BZP: Cyberbezpieczny samorząd w gminie Kuczbork -- Osada
28.04.2025
2025/BZP 00208357/01
Gmina Kuczbork - Osada
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Cyberbezpieczny samorząd w gminie Kuczbork -- Osada
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kuczbork - Osada
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130378166
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Adama Mickiewicza 7A
1.5.2.) Miejscowość: Kuczbork-Osada
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-310
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.7.) Numer telefonu: 23 6576259
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ugkuczbork.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugkuczbork.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Cyberbezpieczny samorząd w gminie Kuczbork -- Osada
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-277bf2af-ba3f-4016-985c-e931f37ea73c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00208357
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Cyberbezpieczny Samorząd" realizowany w ramach FERC 2021-2027 Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. - Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
ugkuczbork.logintrade.net3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ugkuczbork.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj. poprzez Platformę przetargową pod adresem: https://ugkuczbork.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html (zwanej dalej zamiennie Platformą przetargową), w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania
2. Ofertę składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
a) w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub
b) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
Wyłącznie poprzez Platformę przetargową.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kuczbork-Osada, ul. Adama Mickiewicza 7A, 09-310 Kuczbork-Osada. Wykonawca może kontaktować się z Zamawiającym pisemnie na adres podany powyżej, telefonicznie: tel. 236576259, lub pod adresem e-mail: sekretariat@ugkuczbork.pl .
2. Administrator wyznaczył inspektora danych osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pisemnie na adres Gmina Kuczbork-Osada, ul. Adama Mickiewicza 7A, 09-310 Kuczbork-Osada lub za pomocą poczty elektronicznej: iod.ks@wp.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z postępowaniem o udzielenie zamówienia w ramach Projektu Grantowego pn. „Cyberbezpieczny Samorząd w Gminie Kuczbork-Osada” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 (FERC) Działanie 2.2. pn. „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa”. Postępowanie prowadzone w trybie podstawowym, bez prowadzenia negocjacji, dla wartości poniżej progu unijnego;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. –Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”. Ponadto odbiorcą Pani/Pana danych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora w oparciu o zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych, w tym podmioty świadczące usługi hostingowe, usługi dotyczące utrzymania systemów informatycznych, usługi doradcze. Dane mogą być również udostępnione operatorom pocztowym w zakresie niezbędnym do prowadzenia korespondencji oraz podmiotom upoważnionym do dostępu do danych na mocy przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i ust. 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9.Nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZiGP.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 356400,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja usług oraz dostawa sprzętów zgodnie z założeniami projektowymi Zamawiającego zawartymi w projekcie grantowym „Cyberbezpieczny Samorząd w Gminie Kuczbork-Osada”, a w szczególności:
usługa przeprowadzenia audytów Systemu Zarządzania Bezpieczeństwa Informacji
w zgodności z KRI oraz UoKSC dla Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (2 szt.);
usługa opracowania pełnej dokumentacji z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji dla Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (1 szt.);
usługa przeprowadzenia szkolenia pracowników z zakresu cyberbezpieczeństwa dla Urzędu Gminy
w Kuczborku-Osadzie (2 szt.);
usługa przeprowadzenia szkolenia kadry kierowniczej Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (1 szt.);
usługa przeprowadzenia szkolenia specjalistycznego dla administratora infrastruktury informatycznej Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (1 szt.);
dostawa serwera wraz z licencjami dla Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (1 szt.);
dostawa dysku sieciowego NAS wraz z dyskami Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (1 szt.);
dostawa oprogramowania do monitorowania infrastruktury informatycznej Urzędu Gminy
w Kuczborku-Osadzie;
dostawa oprogramowania antywirusowego z funkcjonalnością XDR dla Urzędu Gminy
w Kuczborku-Osadzie;
dostawa oprogramowania do backupu dla Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie;
dostawa oprogramowania do testów podatności dla Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie;
dostawa generatora prądotwórczego dla Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (1 szt.).
4.2.6.) Główny kod CPV: 48820000-2 - Serwery
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający informuje, że za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która osiągnie najlepszą punktację przy uwzględnieniu dwóch kryteriów:
C - KRYTYERIUM NAJNIŻSZA CENA (CENNA BRUTTO) – WAGA 70%
Z - KRYTERIUM TERMINU PŁATNOŚCI – WAGA 30%
RAZEM 100%
Liczba punktów (Lp) przyznana każdej z ocenianych ofert obliczona zostanie wg poniższego wzoru:
Lp = C + Z
gdzie:
Lp - łączna liczba punktów przyznanych ofercie,
C - liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium – najniższa cena,
Z - liczba punktów przyznanych ofercie w oparciu o kryterium –termin płatności,
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu i informuje, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:2.Spełniają warunki w obszarze kompetencyjnym (audyty, dokumentacja, szkolenia) oraz technicznym (dostawa sprzętu i oprogramowania), które to zostały szczegółowo ujęte w Rozdziale 12 pkt. 3 SWZ oraz w Załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
3.Posiadają polisę ubezpieczeniową OC na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) złotych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający informuje, że do przedmiotowych środków dowodowych zalicza: usługa przeprowadzenia audytów Systemu Zarządzania Bezpieczeństwa Informacji
w zgodności z KRI oraz UoKSC dla Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (2 szt.):
• dokument potwierdzający posiadanie zespołu audytorskiego, tj. minimum 2 audytorów z których każdy powinien posiadać jeden z certyfikatów, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 12 października 2018 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do przeprowadzenia audytu;
usługa opracowania pełnej dokumentacji z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji dla Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (1 szt.):
• dokument potwierdzający posiadanie zespołu audytorskiego, tj. minimum 2 audytorów z których każdy powinien posiadać jeden z certyfikatów, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 12 października 2018 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do przeprowadzenia audytu, Zamawiający dopuszcza możliwość udziału tych samych osób, które brały udział w przeprowadzeniu audytu.
usługa przeprowadzenia szkolenia pracowników z zakresu cyberbezpieczeństwa dla Urzędu Gminy
w Kuczborku-Osadzie (2 szt.):
• dokument potwierdzający kwalifikacje Wykonawcy, tj. dyplom szkoleniowca w zakresie ukończenia studiów z zakresu informatyki lub cyberbezpieczeństwa;
usługa przeprowadzenia szkolenia kadry kierowniczej Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (1 szt.):
• dokument potwierdzający kwalifikacje Wykonawcy, tj. powinien posiadać jeden z certyfikatów, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji z dnia 12 października 2018 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do przeprowadzenia audytu, Zamawiający dopuszcza udział tych samych osób, które brały udział w tworzeniu dokumentacji SZBI oraz w przeprowadzaniu audytów.
usługa przeprowadzenia szkolenia specjalistycznego dla administratora infrastruktury informatycznej Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (1 szt.):
• Brak wymaganych dokumentów.
dostawa serwera wraz z licencjami dla Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (1 szt.):
• karta produktowa oferowanego urządzenia umożliwiająca weryfikację jego parametrów;
• Oświadczenie producenta potwierdzające że oferowany serwer jest wyprodukowany zgodnie z normą ISO-9001:2015,ISO-5000 oraz CE;
• Oświadczenie producenta potwierdzające że oferowany serwer jest wyprodukowany zgodnie z normą NIST SP 800-193 ochrony przed cyberatakami;
• Potwierdzenie spełnienia normy co najmniej EPEAT BRONZE według normy wprowadzonej w 2019r.;
• Potwierdzenie posiadania statusu Certified for Windows ( Microsoft Windows Server 2019, Microsoft Windows Server 2022) dla oferowanego serwera;
• Oświadczenie producenta sprzętu lub podmiotu realizującego serwis sprzętu że w przypadku wystąpieniu awarii dysku twardego w urządzeniu objętym aktywnym wsparciem technicznym uszkodzony dysk twardy pozostaje u zamawiającego;
• Oświadczenie Producenta potwierdzające że serwis urządzeń będzie realizowany bezpośrednio przez producenta i/lub we współpracy z Autoryzowanym Partnerem Serwisowym Producenta;
• dokument potwierdzający, że firma serwisująca posiada ISO 9001:2015 oraz ISO-27001 na
świadczenie usług serwisowych oraz posiada autoryzację producenta urządzenia.
dostawa dysku sieciowego NAS wraz z dyskami Urzędu Gminy w Kuczborku-Osadzie (1 szt.):
• karta produktowa oferowanego urządzenia umożliwiająca weryfikację jego parametrów;
• dokument potwierdzający, że firma serwisująca posiada wdrożony i certyfikowany system
zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2015 w zakresie świadczenia usług
serwisowych oraz posiada autoryzację producenta urządzenia na realizację serwisu
oferowanego urządzenia.
dostawa oprogramowania do monitorowania infrastruktury informatycznej Urzędu Gminy
w Kuczborku-Osadzie:
• karta produktowa oferowanego oprogramowania umożliwiająca weryfikację jego parametrów;
itd. zgodnie z zapisami SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią Art. 274 Ustawy Pzp, Wykonawca najwyżej oceniony zostanie wezwany ze wskazaniem trybu Art. 274 Ustawy Pzp, do przedłożenia: oświadczenia o braku przynależności kapitałowej (wymagane oświadczenie również od podmiotów, które udostępniają zasoby Wykonawcy);
polisy ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczenia OC na kwotę nie niższą niż 500 000,00 (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) złotych (Rozdział 12 pkt. 3.3. SWZ) przy czym poza drukiem polisy wymaga się także przedstawienia dowodu dokonania zapłaty za polisę;
dokument potwierdzający doświadczenie Wykonawcy w zakresie audytów pod kątem podatności systemów teleinformatycznych, testów penetracyjnych i Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (minimum 2 rekomendacje);
dokument potwierdzający doświadczenie Wykonawcy w zakresie przeprowadzania szkoleń
z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (min. 2 rekomendacje).
dokument potwierdzający doświadczenie Wykonawcy w zakresie przeprowadzania szkoleń
z zakresu cyberbezpieczeństwa (min. 2 rekomendacje);
dokument potwierdzający doświadczenie Wykonawcy w zakresie opracowania dokumentacji
z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (minimum 2 rekomendacje).
2.Wszelkie wymagane dokumenty wymienione w Rozdziale 12 pkt. 3 należy dostarczyć wraz z formularzem ofertowym wraz z poświadczeniami za zgodność z oryginałem.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga, aby oferta została zabezpieczona wadium w wysokości 6000,00 (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100 złotych )2. Zamawiający dopuszcza możliwość wniesienia wadium w postaci:
środków pieniężnych;
gwarancji bankowych;
gwarancji ubezpieczeniowych;
poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w Art. 6B Ust. 5 pt. 2 Ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 wraz z późn. zm.)
3. Zamawiający określa, że termin wniesienia wadium do postępowania upływa dnia 9 maja 2025 r. o godzinie 12:00.
4. Zamawiający informuje, że wadium wnoszone w środkach pieniężnych należy wpłacić przelewem na numer rachunku bankowego Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: 44 8242 1018 2002 0100 2249 0002 z dopiskiem – wadium: „Wadium do przetargu – Cyberbezpieczny Samorząd w Gminie Kuczbork-Osada”.
5. Zamawiający informuje, że wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę e-Zamówienia w wydzielonym, osobnym pliku, przy czym wadium należy przekazać w oryginale (oryginał gwarancji lub poręczenia) w formie elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość, aby Wykonawcy wspólnie ubiegali się o udzielenie zamówienia.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanowili pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu, a także do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Zapis Rozdziału 13 pkt. 2 nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie bądź pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź sytuacji, kiedy wszyscy wspólnicy spółki cywilnej podpiszą ofertę.
4. Zamawiający wymaga, aby oferta Wykonawców, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, została podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących łącznie (tj. przez każdego z Wykonawców lub przez upoważnionego pełnomocnika).
5. Zamawiający informuje, że w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców – oświadczenie, o którym głosi Art. 125 Ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te winny potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia z postępowania – każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
6. Zamawiający informuje, że zgodnie z zapisami Rozdziału 13 pkt. 5:
oświadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnienie, przy czym Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia łącznie, czyli podpisane przez wszystkie podmioty składające wspólnie ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
7. Zamawiający informuje, że wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występujący w roli pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.