BZP: Remont pomieszczeń sądowych i remont ogrodzenia
25.04.2025
2025/BZP 00207148/01
Sąd Rejonowy w Mikołowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont pomieszczeń sądowych i remont ogrodzenia
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Mikołowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000322206
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 12/14
1.5.2.) Miejscowość: Mikołów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-190
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: 327846103
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@mikolow.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mikolow.sr.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont pomieszczeń sądowych i remont ogrodzenia
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fbf8c239-34fc-4245-98a4-9e860b307613
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00207148
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00173700/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont pomieszczeń sądowych i remont ogrodzenia
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fbf8c239-34fc-4245-98a4-9e860b3076133.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Część rysunkowa ze względów bezpieczeństwa nie podlega ogłoszeniu, zostanie udostępniona na wniosek uczestnika postępowania.3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone na ezamowienia.gov.pl
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): tak
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OA01.261.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Remont ogrodzenia 77,7mb kontrola dostępu x2, remont bram x2
4.2.5.) Wartość części: 121075,37 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty dla poszczególnych części zamówienia, Zamawiający będzie kierować się następującymi kryteriami:
l.p. Kryterium Znaczenie procentowe
kryterium
(waga) Maksymalna liczba punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium
1 cena (C) 60% 60 punktów
2 okres gwarancji (G) 40% 40 punktów
Razem: 100% 100 punktów
Sposób obliczenia liczby punktów w kryterium "cena" (C):
Cmin
C= x 60% x l00
Cb
gdzie:
C - liczba punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium „cena"
Cmin-cena najniższa spośród wszystkich badanych ofert
Cb - cena badanej oferty
60% - procentowe znaczenie kryterium „cena" (C)
100-wskaźnik stały
Liczba punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium "cena" (C) podana będzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać oferta w kryterium „cena" (C): 60 punktów.
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku VAT (- załączona do oferty stosowana informacja Wykonawcy), Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek VAT, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z przepisami.
Sposób obliczenia liczby punktów w kryterium "okres gwarancji" (G):
1) Przedmiotowe kryterium oceny dotyczy okresu na jaki Wykonawca udziela gwarancji za wady fizyczne przedmiotu zamówienia.
2) Punkty w przedmiotowym kryterium będą przyznane w przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje przedłużoną gwarancję w stosunku do wymaganego przez Zamawiającego minimalnego okresu gwarancji dla każdej z trzech części zamówienia wynoszącego 36 miesięcy.
Uwaga: Okres o jaki Wykonawca wydłuża gwarancję ponad wymagane przez Zamawiającego minimum (tzw. długość gwarancji ponad wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji) Wykonawca podaje w formularzu ofertowym.
3) Liczba punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium "okres gwarancji" (G):
- 0 pkt, gdy zaoferowany okres gwarancji będzie krótszy niż 45 miesięcy;
- 20 pkt, gdy zaoferowany okres gwarancji wyniesie nie mniej niż 45 miesięcy, ale będzie krótszy niż 60 miesięcy;
- 40 pkt, gdy zaoferowany okres gwarancji wyniesie nie mniej niż 60 miesięcy.
Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać oferta w kryterium „okres gwarancji" (G): 40 punktów.
Ocena końcowa oferty w punktach:
1) Ocena końcowa oferty (Ok) w punktach zostanie wyliczona wg wzoru:
Ok = C + G
2) Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma łącznie najwyższą liczbę punktów w ocenie końcowej (Ok)
3) Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę i nowy okres gwarancji.
W przypadku wątpliwości, czy oferta zawiera rażąco niską cenę, Zamawiający skorzysta z możliwości jej sprawdzenia zgodnie z art. 224 ustawy PZP.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Roboty wykończeniowe trzech pomieszczeń
Wymiana tynków
5) Opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane - pełny zakres i wymagania realizacyjne zawarte są w przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla poszczególnych części oraz w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, które to dokumenty wraz z umową należy rozpatrywać łącznie, z zastrzeżeniem, że przedmiar robót stanowi jedynie dokument pomocniczy do wyceny oferty, a Wykonawca nie może powoływać się względem Zamawiającego na nieujęcie jakichkolwiek robót w przedmiarze. Wykonawca zobowiązany jest wycenić i wykonać wszelkie roboty wynikające z dokumentacji projektowej, szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, jak również roboty i prace wskazane w przedmiarach robót (jeśli nie są one ujęte w pozostałych dokumentach).
4.2.5.) Wartość części: 166315,09 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 126 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Ich zakres rzeczowy w zamówieniu uzupełniającym 1 określa Przedmiar robót „Malowanie korytarzy”, a wartość brutto całości robót nie przekroczy wartości wynikającej z nakładów przyjętych w przedmiarze robót dla „malowania korytarzy”, wycenionych wg nakładów przyjętych przez wykonawcę w kosztorysie ofertowym dla „Remontu pomieszczeń”, zmienionych o współczynnik wzrostu średniej wartości rbh za kwartał wg ostatniego dostępnego wydawnictwa SEKOCENBUD w czasie prowadzenia negocjacji o zamówienie z wolnej ręki, a średnią dla IV kwartału 2024 - 38zł. Tak określone parametry zamówienia uzupełniającego nie mogą jednak przekroczyć wartości brutto tego zamówienia (część d) Malowanie korytarzy) – 109.000,00zł.
Inne podobne roboty budowlane – zamówienie uzupełniające przewidziane do udzielenia w trybie z wolnej ręki w późniejszym czasie (Zamawiający zwróci się do wykonawcy o sporządzenie kosztorysu ofertowego, przyjmując składniki kosztotwórcze na zasadach opisanych wyżej w niniejszym dokumencie dla zamówienia uzupełniającego 1). Tak określone parametry zamówienia uzupełniającego nie mogą jednak przekroczyć wartości brutto tego zamówienia (część e) – 100.000,00zł.
Łącznie roboty uzupełniające kwota brutto 209.000,00zł
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty dla poszczególnych części zamówienia, Zamawiający będzie kierować się następującymi kryteriami:
l.p. Kryterium Znaczenie procentowe
kryterium
(waga) Maksymalna liczba punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium
1 cena (C) 60% 60 punktów
2 okres gwarancji (G) 40% 40 punktów
Razem: 100% 100 punktów
Sposób obliczenia liczby punktów w kryterium "cena" (C):
Cmin
C= x 60% x l00
Cb
gdzie:
C - liczba punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium „cena"
Cmin-cena najniższa spośród wszystkich badanych ofert
Cb - cena badanej oferty
60% - procentowe znaczenie kryterium „cena" (C)
100-wskaźnik stały
Liczba punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium "cena" (C) podana będzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać oferta w kryterium „cena" (C): 60 punktów.
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku VAT (- załączona do oferty stosowana informacja Wykonawcy), Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek VAT, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z przepisami.
Sposób obliczenia liczby punktów w kryterium "okres gwarancji" (G):
1) Przedmiotowe kryterium oceny dotyczy okresu na jaki Wykonawca udziela gwarancji za wady fizyczne przedmiotu zamówienia.
2) Punkty w przedmiotowym kryterium będą przyznane w przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje przedłużoną gwarancję w stosunku do wymaganego przez Zamawiającego minimalnego okresu gwarancji dla każdej z trzech części zamówienia wynoszącego 36 miesięcy.
Uwaga: Okres o jaki Wykonawca wydłuża gwarancję ponad wymagane przez Zamawiającego minimum (tzw. długość gwarancji ponad wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji) Wykonawca podaje w formularzu ofertowym.
3) Liczba punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium "okres gwarancji" (G):
- 0 pkt, gdy zaoferowany okres gwarancji będzie krótszy niż 45 miesięcy;
- 20 pkt, gdy zaoferowany okres gwarancji wyniesie nie mniej niż 45 miesięcy, ale będzie krótszy niż 60 miesięcy;
- 40 pkt, gdy zaoferowany okres gwarancji wyniesie nie mniej niż 60 miesięcy.
Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać oferta w kryterium „okres gwarancji" (G): 40 punktów.
Ocena końcowa oferty w punktach:
1) Ocena końcowa oferty (Ok) w punktach zostanie wyliczona wg wzoru:
Ok = C + G
2) Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma łącznie najwyższą liczbę punktów w ocenie końcowej (Ok)
3) Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości punktów, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę i nowy okres gwarancji.
W przypadku wątpliwości, czy oferta zawiera rażąco niską cenę, Zamawiający skorzysta z możliwości jej sprawdzenia zgodnie z art. 224 ustawy PZP.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który:1) nie podlega wykluczeniu,
2) spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
c) sytuacji finansowej lub ekonomicznej – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
d) zdolności technicznej i zawodowej – zgodnie z warunkiem opisanym w rozdz. III ust. 2 pkt 1 lit. a – b
2. Warunki udziału w postępowaniu.
1) Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej:
lit. a) O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, iż wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: robót budowlanych wg wyszczególnienia:
a) Dla części a) Remont ogrodzenia - co najmniej pięciu robót budowlanych, których elementem było wykonanie lub wymiana ogrodzenia o wartości brutto co najmniej 30.000,00zł każda;
b) Dla części b) Remont pomieszczeń i części c) Remont tynku w piwnicach - co najmniej pięciu robót, których elementem było ręczne wykonanie lub wymiana tynków o wartości brutto robót tynkarskich na co najmniej 10.000,00zł w każdym przypadku robót.
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku w oparciu o:
− oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdz. IV ust. 1 pkt 2 lit. a SWZ – wzór stanowi załącznik nr 1B do SWZ,
− Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane - wzór wykazu stanowi załącznik nr 1D do SWZ. (do dostarczenia na wezwanie Zamawiającego w toku badania ofert);
− Dowody określające, czy roboty budowlane wykazane w wykazie robót budowlanych zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (do dostarczenia na wezwanie Zamawiającego w toku badania ofert);
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz robót budowlanych powinien wykazywać tylko te roboty budowlane, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
lit. b) O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.:
1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
Wykonawca winien wykazać się osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z wymaganymi przepisami ustawy Prawo budowlane lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności. Zgodnie z art. 104 ustawy – Prawo budowlane – osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (tj. przed dniem 01.01.1995 r.) uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Powyższe oznacza, iż w razie złożenia oferty zawierającej wskazanie osób posiadających uprawnienia budowlane uzyskane przed 1995 r., wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te posiadały uprawnienia zgodne z zakresem wskazanym w specyfikacji.
W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP (w tym wydane obywatelom Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej) wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz pozostałe przepisy ww. ustawy oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 220 z późn. zm.) oraz art. 20a ustawy z dn. 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117. z późn. zm.).
Zamawiający informuje, iż zgodnie z treścią art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane podstawę
do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a oraz zgodnie z odrębnymi przepisami, wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tą izbę, z określonym w nim terminem ważności.
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji kierownika budowy/kierowników robót poszczególnych branż wymienionych powyżej, pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do kierowania robotami dla każdej z branży z zastrzeżeniem, że jedna osoba nie może pełnić więcej niż dwóch funkcji.
Niemożność wykazania się Wykonawcy dysponowaniem osobami do wykonania zamówienia jak w treści postawionych wyżej warunków, spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy.
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższego warunku w oparciu o:
− oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdz. IV ust. 1 pkt 2) lit. a) SWZ – wzór stanowi załącznik nr 1B do SWZ,
− wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 1E do SWZ (do dostarczenia na wezwanie Zamawiającego w toku badania ofert).
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3) W przypadku, o którym mowa w pkt 2), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani dołączać do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 1G do SWZ.
4) Zamawiający na każdym etapie postępowania może uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5) Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych:
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
− zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
− sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
− czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą;
8) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby zaleca się złożyć w formie elektronicznej podpisanej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej podpisane podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub w innej formie – zgodnie z Rozporządzeniem ws. elektronizacji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu
Oświadczenie Wykonawcy dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – jeśli wymagane
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania
oraz
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (w zakresie w jakim
Wykonawca powołuje się na te zasoby)
[w przypadku, gdy Wykonawca bazuje na zasobach podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu]
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy
dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Kosztorys ofertowy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), spełnieniewymogu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w rozdz. III pkt 3. ma zostać wykazane odrębnie
przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku, gdy Wykonawca w celu wykazania
spełniania warunków udziału w postępowaniu bazuje na udostępnionych zasobach podmiotu trzeciego – spełnienie wymogu
dotyczącego braku podstaw wykluczenia, o którym mowa w rozdz. III pkt 3 musi zostać wykazane również przez ten
podmiot.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej.2. W przypadku ujawnienia w trakcie prowadzenia robót odstępstw od Projektu Budowlanego, w zakresie konstrukcji ścian i
stropów, instalacji elektrycznych, instalacji sanitarnych lub uwarunkowań organizacyjnych leżących po stronie
Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza ewentualną możliwość zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany osób, biorących udział w realizacji zamówienia, w stosunku do osób
wskazanych w ofercie (dalej specjalistów) w przypadku:
a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych dotyczących specjalisty,
b) nie wywiązywania się lub nienależytego wywiązywania się specjalisty z obowiązków wynikających z umowy,
c) jeżeli zmiana specjalisty stanie się konieczna z innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji itp.) - pod
warunkiem, iż nowy specjalista będzie spełniał wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty i wykonawca
uprzednio uzyska pisemną zgodę Zamawiającego na dokonanie tej zmiany.
4. W przypadku nie wywiązywania się lub nienależytego wywiązywania się specjalisty z obowiązków wynikających z
umowy, na żądanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany go zmienić na innego, spełniającego warunki określone
dla danego specjalisty w SIWZ, w terminie określonym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany osób biorących udział w realizacji zamówienia po stronie
Zamawiającego w przypadku:
a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych dotyczących tej osoby,
b) nie wywiązywania się tej osoby z obowiązków,
c) jeżeli zmiana tej osoby stanie się konieczna z innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego,
d) zaistnienia innych przyczyn.
6. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w zakresie ewentualnego przedłużenia terminu
realizacji przedmiotu zamówienia:
a) w przypadku zaistnienia przeszkód, uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca, np.
zawieszenie robót przez Zamawiającego,
b) w przypadku zmiany Projektu Budowlanego - o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany,
jednak nie dłuższy niż 7 dni kalendarzowych,
c) w przypadku napotkania przeszkód (w tym w szczególności nieoznaczonych w dokumentach instalacji), których istnienia
mimo należytej staranności Zamawiający i Wykonawca nie mogli przewidzieć.
7. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii
wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w sytuacji konieczności zrealizowania
jakichkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub
technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub
zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło
niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy