BZP: Dostawa i wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Starostwa Powiatowego w Namysłowie.
15.04.2025
2025/BZP 00192640/01
Powiat Namysłowski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Starostwa Powiatowego w Namysłowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Namysłowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531421963
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 12A
1.5.2.) Miejscowość: Namysłów
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 410 36 95
1.5.8.) Numer faksu: 77 410 39 22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.namyslow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Starostwa Powiatowego w Namysłowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-099cc369-b4ba-45a9-8965-64aa70dc7d83
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00192640
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00050266/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa i wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Starostwa Powiatowego w Namysłowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-099cc369-b4ba-45a9-8965-64aa70dc7d833.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w języku polskim, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod
adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w języku polskim, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. 2.Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. 4.Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. 5.Sposób sporządzenia
dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej
(cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozp. Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) oraz rozp. Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415 z późn.
zmianami).6.Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej
wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
7.W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą lub wyżej cytowanym rozp. Prezesa Rady Ministrów, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej
wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny). 8.Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-
Zamówienia. 9.Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. 10.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB 11.W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@namyslow.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
12.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać przy użyciu
Platformy e-Zamówienia, lub na adres e-mail, o którym mowa w ust. Komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do
informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub SWZ, a także ofert.
Więcej informacji w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający, zgodnie z art.13 ust.1 i ust.2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dziennik Urzędowy UE, L 119/1 z 4 maja 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Zamawiający oraz Starostwo Powiatowe w Namysłowie z siedzibą w Plac Wolności 12a, 46-100 Namysłów. Wyznaczony został kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@namyslow.pl, lub tradycyjną poczta na adres Zamawiającego lub Starostwa.
2) Cele przetwarzania danych osobowych: realizacja niniejszej umowy.
3) Kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, dane adresowe, dane identyfikujące osobę, świadectwa i uprawnieninia niezbędne do wykonywania pracy, inne dane niezbędne do realizacji umowy.
4) Źródłem danych jest Wykonawca.
5) Odbiorcy danych – odbiorcami danych są podmioty wskazane w przepisach prawa. Odbiorcami mogą być: organy kontroli (RIO, NIK, CBA i inne), Instytucje finansujące, Sądy, Policja.
6) Dane osobowe będą przechowywane przez 5 lat po zakończeniu umowy. Wykonawca posiada następujące prawa w odniesieniu do danych osobowych:
a) prawo do żądania dostępu do danych osobowych,
b) prawo do sprostowania danych osobowych,
c) prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych.
7) Wykonawca posiada prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8) Podanie danych osobowych w zakresie realizacji niniejszej umowy jest obligatoryjne.
9) Przekazanie danych do państwa trzeciego – nie dotyczy.
10) Zautomatyzowane podejmowanie decyzji – nie jest stosowane.
11) Dodatkowe informacje na temat wykorzystania i zabezpieczania danych osobowych Wykonawcy, przysługujących uprawnień i warunków skorzystania z nich znajdują się na stronie: https://namyslow.pl/1/strona-glowna.html (zakładka Ochrona Danych Osobowych RODO).
Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych - Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) zwanym dalej RODO - dotyczy przypadku zbierania danych osobowych bezpośrednio od osób fizycznych, których dane dotyczą, w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
Więcej informacji w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZM.272.10.2025.AK-G.
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia: Dostawa i wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Starostwa Powiatowego w Namysłowie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach: nr 3 do SWZ o nazwie: „10 Załącznik nr 3.1 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia” i „11 Załącznik nr 3.2 Zestawienie mocy”; nr 4 do SWZ o nazwie: „12 Załącznik 4 Mapa zasadnicza”; nr 5 do SWZ o nazwie: „13 Załącznik 5.1 Wypis z rejestru gruntów 1060-1” i „14 Załącznik 5.2 Wypis z rejestru gruntów 1061-2; 1062-1”; nr 6 do SWZ o nazwie: „15 Załącznik 6.1 Inwentaryzacja - rzut PARTERU”, „16 Załącznik 6.2 Inwentaryzacja - rzut PIĘTRA I”, „17 Załącznik 6.3 Inwentaryzacja - rzut PIĘTRA II”, „18 Załącznik 6.4 Inwentaryzacja - rzut PIWNICY”; nr 7 do SWZ o nazwie: „19 Załącznik 7.1 Przekrój A-A z 2000 r. - przed ociepleniem stropodachu” i „20 Załącznik 7.2 Przekrój dachu z 2004 r. - projekt ocieplenia stropodachu”; nr 8 do SWZ – dokumentacja fotograficzna obiektu.
3. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
Główny przedmiot (CPV):
39717200-3 Urządzenia klimatyzacyjne
Przedmioty dodatkowe (CPV):
45000000-7 - Roboty budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71355000-1 Usługi pomiarowe
4. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć odpowiedni sprzęt i materiały do wykonywania przedmiotu zamówienia.
5. Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z zamówieniem publicznym i w następstwie podpisania umowy.
6. Wykonawcy są odpowiedzialni za staranne zaznajomienie się ze SWZ wraz z jej załącznikami, wszelkimi zmianami do SWZ sporządzonymi w okresie przetargowym oraz za uzyskanie wiarygodnych informacji dotyczących poszczególnych warunków i obowiązków, które mogą w jakikolwiek sposób oddziaływać na sumę czy istotę oferty lub na wykonywanie robót.
7. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
8. Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umów, stanowiących załączniki do SWZ
9. Miejsce realizacji zamówienia: Starostwo Powiatowe w Namysłowie. Pl. Wolności 12A, 46-100 Namysłów; ID działek: 160602_4.0038.AR_8.1061/2, 160602_4.0038.AR_8.1060/1, 160602_4.0038.AR_8.1061/1.
4.2.6.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71355000-1 - Usługi pomiarowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania gwarancyjnych przeglądów technicznych i konserwacyjnych zainstalowanych urządzeń i instalacji klimatyzacyjnych (wewnętrznych i zewnętrznych) w Starostwie Powiatowym w Namysłowie, a co się z tym wiąże do zawierania rocznych umów na wykonywanie tych usług przez cały okres trwania gwarancji, zgodnie z cenami zawartymi w ofercie oraz zgodnie z zakresem określonym w umowie o nazwie: „08 Załącznik nr 2.2 Projekt umowy - gwarancyjne przeglądy”.2. Ceny za wykonywanie gwarancyjnych przeglądów technicznych i konserwacyjnych zainstalowanych urządzeń i instalacji klimatyzacyjnych (wewnętrznych i zewnętrznych) w Starostwie Powiatowym w Namysłowie zawarte w załączniku nr 3 do formularza oferty o nazwie: „05 Załącznik nr 1.3. Formularz cenowy - gwarancyjne przeglądy” będą niezmienne przez cały okres wykonywania przeglądów gwarancyjnych.
3. Przeglądy będą wykonywane, zgodnie z wymaganiami producenta i obowiązującymi przepisami przeglądy techniczne i konserwacyjne urządzeń i instalacji klimatyzacyjnych (wewnętrznych i zewnętrznych), które proponuję/proponujemy* do zainstalowania w Starostwie Powiatowym w Namysłowie w ramach przedmiotu zamówienia, w ilościach zgodnych z warunkami gwarancji i obowiązującymi przepisami.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zgodnie z pkt. 4.2.9 niniejszego ogłoszenia dot. prawa opcji.4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wszyscy wykonawcy mają obowiązek złożenia wraz z ofertami dokumentów i oświadczeń, wymienionych w pkt. 5.2 niniejszej SWZ, które podlegają analizie i ocenie.
2. W pierwszej kolejności badane będą oświadczenia wstępne (oświadczenia wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego). Do oświadczeń wstępnych wszystkich wykonawców ma zastosowanie art. 128 ustawy.
3. Zgodnie z art. 128 ust. 1 ustawy, jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia wstępnego, jest ono niekompletne lub zawiera błędy, obowiązkiem zamawiającego będzie wezwanie wykonawcy do jego złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. Zamawiający ma także prawo do żądania wyjaśnień treści oświadczeń wstępnych (art. 128 ust. 4 ustawy). Zamawiający zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 2) lit c) odrzuci ofertę wykonawcy, który nie złoży oświadczenia wstępnego
w przewidzianym terminie (wyznaczonym w trybie art. 128 ust. 1 ustawy).
4. W drugiej kolejności dokonywana będzie ocena ofert wszystkich wykonawców.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z uwzględnieniem art. 223 ust. 2 i art. 187 ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
6. Zamawiający poprawi w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
7. Po dokonaniu ww. czynności Komisja dokona oceny ofert według kryteriów opisanych w niniejszej SWZ.
8. Za najwyżej ocenioną zostanie uznana oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów - sumę punktów przyznanych na podstawie obliczeń na podstawie kryteriów oceny ofert.
9. Jeżeli dwie lub więcej ofert uzyska taka samą liczbę punktów, Zamawiający za najwyżej ocenioną uzna ofertę, która zawiera najniższą cenę.
10. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, jeżeli zawierają one takie same ceny, do złożenia w określonym
terminie ofert dodatkowych.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Nie dotyczy.
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Nie dotyczy.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Nie dotyczy.
d) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, to jest minimum: 8 (ośmio-) osobowym zespołem, przewidzianym do realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającym kwalifikacje, doświadczenie i uprawnienia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym:
minimum 1 (jedną) osobą do wykonywania funkcji i czynności kierownika robót instalacyjnych, posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji cieplnych, sieci i instalacji wentylacyjnych, sieci i instalacji gazowych, sieci i instalacji wodociągowych oraz kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa,
minimum 1 (jedną) osobą do wykonywania funkcji i czynności kierownika robót elektrycznych, posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeń w specjalności elektrycznej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa,
minimum 1 (jedną) osobą do wykonywania funkcji i czynności kierownika robót budowlanych, posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadający aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa,
minimum 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku EKSPLOATACJI („E”) w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu, dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych wytwarzających, przetwarzających przesyłających i zużywających energię elektryczną o napięciu nie wyższym niż 1 kV (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci - Dz.U. z 2022 r., poz. 1392),
minimum 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania pracy na stanowisku DOZORU („D”) w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu, dla urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych wytwarzających, przetwarzających przesyłających i zużywających energię elektryczną o napięciu nie wyższym niż 1 kV (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci - Dz.U. z 2022 r., poz. 1392),
minimum 1 (jedną) osobą posiadającą certyfikat FGAZ „dla personelu” (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci - Dz.U. z 2022 r., poz. 1392),
minimum 2 (dwie) osoby wykonujące roboty budowlane (elektryk, hydraulik, malarz, tynkarz i innych).
Ocena spełniania warunku, zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu Wykonawcy stanowiącym załącznik do formularza oferty.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 (trzech) latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, minimum 1 (jedną) dostawę i montaż instalacji klimatyzacji centralnej (wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone), na czynnym obiekcie użyteczności publicznej, obejmującą swym zakresem montaż instalacji wraz z kompletnym systemem zasilania urządzeń oraz pracami budowlanymi dostosowującymi i odtworzeniowymi, na łączną wartość nie mniej niż 200 000,00 PLN brutto.
Ocena spełniania warunku, zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu Wykonawcy stanowiącym załącznik do formularza oferty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, Wykonawca wraz z formularzem oferty składa oświadczenie, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wg załącznika nr 1.1. do SWZ lub oświadczenia, o których mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wg załącznika Nr 1.1 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca wraz z formularzem oferty składa oświadczenie, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wg załącznika nr 1.1. do SWZ lub wypełnione i podpisane oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wg załącznika Nr 1.1 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.2. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – zawartym w załączniku o nazwie: „10 Załącznik nr 3.1 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”, zamawiający żąda od Wykonawców złożenia wraz z ofertą wypełnionej i podpisanej charakterystyki proponowanych urządzeń - dostawa i wykonanie instalacji klimatyzacji wg załącznika Nr 1.4 do SWZ oraz wypełnionego i podpisanego formularza cenowego - dostawa i wykonanie instalacji klimatyzacji wg załącznika Nr 1.2 do SWZ oraz wypełnionego i podpisanego formularza cenowego - gwarancyjne przeglądy wg załącznika Nr 1.3 do SWZ.
3. Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający nie będzie wzywał do ich uzupełnienia i odrzuci ofertę, ponieważ dokumenty stanowią kryterium oceny ofert oraz sprawdzenie zaproponowanego przez wykonawcę świadczenia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wypełniony i podpisany formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SWZ.2. Wypełnione i podpisane oświadczenie wykonawcy wg załącznika Nr 1.1 do SWZ lub Wypełnione i podpisane oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wg załącznika Nr 1.1 do SWZ.
3. Wypełniony i podpisany formularz cenowy - dostawa i wykonanie instalacji klimatyzacji wg załącznika Nr 1.2 do SWZ.
4. Wypełniony i podpisany formularz cenowy - gwarancyjne przeglądy wg załącznika Nr 1.3 do SWZ.
5. Wypełniona i podpisana charakterystyka proponowanych urządzeń - dostawa i wykonanie instalacji klimatyzacji wg załącznika Nr 1.4 do SWZ.
6. Oświadczenie i zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby wg załącznika Nr 1.5 do SWZ (jeśli dotyczy).
7. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik (jeśli dotyczy).
8. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy).
9. Uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeśli dotyczy).
10. Dokumenty rejestrowe lub wskazanie w oświadczeniu wykonawcy wg załącznika Nr 1.1 do SWZ albo w oświadczeniu i zobowiązaniu podmiotu udostępniającego zasoby wg załącznika Nr 1.5 do SWZ, skąd Zamawiający może je pobrać samodzielnie.
11. Oświadczenie, z którego wynika, które elementy przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego (jeśli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.2. Przepisy ustawy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenie wykonawcy, o którym mowa wyżej w niniejszej SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i wykona elementy przedmiotu zamówienia, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają elementy przedmiotu zamówienia, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. W przypadkach, o których mowa wyżej w pkt. 4 i 5, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które elementy przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy.
7. Przedsiębiorców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej również zalicza się do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Spółka cywilna jest bowiem umową, w której wspólnicy zobowiązują się dążyć do osiągnięcia wspólnego celu gospodarczego przez działanie w sposób oznaczony, w szczególności przez wniesienie wkładów. Umowa spółki cywilnej nie tworzy w stosunkach gospodarczych nowego podmiotu, posiadającego osobowość prawną lub zdolność do czynności prawnych. Spółka cywilna nie jest również przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2024 r. poz. 236 z późn. zmianami). W świetle art. 4 ust. 2 z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, przedsiębiorcami są wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej. Umowa spółki cywilnej kreuje zatem wyłącznie, funkcjonujący pomiędzy wspólnikami, stosunek zobowiązaniowy (patrz: wyrok Sądu Najwyższego z 28 października 2003 r., sygn. I CK 201/02).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W następujących przypadkach:1. Zmiana terminu realizacji umowy:
1) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu przedłużającej się procedury wyboru najkorzystniejszej oferty,
2) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu złożenia odwołania,
3) jeżeli zmiana jest konieczna z przyczyn losowych lub wywołanych przez warunki atmosferyczne bądź inne czynniki zewnętrzne, których nie można było przewidzieć ani im zapobiec lub przezwyciężyć poprzez działanie z zachowaniem należytej staranności. W takim przypadku strony zobowiązują się do wspólnego określenia nowych warunków w oraz nowego terminu realizacji umowy.
4) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu wystąpienia siły wyższej tj. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było uniknąć w szczególności niesprzyjających warunków atmosferycznych i klęsk żywiołowych uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy,
5) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu nałożenia na Wykonawcę przez organy państwa obowiązku realizacji świadczeń,
6) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu zmian lub wprowadzenia przepisów prawa, wydania przez władze zarządzeń, decyzji lub innych aktów skutkujących obowiązkiem wstrzymania, zaniechania lub ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej w całości lub w części na czas określony lub nieokreślony jak również wprowadzenia zakazu lub ograniczeń w korzystaniu z lokali należących do Wykonawcy.
7) jeżeli wystąpią inne okoliczności będące wynikiem np. zdarzeń losowych, przeszkód formalnych, prawnych, skutkujących koniecznością zmiany projektanta, w związku z brakiem możliwości wykonywania przez niego obowiązków zgodnie z przedmiotem zmówienia lub przepisami prawa,
8) w przypadku, gdy nie zostanie wykorzystana kwota, o której mowa w § 1 ust. 5 zdanie pierwsze umowy, dopuszcza się wydłużenie terminu realizacji umowy z § 2 ust. 1 umowy maksymalnie do 6 (sześciu) miesięcy.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z w/w okoliczności wymienionych termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
Pod pojęciem siły wyższej Strony rozumieją nadzwyczajne niezależne od woli Stron zdarzenia, których wystąpieniu nie można było zapobiec, w szczególności powódź, pożar, huragan, trzęsienie ziemi, epidemie, decyzje i zarządzenia władz wprowadzające ograniczenia lub restrykcje, w tym stany epidemii, kwarantanny, stany klęski żywiołowe, stan wyjątkowe, zamieszki.
Jeżeli jakiekolwiek opóźnienie spowodowane na skutek przyczyn określonych w ppkt 4) – 6) wystąpi lub będzie przewidywane, Strona opóźniona lub przewidująca opóźnienie powiadomi bezzwłocznie Stronę drugą na piśmie o zaistniałym lub spodziewanym opóźnieniu oraz o jego przyczynach i przewidywanym okresie trwania. W terminie trzech (3) dni roboczych od zakończenia okresu opóźnienia Wykonawca złoży Zamawiającemu pisemne lub w formie korespondencji e:mail powiadomienie podające faktyczny czas trwania opóźnienia oraz okres usuwania skutków zdarzenia.
2. Zmiana sposobu wykonania umowy:
1) zmiany technologiczne wywołane w szczególności:
niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, dokumentacji zamówienia lub technicznej spowodowaną brakiem surowców, ograniczeniem produkcji, zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń,
pojawieniem się na rynku nowych materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych /technologicznych niż wskazane w ofercie, dokumentacji zamówienia lub technicznej w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
Więcej zmian w SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-29 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-05-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1). Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z późn. zmianami), w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwanarodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z późn. zmianami), stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z późn. zmianami), z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z r. poz. 507 z późn. zmianami);
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zmianami) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z późn. zmianami);
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zmianami), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 z późn. zmianami).