BZP: Świadczenie usług gastronomicznych polegających na przygotowaniu, dostarczaniu i serwowaniu śniadań dla gości Hotelu Książ, mieszczącym się na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ
18.04.2025
2025/BZP 00198863/01
Zamek Książ w Wałbrzychu Sp. z o. o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług gastronomicznych polegających na przygotowaniu, dostarczaniu i serwowaniu śniadań dla gości Hotelu Książ, mieszczącym się na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zamek Książ w Wałbrzychu Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890011550
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piastów Śląskich 1
1.5.2.) Miejscowość: Wałbrzych
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-306
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@ksiaz.walbrzych.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ksiaz.walbrzych.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług gastronomicznych polegających na przygotowaniu, dostarczaniu i serwowaniu śniadań dla gości Hotelu Książ, mieszczącym się na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-72443f9b-a566-4ef5-93ee-e5e1f02c6e4b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00198863
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/05/04/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług gastronomicznych polegających na przygotowaniu, dostarczaniu i serwowaniu śniadań dla gości Hotelu Książ, mieszczącego się na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ. Usługa obejmuje także przygotowanie sali konsumpcyjnej w zakresie: przygotowanie, dostarczenie oraz wydanie posiłków przez obsługę kelnerską, a także bieżące uzupełnianie poczęstunku oraz usługi porządkowe w czasie trwania śniadań oraz po zakończeniu serwowania śniadań.
1. Podstawowa część zamówienia obejmuje przygotowanie i wydanie w okresie obowiązywania umowy posiłków w liczbie 16 000.
2. W przypadku jednak, gdy faktyczne zapotrzebowanie w czasie związania umową przewyższy ww. przewidywaną liczbę, Zamawiający uprawniony będzie do udzielenia zamówienia w ramach prawa opcji w zakresie zwiększenia liczby posiłków w ramach zamówienia, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy PZP, tj. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia liczby posiłków o maksymalnie 20% zamówienia podstawowego.
3. Szczegółowy opis przedmiot zamówienia stanowi Załącznik Nr 9 do SWZ.
4. Zmawiający wymaga, by Wykonawca dysponował lokalem/pomieszczeniem przeznaczonym do wydawania śniadań dla gości Hotelu Książ położonym w odległości nie większej niż 200 m od budynku nr 3 (budynek główny – recepcja hotelu) zlokalizowanego przy adresie Piastów Śląskich 1, Wałbrzych. Odległość będzie ustalana na podstawie serwisu internetowego „mapy Google”, mierzona najkrótszą trasą wskazaną przez serwis, w dniu składania ofert, jako opcja dojścia pieszo, z w/w miejsca do miejsca wskazanego przez Wykonawcę jako lokal.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
2. W przypadku jednak, gdy faktyczne zapotrzebowanie w czasie związania umową przewyższy ww. przewidywaną liczbę, Zamawiający uprawniony będzie do udzielenia zamówienia w ramach prawa opcji w zakresie zwiększenia liczby posiłków w ramach zamówienia, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy PZP, tj. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia liczby posiłków o maksymalnie 20% zamówienia podstawowego.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 85
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość usługi
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zakładem (kuchnią), w którym będą przygotowywane i podawane posiłki, który posiada:a) wpis do rejestru zakładów prowadzonego przez Państwowy Powiatowego Inspektora sanitarnego oraz
b) ważną decyzję właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zatwierdzającą zakład jako spełniający wymagania do prowadzenia działalności gastronomicznej. Podstawa prawna art. 4, art. 61 i art. 62 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448).
Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem Zamówienia na sumę gwarancyjną wynoszącą co najmniej 50.000 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych.). Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej.
a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, świadczył z należytą starannością co najmniej 3 usługi gastronomiczne o podobnym charakterze, realizowane na rzecz jednego zamawiającego przez okres 6 miesięcy, o wartości co najmniej 100 000 zł brutto. Pod pojęciem podobnych usług gastronomicznych rozumieć należy usługi świadczone na podstawie umowy zawartej z zamawiającym na czas określony albo nieokreślony, zobowiązującej do przygotowywania i podawania posiłków (śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji) dla grup osób w sposób ciągły (na zasadzie codziennej obsługi świadczonej co najmniej w dni robocze) - stosownie do bieżącego zapotrzebowania zamawiającego. UWAGA: Zamawiający nie uzna za spełnienie warunku wykazania się doświadczeniem w zakresie obsługi takich jednostek jak szpitale, szkoły, przedszkola, żłobki.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek może być spełniony łącznie przez wszystkich Wykonawców lub przez co najmniej jednego
z Wykonawców.
W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawca wykazywał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie
i konkretnie nie wykonywał danego zakresu czynności.
b) Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami, posiadającymi przygotowanie zawodowe, doświadczenie i kwalifikacje do wykonywania pracy na stanowisku:
i. manager sali/restauracji – osoba posiadająca co najmniej 3 – letnie doświadczenie w zarządzaniu usługami gastronomicznymi, w tym personelem, koordynacja wydawania posiłków,
ii. szef kuchni - osoba posiadająca wykształcenie gastronomiczne i co najmniej 5 letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu kucharza oraz co najmniej 2 letnie doświadczenie na stanowisku szefa kuchni;
iii. kucharz – osoba posiadająca wykształcenie gastronomiczne i co najmniej 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu kucharza;
iv. pomoc kuchenna – osoba posiadająca co najmniej 2 letnie doświadczenie
w wykonywaniu pracy na stanowisku pomoc kuchenna;
v. kelner – łącznie 5 osób, przy czym:
2 osoby posiadające co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe
w wykonywaniu zawodu kelnera;
3 osoby posiadające co najmniej roczne doświadczenie zawodowe
w wykonywaniu zawodu kelnera,
Zamawiający wymaga znajomości przez wszystkie te osoby języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie co najmniej średniozaawansowanym.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia przez jedną osobę kilku stanowisk.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek może być spełniony łącznie przez wszystkich Wykonawców lub przez co najmniej jednego
z Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100);
3. Termin wniesienia wadium: wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 p.z.p.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w Banku mBank S.A. Oddział Wałbrzych nr rachunku o numerze 85 1140 2091 0000 2199 5000 1001 z adnotacją: „Wadium – nr postępowania: ZP/05/04/2025, nazwa postępowania: „Świadczenie usług gastronomicznych polegających na przygotowaniu, dostarczaniu
i serwowaniu śniadań dla gości Hotelu Książ, mieszczącym się na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Zamawiający;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty.
8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
9. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p
10. W przypadku przedłużenia terminu związania ofertą, przedłużenie następuje wraz
z przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy mogą być dokonywane, pod rygorem nieważności, jedynie w formie pisemnych aneksów podpisanych przez obie stronny.2. Dopuszcza się zmiany Umowy, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z okoliczności, o których mowa w art. 455 Pzp.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień Umowy w poniżej opisanym zakresie i przypadkach:
1) zmiana miejsca wydawania śniadań, na inną wskazaną przez Zamawiającego salę położoną na terenie kompleksu zamkowo-parkowego Książ w Wałbrzychu – stosownie do potrzeb Zamawiającego,
2) zmiany rachunku bankowego – zgodnie z § 5 ust. 9,
3) zmiana terminu wykonania przedmiotu Umowy polegająca na czasowym wstrzymaniu jej wykonywania na czas, w którym niemożliwe będzie realizowanie przedmiotu Umowy i odpowiednie przedłużenie okresu jej wykonywania o czas wstrzymania, w następujących przypadkach:
a) zmiany przepisów prawa związanych z wykonaniem przedmiotowej Umowy, wprowadzonych w życie po dacie podpisania Umowy,
b) wystąpienia niezawinionych przez Wykonawcę okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub Zamawiającego,
w szczególności wynikających z wydłużających się terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii, itp.,
c) wystąpienia okoliczności będących następstwem działania siły wyższej, uniemożliwiających czasowo wykonywanie umowy,
4) zmiana terminu wykonania umowy, poprzez jego odpowiednie wydłużenie, w przypadku niewykorzystania w okresie jej obowiązywania podstawowej części zamówienia,
5) zmiana terminy wykonania umowy, poprzez jego odpowiednie wydłużenie w przypadku złożenia przez Zamawiającego wniosku o skorzystanie z opcjonalnej części zamówienia.
- przy czym zmiany terminów dokonane na podstawie pkt 4) i 5) powyżej nie mogą prowadzić do łącznego przedłużenia Umowy na okres dłuższy niż 18 miesięcy od dnia podpisania Umowy.
4. W przypadku przedłużenia okresu obowiązywania Umowy ponad 12 miesięcy, stosownie do treści art. 436 pkt 4 lit b Ustawy p.z.p., Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia określonego w 3§ Umowy w następujących przypadkach:
a. w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
b. w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracy albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracy (t.j. Dz.U. z 2020 roku poz. 2207)
c. w przypadku zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d. w przypadku zmian zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 roku o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz. U. z 2020 roku poz. 1342 z późn. zm.),
- jeżeli zmiany określone w pkt. a-d będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę.
[dokończenie w sekcji - Informacje dodatkowe]
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-04-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://gminawalbrzych.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-04-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
[ZMIANY UMOWY - dokończenie]5. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 4 pkt a. niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w odniesieniu do płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawki podatku od towarów i usług albo podatku akcyzowego. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych zmiany stawki podatku od towarów i usług albo podatku akcyzowego oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego wykonawcy po zmianie Umowy.
6. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 4 pkt b. niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracy albo wysokości minimalnej stawki godzinowej. Warunkiem dokonania zmiany wynagrodzenia jest wykazanie przez Wykonawcę związku pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a zmianą przepisów, przy czym zmiany te musza mieć bezpośrednie zastosowanie do cen zaoferowanych przez Wykonawcę i nie mogą powodować zmiany w sposobie realizacji Umowy. Wykonawca przedstawi odpowiednie oświadczenia i dokumenty uprawdopodobniające wpływ zmiany przepisów prawa na poziom wynagrodzenia dla pracowników wykonujących prace związane z realizacją Umowy wraz ze szczegółową kalkulacją zmiany kosztów w tym zakresie. Zamawiający oświadcza, że nie będzie akceptował, kosztów wynikających z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie zmierzają do dostosowania płac do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, w szczególności kosztów podwyższenia wynagrodzenia w kwocie przewyższającej wysokość płacy minimalnej.
7. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 4 pkt c niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w odniesieniu do płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokość składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy. W szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a zmianą zasad, o których mowa w ust. 4 pkt c niniejszego paragrafu. W tym celu Wykonawca przedstawi odpowiednie oświadczenia i dokumenty uprawdopodobniające wpływ zmiany przepisów prawa na poziom wynagrodzenia dla pracowników wykonujących prace związane z realizacją Umowy. Wniosek może obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w ust. 4 pkt c niniejszego paragrafu.
8. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 4 pkt d niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w odniesieniu do płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną, kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a wpływem zmiany zasad, o których mowa w ust. 4 pkt d niniejszego paragrafu. Wniosek możne obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w ust. 4 pkt d niniejszego paragrafu.
[pozostałe punkty w Załączniku nr 7 do SWZ]