Platformie zakupowej w zakładce „i Intranet - Baza Wiedzy -Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://umlebork.ezamawiajacy.pl/react/my-procedure/1/208888
Uwaga! Zamawiający przypomina, że w toku postępowania zgodnie z art. 61 ust. 2 ustawy PZP komunikacja ustna dopuszczalna jest jedynie w toku negocjacji lub dialogu oraz w odniesieniu do informacji, które nie są istotne. Zasady dotyczące sposobu komunikowania się zostały przez Zamawiającego umieszczone w rozdziale III pkt. 1
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w dokumentach zamówienia (SWZ)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CSiR.ZP.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2) Przedmiotem zamówienia Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie terenu zielonego, zlokalizowanego na stadionie miejskim przy ul. Kusocińskiego 56 w Lęborku, na zapleczu boiska ze sztuczną nawierzchnią, na teren wykorzystywany do treningów dla dzieci z lęborskich klubów sportowych.
3) Zakres prac obejmuje:
a) uporządkowanie terenu zielonego, oczyszczenie z odpadów, gruzu i innych nieczystości
b) rekultywacja nawierzchni trawiastej przyszłego boiska treningowego
o powierzchni 2100 m2 (wymiary 35 x 60m ),
c) montaż systemów nawadniania płyty trawiastej przyszłego boiska treningowego
d) montaż siatki przeciw kretom,
e) zasiew specjalistycznych mieszanek traw przeznaczonych na obiekty sportowe.
4) Szczegółowy zakres prac renowacyjnych określony został w opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ oraz w projekcie umowy - załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45236290-9 - Naprawa terenów rekreacyjnych
45236200-2 - Wyrównywanie nawierzchni obiektów sportowych
45236100-1 - Wyrównywanie terenu obiektów sportowych
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie podlegają wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu na podstawie art. 226 ust 1 ustawy
Pzp.
2) Kryterium oceny : 100% najniższa cena oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, spełniający warunki, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem zamieszczonym poniżej oraz niepodlegający wykluczeniu z powodu okoliczności o których mowa w punkt 7 niniejszego rozdziału SWZ.2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie treści złożonego oświadczenia - załącznika nr 3 do SWZ
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie treści złożonego oświadczenia - załącznika nr 3 do SWZ
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 zł.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
(1) Zamawiający uzna spełnienie warunku zdolności technicznej jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującym sprzętem specjalistycznym:
- Traktor z oponami trawiastymi o masie nie większej niż 1725kg, wyposażony w hydrostatyczny napęd jak i tempomat, co pozwala na precyzyjne wykonanie zabiegu i dopasowanie prędkości roboczej z dokładnością do 0,1km/h.
- Traktor z oponami green'owymi o masie nie większej niż 1925kg, wyposażony w hydrostatyczny napęd jak i tempomat, co pozwala na precyzyjne wykonanie zabiegu i dopasowanie prędkości roboczej z dokładnością do 0,1km/h.
- Piaskarka, umożliwiająca równomierne rozprowadzenie piasku. Posiada opony green'owe, waga maszyny max. 590kg (pusty zbiornik), ładowność max. 0,9 m3 materiału sypkiego. Grubość rozsypywania i ilość rozsypywanego materiału reguluje się na podstawie prędkości jazdy, prędkości bębna rozsypującego i ustawienia zaworu dozującego, dzięki czemu możemy rozsypać równo każdą ilość piasku.
- Siewnik, a maksymalna masa (przy pustym zbiorniku) to 450kg. Siewnik wprowadza nasiona na głębokość od 5 mm do 20 mm, dzięki czemu wprowadzone nasiona są w idealnym położeniu do wykiełkowania. Wprowadzone nasiona są rozmieszczone (w kwadracie) co 30mm, co gwarantuje równe ich rozmieszczenie na całej powierzchni. Liczba otworów na 1 m2 to: 990. Maszyna winna posiadać 10-stopniową regulację wysiewu, dzięki czemu można rozsiać różne ilości nasion na rozmaitych powierzchniach. Koło przenoszące napęd na elementy robocze jest przeznaczone na powierzchnie trawiaste.
- Opryskiwacz zawieszany z rozdzielaczem stało-ciśnieniowym o szerokości roboczej min. 10 m. Maszyna winna posiadać mieszadło hydrauliczne eżektorowe, które zapewnia utrzymanie jednakowego stężenia cieczy roboczej. Pojemność zbiornika to max. 300 litrów. Maksymalna masa opryskiwacza (przy pustym zbiorniku), to 150kg.
- Maszyna do uprawy i przygotowania gleby pod zasiew, to maszyna, która działa na maksymalnej głębokości 20 cm (przy spełnieniu odpowiednich warunków glebowych). Maksymalna masa maszyny, to 708 kg. Maszyna wyposażony powinna być w dodatkowy wał do ugniatania i specjalny element niwelujący dzięki czemu uzyskujmy bardzo równą powierzchnię uprawianego terenu oraz pionowe bolce, które wspomagają wydobywanie kamieni na powierzchnię ziemi, dzięki czemu minimalizujemy występowanie ich w gruncie.
Wykaz specjalistycznego sprzętu stanowi załącznik nr 10 do SWZ.
(2) Warunek zdolności zawodowej zostanie spełniony, jeżeli w złożonych dokumentach i oświadczeniach Wykonawca jednoznacznie wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty i prawidłowo zabiegi pielęgnacyjne w tym montaż systemów nawadniających na boiskach należących w tym okresie do:
- Ekstraklasy – należy wykazać minimum 1 wykonany zabieg o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł , lub
- I Ligii – należy wykazać minimum 1 zabieg wykonany zabieg o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł , lub
- innych obiektów sportowych – należy wykazać minimum 3 zabiegi i łącznej wartości nie mniejszej niż 100 000 zł
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów, potwierdzonych referencji czy innych dokumentów określających, czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty.
Wykaz usług stanowi załącznik nr 9 do SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca składa następujące podmiotowe środki dowodowe:
a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 7 do SWZ.
b) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w rozdziale II podrozdział 7 SWZ – załącznik nr 8do SWZ
Uwaga:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Wymagana forma:
Oświadczenie przekazuje się w oryginale w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia o których mowa w art.112 Pzp, określonych w rozdziale 6 Działu II SWZ Wykonawca składa następujące podmiotowe środki dowodowe:
➢ W celu potwierdzenia zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Zamawiający wymaga złożenia dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
➢ W celu potwierdzenia uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny.
➢ W celu potwierdzenia sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający wymaga złożenia opłaconej polisy potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000 zł.
➢ W celu potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wymaga złożenia:
• Wykaz wykonanych usług wraz z dokumentami potwierdzającymi, że zabiegi pielęgnacyjne na boiskach zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 9 do SWZ;
• Wykaz specjalistycznego sprzętu – zał. nr 10 do SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Zamawiający wymaga od Wykonawców przedłożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.2) W celu potwierdzenia zgodności oferowanej usługi z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą parametrów materiału siewnego (traw i nawozów), świadectwa/certyfikaty kwalifikacji producenta materiału siewnego.
3)Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp.
4) Celem przedmiotowych środków dowodowych jest konstrukcja oświadczenia woli Wykonawcy i potwierdzenie zgodności ujętych w ofercie usług wysiewu traw i nawozów z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia. W efekcie dokumenty te podlegają uzupełnieniu w przypadku ich niezłożenia zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Świadectwa/certyfikaty kwalifikacji producenta materiału siewnego.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2 700,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące siedemset 00/100).2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, tj. do dnia 07.06.2025r
3) Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
• pieniądzu;
• gwarancjach bankowych
• gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa wart. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 419 z póżn. zm.).
Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PEKAO S.A. 07 1240 3800 1111 0010 8737 0747 z dopiskiem: „ZAGOSPODAROWANIE TERENU ZIELONEGO NA BOISKO TRENINGOWE ”
UWAGA:
Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 97 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (t.j. Dz. U z 2002 Nr 72 poz. 665) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów.
4) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5) W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna nastąpić z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 09.05.2025 r. do godziny 9:00, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony.
6) Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w oryginale gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
b) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
• odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie
• nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
8) Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt. 5.2. powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Pzp.
9) Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt. 3.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia, a oferta taka spełniać musi następujące wymagania:a) Wykonawcy muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
b) Wypełniając Formularz oferty, jak również inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę”; w miejscu „np. nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
c) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, określoną w at. 366 Kodeksu cywilnego.
d) W ofercie powinien być podany adres do korespondencji i kontakt telefoniczny z Pełnomocnikiem Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako Pełnomocnik.
e) Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty), Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu kopię umowy regulującej ich współpracę.
f) W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego składa oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
g) Sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
• dokumenty dotyczące własnej firmy składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną w imieniu swojej firmy,
• oświadczenie i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
• dokumenty wspólne takie jak np. formularz oferty, wykaz dostaw, wykaz osób - składa Pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić w formie pisemnej przyzachowaniu wymogów z art. 455 ustawy Pzp.
2. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy, w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru oferty, z zastrzeżeniem, że zmiana umowy
może nastąpić wyłącznie za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem
nieważności, jeżeli służyć będzie należytemu wykonaniu Umowy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany umowy w następujących
okolicznościach:
1) zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi
zmiana przepisów podatkowych,
2) zmiany terminu realizacji umowy, którym mowa w § 2 umowy, z powodu
przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę określonych poniżej:
a) jeżeli wystąpią warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie usługi w
szczególności: silny wiatr uniemożliwiający pracę, obfite opady deszczu, gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi – o okres uzasadniony niemożliwością wykonywania prac lub
wydłużeniem wykonywania prac w związku z zaistnieniem powyższych
okoliczności;
b) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy
zgodnie z jej postanowieniami - o okres niezbędny do usunięcia skutków
działania siły wyższej; przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne o
charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed
zawarciem umowy, oraz którego Strony nie mogły uniknąć ani któremu nie
mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności;
c) okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności
będą następstwem nieterminowego przekazania terenu objętego przedmiotem
umowy - o czas trwania przeszkody lub czas wprowadzenia tych zmian;
d) gdy zajdzie konieczność wykonania usług dodatkowych, które będą niezbędne do
prawidłowego wykonania i zakończenia prac objętych umową podstawową;
f) zmian wynikających z konieczności wykonania usług niezwiązanych
bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których
niewykonanie uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu
umowy;
3) pozostałe okoliczności powodujące możliwość zmiany umowy:
a) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotycząca podmiotu wskazanego
w ofercie, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach
określonych w ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania
spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany
wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego
zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie
zamówienia;
b) w przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę zamiaru zmiany sposobu
wykonywania umowy poprzez również podwykonawców,
4) Poza przesłankami opisanymi powyżej Strony mają prawo dokonania następujących
zmian umowy:
a) w celu usunięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć lub
sformułowań użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny
sposób, a zmiana treści umowy będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub
niejasności i doprecyzowanie jej zapisów w celu jej jednoznacznej interpretacji;
b) dotyczących skrócenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy, gdy
zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego;
c) zmian nieistotnych rozumianych w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na
etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów
ubiegających się o zamówienie, ani na wynik postępowania. Takimi zmianami są
w szczególności zmiany o charakterze administracyjno-organizacyjnym umowy
np. zmiana nr konta bankowego, dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego
formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, innych danych
identyfikacyjnych, zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek
pisarskich i rachunkowych w treści umowy,
5) Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Zamawiającego
o zaistnieniu przesłanek stanowiących potrzebę zmiany umowy.