Prezydent Miasta Gdańska ogłasza konkurs ofert na realizację w roku 2026 zadania „Automatyczny monitoring stanu zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego na terenie Gminy Miasta Gdańska”
30.04.2025
02.06.2025 32 dni do końca
34374687
URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU
ul. NOWE OGRODY 8/12
80-803
GDAŃSK
Prezydent Miasta Gdańska
z siedzibą w Gdańsku, ul. Nowe Ogrody 8/12
ogłasza konkurs ofert na realizację w roku 2026 zadania
„Automatyczny monitoring stanu zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego na terenie Gminy Miasta Gdańska”.
Podmiot realizujący w/w zadanie ma prawo ubiegać się o pokrycie kosztów funkcjonowania (np. kosztów administracyjnych, operacyjnych, inwestycyjnych związanych z utrzymaniem systemu, wynagrodzenia, kosztów utrzymania siedziby, udziału w projektach unijnych itp.).
Planowana kwota środków przeznaczona na finansowanie zadania: 650 000 zł.
Zadanie zostanie zlecone w formie powierzenia.
Warunki konkursu:
- Konkurs kierowany jest do podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, będących w posiadaniu co najmniej dwóch stacjonarnych stacji, zlokalizowanych na terenie Gminy Miasta Gdańska, przeznaczonych do prowadzenia pomiarów zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego.
- Wymagane jest co najmniej 5-letnie doświadczenie Oferenta w zakresie realizacji zadań związanych z prowadzeniem monitoringu zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego oraz w zakresie współpracy z organami administracji.
- Monitoring stanu zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego polegać ma
w szczególności na badaniu stężeń zanieczyszczeń: dwutlenku siarki, tlenków azotu, dwutlenku azotu, tlenku azotu, pyłów (PM10, PM2,5,), tlenku węgla, ozonu, benzenu metodami referencyjnymi lub ekwiwalentnymi. - Realizacja zadania polegać ma również na:
- Przygotowywaniu i upowszechnianiu, w różnych formach, informacji o stanie powietrza atmosferycznego (np. na stronie internetowej, panelach informacyjnych, mediach społecznościowych),
- Zarządzaniu informacją o jakości powietrza w oparciu o dane pochodzące z pomiarów,
- Prowadzeniu edukacji ekologicznej dot. zanieczyszczeń i ochrony powietrza atmosferycznego,
- utrzymywaniu strony internetowej zawierającej aktualne wyniki pomiarów,
- opracowywaniu miesięcznych i rocznego raportu jakości powietrza atmosferycznego oraz innych opracowań i zestawień danych wg. potrzeb Ogłaszającego.
- Oferent będzie zobligowany do opisu poziomu dostępności jaki jest w stanie zapewnić osobom ze szczególnymi potrzebami, przy realizacji zadania z uwzględnieniem braków, którym nie jest w stanie sprostać.
- Oferty należy składać, według załączonego wzoru, zgodnie z zapisami paragrafu 7 uchwały Nr V/42/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 31 stycznia 2019 r., w terminie do 2 czerwca 2025 r., w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, w Zespole Obsługi Mieszkańców przy ul. Nowe Ogrody 8/12 lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Miejski w Gdańsku, Wydział Ekologii i Energetyki,
ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
lub korzystając z elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP:
ePUAP /UMGDA/SkrytkaESP.
- W przypadku przesłania oferty drogą pocztową – za ofertę złożoną w terminie uznana zostanie oferta, która wpłynie do Urzędu Miejskiego w Gdańsku w terminie do 2 czerwca 2025 r. (nie decyduje data stempla pocztowego!).
- Oferty dotyczyć muszą zadań, których rozpoczęcie planowane jest od 1 stycznia 2026r. i których zakończenie jest przewidziane do dnia 31 grudnia 2026 r.
UWAGA:
- Wydatki związane z realizacją zadania, poniesione przez Oferenta przed datą podpisania umowy nie będą refundowane z zastrzeżeniem pkt B.
- W przypadku zadań realizowanych w sposób ciągły (czyli z roku na rok) - dotacja może obejmować wydatki poniesione przed datą podpisania umowy, konieczne do zapewnienia ciągłości realizacji zadania.
- Wykaz podmiotów, które złożyły oferty oraz wielkość wnioskowanych dotacji opublikowany zostanie, w terminie do 30 czerwca 2025 r., na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
- Prezydent Miasta Gdańska ogłosi wyniki konkursu ofert w terminie do
15 lipca 2025 r. Ogłoszenie zostanie wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Wersja elektroniczna wzoru oferty oraz uchwały Nr V/42/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 31 stycznia 2019r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na rzecz podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonania zleconych zadań w zakresie innych zadań publicznych niż objęte przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.