Kiedy mamy do czynienia z błędem w obliczeniu ceny, a kiedy z omyłką?
Zamawiający ma możliwość poprawienia omyłek zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy Pzp.
Zamawiający ma możliwość poprawienia omyłek zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy Pzp.
Prawo zamówień publicznych zrównało katalog przesłanek umożliwiających wniesienia odwołania w postępowaniu o wartości szacunkowej powyżej progów unijnych z zamówieniami udzielanymi w tzw. procedurze krajowej[2].
W przypadku określenia przez zamawiającego ryczałtowej formy wynagrodzenia kosztorys (szczególnie, jeżeli nie był wymagany przez zamawiającego) ma charakter pomocniczy.
Zamawiający ma prawo zmienić treść siwz przed upływem terminu składania ofert. Ustawa Pzp nie nakłada ograniczeń do co zakresu możliwych zmian. W ramach zmiany treści specyfikacji zamawiający może zatem połączyć w jedno dwie części postępowania.
W przypadku udzielania zamówień na usługi społeczne (np. usługi ochrony) o wartości mniejszej niż progi unijne, a równej lub wyższej niż 130.000 zł netto w większości przypadków zastosowanie znajdzie tryb podstawowy (w jednym z trzech wariantów określonych w art. 275 pkt 1-3 ustawy PZP).
Obligatoryjne podstawy wykluczenia mogą być wskazane w SWZ poprzez odesłanie do art. 108 nowej ustawy Pzp lub poprzez zacytowanie tego przepisu w treści SWZ.
Ustawa Pzp nie przewiduje dla zamawiającego obowiązku podpisywania podpisem elektronicznym dokumentów umieszczanych na platformie zakupowej czy przekazywanych wykonawcom.
Obligatoryjność odbycia wizji lokalnej nie może prowadzić do ograniczenia konkurencji wśród podmiotów ubiegających się o uzyskanie zamówienia publicznego.
Ustawa Prawo zamówień publicznych nie nakłada na zamawiających obowiązku opisywania faktur.
Do umów w sprawie zamówienia publicznego zawartych przed 1 stycznia 2021 r., zastosowanie znajdą przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych z 29 stycznia 2004 r.
Na adres
wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie chęci
otrzymywania alertów.
Prosimy o potwierdzenie w ciągu 24 godzin.