BZP: Dostawa urządzeń i oprogramowania zwiększających odporność na cyberataki wraz z wdrożeniem w ramach realizacji projektu „Cyberbezpieczny samorząd – Gmina Rędziny”
18.04.2025
2025/BZP 00198062/01
Gmina Rędziny
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa urządzeń i oprogramowania zwiększających odporność na cyberataki wraz z wdrożeniem w ramach realizacji projektu „Cyberbezpieczny samorząd – Gmina Rędziny”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rędziny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398161
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wolności 87
1.5.2.) Miejscowość: Rędziny
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-242
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34/3279085
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@redziny.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.redziny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa urządzeń i oprogramowania zwiększających odporność na cyberataki wraz z wdrożeniem w ramach realizacji projektu „Cyberbezpieczny samorząd – Gmina Rędziny”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e52de447-3571-48a3-8063-64b43c7d3f98
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00198062
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033737/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Cyberbezpieczny samorząd
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program grantowy "Cyberbezpieczny samorząd" - Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II : Zaawansowane uslugi cyfrowe, Działanie 2.2 - Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e52de447-3571-48a3-8063-64b43c7d3f983.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiają-cym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej
3. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w innym rozdziale SWZ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiają-cym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest do-stępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
Jacek Jaśkiewicz tel. 34/3279085, email: ug@redziny.pl
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publiczne-go musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Plat-formy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie inter-netowej https://ezamowienia.gov.p1/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje za-mieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiada-nia konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
7. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicz-nej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w spra-wie Krajowych Ram Interoperacyjności (Zamawiający dopuszcza także format RAR) z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik),
lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
8. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektro-nicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepi-sów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 ze zm.), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazu-je je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
9. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opi-sano w innym rozdziale SWZ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formula-rzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywa-nie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komu-nikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
10. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
11. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego for-mularza).
13. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komuni-kację za pomocą poczty elektronicznej na adres e¬mail: ug@redziny.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
14. Przy porozumiewaniu się w ramach niniejszego postępowania Wykonawcy powinni posługiwać się znakiem postępowania: ZP.271.05.2025
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w ramach niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym jest Zamawiający, tj. Gmina Rędziny z siedzibą 42-242 Rędziny, ul. Wolności 87, tel. 34 3279014, e-mail: ug@redziny.pl .
Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w związku z udzieleniem lub wykonywaniem zamówienia publicznego, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych za pomocą adresu e-mail: dwitczak.iod.dwf@data.pl tel. 887 140 650.
3. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
3.1. osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo Zamówień Publicznych– dalej PZP.
3.2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Gmina.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postę-powania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres prze-chowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a po tym czasie przez okres w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, tj. przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.
5. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczą-cych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udzia-łem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre-ślonych danych wynikają z ustawy PZP;
6. W przypadku przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne z wyłączeniem sto-sowania wymogów określonych w ustawie PZP, nie podanie przez Panią/ Pana danych oso-bowych wyłącza możliwość wzięcia udziału w tym postępowaniu oraz zawarcia umowy.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następu-jące uprawnienia:
7.1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych da-nych;
7.2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
7.3. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
7.3.1. osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobo-wych,
7.3.2. przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograni-czenia,
7.3.3. Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodze-nia roszczeń,
7.3.4. osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania da-nych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
7.3.5. przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
8. Nie przysługuje Pani/Panu:
8.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobo-wych;
8.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
8.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych oso-bowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Gminie Pa-ni/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.05.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa urządzeń i oprogramowania zwiększających odporność na cyberataki wraz z wdrożeniem w ramach realizacji projektu „Cyberbezpieczny samorząd – Gmina Rędziny”
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
4.1. Serwer podstawowy z oprogramowaniem – Urząd - 1szt.
4.2. Serwer zapasowy z oprogramowaniem do zapewnienia ciągłości pracy – Urząd - 1 szt.
4.3. Serwer podstawowy z oprogramowaniem – GOPS - 1szt.
4.4. Serwer podstawowy z oprogramowaniem – GZK – 1 szt.
4.5. Macierz dyskowa - Urząd -1szt.
4.6. Macierz dyskowa – GOPS -1szt.
4.7. Macierz dyskowa – GZK - 1 szt.
4.8. Dyski twarde do macierzy dyskowej – Urząd – 12 szt.
4.9. Dyski twarde do macierzy dyskowej - GOPS -6 szt.
4.10. Dyski twarde do macierzy dyskowej – GZK – 4 szt.
4.11. System do backupu – Urząd – 1 szt.
4.12. System do backupu – GOPS- 1 szt.
4.13. Oprogramowanie CSB (Centralny System Bezpieczeństwa), system klasy SIEM z ele-mentami XDR, EDR oraz monitoringiem infrastruktury IT w tym zarządzaniem siecią dla Urzędu Gminy – 1 szt.
4.14. Oprogramowanie CSB (Centralny System Bezpieczeństwa), system klasy SIEM z ele-mentami XDR, EDR oraz monitoringiem infrastruktury IT w tym zarządzaniem siecią dla – GOPS – 1 szt.
4.15. Zakup licencji dostępowych CAL – Urząd – 30 szt.
4.16. Zakup licencji dostępowych CAL – GOPS – 10 szt.
4.17. Zakup licencji dostępowych CAL – GZK- 10 szt.
4.18. Generator prądu - Agregat mobilny – 1 szt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 48730000-4 - Pakiety oprogramowania zabezpieczającego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
48820000-2 - Serwery
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
48710000-8 - Pakiety oprogramowania do kopii zapasowych i odzyskiwania
48218000-9 - Pakiety oprogramowania zarządzającego licencjami
35120000-1 - Systemy i urządzenia nadzoru i bezpieczeństwa
48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe
31120000-3 - Generatory
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający będzie oceniał oferty według poniższych kryteriów oceny ofert.
Nr. Nazwa kryterium Waga
1 Cena 60 %
2 Okres gwarancji na zaoferowane Serwery szt. 4:
Serwer podstawowy z oprogramowaniem – Urząd- 1 szt.
Serwer zapasowy z oprogramowaniem do zapewnienia ciągłości pracy – Urząd- 1 szt.
Serwer podstawowy z oprogramowaniem – GOPS- 1 szt.
Serwer podstawowy z oprogramowaniem – GZK- 1 szt. 20 %
3 Okres gwarancji na zaoferowane Macierze dyskowe szt. 3:
Macierz dyskowa – Urząd- 1 szt.
Macierz dyskowa – GOPS- 1 szt.
Macierz dyskowa – GZK- 1 szt. 20 %
2. Punkty będą liczone według następujących wzorów:
2.1. Kryterium „CENA” będzie oceniane następująco:
Wzór
Cena:
Cn
P1 = ------------------ x 100 x 60 %
Cb
gdzie:
- P1 – ilość punktów w kryterium 1 – cena;
- Cn - najniższa cena spośród wszystkich ofert;
- Cb - cena podana w badanej ofercie;
- 100 – wskaźnik stały
- 60 % - procentowe znaczenie kryterium ceny
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 60 punktów.
Kryterium „OKRES GWARANCJI NA ZAOFEROWANE SERWERY SZT. 4: Serwer pod-stawowy z oprogramowaniem – Urząd- 1 szt.; Serwer zapasowy z oprogramowaniem do za-pewnienia ciągłości pracy – Urząd- 1 szt.; Serwer podstawowy z oprogramowaniem – GOPS- 1 szt. ; Serwer podstawowy z oprogramowaniem – GZK- 1 szt.” oceniane będzie następująco:
OKRES GWARANCJI NA ZAOFEROWANE SERWERY SZT. 4: Serwer podstawowy z opro-gramowaniem – Urząd- 1 szt.; Serwer zapasowy z oprogramowaniem do zapewnienia ciągłości pracy – Urząd- 1 szt.; Serwer podstawowy z oprogra-mowaniem – GOPS- 1 szt. ; Serwer podstawowy z oprogramowaniem – GZK- 1 szt. Liczba przyznanych punktów - P2
5 lat 20 pkt
4 lata 10 pkt
3 lata 0 pkt
Kryterium będzie rozpatrywane na podstawie zaoferowanej przez wykonawcę długości okresu gwarancji na zaoferowane serwery szt. 4.
Wykonawca okres gwarancji na zaoferowane serwery szt. 4 zadeklaruje w formularzu oferto-wym.
Informacje dotyczące kryterium oceny ofert wykonawca zamieszcza w Załączniku nr 2 do SWZ – formularzu ofertowym.
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 20 punktów
1.1. Kryterium „OKRES GWARANCJI NA ZAOFEROWANE MACIERZE SZT. 3: Macierz dyskowa – Urząd; Macierz dyskowa – GOPS; Macierz dyskowa – GZK ” oceniane będzie następująco:
OKRES GWARANCJI NA ZAOFEROWANE MACIERZE SZT. 3: Macierz dyskowa – Urząd; Macierz dyskowa – GOPS; Macierz dyskowa – GZK Liczba przyznanych punktów - P3
5 lata 20 pkt
4 lata 10 pkt
3 lata 0 pkt
Kryterium będzie rozpatrywane na podstawie zaoferowanej przez wykonawcę długości okresu gwarancji na zaoferowane Macierze szt.3.
Wykonawca okres gwarancji na zaoferowane Macierze szt. 3 zadeklaruje w formularzu oferto-wym.
Informacje dotyczące kryterium oceny ofert wykonawca zamieszcza w Załączniku nr 2 do SWZ – formularzu ofertowym.
W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 20 punktów
2. Łączna liczba punktów liczona = liczba punktów w kryterium P1 + P2 + P3.
3. Ocena punktowa będzie dotyczyć wyłącznie ofert uznanych za ważne i niepodlegających odrzuceniu. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 100 pkt.
5. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Zamawiają-cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród niepodlegających odrzuceniu ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na zaoferowane serwery 4 szt.
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na zaoferowane macierze dyskowe szt. 3
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1 Zdolność do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
4. Zdolność techniczna lub zawodowa
O udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zadania może ubiegać się wykonawca, który spełnia warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej tj.:
4.1) posiada doświadczenie zawodowe rozumiane jako należyte wykonanie co najmniej 2 (dwóch) zamówień polegających na wdrażaniu oprogramowania klasy SIEM zawierającego moduł EDR/XDR, w tym co najmniej jednego na potrzeby podmiotu publicznego w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wraz z poświadczeniem, że przedmiot zamówienia został zrealizowany w sposób należyty.
Wykonawca zobowiązany jest do podania przedmiotu realizowanych zamówień, zakresu odpowiadającego postawionemu wyżej warunkowi, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których zostały one wykonane.
Dla każdego z wyżej wymienionych zamówień, należy dołączyć dowody potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone.
4.2) posiada doświadczenie zawodowe rozumiane jako należyte wykonanie co najmniej 1 (jedno) zamówienia polegającego na dostawie sprzętu lub oprogramowania IT zawierającego elementy podnoszące poziom cyberbezpieczeństwa o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wraz z poświadczeniem, że przedmiot zamówienia został zrealizowany w sposób należyty.
Wykonawca zobowiązany jest do podania wartości zrealizowanych zamówień, ich przedmiotu, zakresu odpowiadającego postawionemu wyżej warunkowi, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których zostały one wykonane.
Dla każdego z wyżej wymienionych zamówień, należy dołączyć dowody potwierdzające, że dostawy zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone.
Jeżeli dokument potwierdzający spełnienie ww. warunków udziału w postępowaniu będzie wystawiony w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych
4. 3) posiadać kompetencje na usługi związane z cyberbezpieczeństwem systemów informatycznych poświadczone certyfikatem ISO 9001 oraz 27001 (np.: Certyfikat lub równoważne poświadczenia, potwierdzający normę ISO 9001 oraz 27001)- aktualną na dzień składania ofert
4.4) posiada potencjał osobowy, tj. w trakcie realizacji zamówienia dysponuje lub będzie dysponował osobami o odpowiednich kompetencjach zawodowych, posiadającą wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, tj.:
- co najmniej jedną osobą posiadającą kompetencje do wdrożenia systemu klasy SIEM”
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie dokumentów składanych przez Wykonawcę zgodnie z postanowieniami Rozdziału VIII SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia.
Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
2.Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy)
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów
Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 4 do SWZ
3.Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy)
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby
Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 5 do SWZ
4.Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie, z którego wynika, które części zamówienia wykonują poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 6 do SWZ
5.Dokument, z którego wynika zakres umocowania do działania w imieniu Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
Aktualny na dzień składania ofert dokument, z którego wynika zakres umocowania do działania w imieniu Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru
UWAGA: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu, jeżeli dokument Zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów
2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 1)
UWAGA: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Inny przedmiotowy środek dowodowy :Broszura produktowa / katalog produktowy / specyfikacja techniczna / opis techniczny oferowanych urządzeń (w języku polskim): Serwer podstawowy z oprogramowaniem – Urząd - 1szt.; Serwer zapasowy z oprogramowaniem do zapewnienia ciągłości pracy – Urząd - 1 szt.; Serwer podstawowy z oprogramowaniem – GOPS - 1szt.; Serwer podstawowy z oprogramowaniem – GZK – 1 szt.; Macierz dyskowa - Urząd -1szt.; Macierz dyskowa – GOPS -1szt.; Macierz dyskowa – GZK - 1 szt.; Dyski twarde do macierzy dyskowej – Urząd – 12 szt.; Dyski twarde do macierzy dyskowej - GOPS -6 szt.; Dyski twarde do macierzy dyskowej – GZK – 4 szt.; Generator prądu - Agregat mobilny – 1 szt., potwierdzające spełnienie minimalnych parametrów określonych przez Zamawiającego w załączniku nr 1 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
zgodnie z zapisami w pkt. VIII swzSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych, 00/100)2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
2.1. pieniądzu;
2.2. gwarancjach bankowych;
2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego-
Gminy Rędziny w Banku PKO BP SA II/O Częstochowa
Nr rachunku: 95 1020 1664 0000 3202 0028 4604
z tytułem : Wadium – „Cyberbezpieczny samorząd – Gmina Rędziny”
5. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci elektronicznej oraz powinno zawierać:
6.1. nazwę i adres siedziby Wykonawcy
6.2. wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być
Gmina Rędziny Ul. Wolności 87, 42-242 Rędziny
NIP: 949-21-95-728
6.3. wskazanie podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczenia;
6.4. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem;
6.5. kwotę gwarancji/poręczenia;
6.6. termin ważności gwarancji lub poręczenia obejmujący cały okres związania ofertą;
6.7. bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
7. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium minimum na okres związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w po-stępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.
3. Pełnomocnik, o którym mowa powyżej, pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku po-stępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. Wszelkie oświadczenia pełnomocnika Zamawiający uzna za wiążące dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wypełniony druk oświadczenia, wg Załącznika Nr 3 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w niniejszej SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszej SWZ.
6. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy PZP, w przypadkach, o których mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy PZP, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z ofertą oświadczenie (według Załącznika nr 6 do SWZ), z którego wynika, które części zamówienia wykonują poszczególni wykonawcy.
7. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu Cywilnego.
8. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
9. Przed podpisaniem umowy od Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne, których oferta została wybrana Zamawiający będzie żądać umowy regulującej ich współpracę.
10. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
11. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.