BZP: Świadczenie usług ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków w 2025 roku
05.05.2025
2025/BZP 00216239/01
Miejski Zakład Budynków Komunalnych w Lesznie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zakład Budynków Komunalnych w Lesznie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 410512441
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Dekana 10
1.5.2.) Miejscowość: Leszno
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzbk-leszno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.mzbk-leszno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków w 2025 roku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a52d4e80-5ac7-4dc8-8454-c9af2c89c7e6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00216239
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045528/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usług ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków w 2025 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/mzbk_leszno3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/mzbk_leszno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymag dot. specyf.poł, form przesył.dan, szyfr i oznacz. czas przekaz.,odb dan za pośr platformazakupowa.pl : stały dost. do sieci Inter gwarant. przepusto nie mniej.niż512 kb/s,komp. Kl. PC lub MAC o nastpkonfig: pam min. 2GBRam, proc. Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wers., 1z systemów operac.- MS Win. 7, Mac Os x 10 4, Lin, lub ich nowsze wer,zainst. Dowol. przegl. intern, poza przegląd. IntExplorer,włączona obsł
JavaScript,zainst. Progr. Adobe Acrobat Reader lub inny obsług form plik. .pdf,Szyfrow. na platforma zakupowa.pl odb.się za
pom.prot. TLS 1.3.oznacz.czasu odb dan przez Platf. Zakup. Stan.datę oraz dokłczas (hh:mm:ss) generow.wg. czasu lok
serw.synchroniz z zegarem Gł Urzędu Miar.Wykon, przystęp do nin postę o udziel zampubl:akcept. War.korz z platformazakupowa.pl określ. w Regul zamna str. Int. w zakł „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący;zapoz. się i stos.się do Instr.skład. ofert/wniosdostęp
na platformazakupowa.pl. Zamawi. nie ponodpowiedz. za złoż oferty w spos.niezgod. z Instr. Korz. z platformazakupowa.pl, w
szczeg.za sytuac., gdy Zamaw. zapoz się z treścią oferty przed upływ. Term. skład. ofert (np. złoż. oferty w zakład. „Wyślij
wiadomość do Zamaw.”). Taka ofer zost.uzn. przez Zamaw. za of. handl i nie będzie brana pod uwag w przedm. Postępow., pon. nie
został spełn obow narzuc w art. 221 ustawy Pzp. Zamaw. infor, że instre korz z platformazakupowa.pl dot. w szczeg logo, skład
wniosk o wyjaś treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykon" na stronie inter pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrZalec Zamaw.:Form plik wykorz przez Wykon.pow. być zgod z Zał. nr 2 do “Rozp RM w
sprKraj Ram Interoperacyjności, min wymag dla rejw publh i wymiany infor w post elektro oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinFormcznych”, zwanego dalej „Rozporządzeniem KRI”. Zamaw. Rekom. wykorzystanie form: .pdf .doc.docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg)ze szczeg. Wskaz. na .pdf.W celu ewent kompresji danych Zamaw. Rekom.wykorz. jedn. z form:.zip, .7ZWśród rozsz.powsz. a
niewyst w „Rozp KRI” występ: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dok złoż w takich plik zost uznane za złoż nieskut.Zamaw. zwraca
uwagę na ogran wielk plików podpisyw prof zauf, który wyn max 10MB, oraz na ogranicz wielki plik podpisw aplik eDoApp służ do
skład podp osob, który wyn max 5MB.W przyp stosow przez Wykon kwalifik podp elektron:- ze wzgl na niskie ryz narusz integralplikuoraz łatwiejszą weryf podp, Zamaw. zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifik.w formPAdES. - pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć podpisem w form XAdES. Wykon powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekaz łącznie z dok. Podp.- Zamaw. rekomenduje wyk podpisu z kwalifik znaczn czasu.zaleca, aby w przyp podpis pliku przez kilka osób, stosow podp tego sam rodz.Podpis różnymi rodzajami podpis np. osob i kwalifikow może doprowadzić do problemów przy weryfikacji plików. Zamaw. zaleca, aby Wykon z odpowiednim wyprzedzenie przetestował możliwość prawidł.wykorz.wybranej met podpis plików oferty.Zaleca się, aby komunik. z Wykonmi odbywała się tylkona Platformie za pośr. Formul. „Wyślij wiadomość do Zamaw.”, nie za pośred adr email.Osobą skład. ofert pow. być os
kontakt.podaww dok..Ofertnależy przygot. z należ starann dla podm ubiegaj. się o udziel. zamów. publ. i zachow. Odp.odstępu czasu do zakończprzyjmow ofert. Suger złoże oferty na 24 h przed term skład ofert.Podczas podpis plik zalec się stos.algorytmu skrótuSHA2 zamiast SHA1.Jeśli Wykon pakuje dokumenty np. w plik zip zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze
skompresowanych plików.Zamaw. zaleca, aby nie wprowadzać zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifik. Może to
skutkować narusz integrali plików, co równow będzie z koniecz.odrzucenia oferty w postęp.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny): Zgodn. z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia PE i Rady(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w spr. ochr. osób fiz. w zw. z przetwarz.danych osobow. i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych oraz osób wskazanych dokontaktu w związku z realizacją umowy jest MiejskiZakład Budynków Komunalnych w Lesznie reprezentowany przez Dyr. MZBK wLeszniez siedzibą przy ul. Jana Dekana 10, 64-100 Leszno, z którym można się kontaktować pisemnie na adres Jana Dekana 10,64-100 Leszno, telefonicznie dzwoniąc pod numer 65526 86 30 lub za pomocą poczty elektronicznej mzbk@post.pl 2) Administrator
wyznaczył Inspektora ochr. danych osobow. wosob. Pani M.Banach Bajor, z którą można kontak. się pod e-mail: iodo@mzbk
leszno.pl. 3) Dane osob. będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy zgodnie z udzielonym zamówieniem publicznym pn.: Świadczenie usług ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków w 2025 rokuI” – znak sprawy: TZP 210.6.2025 co wypełnia legalność przesłanek przetwarzania danych opisaną w art. 6 ust. 1 lit. b RODO.4) Odbiorcamidanych osobowych mogą być podmioty lub organy, którym Administrator jest zobowiązany udostępniać dane na podst. powszechnie
obowiązujących.Zamów.udzielane jest w trybie podstawowym na podst.: art. 275 pkt 1 ustawy - Robbudowl przep prawalubpodmioty przetwarz na podst. umów powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartych z Administratorem, w szczególności w zakresieusług wsparcia prawnego czy informatycznego;5) W związku z obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora, co odpowiadaprzesłance opisanej w art. 6ust. 1 lit. c RODO, dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji umowy, a następnie będąpodlegały archiwizacjizgodn. z przep.ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narod. zasobie archiwalnym i archiwach oraz zgodnie zJednolitym Rzeczowym Wyk. Akt przewidz. dla organów gmin i związków międzygminnych;6) Podanie danych osobowych jest
warunkiem zawarcia umowy, a konsekwencjąniepodania danych osobowych jest brak możliwości podpisania umowy.7) W
odniesieniu do danych osobow. Dec. nie będą podejmow. w sposób zautomatyz., stosownie do art. 22 RODO;8) W zw.u z
przetwarz. danych przysługująPani/Panu poniższe prawa: - na podst. art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych;na podst. art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich dan. osobowych;- na podst. art. 18 RODO prawo żądania od administr. ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;- prawo downiesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych naruszaprzepisy RODO;prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 9) W związku z przetwarzaniem danych nieprzysługująPani/Panu poniższe prawa:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b oraz d RODO prawo do usunięcia danych osobowych;- napodst. art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzaniaosobowych
nie jest art.6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamaw-cy infor. o ograniczeniach stosowania
przepisów RODO, o których mowawart. 19 ust 2 i 3 ust. Pzp.1. Skorzystanie przez osobę, której dane osob. dotyczą, z uprawnieniado sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia anizmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. 2. W postępowaniu o udzieleniezamów. zgłoszenie żądania ograniczenia przetw., o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetw. danych osob. do czasu zakończenia tego postępow
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamaw-cy informuje o ograniczeniach stosowania przepisów RODO, o których mowa w art. 19 ust 2 i 3 ust. Pzp.1. Skorzystanie przez osobę, której dane osob. dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, októrym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. 2. W postępowaniu o udzieleniezamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetw., o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicz przetw. danych osob. do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TZP.210.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem postępowania jest „Świadczenie usług ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków w 2025 roku”.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje zakres:
Zakres I dotyczący ubezpieczenia mienia oraz OC
1). Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk
2). Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk
3). Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia
4). Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zarządcy nieruchomości
Zakres II dotyczący ubezpieczenia pojazdów
1). Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków kierowcy i pasażerów (NNW)
2). Ubezpieczenie Auto Casco (AC)
3). Ubezpieczenie Assistance (ASS)
3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 2 do SWZ.
4. Załącznik nr 6A do SWZ przedstawia wykaz mienia do ubezpieczenia.
5. Załącznik nr 6B do SWZ przedstawia wykaz pojazdów do ubezpieczenia.
6. Załącznik nr 6C do SWZ przedstawia informacje o szkodowości.
7. Zamawiający wymaga od wybranego Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
8. Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do podpisania umowy przedłożyć Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) stosowane przez Wykonawcę. Zamawiający zastrzega, iż zgodnie
z zapisami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ, w przypadku powstania wątpliwości na tle zapisów wzoru umowy, wszelkie wątpliwości będą interpretowane na korzyść Zamawiającego, wedle jego wyboru w oparciu o zapisy niniejszej SWZ i klauzule Wykonawcy zawarte w Ofercie, a następnie Ogólne Warunki Ubezpieczenia.
9. Zgodnie z art. 95 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U z 2025 r., poz. 277 ze zm.), osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
a. Pracownicy administracyjni wykonujący czynności związane z obsługą umowy ubezpieczenia oraz wystawianiem dokumentów ubezpieczenia i rozliczaniem płatności.
Zamawiający wymaga, aby osoby, którymi Wykonawca lub Podwykonawca będzie się posługiwał przy wykonywaniu czynności wskazanych powyżej, były zatrudnione na podstawie stosunku pracy w całym okresie obowiązywania Umowy.
10. Wykonawca w terminie do 10 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie odnośnie liczby zatrudnionych osób wykonujących wskazane w ust. 10 powyżej czynności na rzecz Zamawiającego, których świadczenie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ. Niniejsze oświadczenie stanowić będzie załącznik do umowy.
11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane powyżej czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez nie zadań, w szczególności poprzez wezwanie do okazania, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 21 dni roboczych, poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii umów o pracę zatrudnionych pracowników, zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami wykonującymi ww. prace, zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników).
12. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów, o których mowa w ust. 11 i ust. 12 powyżej, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników świadczących pracę na podstawie stosunku pracy i skutkować będzie powiadomieniem przez Zamawiającego Państwowej Inspekcji Pracy, celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie.
13. Wykonawca zobowiązany jest posiadać ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w całym okresie obowiązywania umowy.
14. Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony: platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/mzbk_leszno
15. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
Niniejsze zamówienie nie zostało podzielone na części. Jest to zamówienie jednego rodzaju i polega w całości na świadczeniu usług ubezpieczenia. Rozdrobnienie takiego zamówienia na mniejsze części byłoby niecelowe, a nawet mogłoby spowodować niekorzystne konsekwencje dla Zamawiającego w postaci np. zwiększenia oferowanych cen, czy też niemożliwość rozstrzygnięcia postępowania spowodowanej brakiem ofert. Mając na uwadze powyższe okoliczności, Zamawiający nie dokonał podziału przedmiotowego zamówienia na części.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
66515000-3 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
66516000-0 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
66516100-1 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej
66514110-0 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych
66512100-3 - Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
66519300-4 - Usługi dodatkowego ubezpieczenia
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, iż posiada aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski w zakresie Działu II załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej lub gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów zaświadczenie właściwego organu państwowego, że Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową na terenie Polski zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 roku o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t. j. Dz.U. 2024 r. poz. 838 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
UWAGA!
Zamawiający w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy
z udziału w postępowaniu, na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych, pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ (Załącznik nr 3 do SWZ), danych umożliwiających dostęp do tych dokumentów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: aktualnego zezwolenia właściwego organu na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej na terenie Polski w zakresie Działu II załącznika do ustawy
o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej lub gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów zaświadczenie właściwego organu państwowego, że Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową na terenie Polski zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 roku o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (t. j. Dz.U. 2024 r. poz. 838 ze zm.).
UWAGA!
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z Wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za realizację usług objętych zezwoleniem.
UWAGA!
Przedłożone na wezwanie Zamawiającego, ww. dokumenty powinny być aktualne na dzień złożenia tych dokumentów i mieć charakter ciągły, tj. potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu na dzień składania ofert.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości:• 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100);
2. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu;gwarancjach bankowych;gwarancjach ubezpieczeniowych;poręczeniach udzielanych przez podmioty, o którychmowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.
Dz. U. z 2025 r., poz. 98 ze zm.). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. nr: 14 1020 4027 0000 1102 1817 6377 z dopiskiem na blankiecie przelewu:
WADIUM„Znak spr: TZP.210.6.2025„Świadczenie usług ubezpieczenia w 2025 roku”
Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie
przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
4.Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci
elektronicznej. 5.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien
być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy:1)nazwę dającego zlecenie
(Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego),gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających
gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;2)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona
gwarancją/poręczeniem;3)kwotę gwarancji/poręczenia;4)termin ważności gwarancji/poręczenia;5)bezwarunkowe,
nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie
gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98
ust. 6 ustawy Pzp tj.:5.1)Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z
przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków
dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawyPzp, oświad., o którym
mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o
której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodow. brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę
jako najkorzystniejszej; 5.2)Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie
zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego
wykonania umowy; 5.3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po
stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.6)gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe;
7)gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;8)wszelkie spory dotyczące
gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu
właściwego dla siedziby Zamawiającego;9)jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia
nie był krótszy niż okres związania ofertą.6.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać
nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3
oraz ust. 2 ustawy Pzp.7.Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na
rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem
dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4) UWAGA!
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej oraz zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 4 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-16 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mzbk_leszno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-16 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnychrozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 ze zm.)
z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo
wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 niniejszej ustawy.;
2) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym
w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 niniejszej ustawy;
3) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt. 3 niniejszej ustawy.