BZP: Zakup i dostawa endoprotez bezcementowych stawu biodrowego
30.04.2025
2025/BZP 00211959/01
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Hajnówce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa endoprotez bezcementowych stawu biodrowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Hajnówce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050582500
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Doc. Adama Dowgirda 9
1.5.2.) Miejscowość: Hajnówka
1.5.3.) Kod pocztowy: 17-200
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.publiczne@spzozhajnowka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://spzozhajnowka.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa endoprotez bezcementowych stawu biodrowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-31174e91-0ac6-4746-a884-eda7c02cd061
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00211959
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://spzozhajnowka.eb2b.com.pl/edit-auction.html/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://spzozhajnowka.eb2b.com.pl/edit-auction.html/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej eB2B (zwanej dalej: „Systemem”), dostępnej pod adresem:
https://spzozhajnowka.eb2b.com.pl
https://platforma.eb2b.com.pl
https://tt.eb2b.com.pl
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
3. Przeglądanie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania ani konta w Systemie.
4. Do pełnej komunikacji i składania dokumentów wymagane jest konto w Systemie oraz kwalifikowany podpis elektroniczny.
5. Komunikacja z Zamawiającym odbywa się za pomocą zakładki „Pytania/informacje”.
6. Wymagania techniczne:
1) Internet min. 4/1 Mb/s,
2) komputer PC/Mac: min. 8 GB RAM, procesor Intel i4 4GHz, Windows 7 / Mac OS X 10.4 / Linux lub nowszy,
3) aktualna przeglądarka (dla IE min. wersja 11),
4) obsługa JavaScript,
5) oprogramowanie do otwierania plików (.pdf, .doc, .xls itd.).
7. System wykorzystuje szyfrowanie TLS i kodowanie UTF-8, czas operacji opiera się o czas serwera i zapisywany jest z dokładnością do 0,01 sekundy. Pliki są widoczne dla Zamawiającego dopiero po terminie składania ofert.
8. Maksymalny rozmiar pliku: 100 MB. Dopuszczalne formaty: .xml, .pdf, .doc(x), .xls(x), .zip. Dokumenty muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
9. Złożenie dokumentu następuje w chwili jego zapisania w Systemie. Czas serwera synchronizowany jest z GUM. Potwierdzeniem jest widoczna data i godzina (hh:mm:ss).
10. W przypadku awarii Systemu dopuszcza się komunikację na adres: zam.publiczne@spzozhajnowka.pl (z wyłączeniem ofert).
11. Korzystanie z Systemu jest bezpłatne. Wykonawca akceptuje Regulamin dostępny pod adresem: https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms
12. Wykonawcy mają prawo do bezpłatnego wsparcia technicznego (telefonicznie i e-mailowo) zgodnie z Regulaminem.
13. W korespondencji należy podawać znak: Postępowanie nr 2025/TP/END/18
14. Sporządzanie dokumentów musi być zgodne z przepisami:
1) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 27.06.2017 r.,
2) rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.07.2016 r. (z późn. zm.).
15. Informacje nt. kodowania i formatów danych określa Regulamin Systemu.
16. Każda strona na żądanie drugiej potwierdza otrzymanie informacji przesłanej elektronicznie.
17. Korespondencja przekazana w inny sposób może nie zostać odczytana terminowo.
18. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami ze strony Zamawiającego są pracownicy Sekcji Zaopatrzenia i Zamówień Publicznych/ tel. 85/682 92 42; kom. 575 775 102 - sprawy formalno–prawne i proceduralne.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://spzozhajnowka.eb2b.com.pl/edit-auction.html/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Reguluje rozdz. XIX SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Reguluje rozdz. XIX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 2025/TP/END/18
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa endoprotez bezcementowych stawu biodrowego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ – Formularz asortymentowo-cenowy, będący integralną częścią niniejszej SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 33183200-8 - Protezy ortopedyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
33183100-7 - Implanty ortopedyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. Prawo opcji:1) Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych, polegającego na zwiększeniu ilości zamawianego asortymentu w ramach umowy do maksymalnie 30% całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie.
2) Z opcji Zamawiający może skorzystać w sytuacji zwiększenia zapotrzebowania wynikającego ze wzrostu liczby wykonywanych zabiegów lub potrzeb medycznych.
3) Skorzystanie z prawa opcji następuje poprzez jednostronne oświadczenie Zamawiającego złożone w formie pisemnej (tzw. zamówienie w ramach opcji).
4) Podstawą rozliczenia dostaw realizowanych w ramach prawa opcji będą ceny jednostkowe wskazane w ofercie Wykonawcy.
5) Zamówienie w ramach opcji może być realizowane wielokrotnie, aż do wyczerpania limitu 30% wartości wynagrodzenia głównego.
6) Termin realizacji dostaw objętych prawem opcji wynosi do 3 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zamówienia.
7) Skorzystanie z prawa opcji nie jest obowiązkiem Zamawiającego, a brak jego wykonania nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń.
8) Okres, w którym może zostać uruchomiona opcja, wynosi 21 miesiące od dnia zawarcia umowy lub 24 miesięcy w przypadku przedłużenia umowy o 3 miesiące.
Wartość prawa opcji (maks. 30%): 123 810,00 zł
Łączna wartość szacunkowa z opcją wynosi: 536 510,00 zł netto
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą:
1) zobowiązanie takiego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ),
2) albo inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował wymaganymi zasobami tych podmiotów przy realizacji zamówienia
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ oraz zgodnie z Rozdziałem V SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokumenty, o których mowa w pkt 1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – we własnym imieniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga, aby wraz z ofertą Wykonawca złożył materiały informacyjne dotyczące przedmiotu oferty (np. prospekty, broszury, dane techniczne, foldery, ulotki lub katalogi itp. – w języku polskim).W złożonych materiałach należy czytelnie zaznaczyć wymagane przez Zamawiającego parametry wraz ze wskazaniem, którego pakietu i pozycji dany materiał dotyczy.
W przypadku, gdy w materiałach informacyjnych nie zostały wskazane wszystkie wymagane parametry, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela/dystrybutora (w języku polskim), potwierdzającego spełnianie wymagań określonych w SWZ.
Jeżeli oświadczenie wystawione jest w języku obcym, należy złożyć je wraz z tłumaczeniem na język polski.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
j/w5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Załącznik nr 1 - Formularz ofertowyZałącznik nr 2 – Formularz asortymentowo-cenowy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie, ustanawiając pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty, wskazując: postępowanie, Wykonawców ubiegających się o zamówienie oraz pełnomocnika z zakresem umocowania.
3. Każdy Wykonawca składa osobne oświadczenie o braku wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
4. Po wyborze oferty wspólnych Wykonawców, Zamawiający zażąda przedłożenia umowy regulującej ich współpracę.