BZP: Budowa linii technologicznej do produkcji materiałów nawozowych z ustabilizowanych osadów ściekowych pochodzących z oczyszczalni ścieków w Tuchowie i Ciężkowicach
02.05.2025
2025/BZP 00214192/01
Spółka Komunalna "Dorzecze Białej" Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa linii technologicznej do produkcji materiałów nawozowych z ustabilizowanych osadów ściekowych pochodzących z oczyszczalni ścieków w Tuchowie i Ciężkowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Spółka Komunalna "Dorzecze Białej" Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 852747825
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana III Sobieskiego 69C
1.5.2.) Miejscowość: Tuchów
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-170
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 146210562
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@dorzeczebialej.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dorzeczebialej.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa linii technologicznej do produkcji materiałów nawozowych z ustabilizowanych osadów ściekowych pochodzących z oczyszczalni ścieków w Tuchowie i Ciężkowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-10a62179-6eea-4297-8f09-668c7c9a9db2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00214192
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00000086/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Budowa linii technologicznej do produkcji materiałów nawozowych z ustabilizowanych osadów ściekowych pochodzących z oczyszczalni ścieków w Tuchowie i Ciężkowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Inwestycja finansowana w formie pożyczki w ramach programu priorytetowego nr 3.2 „Sprawiedliwa transformacja Innowacje dla Środowiska”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/dorzeczebialej/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/dorzeczebialej/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z zapisami SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/dorzeczebialej/proceedings
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-9/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest budowa linii technologicznej do produkcji materiałów nawozowych (w postaci zarówno granulowanej jak i jednolitej ziemistej) z ustabilizowanych osadów ściekowych pochodzących z oczyszczalnio ścieków w Tuchowie i Ciężkowicach. Inwestycja realizowana w ramach projektu pn. Budowa innowacyjnej linii technologicznej do produkcji materiałów nawozowych – MAXIPLON będzie finansowana w formie pożyczki w ramach programu priorytetowego nr 3.2 „Sprawiedliwa transformacja Innowacje dla Środowiska”
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
2.1 budowę trzech wiat technologicznych:
- wiata parkingowa o pow. 215,9 m2
- wiata zbiorników technologicznych o pow. 21,5 m2
- wiata boksów o pow. 207,8 m2 wraz z boksami z prefabrykowanych modułowych bloczków betonowych
2.2 przebudowę budynku stacji mechanicznego zagęszczania i odwadniania osadu w związku z zabudową przenośników taśmowego i ślimakowego oraz nowych urządzeń do transportu produktów. Powierzchnia budynku stacji 135 m2
2.3 dostawę, montaż i uruchomienie mieszalnika dynamicznego o mocy zainstalowanej 37kW wraz z osprzętem
2.4 dostawę wraz z montażem przenośników taśmowych i ślimakowych oraz urządzeń do transportu i załadunku produktów dla elementów wchodzących w skład linii technologicznej m.in..:
- zbiornika (2,1 m3) z dozownikiem ślimakowym mączki wapiennej (2000 kg/h)
- zbiornika (2,1 m3) z dozownikiem ślimakowym zmulczowanych odpadów zielonych (2000 kg/h)
- zbiornika (0,7 m3) z dozownikiem ślimakowym piasku z piaskowników (1000 kg/h)
- zbiornika (2,7 m3) z wybierakiem ślimakowym (10000 kg/h) i przenośnikiem ślimakowym osadu (2000 kg/h)
- dozowników ślimakowych (3szt.) i przenośników (2szt.)
- wagi tensometryczne (2szt.)
2.5 dostawę, montaż i uruchomienie rozdrabniacza o zainstalowanej mocy 27,5kW wraz z osprzętem i zasobnikiem przystosowanym do mechanicznego załadunku koparko -ładowarką typu JCB 3CX
2.6 dostosowanie instalacji budynku – instalacja wentylacji, kanalizacji sanitarnej, wodociągowa i elektryczna, system odprowadzania odcieków z tacy ociekowej boksów magazynowania frakcji bio do systemu kanalizacji lokalnej
2.7 wymianę istniejących przenośników polegającą na dostawie, montażu i ponownym uruchomieniu przenośnika do transportu osadu spod prasy TB260 (1szt.) oraz przenośnika do transportu osadu z mieszarki TB260 (1szt.)
2.8 pozostały zakres objęty dokumentacją projektową i przetargową w szczególności STWiORB np.
- wykonanie drogi dojazdowej utwardzonej i bramy od strony budynku stacji mechanicznego zagęszczania i odwadniania osadu (rysunek 1)
- zabudowa ścian blachą trapezową zadaszenia miejsc parkingowych zarówno przenoszonego (obiekt 39) jak i zadaszenia projektowanego (rysunek 2)
- zabudowa ścian wiaty magazynowej (obiekt 13a) produktów nawozowych blachą trapezową (rysunek 3)
- dostawa istniejącego zbiornika wapna (V=10m3 i masie 1,1t) z oczyszczalni ścieków w Ciężkowicach i montaż przy budynku stacji mechanicznego zagęszczania i odwadniania osadu wraz z wykonaniem płyty fundamentowej
- odnowienie powłoki lakierniczej 2 silosów przeznaczonych na komponenty będących w posiadaniu Zamawiającego ( RAL-5005)
3. Z uwagi na dwa źródła finansowania zadanie zostaje podzielone na dwa (2) Kontrakty.
3.1 Kontrakt 1 finansowany w ramach pożyczki z NFOŚiGW obejmuje działania opisane w pkt 2 ust 2.1-2.6
3.2 Kontrakt 2 finansowany z własnych środków obejmuje działania opisane w pkt 2 ust 2.7-2.8
4. Z uwagi na złożoność zamówienia jak i teren realizacji robót, Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej po wcześniejszym umówieniu spotkania z przedstawiciel Zamawiającego p. Tomaszem Bernal lub p. Janem Swołkowicz.
5. Wykonawca zaplanuje prowadzenie robót budowlano – montażowych na oczyszczalni ścieków w Tuchowie w taki sposób aby nie doszło do zatrzymania bądź zachwiania procesów obejmujących gospodarkę osadami.
6. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Projekcie Budowlanym zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę znak UAB.6740.563.2023.ZD z dnia 21.07.2023r. oraz w pozostałej dokumentacji projektowej. Dokumentacja projektowa stanowi część III dokumentacji przetargowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42996000-4 - Maszyny do uzdatniania ścieków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
77000000-0 - Usługi rolnicze, leśne, ogrodnicze, hydroponiczne i pszczelarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi jakości za przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z zapisami SWZ5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z zapisami SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z zapisami SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z zapisami SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zgodnie z zapisami SWZ5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z zapisami SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości – 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu przewidzianego na składanie ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądza,
b) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancji bankowych,
d) gwarancji ubezpieczeniowych,
e) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
f) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego nr 03 1130 1235 0031 5020 5620 0001, a potwierdzenie dokonanego przelewu zaleca się dołączyć do oferty. Na przelewie winien znaleźć się opis: „Wadium w postępowaniu na Budowę linii do produkcji materiałów nawozowych”
4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginale wraz z ofertą. Dokument należy przekazać przed upływem terminu składania ofert w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Dokument wadialny musi obejmować w swojej treści wszystkie przesłanki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ustawy PZP – wg stanu prawnego na dzień wszczęcia niniejszego zamówienia.
5. Dokument wadialny winien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiony na jednego tylko z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (nawet bez wyraźnego wskazania w jego treści wielości wykonawców składających ofertę) pod takim jednak warunkiem, że tenże wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem uprawnionym do działania w imieniu i na rzecz wszystkich współwykonawców.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty wspólnej Wykonawcy dołączają pełnomocnictwo.
3. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.
4. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
a) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SWZ,
b) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
- dokumenty, dotyczące firmy, takie jak np.: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu;
- dokumenty wspólne takie jak np.: formularz ofertowy, dokumenty podmiotowe i przedmiotowe składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
5. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą, co najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
b) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami we wzorze umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/dorzeczebialej/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-27 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy, która jest dostępna pod adresem: https://platformazakupowa.pl/ lub poczty elektronicznej: przetargi@dorzeczebialej.pl , przy czym oferta musi zostać złożona tylko i wyłącznie za pośrednictwem platformy https://platformazakupowa.pl/ .2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami odbywa się przy użyciu platformazakupowa.pl, chyba że w Ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) lub zaproszeniu do składania ofert stwierdzono inaczej.
3. Link do postępowania dostępny jest na stronie operatora www.platformazakupowa.pl oraz Profilu Nabywcy zamawiającego .
4. Zamawiający w zakresie pytań:
4.1 technicznych związanych z działaniem systemu prosi o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta www.platformazakupowa.pl pod numer 22 1010202, cwk@platformazakupowa.pl .
4.2 merytorycznych wyznaczył osoby, do których kontakt umieszczono w Ogłoszeniu o zamówieniu, SWZ lub zaproszeniu do składania ofert.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne opisane zostały w Regulaminie www.platformazakupowa.pl , który jest uzupełnieniem niniejszej Instrukcji.
6. Występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty lub wniosku do ilości 10 plików lub spakowanych folderów (pliki można spakować zgodnie z ust. 9) przy maksymalnej wielkości 150 MB.
7. Przy dużych plikach kluczowe jest łącze internetowe i dostępna przepustowość łącza po stronie serwera www.platformazakupowa.pl oraz użytkownika
8. Składając ofertę zaleca się zaplanowanie złożenia jej z wyprzedzeniem minimum 24h, aby zdążyć w terminie przewidzianym na jej złożenie w przypadku siły wyższej, jak np. awaria www.platformazakupowa.pl , awaria Internetu, problemy techniczne związane z brakiem np. aktualnej przeglądarki, itp.
9. W przypadku większych plików zalecamy skorzystać z instrukcji pakowania plików dzieląc je na mniejsze paczki po np. 150 MB każda https://docs.google.com/document/d/1SeGipoISZzhgZ-XiyupE6M11fAFcqE-iUTMFwSL5UQ/edit# ).
10. Za datę przekazania oferty lub wniosków przyjmuje się datę ich przekazania w systemie poprzez kliknięcie przycisku Złóż ofertę w drugim kroku i wyświetlaniu komunikatu, że oferta została złożona.
11. Czas wyświetlany na platformazakupowa.pl synchronizuje się Automatycznie z serwerem Głównego Urzędu Miar