BZP: Dostawa i wdrożenie systemu bezpieczeństwa składającego się z modułu ochrony poczty elektronicznej i modułu ochrona ruchu WEB wraz ze wsparciem producenta systemu przez 12 miesięcy
14.04.2025
2025/BZP 00190121/01
KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i wdrożenie systemu bezpieczeństwa składającego się z modułu ochrony poczty elektronicznej i modułu ochrona ruchu WEB wraz ze wsparciem producenta systemu przez 12 miesięcy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KRAJOWY OŚRODEK WSPARCIA ROLNICTWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367849538
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Karolkowa 30
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-207
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@kowr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kowr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Realizacja zadań w zakresie wdrażania i stosowania instrumentów wsparcia rolnictwa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i wdrożenie systemu bezpieczeństwa składającego się z modułu ochrony poczty elektronicznej i modułu ochrona ruchu WEB wraz ze wsparciem producenta systemu przez 12 miesięcy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-80d3ea3c-701d-4d5e-8448-a0119cf512ff
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00190121
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00110161/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Zakup urządzenia Firewall MAIL & PROXY WEB
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kowr.eb2b.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kowr.eb2b.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – pod adresem: https://kowr.eb2b.com.pl/ i pod numerem postępowania wskazanym w tytule SWZ.
3. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne i wymaga zarejestrowania konta na Platformie. Wykonawca w celu rejestracji przechodzi do Formularza rejestracyjnego poprzez zakładkę „LOGOWANIE” oraz opcję „ZAREJESTRUJ SIĘ”. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego Wykonawca otrzymuje e-maila informującego, że może dokonać pierwszego logowania do Platformy.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu po zalogowaniu się na Platformie musi uruchomić polecenie „Zgłoś się do udziału w postępowaniu”. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy na Platformie.
5. W zakładce „Załączniki” przedmiotowego postępowania Zamawiający zamieszcza dokumentację postępowania. Pobranie dokumentu następuje po kliknięciu na wybrany załącznik i wciśnięciu polecenia „Pobierz”. W celu pobrania wszystkich załączników jednocześnie należy wybrać polecenie „Pobierz paczkę”, a następnie „Pobierz wszystkie załączniki organizatora”.
6. Zakładka „Załączniki” służy również Wykonawcom do złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą.
7. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy w zakładce „Pytania / Informacje”.
8. Za datę wpływu oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów, oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich wczytania do systemu (przesłania na Platformę).
9. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy Zakupowej dostępny pod adresem:
https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms
10. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, określa:
1) niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 2 mb/s;
b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 4GB RAM, procesor Intel IV 4GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna najnowsza wersja przeglądarki internetowej; w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 11.0;
d) włączona obsługa JavaScript;
e) zainstalowany program Acrobat Reader.
2) dopuszczalne formaty przesyłanych danych: pliki o wielkości do 50 MB w formatach: .doc, .docx, .pdf, .zip, .rar., pades, xades, .xls, xlsx
3) informacje na temat szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
a) plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w systemie jako zaszyfrowany. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;
b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), znajdującą się po prawej stronie dokumentu w kolumnie „Data przesłania”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 149/2025/C
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) dostawa systemu bezpieczeństwa serwera pocztowego i serwera proxy,
2) wdrożenie systemu w infrastrukturze Zamawiającego,
3) zapewnienie 12-miesięcznego wsparcia producenta Sytemu.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia określają IPU, stanowiące załącznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 35120000-1 - Systemy i urządzenia nadzoru i bezpieczeństwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert:
1) Cena (K1) – 60%
2) Czas dostawy i wdrożenia (K2) – 20%
3) Kwalifikacje osób skierowanych do realizacji zamówienia (K3) – 20%
2. Punkty w kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
K1 = najniższa cena brutto spośród ofert nieodrzuconych / cena brutto w badanej ofercie X 60 pkt
1) Punkty w kryterium „Cena” zostaną zaokrąglone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w ten sposób, że jeżeli trzecia liczba po przecinku:
a) jest mniejsza niż 5, liczbę tę pomija się;
b) jest równa lub większa niż 5, drugą liczbę po przecinku zaokrągla się o jeden
w górę.
2) Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w tym kryterium wynosi 60.
3. Punkty w kryterium „Czas dostawy i wdrożenia” będą przyznawane według następujących zasad:
1) Wykonawca zaoferuje w ofercie czas dostawy i wdrożenia nie dłuższy niż 40 dni od dnia zawarcia umowy.
2) Jeżeli Wykonawca:
a) zaoferuje czas dostawy i wdrożenia dłuższy niż 40 dni od dnia zawarcia umowy – Zamawiający odrzuci ofertę jako nieodpowiadającą treści SWZ, niezależnie od czasu powyżej 40 dni;
b) zaoferuje czas dostawy i wdrożenia krótszy niż 20 dni – Zamawiający do porównania i oceny ofert przyjmie, że czas dostawy i wdrożenia wynosi 20 dni, natomiast w przypadku udzielenia zamówienia temu Wykonawcy, w umowie zostanie uwzględniony zaoferowany w ofercie czas dostawy i wdrożenia;
c) zaoferuje czas dostawy i wdrożenia w dniach i ułamkowych częściach dnia lub w dniach i godzinach – Zamawiający dokona zaokrąglenia czasu dostawy w górę do pełnego dnia, niezależnie od jednostki czasu powyżej pełnego dnia;
d) zaoferuje czas dostawy i wdrożenia poprzez określenie więcej niż jednej liczby dni lub poprzez określenie przedziału czasu (od … do …), Zamawiający do porównania i oceny ofert przyjmie najdłuższy czas dostawy i wdrożenia;
e) nie zaoferuje żadnego czasu dostawy i wdrożenia – Zamawiający przyjmie, że czas dostawy i wdrożenia wynosi 40 dni od dnia zawarcia umowy (maksymalny czas dostawy i wdrożenia).
4. Punkty w kryterium „Czas dostawy i wdrożenia” będą przyznawane zgodnie z tabelą:
Oferowany czas dostawy i wdrożenia (dni kalendarzowe) - Liczba punktów
40 - 0 pkt
39 - 1 pkt
38 - 2 pkt
37 - 3 pkt
36 - 4 pkt
35 - 5 pkt
34 - 6 pkt
33 - 7 pkt
32 - 8 pkt
31 - 9 pkt
30 - 10 pkt
29 - 11 pkt
28 - 12 pkt
27 - 13 pkt
26 - 14 pkt
25 - 15 pkt
24 - 16 pkt
23 - 17 pkt
22 - 18 pkt
21 - 19 pkt
20 - 20 pkt
5. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w tym kryterium wynosi 20.
6. Punkty w kryterium „Kwalifikacje osób skierowanych do realizacji zamówienia” będą przyznawane według poniższej tabeli:
Inżynier 1 - Inżynier 2 - Liczba punktów
Certyfikat poziom 1 - Certyfikat poziom 1 - 0 pkt
Certyfikat poziom wyższy niż 1 - Certyfikat poziom 1 - 10 pkt
Certyfikat poziom 1- Certyfikat poziom wyższy niż 1 - 10 pkt
Certyfikat poziom wyższy niż 1 - Certyfikat poziom wyższy niż 1 - 20 pkt.
7. Jeżeli oferowany System posiada tylko 1 poziom certyfikacyjny, Zamawiający przyzna wówczas maksymalną ilość punktów.
8. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w tym kryterium wynosi 20.
9. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą liczbą punktów uzyskaną poprzez zsumowanie punktacji w wymienionych wyżej kryteriach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dostawy i wdrożenia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia Wykonawcy zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał:1) co najmniej jedną dostawę polegającą na zakupie subskrypcji Oprogramowania ochrony poczty elektronicznej lub ochrony ruchu WEB o wartości minimum 300 000,00 PLN netto (trzysta tysięcy złotych),
2) co najmniej jedną usługę wsparcia technicznego dla Oprogramowania ochrony poczty elektronicznej lub ochrony ruchu WEB przez okres co najmniej 6 miesięcy.
Uwaga 1: Jeżeli wartość usługi jest wyrażona w walucie innej niż PLN, w celu oceny spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu, Zamawiający przeliczy podaną wartość na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, a jeżeli w tym dniu nie publikowano kursu tej waluty – według ostatniego średniego kursu Narodowego Banku Polskiego przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Uwaga 2: W przypadku usługi wykonywanej, której realizacja nie zakończyła się przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku udziału w postępowaniu, może wykazać tylko okres i wartość usługi zrealizowanej do upływu terminu składania ofert, co do której może przedstawić dowody potwierdzające jej należyte wykonywanie.
2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie dysponowania osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami:
1) Inżynier 1 - polskojęzyczny inżynier certyfikowany przez producenta oprogramowania dla ochrony poczty elektronicznej – jedna osoba będąca specjalistą technicznym w zakresie oferowanych produktów, posiadająca aktualny/ważny certyfikat na poziomie podstawowym,
2) Inżynier 2 - polskojęzyczny inżynier certyfikowany przez producenta oprogramowania ochrony ruchu WEB – jedna osoba będąca Specjalistą technicznym w zakresie oferowanych produktów, posiadający aktualny/ważny certyfikat na poziomie podstawowym.
3. Osoby wyznaczone do realizacji zamówienia nie mogą łączyć ról.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie:
1) warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia muszą spełniać łącznie Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, albo Wykonawca lub Wykonawcy łącznie z podmiotem lub podmiotami udostępniającymi Wykonawcom wspólnie ubiegającym się o zamówienie zasoby w postaci doświadczenia;
2) warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie dysponowania osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia musi spełniać jeden Wykonawca lub Wykonawcy łącznie, albo Wykonawca lub Wykonawcy łącznie z podmiotem lub podmiotami udostępniającymi Wykonawcom wspólnie ubiegającym się o zamówienie zasoby w postaci osób, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ);
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w ust. 1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 1 pkt 2 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
4. Dokument, o którym mowa w ust. 3, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Postanowienia ust. 4 stosuje się.
6. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
7. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowienia ust. 3-5 stosuje się odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu dostaw i usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy i usługi zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych dostaw stanowi załącznik nr 4 do SWZ) oraz
2) dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie.
Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy i usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy i usługi wskazane w wykazie, o którym mowa wyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej.
3) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 5 do SWZ).
2. Okresy wyrażone w latach, o których mowa w ust. 1 pkt 1, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw i usług wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dostaw i usług, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, musi dotyczyć dostaw i usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia, że zaoferowany System spełnia określone przez Zamawiającego wymagania, Wykonawca składa wraz z ofertą przedmiotowy środek dowodowy – Kartę charakterystyki Systemu (datasheet), potwierdzającą, że zaoferowany System spełnia wszystkie wymagania określone w załączniku nr 1 do Istotnych Postanowień Umowy – „Minimalne wymagania Systemu Bezpieczeństwa”.2. Dokument wskazany w ust. 1 powyżej podlega uzupełnieniu w trybie z art. 107 ust. 2 ustawy jako przedmiotowy środek dowodowy.
3. Przedmiotowy środek dowodowy przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (e-dowód).
4. W przypadku gdy przedmiotowy środek dowodowy został sporządzony jako dokument w postaci papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania przedmiotowego środka dowodowego z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo notariusz.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Karta charakterystyki Systemu (datasheet)5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca składa do upływu terminu składania ofert:1) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania – jeżeli w imieniu odpowiednio Wykonawcy albo podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, działa osoba, której umocowanie do reprezentowania podmiotu nie wynika z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 8 000,00 PLN (osiem tysięcy złotych).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu przelewem na rachunek bankowy Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w:
I Oddziale Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie
numer rachunku: 82 1130 1017 0200 0000 0025 4235
w tytule przelewu wskazane jest zamieszczenie informacji:
wadium – nr postępowania: 149/2025/C
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 3 pkt 2-4 musi:
1) wskazywać gwaranta lub poręczyciela (nazwa podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczenia);
2) wskazywać Beneficjenta – Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa;
3) określać termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia, który musi obejmować okres związania ofertą;
4) określać kwotę poręczenia lub gwarancji (musi być równa kwocie wadium);
5) gwarantować wypłatę należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze pisemne żądanie;
6) wskazywać przyczyny zatrzymania wadium przez Zamawiającego, określone w art. 98 ust. 6 ustawy.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu zostanie uznane za wniesione, jeżeli zostanie zaksięgowane przez Bank na rachunku, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, przed upływem terminu składania ofert.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu przed upływem terminu składania ofert w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
7. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2- 4 nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą, w szczególności ograniczenia przyczyn zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy.
8. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego (możliwość złożenia jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów, np. konsorcjum, spółkę cywilną).2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z ofertą pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania tych Wykonawców.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika).
5. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem ustanowionym do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie dysponowania osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia musi spełniać jeden Wykonawca lub Wykonawcy łącznie, albo Wykonawca lub Wykonawcy łącznie z podmiotem lub podmiotami udostępniającymi Wykonawcom wspólnie ubiegającym się o zamówienie zasoby w postaci osób, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony dopuszczają możliwość zmiany Umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany:1) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne;
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
2. Ustala się następujące zasady wprowadzania zmian, o których mowa w ust. 1:
1) Wykonawca, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia wejścia w życie przepisów w zakresie zmian wskazanych w ust. 1 może zwrócić się do Zamawiającego w formie pisemnej z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia, przedstawiając szczegółową kalkulację uzasadniającą wzrost kosztów w wyniku tych zmian; Jeżeli po upływie 14-dniowego terminu, Wykonawca zwróci się do Zamawiającego o zmianę wynagrodzenia, Zamawiający uzna, iż zmiany przepisów nie mają wpływu na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
2) Zamawiający dokona analizy przedłożonej kalkulacji w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej otrzymania; Jeśli uzna, że przedstawiona kalkulacja potwierdza wzrost kosztów ponoszonych przez Wykonawcę, dokona zmiany Umowy w tym zakresie; Jeżeli uzna, że przedstawiona kalkulacja nie potwierdza wzrostu kosztów wykonania zamówienia, w wysokości zaproponowanej przez Wykonawcę, nie wyrazi zgody na wprowadzenie zmiany, o czym poinformuje Wykonawcę, przedstawiając stosowne uzasadnienie; W takiej sytuacji, w terminie 14 dni od dnia otrzymania odmowy od Zamawiającego, Wykonawca może ponownie przedstawić kalkulację uzasadniającą wzrost kosztów, z uwzględnieniem uwag Zamawiającego, który dokona jej analizy w terminie nie dłuższym niż 14 dni od jej otrzymania, a następnie postąpi w sposób opisany wyżej;
3) zmiana wynagrodzenia nastąpi od daty wejścia w życie zmian w Umowie i może dotyczyć wyłącznie niezrealizowanej części Umowy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzania zmian do zawartej Umowy w przypadku zmiany:
1) terminów - w razie zajścia przypadku Siły Wyższej;
2) zasad udzielania wsparcia technicznego określonych przez jego producenta - wiążąca będzie nowa treść tych zasad, chyba że Wykonawca skorzysta z prawa rozwiązania umowy z producentem Oprogramowania.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-25 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Zakupowa pod adresem https://kowr.eb2b.com.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-25 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Wykonawcę:1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006”, i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014”, albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę;
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę.