BZP: Usługi ochrony osób, budynku i mienia Sądu Rejonowego w Głubczycach
11.04.2025
2025/BZP 00188251/01
Sąd Okręgowy w Opolu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Usługi ochrony osób, budynku i mienia Sądu Rejonowego w Głubczycach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Opolu
1.2.) Oddział zamawiającego: Sąd Okręgowy w Opolu
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323660
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: pl. Daszyńskiego 1
1.4.2.) Miejscowość: Opole
1.4.3.) Kod pocztowy: 45-064
1.4.4.) Województwo: opolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@opole.so.gov.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.opole.so.gov.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00188251
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-11
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00178985
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia są usługi ochrony osób, budynku i mienia Sądu Rejonowego w Głubczycach w budynku przy ul. Kochanowskiego 1.
2. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy ubiegającego się o niniejsze zamówienie publiczne zawiera Załącznik nr 1 do SWZ.
3. Zamawiający, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących określone czynności na podstawie umowy o pracę w zakresie realizacji zamówienia społecznego, których wykonanie polega na
wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu Pracy.
4. Zgodnie z art. 22 § 1 Kodeksu Pracy: przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
czynności bezpośredniej ochrony fizycznej osób, budynku i mienia Sądu
6. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, oraz Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia – zgodnie Projektem Umowy.
7. Zamawiający udostępni nieodpłatnie Wykonawcy odpowiednie pomieszczenie socjalne dla osób pełniących ochronę w budynku Sądu.
8. Pracownicy pełniący ochronę fizyczną w budynku Sądu Rejonowego w Głubczycach w czasie obsługi urządzenia RTG będą narażeni na promieniowanie jonizujące (rentgenowskie).
9. Wymaga się aby Wykonawca wykonywał przedmiot zamówienia za pomocą osób posiadających badania lekarskie dopuszczające do pracy w środowisku narażonym na promieniowanie jonizujące oraz potwierdzeń odbytych przez te osoby szkoleń bhp w zakresie ochrony radiologicznej przed promieniowaniem jonizującym (rentgenowskim).
10. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji przedmiotowego zamówienia określono w Projekcie umowy wraz z jego załącznikami.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia są usługi ochrony osób, budynku i mienia Sądu Rejonowego w Głubczycach w budynku przy ul. Kochanowskiego 1.
2. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy ubiegającego się o niniejsze zamówienie publiczne zawiera Załącznik nr 1 do SWZ.
3. Zamawiający, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących określone czynności na podstawie umowy o pracę w zakresie realizacji zamówienia społecznego, których wykonanie polega na
wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu Pracy.
4. Zgodnie z art. 22 § 1 Kodeksu Pracy: przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
czynności bezpośredniej ochrony fizycznej osób, budynku i mienia Sądu
6. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, oraz Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia – zgodnie Projektem Umowy.
7. Zamawiający udostępni nieodpłatnie Wykonawcy odpowiednie pomieszczenie socjalne dla osób pełniących ochronę w budynku Sądu.
8. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji przedmiotowego zamówienia określono w Projekcie umowy wraz z jego załącznikami.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w Ogłoszeniu o zamówieniu lub w dokumentach zamówienia, w postaci jasnych, precyzyjnych i jednoznacznych postanowień umownych.
2. Zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem § 12 ust. 3.
3. Dopuszcza się zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w następującym zakresie i przy spełnieniu następujących warunków:
a) Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień niniejszej Umowy w sytuacji zmiany (przesunięcia) godzin pracy określonych w § 6, bez zmiany zakresu świadczonej usługi i bez zmiany kwoty wynagrodzenia;
b) w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, Wykonawca wprowadzi nową stawkę z dniem jej wejścia w życie przy czym jeżeli zmiana stawki nastąpiła po dacie wystawienia dokumentu księgowego, Wykonawca wprowadzi nową stawkę w kolejnym okresie rozliczeniowym. W przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulega zamianie;
c) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 5 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie w takim przypadku zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w związku z podwyższeniem wynagrodzenia minimalnego. Obowiązek zmiany nie dotyczy wynagrodzenia minimalnego jakie obowiązuje w 2025r.;
d) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społeczny lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego;
e) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego;
f) dopuszcza się zmiany umowy dotyczące poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, niepowodujące zmiany celu i istoty umowy, przy czym wymaga to zgody obu Stron umowy;
g) w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, możliwa jest zmiana postanowień umowy.
4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu wpływ zmian, o których mowa w § 12 ust. 3 lit. b)–e) na koszt wykonania zamówienia.
5. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie właściwych aktów prawnych wywołujących zmiany, o których mowa w § 12 ust. 3.
6. W przypadku zawarcia porozumienia pomiędzy Prezesem Sądu Okręgowego w Opolu, a właściwym miejscowo Komendantem Policji w przedmiocie powołania Policji Sądowej, istnieje możliwość zmiany Szczegółowego Zakresu Obowiązków Wykonawcy, harmonogramu czasu pracy pracowników ochrony oraz ilości pracowników ochrony.
Cd. zmian w Informacjach dodatkowych.
Po zmianie:
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w Ogłoszeniu o zamówieniu lub w dokumentach zamówienia, w postaci jasnych, precyzyjnych i jednoznacznych postanowień umownych.
2. Zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem § 12 ust. 3.
3. Dopuszcza się zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w następującym zakresie i przy spełnieniu następujących warunków:
a) Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień niniejszej Umowy w sytuacji zmiany (przesunięcia) godzin pracy określonych w § 6, bez zmiany zakresu świadczonej usługi i bez zmiany kwoty wynagrodzenia;
b) w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, Wykonawca wprowadzi nową stawkę z dniem jej wejścia w życie przy czym jeżeli zmiana stawki nastąpiła po dacie wystawienia dokumentu księgowego, Wykonawca wprowadzi nową stawkę w kolejnym okresie rozliczeniowym. W przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT wynagrodzenie netto Wykonawcy nie ulega zamianie;
c) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 5 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie w takim przypadku zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w związku z podwyższeniem wynagrodzenia minimalnego. Obowiązek zmiany nie dotyczy wynagrodzenia minimalnego jakie obowiązuje w 2025r.;
d) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społeczny lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego;
e) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość zmiany całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego;
f) dopuszcza się zmiany umowy dotyczące poprawienia błędów i oczywistych omyłek słownych, literowych i liczbowych, zmiany układu graficznego umowy lub numeracji jednostek redakcyjnych, niepowodujące zmiany celu i istoty umowy, przy czym wymaga to zgody obu Stron umowy;
g) w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, możliwa jest zmiana postanowień umowy.
h) w przypadku objęcia budynku Sądu zakazem fotografowania w myśl przepisów ustawy o obronie ojczyzny Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany Szczegółowego zakresu obowiązków Wykonawcy (Załącznika Nr 4 do Umowy).
4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu wpływ zmian, o których mowa w § 12 ust. 3 lit. b)–e) na koszt wykonania zamówienia.
5. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie właściwych aktów prawnych wywołujących zmiany, o których mowa w § 12 ust. 3.
6. W przypadku zawarcia porozumienia pomiędzy Prezesem Sądu Okręgowego w Opolu, a właściwym miejscowo Komendantem Policji w przedmiocie powołania Policji Sądowej, istnieje możliwość zmiany Szczegółowego Zakresu Obowiązków Wykonawcy, harmonogramu czasu pracy pracowników ochrony oraz ilości pracowników ochrony.
Cd. zmian w Informacjach dodatkowych.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-04-15 10:00
Po zmianie:
2025-04-23 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-04-15 11:00
Po zmianie:
2025-04-23 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-05-14
Po zmianie:
2025-05-22