BZP: Modernizacja kompleksu sportowego ,, Moje Boisko – Orlik 2012’’ przy SP nr 2 przy ul. Kościuszki w Nasielsku
09.04.2025
2025/BZP 00182667/01
GMINA NASIELSK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Modernizacja kompleksu sportowego ,, Moje Boisko – Orlik 2012’’ przy SP nr 2 przy ul. Kościuszki w Nasielsku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA NASIELSK
1.2.) Oddział zamawiającego: Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Programów Strukturalnych
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130377899
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Elektronowa 3
1.4.2.) Miejscowość: Nasielsk
1.4.3.) Kod pocztowy: 05-190
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: um@nasielsk.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nasielsk.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00182667
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-04-09
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00163584
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
*********************
Numeracja zawarta w treści ogłoszenia odnosi się czasem do numeracji SWZ udostępnionej na stronie internetowej
prowadzonego postępowania
********************
**************************************************
Zamawiający przewiduje przesłanki wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z2023 r. poz.
129).
**************************************************
1. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3 % ceny brutto oferty (z podatkiem VAT).
7. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Wykonawca może wnieść zabezpieczenie w formie:
1) jednej gwarancji z terminem ważności 30 dni po upływie okresu rękojmi za wady, na kwotę stanowiącą 100% kwoty zabezpieczenia, redukowalnej do kwoty stanowiącej 30 % kwoty zabezpieczenia po 30 dniu od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
bądź:
2) dwóch gwarancji jednocześnie: (I) pierwszej na kwotę stanowiącą 70 % kwoty zabezpieczenia z terminem ważności 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane oraz (II) drugiej, wnoszonej na kwotę stanowiącą 30% kwoty zabezpieczenia z terminem ważności 30 dni po upływie okresu rękojmi za wady.
8. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej należy uwzględnić zapisy, że:
1) na podstawie rzeczonej gwarancji, Gwarant zobowiązuje się nieodwołalnie i bezwarunkowo i na pierwsze pisemne żądanie bez uzasadnienia do zapłaty na rzecz Beneficjenta łącznej kwoty do sumy gwarancyjnej;
2) Gwarant zapłaci w terminie 14 (czternastu) dni od dnia doręczenia Gwarantowi na wskazany adres, pierwszego pisemnego wezwania do zapłaty zawierającego oświadczenie Beneficjenta, że żądana kwota jest mu należna
9. Zamawiający dopuszcza wniesienie gwarancji sporządzonej wg innego wzoru, jednak winna ona zawierać wszystkie istotne postanowienia zawarte w ustępie 7 i 8 i nie może być sprzeczny z postanowieniami SWZ.
10. Za istotne postanowienia gwarancji Zamawiający rozumie:
klauzulę o nieodwołalnym i bezwarunkowych charakterze gwarancji;
klauzulę – płatne na pierwsze pisemne żądanie w terminie do 14 dni od dnia otrzymania żądania zapłaty;
klauzulę o zapłacie na podstawie wyłącznie pisemnego oświadczenia Beneficjenta o tym że żądana kwota jest mu należna z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, bez konieczności dołączania do żądania dodatkowych dokumentów wskazujących na zasadność lub podstawę żądania zapłaty (abstrakcyjny charakter zobowiązania Gwaranta);
klauzulę o braku obowiązku powiadamiana Gwaranta o zmianach do umowy oraz braku wpływu dokonywanych zamian na zobowiązanie Gwaranta;
klauzulę o poddaniu ewentualnych sporów jakie mogą wyniknąć na tle realizacji gwarancji pod rozstrzygnięcie sądu właściwego dla siedziby jednostki organizacyjnej Beneficjenta;
11. Za niedopuszczalne i skutkujące odmową przyjęcia gwarancji będą w szczególności zapisy gwarancji:
- o zabezpieczeniu zapłaty roszczeń Zamawiającego jedynie z tytułu zapłaty kar umownych;
- o zabezpieczeniu zapłaty roszczeń Zamawiającego z wyłączeniem kar umownych
*************************************************
12. Strony ustalają, że dopuszczalne jest rozliczanie częściowego wykonania robót, do kwoty nieprzekraczającej 50% wartości wynagrodzenia brutto
Po zmianie:
Zamawiający przewiduje przesłanki wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z2023 r. poz.
129).
**************************************************
1. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3 % ceny brutto oferty (z podatkiem VAT).
8. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej należy uwzględnić zapisy, że:
1) na podstawie rzeczonej gwarancji, Gwarant zobowiązuje się nieodwołalnie i bezwarunkowo i na pierwsze pisemne żądanie bez uzasadnienia do zapłaty na rzecz Beneficjenta łącznej kwoty do sumy gwarancyjnej;
2) Gwarant zapłaci w terminie 14 (czternastu) dni od dnia doręczenia Gwarantowi na wskazany adres, pierwszego pisemnego wezwania do zapłaty zawierającego oświadczenie Beneficjenta, że żądana kwota jest mu należna
9. Zamawiający dopuszcza wniesienie gwarancji sporządzonej wg innego wzoru, jednak winna ona zawierać wszystkie istotne postanowienia zawarte w ustępie 7 i 8 i nie może być sprzeczny z postanowieniami SWZ.
10. Za istotne postanowienia gwarancji Zamawiający rozumie:
klauzulę o nieodwołalnym i bezwarunkowych charakterze gwarancji;
klauzulę – płatne na pierwsze pisemne żądanie w terminie do 14 dni od dnia otrzymania żądania zapłaty;
klauzulę o zapłacie na podstawie wyłącznie pisemnego oświadczenia Beneficjenta o tym że żądana kwota jest mu należna z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, bez konieczności dołączania do żądania dodatkowych dokumentów wskazujących na zasadność lub podstawę żądania zapłaty (abstrakcyjny charakter zobowiązania Gwaranta);
klauzulę o braku obowiązku powiadamiana Gwaranta o zmianach do umowy oraz braku wpływu dokonywanych zamian na zobowiązanie Gwaranta;
klauzulę o poddaniu ewentualnych sporów jakie mogą wyniknąć na tle realizacji gwarancji pod rozstrzygnięcie sądu właściwego dla siedziby jednostki organizacyjnej Beneficjenta;
11. Za niedopuszczalne i skutkujące odmową przyjęcia gwarancji będą w szczególności zapisy gwarancji:
- o zabezpieczeniu zapłaty roszczeń Zamawiającego jedynie z tytułu zapłaty kar umownych;
- o zabezpieczeniu zapłaty roszczeń Zamawiającego z wyłączeniem kar umownych
*************************************************
12. Strony ustalają, że dopuszczalne jest rozliczanie częściowego wykonania robót, do kwoty nieprzekraczającej 50% wartości wynagrodzenia brutto
*******************************************
Oprócz przedmiotowych środków dowodowych - dokumenty składane przez wszystkich Wykonawców do upływu terminu
składania ofert:
a) Formularz ofertowy – Załącznik nr 1,
b) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dotyczące podstaw do wykluczenia o treści zgodnej z
Załącznikiem nr 2 do
c) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
d) wadium jeśli jest składane w formie niepieniężnej,
e) kosztorys ofertowy,
jeżeli dotyczy
f) zobowiązanie podmiotu trzeciego -
g) pełnomocnictwo - w przypadku gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z
dokumentów rejestrowych lub w przypadku ustanowienia pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia
h) oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 PZP w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia w zakresie wymagań określonych w Rozdziale 10 ust. 6, w którym dany członek konsorcjum spełnia – Załącznik
nr 7.,
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych Przed zmianą:
1) Raport z badań akredytowanego przez Fifa laboratorium np. Labosport, Sport Labs, Ercat, na zgodność z normą EN 15330-1 potwierdzający parametry oferowanego systemu nawierzchni (trawa+podkład) wymagane w dokumentacji;
2) badanie reakcji na ogień dla oferowanej trawy syntetycznej wg normy EN 13501-1 wykonane przez akredytowane laboratorium potwierdzające trudnozapalność dla klasy ,min. Bfl-s1 dla oferowanej nawierzchni (sztuczna trawa+piasek kwarcowy). Dopuszcza się przedstawienie badań na dowolnym podkładzie,
3) aktualny atest PZH dla oferowanej trawy syntetycznej lub dokument równoważny,
4) karta techniczna oferowanej trawy syntetycznej oraz podkładu autoryzowana przez jej producenta, potwierdzająca spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technologicznych i zawierająca technologię wykonania oferowanej nawierzchni,
5) autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy (oferenta) na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię,
6) kompletny raport z badania na zgodność z ochroną środowiska naturalnego wykonane przez niezależne akredytowane laboratorium potwierdzające nieprzekroczenie przez trawę syntetyczną maksymalnych zawartości metali ciężkich zgodnie z normą DIN 18035-6,
Po zmianie:
Dla oferowanej trawy syntetycznej w zależności od wariantu oferowanej trawy
Wariant I
a) Raport z badań przeprowadzonyprzezspecjalistycznelaboratoriumrekomendowaneprzez FIFA (np. Labosportlub ISA
Sport
lub Sports LabsLtd), dotyczący oferowanej trawy wraz z zasypem, potwierdzający zgodność je jparametrów z FIFA
QualityConcept for Football Turf (nie starszej niż edycja 2015) dla poziomu FIFA Quality i Quality Pro potwierdzający
spełnienie wszystkich parametrów wymaganych w dokumentacji przetargowej. Dopuszcza się badanie z SBR pod
warunkiem, że boisko zostanie zasypane granulatem EPDM z recyklingu;
b) Raport z badań laboratoryjnych przeprowadzony przez certyfikowane laboratorium dotyczący oferowanej trawina
zgodność z normą EN 15330- 1:2013. Dopuszcza się badanie z SBR pod warunkiem, ze boisko zostanie zasypane
granulatem EPDM z recyklingu;
c) Certyfikat FIFA min. Quality dla oferowanej trawy syntetycznej;
d) Producent oferowanej sztucznej trawy musi posiadać status FIFA LICENCEE PRODUCER (FLP) i być wymieniony na
oficjalnej stronie FIFA;
e) Karta techniczna trawy potwierdzona przez jej producenta;
f) Karta techniczna granulatu gumowego EPDM z recyklingu;
g) Atest PZH lub równoważny dla oferowanej trawy i wypełnienia;
h) Autoryzacja producenta trawy syntetycznej wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem
gwarancji udzielonej na to zadanie;
i) Dokument wydany przez niezależne, akredytowane laboratorium potwierdzający, iż oferowana sztuczna trawa nadaje się
do ponownego przetworzenia (recyklingu);
j) raport z badań przeprowadzony przez niezależne laboratorium potwierdzający, że oferowana trawa spełnia wymagania
normy EN 71-3, Bezpieczeństwo zabawek - Cześć 3: Migracja określonych pierwiastków;
k) Raport z badań przeprowadzony przez niezależne, akredytowane laboratorium potwierdzające, że trawa syntetyczna jest
przyjazna dla środowiska zgodnie z normą NF P90- 112;
l) Raport z badań testu Lisport na min. 500 tyś cykli dla włókna monofilowego oferowanej trawy syntetycznej
przeprowadzony przez niezależne i akredytowane przez Fifa laboratorium zgodnie z normą EN 15306 „Nawierzchnie do
otwartych terenów sportowych – narażenie trawy na oddziaływania”;
Wariant II
a) Raport z badań przeprowadzony przez specjalistyczne laboratorium rekomendowane przez FIFA (np. Labosport lub ISA
Sport
lub Sports LabsLtd), dotyczący oferowanego systemu nawierzchni (trawa, zasyp EPDM), potwierdzający zgodność jej
parametrów z FIFA QualityConcept for Football Turf (edycja 2015) dla poziomu Quality I Quality PRO oraz potwierdzający
posiadanie wszystkich parametrów technicznych nie gorszych od wymaganych (dostępny na www.FIFA.com);
b) Raport z badań laboratoryjnych przeprowadzony przez specjalistyczne laboratorium dla oferowanego systemu sztucznej
trawy (sztuczna trawa + wypełnienie granulat EPDM) potwierdzający zgodność z normą EN 15330-1:2013 lub równoważną;
ciąg dalszy wariantu II w Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.10. Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu Przed zmianą:
1) Raport z badań akredytowanego przez Fifa laboratorium np. Labosport, Sport Labs, Ercat, na zgodność z normą EN 15330-1 potwierdzający parametry oferowanego systemu nawierzchni (trawa+podkład) wymagane w dokumentacji;
2) badanie reakcji na ogień dla oferowanej trawy syntetycznej wg normy EN 13501-1 wykonane przez akredytowane laboratorium potwierdzające trudnozapalność dla klasy ,min. Bfl-s1 dla oferowanej nawierzchni (sztuczna trawa+piasek kwarcowy). Dopuszcza się przedstawienie badań na dowolnym podkładzie,
3) aktualny atest PZH dla oferowanej trawy syntetycznej lub dokument równoważny,
4) karta techniczna oferowanej trawy syntetycznej oraz podkładu autoryzowana przez jej producenta, potwierdzająca spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technologicznych i zawierająca technologię wykonania oferowanej nawierzchni,
5) autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy (oferenta) na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię,
6) kompletny raport z badania na zgodność z ochroną środowiska naturalnego wykonane przez niezależne akredytowane laboratorium potwierdzające nieprzekroczenie przez trawę syntetyczną maksymalnych zawartości metali ciężkich zgodnie z normą DIN 18035-6,
Po zmianie:
wszystkie wymienione w wykazie
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów Przed zmianą:
Oprócz przedmiotowych środków dowodowych - Dokumenty składane przez wszystkich Wykonawców do upływu terminu składania ofert:
a) Formularz ofertowy – Załącznik nr 1,
b) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dotyczące podstaw do wykluczenia o treści zgodnej z Załącznikiem nr 2 do SWZ podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, sporządzony w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej, w formacie danych, w szczególności: ,doc, .xls, .pdf, złożone odpowiednio przez wykonawcę, podmiot udostępniający zasoby, członka konsorcjum, członka spółki cywilnej
c) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, lub wskazanie źródła w Załączniku nr 2 – Oświadczenie wstępne, z którego Zamawiający może je pobrać.
d) wadium jeśli jest składane w formie niepieniężnej,
e) kosztorys ofertowy
jeżeli dotyczy
f) zobowiązanie podmiotu trzeciego - dokumenty potwierdzające dysponowanie zasobami innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy pzp - jeśli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów (wzór Załącznik nr 3 do SWZ) - jeżeli dotyczy,
g) pełnomocnictwo - w przypadku gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów rejestrowych lub w przypadku ustanowienia pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeżeli dotyczy. Zgodnie z art. 99 § 1 Kodeksu cywilnego, tj.: „Jeżeli do ważności czynności prawnej potrzebna jest szczególna forma, pełnomocnictwo do dokonania tej czynności powinno być udzielone w tej samej formie", w związku z powyższym pełnomocnictwo powinno być złożone pod rygorem nieważności w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
h) oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 PZP w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie wymagań określonych w Rozdziale 10 ust. 6, w którym dany członek konsorcjum spełnia – Załącznik nr 7.,
Po zmianie:
ciąg dalszy wariantu II
c) Certyfikat FIFA min. Quality dla oferowanego systemu trawy syntetycznej;
d) Posiadanie przez producenta sztucznej trawy statusu Licencjobiorcy FIFA (FIFA Licensee);
e) Atest PZH na nawierzchnię sztuczna trawa;
f) Atest PZH na wypełnienie EPDM;
g) Karta techniczna potwierdzona przez producenta, zawierająca szczegółową charakterystykę i parametry techniczne
nawierzchni ze sztucznej trawy;
h) Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z
potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię;
i) Raport z badań testu Lisport na min. 500 tyś cykli dla włókna monofilowego oferowanej trawy syntetycznej
przeprowadzony przez niezależne i akredytowane przez Fifa laboratorium zgodnie z normą EN 15306 „Nawierzchnie do
otwartych terenów sportowych – narażenie trawy na oddziaływania”
Wariant III
a) raport z badań laboratoryjnych przeprowadzony przez niezależne laboratorium dla systemu sztucznej trawy ( oferowana trawa wraz z wypełnieniem EPDM), potwierdzający zgodność z aktualną normą EN 15330-1:2013/PN-EN 15330-1:2014-02 (przedstawiony raport z badań musi potwierdzać spełnienie wszystkich minimalnych wymagań określonych w dokumentacji przetargowej)
b) Producent oferowanej sztucznej trawy musi posiada statusu FIFA PREFERRED PRODUCER (FPP) i być wymieniony na oficjalnej stronie FIFA.
c) Dokument wydany przez niezależne, akredytowane laboratorium potwierdzający, iż oferowana sztuczna trawa nadaje się do ponownego przetworzenia (recyklingu);
d) Certyfikat FIFA min. Quality PRO dla oferowanej trawy syntetycznej
e) Kartę techniczną oferowanej nawierzchni potwierdzonej przez jej producenta.
f) Atest PZH dla oferowanej nawierzchni.
g) Atest PZH na granulat gumowy EPDM
h) Autoryzację producenta trawy syntetycznej, wystawioną dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchni
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, pod rygorem odrzucenia oferty.
3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. do dnia 2025-05-10
4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, tj.:
1) w pieniądzu,
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
BS Nasielsk nr: 27 8226 0008 0000 1746 2000 0034 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: IZP.271.5.2025”
6. Momentem wniesienia wadium jest chwila uznania kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego.
7. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważać za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że środki zostały zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
8. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
9. Dokument wadialny powinien zostać złożony wraz z ofertą, za pośrednictwem wskazanej platformy zakupowej.
10. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: ……...
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
11. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych.
12. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP
Po zmianie:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, pod rygorem odrzucenia oferty.
3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. do dnia 2025-05-14
4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, tj.:
1) w pieniądzu,
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
BS Nasielsk nr: 27 8226 0008 0000 1746 2000 0034 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: IZP.271.5.2025”
6. Momentem wniesienia wadium jest chwila uznania kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego.
7. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważać za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że środki zostały zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
8. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
9. Dokument wadialny powinien zostać złożony wraz z ofertą, za pośrednictwem wskazanej platformy zakupowej.
10. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: ……...
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
11. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych.
12. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-04-11 12:00
Po zmianie:
2025-04-15 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-04-11 12:05
Po zmianie:
2025-04-15 12:05
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-05-10
Po zmianie:
2025-05-14