BZP: Kompleksowa dostawa gazu dla obiektów Gminy Mszana i jej jednostek organizacyjnych
24.04.2025
2025/BZP 00204771/01
GMINA MSZANA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu dla obiektów Gminy Mszana i jej jednostek organizacyjnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MSZANA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258687
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 81
1.5.2.) Miejscowość: Mszana
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-325
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 324759754
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publiczne@mszana.ug.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mszana.ug.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa im. św. Kazimierza w Mszanie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6472445787
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sportowa 3
1.5.2.) Miejscowość: Mszana
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-325
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szkola@sp-mszana.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sp-mszana.com/
Zamawiający 3
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Połomi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6472480921
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szkolna 21
1.5.2.) Miejscowość: Połomia
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-323
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.zsp.polomia@mszana.ug.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zsppolomia.pl/
Zamawiający 4
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa w Gogołowej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6472590874
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wiejska 89
1.5.2.) Miejscowość: Gogołowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-323
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@spgogolowa.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zsgogolowa.pl/
Zamawiający 5
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Sportu w Mszanie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6472318592
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szkolna 17A
1.5.2.) Miejscowość: Połomia
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-323
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@gos.mszana.pl/
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gosmszana.pl/
Zamawiający 6
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji w Mszanie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6472565994
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 92
1.5.2.) Miejscowość: Mszana
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-325
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@gokir-mszana.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gokir-mszana.pl
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
Gmina Mszana - przygotowanie i przeprowadzenie postępowania w imieniu i na rzecz wszystkich zamawiających
Pozostali Zamawiający - przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia dla PPE ich dotyczących
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa dostawa gazu dla obiektów Gminy Mszana i jej jednostek organizacyjnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-59a7dc49-3603-4d46-9bd4-d8832642de24
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00204771
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042185/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla Gminy Mszana i jej jednostek organizacyjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gwmszana.e-zp.finn.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gwmszana.e-zp.finn.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozdział VI SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://gwmszana.e-zp.finn.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapoznałem się z poniższą informacją o przetwarzaniu danych osobowych. Rozumiem, że
podanie przeze mnie danych osobowych w zdefiniowanych celach jest ściśle związane z regulaminem i jest niezbędne dla
świadczenia interesującej mnie roboty budowlane.*
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania
Państwa danych osobowych oraz o przysługujących prawach z tym związanych.
1. Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Mszana reprezentujący Gmina Mszana z siedzibą w Mszanie 44-325
Mszana, 1 Maja 81, zwany dalej Zamawiającym.
2. W przypadku pytań dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych w zakresie działania FINN e-Zamówienia
Publiczne Urzędu Gminy Mszana, a także przysługujących praw, odpowiedzi udziela Inspektor Ochrony Danych Osobowych w
następujący sposób:
1) adres poczty elektronicznej: iod@mszana.ug.gov.pl
2) nr telefonu 32-4759758
3) pisemnie na adres siedziby Administratora
3. Administrator danych osobowych – Zamawiający - przetwarza dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz
na podstawie udzielonych zgód.
4. Dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
a. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym;
b. realizacji umów zawartych z kontrahentami Zamawiającego;
c. dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, w tym wypadku podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie
uzasadniony interes realizowany przez Administratora polegający na dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f
RODO),
d. wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych takich m.in. jak udzielanie odpowiedzi na reklamacje w terminie i
formie przewidzianej przepisami prawa, w tym wypadku podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny
ciążący na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednocześnie niezbędne do świadczenia usług zgodnie z Regulaminem.
Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości współpracy z Administratorem. Jednak obowiązek podania
danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych
wynikają z ustawy PZP.
6. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami danych osobowych mogą być: a. organy
władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w
celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; b. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów
podpisanych z Zamawiającym przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Zamawiający. c. osoby lub podmioty,
którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 1320 ze zm.);
7. Dane osobowe będą przechowywane od momentu utworzenia konta użytkownika zarejestrowanego (od momentu poprawnego
zakończenia procesu rejestracji). Przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, przy czym
Zamawiający przechowuje protokół postępowania o udzielenie zamówienia wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność. Jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, zamawiający przechowuje umowę przez cały czas trwania umowy.
8. Dane osobowe mogą być przechowywane do momentu realizacji żądania o zaprzestanie przetwarzania danych osobowych lub ich
usunięcia, o ile nie stoi to w sprzeczności do pkt 7.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Ci następujące
uprawnienia:
a. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych. W przypadku gdy wykonanie prawa dostępu
do informacji (art. 15 ust. 1- 3 RODO) wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od wskazania
dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie
zamówienia.
b. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne.
c. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art.
18 ust. 1 RODO), nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani po jego zakończeniu.
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO;
10. W związku z przetwarzaniem danych osobowych nie przysługuje Ci:
a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
11. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych
(art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Ci prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na
zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
12. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez Zamawiającego Twoich danych osobowych,
przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
13. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie danych
osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
14. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis
prawa lub zawarta między stronami umowa.
15. Dane osobowe nie są przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji
międzynarodowych.
16. Twoje dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Jednocześnie nie podlegają zautomatyzowanemu
podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PI.271.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1 Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (sprzedaż) gazu ziemnego wysokometanowego typu E, obejmująca zakup i świadczenie usługi dystrybucji gazu wysokometanowego typu E dla obiektów Gminy Mszana i jej jednostek organizacyjnych.
1.2 Przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania określone w niżej wymienionych regulacjach prawnych:
1) Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997r. prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1266) Obwieszczenie Ministra Energii z dnia 6 sierpnia 2022r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (Dz.U. z 2022 poz. 1899)
2) Obwieszczenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 13 stycznia 2021r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Energii w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie paliwami gazowymi (Dz. U. 2021 poz. 280)
3) Ustawa z dnia 26 stycznia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. 2022r. poz. 202)
4) Ustawa z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2023r poz.1542 ze zm).
1.3 Zamawiający informuje, że zamówieniem objętych jest 15 punktów poboru gazu – zgodnie z załącznikiem nr 1 do swz. Łączna szacowana (prognozowana) ilość paliwa gazowego, która będzie dostarczona w okresie obowiązywania umowy (12 miesięcy) do punktów poboru wynosi 2071354 kWh, z czego 1138063 kWh będzie rozliczanych na podstawie cen wynikających z ustawy z dnia 26 stycznia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. 2022r. poz. 202) o ile cena ofertowa Wykonawcy będzie wyższa od cen wynikających z ww. ustawy. Powyższe wartości są wartościami szacunkowymi i mogą ulec zmianie. W przypadku różnicy między zużyciem planowanym a faktycznym, Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził roszczeń finansowych innych niż te wynikające z ilości zużytego gazu, a wynagrodzenie wykonawcy zostanie odpowiednio zmniejszone lub zwiększone. Tym samym opisane prognozowane zużycie paliwa gazowego nie stanowi dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu paliwa gazowego
w podanej wysokości.
1.4 Wykonawca dokona wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy i skutecznego rozpoczęcia sprzedaży paliwa gazowego, w tym w szczególności: zgłoszenia do OSD nowej kompleksowej umowy sprzedaży paliwa gazowego.
1.5 Dostawa paliwa gazowego będzie się odbywała na podstawie umów kompleksowych zawieranych przez Zamawiających wyszczególnionych w pkt 1 w tabeli nr 2 rozdziału I SWZ z wybranym Wykonawcą.
1.6 Zużycie paliwa gazowego dla wszystkich punktów poboru gazu jest zwolnione z podatku akcyzowego.
1.7 Ochrona taryfowa – w zał. nr 1 do swz wskazane są punkty poboru, gdzie odbiorcy paliwa gazowego są uprawnieni do skorzystania z ochrony taryfowej zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. 2022r. poz 202).
1.8 Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych punktów poboru, grupę taryfową, moc umowną i planowaną ilość poboru paliwa gazowego, zostały przedstawione w zestawieniu zbiorczym stanowiącym zał. nr 1 do swz.
1.9 Na koszty korzystania z przedmiotu zamówienia składają się: opłata za sprzedaż gazu, opłata abonamentowa, opłata dystrybucyjna stała i opłata dystrybucyjna zmienna.
1.10 Obecnie zakup paliwa gazowego na potrzeby Zamawiającego realizowany jest w oparciu o umowy dla każdego punktu z: Unimot Energia i Gaz Sp. z o.o. z siedzibą 02-305 Warszawa, al. Aleje Jerozolimskie 142B.
1.11 Wykonawca musi posiadać aktualną umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (chyba, że sam jest operatorem), działającego na terenie Zamawiającego i umożliwiającą sprzedaż paliwa gazowego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej do punktów poboru Zamawiającego. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest Polska Spółka Gazownicza sp. z o.o. Oddział w Zabrzu.
1.12 Zgodnie z art. 246 ust. 2 ustawy Pzp wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia Zamawiający określił w opisie przedmiotu zamówienia zawartym w swz, projektowanych postanowieniach umowy. Przepisy prawa są powszechnie obowiązujące, co oznacza, że każdy Wykonawca musi się do nich dostosować i wykonać przedmiot zamówienia tak samo. Każdy podmiot wyłoniony na podstawie złożonej najkorzystniejszej oferty zobowiązany będzie do dostawy paliwa w oparciu o znormalizowane przepisy określone w ust. 1.2, tj.:
1) dostarczane paliwo gazowe musi spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz aktami wykonawczymi.
2) sprzedaż paliwa gazowego jest realizowana przez Wykonawców (Sprzedawców) na podstawie uregulowań wynikających z ustawy Prawo energetyczne i rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. Każdy ze Sprzedawców musi w jednakowy sposób realizować procedury wynikające ze sprzedaży zgodnie z uregulowaniami prawnymi.
3) parametry jakościowe gazu i standardy sprzedażowe są uregulowane i ustalone
w rozporządzeniach wykonawczych do ustawy Prawo energetyczne. Za dotrzymanie tych parametrów nie są odpowiedzialni Sprzedawcy gazu lecz Operator Systemu Przesyłowego i Operator Systemu Dystrybucyjnego, którzy świadczą usługi przesyłania gazu na podstawie taryf zatwierdzanych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
4) opłaty za dystrybucję gazu odbiorcy energii będą ponoszone na podstawie zawartej kompleksowej umowy sprzedaży paliwa gazowego.
5) zużycie paliwa gazowego dla wszystkich punktów poboru gazu jest zwolnione z podatku akcyzowego. Niezależnie od tego kto będzie dostawcą przedmiotu zamówienia, to jego dostawa będzie identyczna, dostarczona w tych samych standardach jakościowych. Standard dostawy jest ustalony i jest taki sam dla każdego podmiotu świadczącego tą dostawę.
1.12 Warunkiem rozpoczęcia dostaw paliwa gazowego we wskazanym terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy oraz skuteczne rozwiązanie/wygaśniecie dotychczas obowiązujących umów.
1.13 Z uwagi na przedmiot zamówienia, w niniejszym postępowaniu nie ma zastosowania przepis art. 100 ust. 1 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
65210000-8 - Przesył gazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-01 do 2026-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najwyżej ocenioną ofertą będzie oferta spośród nieodrzuconych, która przedstawi najniższą cenę. Oferta ta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
Z uwagi na fakt, iż wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp w niniejszym postępowaniu zostały wskazane w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym zał. nr 1 do swz, projektowanych postanowieniach umowy oraz przepisach ustawy Prawa energetycznego wraz z aktami wykonawczymi - Zamawiający jest uprawniony do zastosowania kryterium ceny o wadze przekraczającej 60%. Niezależnie od tego, jaki podmiot będzie świadczył przedmiotową dostawę, dostawa zostanie wykonana w tych samych standardach jakościowych.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert: cena - 100 %
Kryterium cena oznacza ofertę dla której Zamawiający przyzna stosowną ilość w trakcie badania ofert wg wzoru określonego poniżej.
Kc=Cmin/Cbad×100×100%
przy czym 1% = 1pkt
gdzie:
Kc - ilość punktów przyznanych ofercie w kryterium ceny
Cmin - najniższa cena brutto spośród złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Cbad - cena brutto oferty badanej
W zakresie tego kryterium oferta może otrzymać max. 100 pkt.
Uwaga! Przy obliczaniu punktów w tym kryterium, Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku. Ranking wykonawców zostanie określony na podstawie kryterium cena, wg wzoru: Pk = Kc
Gdzie: Pk – punktacja końcowa, Kc – liczba punktów w kryterium cena
Niemożność wyboru najkorzystniejszej oferty. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert będzie przedstawiała taki sam bilans ceny, Zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 4.2, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca musi posiadać aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;2) Wykonawca musi posiadać aktualną:
a) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliwa gazowego wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej; lub
b) umowę generalną z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającego na terenie Zamawiającego na świadczenie usług dystrybucji gazu na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu – w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2.1 Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych w pkt 3 rozdziału III
swz), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni,
aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
2.1.1 aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej
w zakresie obrotu (sprzedaży) paliwami gazowymi wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
2.1.2 aktualnej:
a) koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliwa gazowego wydanej przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki – w przypadku wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej;
lub
b) umowy generalnej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającego na terenie Zamawiającego na świadczenie usług
dystrybucji gazu na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu – w przypadku Wykonawców nie będących
właścicielami sieci dystrybucyjnej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.1 Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych w pkt 3 rozdziału III swz), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
2.1.1 aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) paliwami gazowymi wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
2.1.2 aktualnej:
a) koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji paliwa gazowego wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej; lub
b) umowy generalnej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) działającego na terenie Zamawiającego na świadczenie usług dystrybucji gazu na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczenia gazu – w przypadku Wykonawców nie będących właścicielami sieci dystrybucyjnej.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Rozdział IV SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Rozdział IV SWZ5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Rozdział IV SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:8 000,00 zł
(słownie złotych: osiem tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść się przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
3.1 pieniądzu,
3.2 gwarancjach bankowych,
3.3 gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Gminy w Mszanie (Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju nr: 88847000012001002900940006 z tytułem przelewu: „Kompleksowa dostawa gazu dla obiektów Gminy Mszana i jej jednostek organizacyjnych”.
Uwaga! - wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę przetargową – w wydzielonym odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
Uwaga! - niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego opatrzonego podpisem kwalifikowanym (np. e-gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej bądź e-poręczenia).
6. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz musi spełniać następujące wymogi:
6.1 określać nieodwołalny i bezwarunkowy obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w SWZ,
6.2 musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ustawy Pzp, 6.3 w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) – treść dokumentu wadialnego musi zapewnić możliwość zaspokojenia Zamawiającego, co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium m usi obejmować wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i że wadium zostało wniesione w imieniu i na rzecz wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
7. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem nie podlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.
8. Zwrot wadium z urzędu: Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności o której mowa w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp.
9. Zwrot wadium na wniosek Wykonawcy: Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku:
9.1 który wycofał ofertę przez upływem terminu składania ofert
9.2 którego oferta została odrzucona
9.3 po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
9.4 po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
Uwaga: złożenie wniosku o zwrot wadium, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
11. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota zabezpieczenia zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w tym dniu kursu nie ogłoszono do w/w przeliczenia zastosowany będzie ostatni ogłoszony kurs przed tym dniem.
12. Beneficjentem wniesionego wadium jest: Gmina Mszana, ul. 1 Maja 81, 44-325 Mszana.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
8.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Stosowne pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą. Pełnomocnictwo może wynikać z dokumentu pod taką sama nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.8.2 Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z wykonawców lub pełnomocnika).
8.3 Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
8.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (pkt. 1.2 rozdziału IV swz) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia (każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę nie może podlegać wykluczeniu) oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
8.5 W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub ust. 3 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi zał. nr 4 do swz.
8.6 Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
8.7 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami oraz za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
8.8 Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem ust. 6 rozdziału VII.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany zostały określone w paragrafie 10 zał. nr 5 do SWZ1. Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 455 ustawy Pzp.
2. Dopuszcza się możliwość dokonania zmian postanowień umowy na podstawie w stosunku do treści oferty, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z następujących okoliczności:
1) Zmiany wynagrodzenia, w następstwie:
a) w przypadku zmiany przepisów podatkowych w zakresie zmiany stawki podatku VAT, Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek podatku VAT począwszy od dnia wejścia przedmiotowych zmian w życie. Zmiana odnosić się będzie do części przedmiotu umowy niezrealizowanej, po dniu wejścia w życie nowej stawki podatku VAT. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach oraz do złożenia wniosku o dokonanie zmian w wynagrodzeniu wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem kwoty, o którą wynagrodzenie ma ulec zmianie, datę od której nastąpiła bądź nastąpi zmiana wysokości wynagrodzenia wykonania umowy.
b) zmiany taryfy dla usług dystrybucji paliw gazowych zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. W takim przypadku zmianie ulega wartość wynagrodzenia netto i brutto która zostanie wyliczona na podstawie nowej taryfy. Zmiana odnosić się będzie do części przedmiotu umowy niezrealizowanej, po dniu wejścia w życie nowej taryfy. W przypadku zaistnienia opisanej sytuacji przed wejściem w życie nowej taryfy, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu nową taryfę za dystrybucję paliw gazowych w szczególności dla grup taryfowych objętych niniejszą umową.
c) zmiany taryfy dla PPG podlegających rozliczeniom zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U 2022r. poz. 202). W takim przypadku zmianie ulega wartość wynagrodzenia netto i brutto która zostanie wyliczona na podstawie nowej taryfy. Zmiana odnosić się będzie do części przedmiotu umowy niezrealizowanej, po dniu wejścia w życie nowej taryfy. W przypadku zaistnienia opisanej sytuacji przed wejściem w życie nowej taryfy, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu nową taryfę za dostawę paliw gazowych w szczególności dla grup taryfowych objętych niniejszą umową.
d) zmiany liczby punktów poboru gazu.
e) zmiany grupy taryfowej dla danego punktu poboru, gdzie Wykonawca rozpocznie prowadzenie rozliczeń dla tego punktu poboru zgodnie ze stawkami odpowiednimi dla zmienionej grupy taryfowej, również w zakresie jednostkowych cen za paliwo gazowe określonych w ofercie,
f) zmiany ilości dostarczanego gazu ziemnego w odniesieniu do ilości szacowanej w § 3 ust. 2 Umowy, g) zmiany stawek w taryfie dla usług dystrybucji paliw gazowych,
h) wystąpienia ewentualnych przekroczeń zamówionej mocy w punkcie poboru obiektów Zamawiającego.
i) Zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10.10.2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
j) Zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
k) Zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
l) Zmiany, o których mowa w pkt 1) lit i-k obowiązywać będą od dnia zawarcia przez Strony stosownego Aneksu. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować wpływ przedmiotowych zmian na koszty wykonania przedmiotu niniejszej umowy, w szczególności zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu dokumenty wskazujące na wzrost wynagrodzeń (w wyniku przedmiotowych zmian) osób biorących udział w realizacji zamówienia oraz wykazać wpływ wzrostu kosztów wynagrodzeń na wzrost kosztów realizacji niniejszej Umowy. c.d. zmian w sekcji IX - pozostałe informacje
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-05 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://gwmszana.e-zp.finn.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-05 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-03
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
c.d zmian w umowie:Szczegółowe dane dotyczące zmian w umowie określone są w dalszej części paragrafu 10 załącznika nr 5 do SWZ